Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Inderdaad, alleen wat groot en zwaar vergeleken met de 18-55 OSS en de toekomstige lenzen (voor zover je die op foto kan vergelijken natuurlijk, zie de link hieronder) .

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
      Hallo,

wat denken de kenners?
      kan ik voor 4 augustus als ik naar Canada ga nog een telelens kopen voor mijn nex 5??
      sigma of iets dergelijks??

Groetjes
      buiten de sony E 18-200mm is er geen typisch NEX objectief beschikbaar, en sigma heeft niet direct een tele voor de nex op zijn programma staan.

je kunt wel via adapter DSLR objectieven van sony, sigma en alle andere producenten op je toestel plaatsen. Je hebt enkel AF met de sony SAM en SSM objectieven maar deze is dan nog vrij traag vermits deze objectieven niet ontworpen zijn voor contrast detectie AF zoals gebruikt in NEX.

enige goede oplossing maar niet goedkoop E-18-200mm of het moet zijn dat je niet terugdeinst voor MF.

Comment

Maar de E18-200 is echt exeptioneel goed!!
        Ik heb er net nog wat mee gespeeld, die scherpte, praktisch geen beeldfouten, ook niet wide open, echt coole lens.

Comment

Op zich hoeft MF zeker geen probleem te zijn voor op de NEX. Je kan tot 14x inzoomen, zodat je scherpstelling zeker juist zit .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Maar de E18-200 is echt exeptioneel goed!!
            Ik heb er net nog wat mee gespeeld, die scherpte, praktisch geen beeldfouten, ook niet wide open, echt coole lens.
            wordt als kit verkocht met de professionele video camera NEX fs100, moet wel goed zijn

in kit met de NEX5 is de prijs van de E18-200 schappelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              wordt als kit verkocht met de professionele video camera NEX fs100, moet wel goed zijn

in kit met de NEX5 is de prijs van de E18-200 schappelijk
              Ze zouden eens een "lederen" case moeten maken ervoor, voor de 16 en de 18-55 hebben ze dat.
              Komaan Sony, beetje wakker worden hé.

Comment

vermits deze objectieven niet ontworpen zijn voor contrast detectie AF zoals gebruikt in NEX.
                kan je dit eens nader toelichten ...

Comment

phase detection is in staat focus afwijking in 1 sequence te berekenen en het objectief in 1 stap te vertellen hoe veel er moet bijgestuurd worden en ook in welke richting, meestal worden er 2 stappen gebruikt. (grof en fijn)

contrast detection daarentegen werkt iteratief en weet in begin zelfs niet of er naar links of rechts bijgestuurd dient te worden, dit maakt dat het systeem sowieso trager is toz van phase detection, maar daarbij komt nog dat de A-mount (DSLR) objectieven geoptimaliseerd zijn voor phase detection niet voor contrast. De objectieven uitgerust met SAM en SSM kunnen contrast detection wel aan maar vrij traag. De E-mount objectieven zijn daarentegen wel geoptimaliseerd voor contrast AF.

toekomst zal phase detection waarschijnlijk ook via beeldsensor gebeuren, er bestaan reeds patenten die dat systeem beschrijven.

Comment

er gaan geruchten dat er een nieuwe firmware voor de nexen op komst is, een mooi hulpmiddel om te focussen zou het peaking systeem zijn waarbij de area welke in focus is afgetekend wordt met een peaking kleur welke ook te kiezen is.

hier document dat de nieuwe functies beschrijft
                    Last edited by puerte; 3 mei 2011, 00:20.

Comment

er gaan geruchten dat er een nieuwe firmware voor de nexen op
                      komst is, een mooi hulpmiddel om te focussen zou het peaking systeem zijn waarbij de
                      area welke in focus is afgetekend wordt met een peaking kleur welke ook te kiezen is.
                      Hierbij hoop ik van harte dat die Nexen en hun updates toch iets beter te begrijpen zijn
                      dan uw zinnen. Sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Hierbij hoop ik van harte dat die Nexen en hun updates toch iets beter te begrijpen zijn
                        dan uw zinnen. Sorry.
                        Doudeke, heb je gekeken naar de pagina's die hij hier heeft gegeven ? Dan is wat hij schrijft perfect te begrijpen .

Comment

manual c3 op sony website tsjechie

schijnbaar met zelfde flash als nex3 en 5 dit integenstelling tot eerdere publicaties op rumour sites, uiteraard met 16mp sensor, very nice

News and Information about Sony a7, a6000, NEX cameras, E-mount lenses, and adapted manual focus lenses.

Last edited by puerte; 3 mei 2011, 18:32.

Comment

Ik vond het eigenlijk vreemd dat er alemeen gedacht werd dat de grote flash de nieuwe standaard flits voor de nex zou worden...

Ze hebben dat prototype al laten zien op foto en beurzen en elke nieuw accessoire product wordt toch getoond gemonteerd op het toestel? De F58AM behoort toch ook niet tot de standaard set met de A700

Alleszins benieuwd of de C3 in kit met de 18-200 zal worden aangeboden...!

Comment

En vandaag de VCL-ECU1 aangeschaft, dit is de wide adapter voor de 16mm, waarmee je een 12mm F2.8 lens krijgt.
                              Echt wel een goede oplossing, voor weinig geld!!! Scherp en kontrast prima in orde, geen verschil met en zonder merkbaar.
                              Goed setje, zo een Nexke

Comment

Daar verschiet ik van, gezien de niet zo positieve reviews van de 16mm...

Heb zelf mijn NEX-5 met 18-55 OSS vandaag intensief gebruikt bij het schoolbezoekje aan de de tentoonstelling over Toetanchamon op de Brusselse Heizel - zowel voor foto's als filmen en dat dingetje blijft indruk op me maken.

'k Wou alleen dat er eens wat E-mount (en liefst met OSS, zodat we uit de hand kunnen filmen) objectieven op de markt werden gebracht. Die 50mm mag wel gaan komen...de 'G' standaardzoom is helaas pas voor volgend jaar ...

Comment

Working...
                                X