Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Meen je dat nu serieus? Snel even zoeken naar een spellingsfout in mijn vorige posts en dit hier even neerpennen als een 8jarige peuter met overdreven geldingsdrang

Heeft trouwens niets met boekhouden te maken, maar met marketing.
    En de innovators zijn commercieel en procentueel gezien een te verwaarlozen groep.
    1) Voor het geval het niet duidelijk was, niet serieus ...Maar ik zie hier genoeg spellingsfouten (niet dat ik zelf nooit fouten maak...maar goed, als talenstudent let ik er nu eenmaal op). Om maar te zeggen dat ik niet als enige een foutje kan maken, zo was het bedoeld (lees: jij dus ook).

2) Andere mensen met 8-jarige peuters vergelijken lijkt me nu ook niet aan te raden . Beetje overdreven, niet ?

3) Ik heb het in de les boekhouden geleerd. 6de jaar Handel, TSO, secundair onderwijs, voor de volledigheid . Bij ons deden er wél toe, maar goed.

Bon, zullen we het dan weer over de NEX hebben ? In de Dpreview review staat dat de UI niet echt schitterend is....maar ik heb deze filmpjes gisterenavond eens bekeken en mij lijkt het zo slecht nog niet. Kwestie van gewenning, denk ik.

Deel 1:
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Deel 2:
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

3) Ik heb het in de les boekhouden geleerd. 6de jaar Handel, TSO, secundair onderwijs, voor de volledigheid . Bij ons deden er wél toe, maar goed.
      Nu we toch bezig zijn: en ik 3 jaar Bachelor Communicatie optie PR & Marketing.

Boekhouden is met cijfers, euro's, afschrijvingen en belastingen werken. Ik denk dat je boekhouden verwart met het algemeen vak "Economie".
      Marketing is plannen, vooruitzien en o.a. producten lanceren. Daarbij heb je een productcyclus. De innovators zijn ongeveer de eerste 1 à 2% van de verkopen, de early adopters tegen de 15 % à 25%.

Ivm de NEX. Maar logische dat de UI niet echt super is, je betaalt wel voor de prijs van een dslr, maar je hebt fractie van de bedieningsknoppen van een dslr op de NEX. Dus iets omslachtiger en iets minder snel om dingen te wijzigen. En minder controle.
      Last edited by caleido; 7 juni 2010, 18:39.

Comment

Review NEX-3 en NEX-5 @ DPReview
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Een volle pagina te laat

Comment

Een volle pagina te laat
            Damn, overheen gelezen .
            about.me/stijnv

Comment

1) Voor het geval het niet duidelijk was, niet serieus ...Maar ik zie hier genoeg spellingsfouten (niet dat ik zelf nooit fouten maak...maar goed, als talenstudent let ik er nu eenmaal op). Om maar te zeggen dat ik niet als enige een foutje kan maken, zo was het bedoeld (lees: jij dus ook).

2) Andere mensen met 8-jarige peuters vergelijken lijkt me nu ook niet aan te raden . Beetje overdreven, niet ?

Bon, zullen we het dan weer over de NEX hebben ? In de Dpreview review staat dat de UI niet echt schitterend is....maar ik heb deze filmpjes gisterenavond eens bekeken en mij lijkt het zo slecht nog niet. Kwestie van gewenning, denk ik.

Deel 1:

Deel 2:

dees zijn wel de moeite, maar is wel de basics he.
              wel een handig menu.
              nikon stuff

Comment

Nu we toch bezig zijn: en ik 3 jaar Bachelor Communicatie optie PR & Marketing. Boekhouden is met cijfers, euro's, afschrijvingen en belastingen werken. Ik denk dat je boekhouden verwart met het algemeen vak "Economie".
                Marketing is plannen, vooruitzien en o.a. producten lanceren. Daarbij heb je een productcyclus. De innovators zijn ongeveer de eerste 1 à 2% van de verkopen, de early adopters tegen de 15 % à 25%.
                Tuurlijk is boekhouden cijfertjes, afschrijvingen, BTW-aangiftes (man, man...hoeveel ik er daarvan heb moeten invullen op examens...ben ik blij dat ik er nu vanaf ben...geef mij maar toegepaste taalkunde ). Maar..bij ons (uiteraard geen hogeschool, het was nog secundair onderwijs zoals ik al zei) kreeg je een onderdeel marketing binnen het vak boekhouden, naast het aparte vak economie. Dat laatste was uiteraard minder grondig dan boekhouding (1 uur in de week ten opzichte van 4 of 5 uur boekhouden). Da's inderdaad een productcyclus...uit m'n hoofd innovators, early adopters, early majority, late majority, laggards. Dat was een interessantere les toen precies, dat ik me dat nog herinner ...

Maar als je pakweg 1 miljoen (of nog minder, 100 000) NEX-camera's zou kunnen verkopen, lijkt me 1 à 2 procent toch wel de moeite...veel minder belangrijk dan de ander groepen, maar toch wel niet onaanzienlijk.
                Ivm de NEX. Maar logische dat de UI niet echt super is, je betaalt wel voor de prijs van een dslr, maar je hebt fractie van de bedieningsknoppen van een dslr op de NEX. Dus iets omslachtiger en iets minder snel om dingen te wijzigen. En minder controle.
                Minder controle an sich denk ik niet. Je hebt alle basisinstellingen van een DSLR. Gewoonweg minder knoppen en op zich dus minder snel dan op een DSLR. Maar je koopt dit voor het gebruiksgemak (in de betekenis dat het zich meer als een point & shoot gedraagt, maar met de mogelijkheid om alles aan te passen indien gewenst) en draagbaarheid.

Inderdaad vrij basic, die videos, maar ik vind dat het menu en dergelijke prima bruikbaar is . Het enige wat er nog moet komen is een lichtsterke portretprime zoals een 35 of 50mm, een f/1.8 of f/2 ofzo...en controle tijdens de video-opname...dan koop ik er meteen eentje .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Maar als je pakweg 1 miljoen (of nog minder, 100 000) NEX-camera's zou kunnen verkopen, lijkt me 1 à 2 procent toch wel de moeite...veel minder belangrijk dan de ander groepen, maar toch wel niet onaanzienlijk.
                  Inderdaad veel minder belangrijk, zoals ik zelf aangaf.

Het zijn ook vooral de early adopters die de grote massa aanzetten om tot kopen aan te gaan. Zij zwengelen de verkoop aan (of niet, bij een slecht product), niet die 1 of 2 % innovators, die zijn te weinig zichtbaar en bovendien meestal gekenmerkt door een specifiek sociaal economisch status en consumptiepatroon (bijv. vrijgezel, 30tiger, relatief hoog inkomen, holebi, modebewuste lifestyle, gadgetgevoelig, etc...) dat nogal afsteekt van de doorsnee mens ("de massa").

Ivm de NEX, ik ben vooral benieuwd naar foto's en beelden met exotische (oude) lenzen erop. Veel interessanter dan de zoveelste cropsensor met een trage 18-55mm kitlens

Uit de review:

A minimum of 6 button presses to change the ISO setting (more if the last change you made wasn't to the Brightness/Color sub-menu in which it resides) is ludicrous, and the number easily escalates for features further from the top of the menu.

6x (of meer) op een knop drukken om ISO waarde te wijzigen? Ik moet er één in drukken.
                  Persoonlijk zie ik het "gebruiksgemak" niet echt. Tenzij je van plan bent om de camera op volautomatisch te gebruiken.
                  Last edited by caleido; 7 juni 2010, 20:01.

Comment

Ivm de NEX, ik ben vooral benieuwd naar foto's en beelden met exotische (oude) lenzen erop. Veel interessanter dan de zoveelste cropsensor met een trage 18-55mm kitlens
                    Traag is ze volgens Focus niet...relatief snel en zo stil dat je ze nauwelijks hoort (vergelijkbaar met een SSM lens of nog stiller, denk ik dan als het zo lees in hun review), wat goed nieuws is voor het filmen . Als je traag in de betekenis van niet lichtsterk bedoelt, heb je uiteraard gelijk. Maar da's een (te) letterlijke vertaling uit het Engels, I'm afraid .

Wat voor lenzen zou je er dan op willen zien ? Oude Minolta AF of MD, Pentax, Canon FD, zoiets ? Ik weet dat sommige Minoltalenzen nog goed presteren op een A900, maar ik denk dat echt oude gewoon een sensor van vandaag niet meer aankunnen.

Comment

Traag is ze volgens Focus niet... (...)

Wat voor lenzen zou je er dan op willen zien ? Oude Minolta AF of MD, Pentax, Canon FD, zoiets ? Ik weet dat sommige Minoltalenzen nog goed presteren op een A900, maar ik denk dat echt oude gewoon een sensor van vandaag niet meer aankunnen.
                      Ik bedoelde uiteraard traag als in niet lichtsterk.

En ja, ik denk aan lichtsterke lenzen. Vooral bij filmen dan, kleine dof enzo... zou niet weten waarom je anders voor een camera met cropsensor kiest. Een oude Canon 85mm f1.2 FD erop enzo. Gaat dan wel natuurlijk helemaal voorbij aan het voordeel van compactheid...

Comment

Dat zijn idd de lenzen waar ik de resultaten ook wel van wil zien, of eerder de bruikbaarheid zonder optische zoeker, hoe makkelijk het dus is om ermee scherp te stellen vooral.
                        Ik weet niet wat je verstaat onder 'oud'?
                        De zoomlenzen van voor het AF tijdperk kunnen idd veelal niet mee met hun moderne tegenhangers (buiten bvb c/y zeiss 35-70 3.4, maar die betaal je dan ook meer dan een moderne en lichtsterkere zoom), maar de primes van de jaren 70-80 vind ik toch nog steeds pakken beter dan moderne zooms, de betere hebben zeker nog meer resolutie te bieden dan de moderne sensoren.
                        Mijn MC Rokkor 58 1.2 (Minolta MD) heeft minstens dezelfde resolutie op f2 als mijn Tamron 28-75 op f4.
                        Ze geven vaak wel wat minder algemeen contrast, maar als het detail er is dan is dat een paar kliks in PS en bovendien geeft dit in de praktijk gewoon veel mooiere gradaties vind ik.
                        Enkel voor het gebruik van dit soort lenzen zonder ze te moeten converteren zou ik al wel zo'n toestelletje zien zitten.
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Voor mij is 'oud' (relatief!) van voor 1986, voor Minolta met hun AF-systeem op de markt kwamen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Mijn MC Rokkor 58 1.2 (Minolta MD) heeft minstens dezelfde resolutie op f2 als mijn Tamron 28-75 op f4.
                            Je kiest er nu ook wel de mooiste uit

Comment

een paar voorbeeldjes van de NEX5 met een minolta 200G lens
                              best te bekijken op full HD en full screen
                              Sony NEX 5, HD SampleNEX5 + Alpha Converter + Minolta 200Ghttp://www.sonytone.com

Sony NEX5 HD sampleMF follow Bird flyingSony NEX5 + Alpha Converter + Minolta 200mm Ghttp://www.sonytone.com

voorbeeldje beweging

high ISO voorbeeld gemaakt tijdens workshop
                              Clip shot completely with the brand new Sony NEX-5 digital camera during a Sony workshop.Only stock lenses were used:* 18-55mm f/3.5-5.6 Zoom Lens* 16mm f/2....

vrij eenvoudige bediening
                              Detailed review with sample images and comparison with olympus E-PL1 can be found at http://www.usporedi.hr/testovi/sony-nex-5-detaljan-testEnglish translati...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                al iemand gebruikers ervaring???
                                NEX 3 getest

weinig knoppen, ligt beter in de hand dan gedacht.
                                aardig toestel, flitser monteren is niet 123 gedaan, beetje slecht ge-engeneerd.

fotograferen is wel wat onwennig, compact is het ook niet echt.

fotokwaliteit is wel erg goed.

Comment

Working...
                                X