Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Ja, als je veel knoppen wil moet je een DSLR kopen hé...

Is die flitser zo ongemakkelijk ? Toch maar poortje doen en er eventjes opdraaien meen ik, nee ? Lijkt mij even makkelijk of lang duren als de tijd op een horloge goedzetten...Sony heeft een traditie van alles gebruiksvriendelijk te houden...en dit is per definitie voor mensen die van een compact komen, dus...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Is die flitser zo ongemakkelijk ? Toch maar poortje doen en er eventjes opdraaien meen ik, nee ? Lijkt mij even makkelijk of lang duren als de tijd op een horloge goedzetten...Sony heeft een traditie van alles gebruiksvriendelijk te houden...en dit is per definitie voor mensen die van een compact komen, dus...
      Ik ben bijna volledig akkoord met je, maar ik vraag mij af of ze niet beter gewoon hadden gekozen voor een "klik" systeem zoals de huidige sony-flashes...sneller en gemakkelijker en zit even goed vast

Comment

Ja, maar de hotshoe is momenteel niet zo heel klein op een Alpha denk ik...volgens mij is die body gewoon te smal om er een hotshoe (zelfs op kleiner formaat) op te krijgen.

Nuja, op gebied van flash is Sony altijd al een uitzondering geweest...hun SLR's gebruiken ook een eigen ontwerp...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik zal vanavond wat foto's posten. Je kan bijna niet aan dat draaiwieltje en als je constant gaat moeten wisselen tussen zoeker en flitser, ga je het wel vervelend vinden.

En de weinige knoppen is wennen, menu's zijn ook anders, vb ISO zit op 3e niveau. Velen die een NEX gaan kopen gaan instellingen snel willen wijzigen, verschillend met de NX10 is dat daar alle instellingen wel in de trend van de dslr zitten, dus sneller terug te vinden.

Comment

Ja, maar de hotshoe is momenteel niet zo heel klein op een Alpha denk ik...volgens mij is die body gewoon te smal om er een hotshoe (zelfs op kleiner formaat) op te krijgen.

Nuja, op gebied van flash is Sony altijd al een uitzondering geweest...hun SLR's gebruiken ook een eigen ontwerp...
            Maar ik bedoelde dan ook geen hot shoe, gewoon zoals het nu is op de Nex, maar dan met een klik systeem ipv erop schroeven Dus op een knopje drukken op de zijkant van de flits, en flits komt los. Niets te hot-shoe of zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
              En de weinige knoppen is wennen, menu's zijn ook anders, vb ISO zit op 3e niveau. Velen die een NEX gaan kopen gaan instellingen snel willen wijzigen, verschillend met de NX10 is dat daar alle instellingen wel in de trend van de dslr zitten, dus sneller terug te vinden.
              Ze hadden een een menu zoals op de Fn-knop van de A550 moeten maken...de belangrijkste setting in live-view te zien en te veranderen...Wel jammer en vooral vreemd na juist sterke menu's gemaakt te hebben met vooral de A700 en A850/900...(quick Navi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                Velen die een NEX gaan kopen gaan instellingen snel willen wijzigen, verschillend met de NX10 is dat daar alle instellingen wel in de trend van de dslr zitten, dus sneller terug te vinden.
                Een NX10 mag dan wel een EVIL camera zijn zoals de NEX-serie, maar dat ding is ontworpen als DSLR look-alike hé. Dat is appelen met peren vergelijken, zij het dat het verschil niet zo groot is als een appel en een peer.

De jongens van Sony zullen er wel naar gekeken hebben, om zoiets te proberen...en nadien besloten hebben dat 's werelds kleinste en lichtste body een beter marketingargument was dan een klikding voor een petieterige flash met richtgetal 7 .

Comment

Blijkbaar wordt het systeem toch wel goed ontvangen in Japan :
                  NEX5 op plaatsen 5 en 7 in wekelijkse top tien... dus op één als verkoop van zwarte en zilveren versie samengeteld zouden worden ?
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

En op de Dpreview forums zijn er heftige discussies aan de gang over de Dpreview review...over de commentaar op de NEX wat de UI aangaat, de 16mm, de lijst met nadelen, enz...

Sta er eigenlijk van verbaasd dat de NEX al zo'n hit is in Japan. Toegegeven, de Micro Four Thirds camera's waren er ook meteen doorgebroken.

Comment

En op de Dpreview forums zijn er heftige discussies aan de gang over de Dpreview review...over de commentaar op de NEX wat de UI aangaat, de 16mm, de lijst met nadelen, enz...

Sta er eigenlijk van verbaasd dat de NEX al zo'n hit is in Japan. Toegegeven, de Micro Four Thirds camera's waren er ook meteen doorgebroken.
                      Uiteindelijk komt het vooral neer op de prestaties van het toestel, en dan is de conclusie toch wel simpel lijkt me: uitstekende fotokwaliteit, AF, lenzen, en een prima gebouwd geheel. Als start moet dat niet meer zijn voor mij. Zo'n UI is toch op 1-2-3 aangepast(zie verschil UI a200-a230...), de kwaliteit van de beelden is heel wat minder gemakkelijk te goed te krijgen, mocht dat fout zitten.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Een NX10 mag dan wel een EVIL camera zijn zoals de NEX-serie, maar dat ding is ontworpen als DSLR look-alike hé. Dat is appelen met peren vergelijken, zij het dat het verschil niet zo groot is als een appel en een peer.

De jongens van Sony zullen er wel naar gekeken hebben, om zoiets te proberen...en nadien besloten hebben dat 's werelds kleinste en lichtste body een beter marketingargument was dan een klikding voor een petieterige flash met richtgetal 7 .
                        Appelen en peren?

NX10 is een compacte mirroless met APS sensor met wisselbare lenzen.
                        NEX is een ... idd compacte mirrorless met APS sensor met wisselbare lenzen.

Elke wagen heeft een ander uiterlijk, maar een kleine stadswagen van VW is te vergelijken op de markt als een andere kleine stadswagen van Mazda.

NX10 outlay is een keuze. NEX outlay is een keuze, typisch SONY. Het werkt wel, alleen niet meteen vlot, je zal wat zoeken in tegenstelling met andere toestellen in dit gamma. Als een ander meteen logisch ervaren wordt, mis je mogelijke kopers, in de winkel. Ik moest even zoeken voor ik de ISO kon veranderen, het zit in menu>helderheid terwijl je eerst de tab camera gaat proberen, dan tab instellingen...

Het mag dan wel een ***flitser zijn van 7, bij de NX10 zit ie er in, de zoeker ook. Van de EPL1 en GF1 zitten de flitsers er in, de zoeker is een optie die op de flitsschoen schuift en goed vast zit. Die van sony is een aansluiting type samsung laders van gsm met een schroefje dat ONDER de flits zit, dus je moet het met 1 vinger aandraaien. Het lijkt zeer fragiel. Het is een preproduktie... dus misschien veranderen ze dit nog wel. Nu is het gewoon een nadeel van hun strakke design.

NEX scoort beter in labotest, daily use zien gebruikers wellicht geen enkel verschil.

Hij lijkt compacter maar allemaal naast elkaar gezet, passen ze in dezelfde tas, zijn ze evenzwaar en leveren ze allemaal resultaten die beter zijn dan meeste compacten.

Grote plus voor consumenten is de panoramafunctie, daar is een grote vraag naar. Die reclames van Sony werken daar wel. De videofunctie lijkt mij een evengrote troef. De evolutie van compact die kon filmen naar beter en beter filmen, gaat wellicht naar een toestel evolueren dat evenveel voor film gebruikt gaat worden. Ze gaan het NEX systeem voorzien van een handycam-body met dezelfde lenzen. Mogelijk blijft later maar 1 over.

Maar downside is vb. de macrofunctie van vb Dlux4 is veel beter, als je het volledige systeem koopt is het toch duur...

Comment

Ik heb het op het feit dat een NEX-5 geen DSLR look-alike is zoals een NX10 met ingebouwde elektronische zoeker, of de GH-1 (of toekomstige GH-2) . Ik vind dat je EVIL-camera's dus moet indelen in twee klassen:

- met ingebouwde elektronische zoeker (EVF): NX10, GH-1, enz,
                          - met alleen maar het grote scherm dat als zoeker wordt gebouwd en desnoods met elektronische zoeker kan uitgerust worden (Olympus Pen, Panasonic GF-1, Sony NEX*).

Die panoramafunctie ziet er inderdaad heel erg goed uit . Kan ook moeilijk anders nu je zoveel echte foto's neemt, in plaats van de filmfunctie op de Cybershotserie...

* Volgens Focus werd er aan hen gemeld dat er wel aan een elektronische zoeker wordt gewerkt. Het blijft afwachten natuurlijk in welke mate deze informatie betrouwbaar is...

Comment

* Volgens Focus werd er aan hen gemeld dat er wel aan een elektronische zoeker wordt gewerkt. Het blijft afwachten natuurlijk in welke mate deze informatie betrouwbaar is...
                            Is waar, maar het lijkt mij ondenkbaar om een EVIL toestel zonder EVF door het leven te laten gaan...ze zijn hem wss zelfs volop aan't uittesten

Comment

Ik zou verwachten dat Sony zoals Olympus gaat doen. Eerst een instapmodel/eerste generatie (EP-1, NEX-3/5) met een paar kleine kinderziekten (hier het menu...misschien moeten ze Apple eens contacteren ), om in de tweede generatie (EP-2, NEX-7 ?) daar iets heel goeds van te maken...

Ik zie mezelf persoonlijk nog wel zonder EVF werken (zou zonder kunnen leven). Alhoewel ik het werken met een EVF nu ook niet zo ongemakkelijk vind, onze pa zijn HX1 heeft een petieterige viewfinder (die raar genoeg precies met momenten groter lijkt dan die van mijn A350, maar da's nu ook niet moeilijk als je weet hoe minuscuul die is ) en dat werkt prima in de praktijk...

Comment

Er zit een communicatie-poort -voor flits (die inklapt) en er komt een zoeker, heb ik duidelijk nagevraagd.

Nex3 eind deze maand, Nex5 volgende maand.

Het went wel want scherm is zeer goed, veel beter dan EP ed, liveview is stuk beter dan NX10 waar een ruis op zit.

Toestel went en ligt steeds beter in de hand. Filmfunctie is zeer goed al zijn snel rijdende wagens van dichtbij niet altijd vlot weergegeven.

Comment

Working...
                                X