Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
    De lens van sony komt nergens in de buurt van deze voorhanden voor D700. Hoe kan de foto dan ook maar te vergelijken zijn, op IQ.
    Tuurlijk niet, maar de prijs dan ook niet hé . Je kan niet verwachten dat je een lens van het kaliber (zowel prijs, kwaliteit van de Nikkor 24-70 (of nog beter (...), de Sony Carl Zeiss 24-70 SSM op zo'n camera zet...weg, draagbaarheidsfactor.

Alleen spijtig van het filmen...ik had echt graag met de instellingen gespeeld tijdens video-opname .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Het is wel duidelijk geworden, zekers na de verschillende beelden en gebruikerservaringen die op verschillende fora gepost worden, dat sommige reviewers sterk gesponserd worden door bepaalde fabrikanten.
      Hier gaan we weer ...

We krijgen al het iPhone 4 effect: negatieve punten over mijn toestel zijn allemaal onjuist en de bronnen zijn per definitie partijdig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Hier gaan we weer ...

We krijgen al het iPhone 4 effect: negatieve punten over mijn toestel zijn allemaal onjuist en de bronnen zijn per definitie partijdig.
        nee toch niet, als de ervaring van verschillende gebruikers niet strookt met de uitspraken van sommige reviewers is er iets mis. Als er dan nog reviewers zijn die hun bevindingen in lijn liggen met deze van de gebruikers wordt het wel heel duidelijk volgens mij.
        misschien ligt het wel aan Sony zelf he, je zult meer begrijpen als je het volgende hieronder leest, verstandhouding tussen tussen bepaalde reviewers en sony is niet zo goed, trachten mekaar misschien wat in het zak te zetten.

Phil: Having spent a considerable amount of time producing previews of both cameras we were slightly surprised this morning to see full reviews of the NEX-5 on another sites who were apparently given production cameras (which we were promised but never received). We only received pre-production models and honored Sony's request not to publish images.
        Last edited by puerte; 28 juni 2010, 00:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          nee toch niet, als de ervaring van verschillende gebruikers niet strookt met de uitspraken van sommige reviewers is er iets mis.
          Dit is voor een stuk toch te begrijpen en zegt bovendien weinig het toestel zelf.

Ten eerste, zoals ik al zei, als mensen iets kopen - al dan niet met een hoop marketing erond - zijn ze daar niet zelden achteraf totaal niet kritisch over. Cf, iPhone. En jouw Sony adoratie.

Ten tweede, je kan toch onmogelijk de mening van een reviewer vergelijken met de mening van iemand die van een klein HP compactje overstapt naar een NEX of iemand die daadwerkelijk beu is om met een grote DSLR rond te lopen? Vaneigens gaat het voor die laatste een gigantische stap voorwaarts zijn, ze zijn al op voorhand positief. Reviewers kijken meer hoe het toestel te vergelijken is met toestellen erboven en eronder en ernaast, op verschillende vlakken.

Comment

Reviewers kijken meer hoe het toestel te vergelijken is met toestellen erboven en eronder en ernaast, op verschillende vlakken.
            Dat is inderdaad het ideale beeld.
            Daarnaast zijn deze mensen echter ook zelf gebruikers met persoonlijke voorkeuren, deels op basis van hun beroepservaring als fotograaf, deels op basis van hun ervaring met één of meer merken waarbij het ene hetn beter ligt dan het andere, zoals bij elk van ons.
            Met als gevolg dat een review nooit helemaal objectief is en dat verschillende reviews ook niet altijd dezelfde conclusies hebben.

Reviews hebben natuurlijk wel hun waarde, maar ik baseer me nooit op slechts ééntje, en ik vergelijk altijd met wat ik er zelf in de praktijk van vind.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

sony-nex-pushes-the-mirrorless-cameras-share-in-japan-up-to-30/

en

kipon-to-release-a-huge-ammount-of-different-adapters-for-the-nex-system/
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Interessanter zou zijn om te zien hoe de periode verschilt met vorig jaar, inzake de meest verkochte groep: gewone compactjes. En instap DSLR's.

Dan krijgen we een beeld van waar de spiegelloze toestellen (die 30% gaat nog altijd niet over uitsluitend NEX'en) vooral gebruikers afknaagt - bij compactjes of DSLR's.

De plotse boom is natuurlijk ook te verklaren door het feit dat het een nieuw product is, dan is interesse altijd groter. We zullen zien waar het aandeel zich stabiliseert.

Comment

Dat is interessant voor fabrikanten, of voor gebruikers die zichzelf uit misplaatste merkenliefde hebben toegevoegd aan de marketing afdelingen van de camera bouwers.
                  Een deel van de kopers zal bestaan uit mensen die voor het eerst een camera kopen, dan is er de groep die zich tot de duurdere compacten aangetrokken voelde en het kan niet anders dat er ook mensen zullen zijn die besluiten om niet een DSLR aan te schaffen maar een Nex of een Micro 4/3 camera.

Een behuizing die de helft of meer lichter is dan een instap DSLR, zal zeker enkele mensen aanspreken.

Comment

Ik heb er ondertussen eentje (nex3) aangeschaft, en ben aan het "evalueren"
                    Heel dat verhaal van menu's is voor mij enorm overroepen. Ik vind er snel mijn weg in. Ook de Eye-fi sd kaart word in het menu herkend, had ik tot nu toe nog in geen 1 kamera geizen. Ik vind het zeer intuitief werken. Het is een aangenaam toestel, dat misschien wel door zijn glas beperkt is vandaag.

Ze vliegen wel buiten in de fotozaak. Benieuwd waar dat heen gaat.
                    Voordeel van Sony tegenover Panasonic en Olympus is dat jan modaal eerder valt voor dat merk, het is een stuk populairder.

Wat ik nu al kan zeggen, de Nex is snel, en ligt goed in de hand.
                    Kleuren zijn mooi, de kitlens is goed.
                    De 16mm 2.8 vind ik wat minder, ik dacht als low-light lens te gebruiken, maar aangezien je naar F4 moet gaan voor aangename scherpte, houd dat op (hier heeft de panasonic mft 20 1.7 een straatlengte voorsprong, maar kost ook 4X zoveel). Het is wel een ideale breedhoeklens voor landschappen en zo.
                    De accu gaat ongelooflijk snel leeg, het grote scherm zuipt stroom, maar ja, dat is de tol die men betaald voor kompaktheid en mogelijkheden.

Comment

een reserve batterij is een must bij aankoop!
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        een reserve batterij is een must bij aankoop!
                        Klopt, maar dat doe ik pas wanneer ik beslis de camera te houden
                        Er bestaat overigens wel een dubbele capaciteit accu,....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Klopt, maar dat doe ik pas wanneer ik beslis de camera te houden
                          Er bestaat overigens wel een dubbele capaciteit accu,....
                          Van Sony zelf? Welke batterij is dit? Ik heb enkel weet van de NP-FW50

Comment

Voorbeeldje genomen met 18-55mm.

De kwaliteit in de hoeken is toch erbarmelijk? Zelf een compactje heeft scherpere hoeken.

Dit is dus een compromis waarmee ik niet zou kunnen leven.

bron= http://tweakers.net/reviews/1695/7/s...togalerij.html

Comment

Dit is dus een compromis waarmee ik niet zou kunnen leven.
                              Waar zit het "compromis" in volgens jou? Dus het is onmogelijk om een "perfecte" lens voor deze camera te bouwen...is het dat?

De Nex 18-55 tegenover de Nikon 18-55 VR...beide kitlensjes...zet ze allebei op 55mm, F5.6, ik weet wel welke kiezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                                Waar zit het "compromis" in volgens jou? Dus het is onmogelijk om een "perfecte" lens voor deze camera te bouwen...is het dat?

De Nex 18-55 tegenover de Nikon 18-55 VR...beide kitlensjes...zet ze allebei op 55mm, F5.6, ik weet wel welke kiezen...
                                zucht..

Had ik een slechte chart getoond met MFT had je zeker gezegd: ja eerst zien hoe de lens presteert in de praktijk, eerst samples zien.

En ik post nu een sample met een duidelijke zwakte - zichtbaar op webformaat - en nu kom je af met een chart

Ik heb nog geen enkele Nikon (kit)lens gezien met dezelfde lage kwaliteit in de hoeken.
                                Het compromis zit in decompactheid van de lens vs beeldkwaliteit, dat is toch obvious dacht ik? Ik denk niet dat Sony gewoon slecht in lenzen ontwerpen is.

Is dat niet vermoeiend? Zo élke kéér opnieuw in het defensief gaan?

Je test in de link bewijst niet veel. De lenzen zitten beide op verschillende camera's. Sensor en AA filter spelen dan ook factor. De sample die ik postte, toont helaas wél veel en lijkt mij toch iets interessanter voor mensen die voor die lens zouden gaan en wat ze mogen/kunnen verwachten.

Comment

Working...
                                X