Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

En ik post nu een sample met een duidelijke zwakte - zichtbaar op webformaat - en nu kom je af met een chart
    Je komt met 1 sample af, 55mm wide-open en plots is de lens slecht?
    Al rekening gehouden met DOF? Dit is geen plat vlak é...wat verwachten je van de hoeken als ze uit het DOF gebied liggen?

Waarom zouden charts liegen?
    Hier nog eentje...bekijk ze.
    Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Sterkte van AA filter heeft geen reet te maken met het feit dat een lens slechtere hoeken heeft dan het centrum of niet...Op de eerste chart zie je dat de Nikon duidelijk slechter presteert op 55mm dan op zijn eigen 35mm bv...terwijl het bij de sony gelijker blijft.

Dat de nex niets voor jou is hebben we al door...maar erg objectief met je info ben je al helemaal niet...
    Er is niets wat de combo nex-kitlens slechter zou maken dan een D300-kitlens.

Voor mij is telkens in de defensie gaan tegen zever-in-pakskes niet vermoeiend...in de aanval gaan wel misschien?

Elke lens is minder scherp in de (extreme) hoeken dan het centrum...daar is hier niets meer abnormaal aan dan eender welke andere kitlens.
    Last edited by Portmixus; 29 juni 2010, 19:38.

Comment

Ik heb vandaag wat testshots gemaakt met de NEX, en mijn conclusie is als volgt:
      De 16 mm is zeer goed vanaf 5.6, ook in de hoeken, niks op aan te merken.
      De 18-55 heeft in de uiterste hoeken soms echt wel onaanvaardbare onscherpte (voor mij althans) Zie voorbeeld van caleido, ik zie hetzelfde.
      De camera zelf is een droom, maar ik vrees toch dat Sony hiermee de Mft's als systeem niet gaat verslaan. Daarvoor zijn de lenzen van Olympus en Panasonic gewoon te goed.
      Nu word het moeilijk, de betere body of de beter beelden.
      De high iso's zijn wel beter op de Nex, maar worden teniet gedaan door de lenzen, die net als "ordinaire" dslr lenzen reageren, en dus een stop of meer dicht moeten voor optimale scherpte, daar waar de mft lenzen dit nauwelijks hebben.

Ik ben er nog niet uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Je komt met 1 sample af, 55mm wide-open en plots is de lens slecht?
        En jij komt af met één chart van één lens, en dus daarom is de lens perfect en is de foto die ik post een fake foto van een anti-NEX organisatie?

Al rekening gehouden met DOF? Dit is geen plat vlak é...wat verwachten je van de hoeken als ze uit het DOF gebied liggen?
        DOF heeft er niets mee te maken. DOF eindigt niet in de hoeken
        De mensen links in de hoek en de mensen rechts in de hoek zitten overduidelijk niet op dezelfde lijn tov de lens.

Sterkte van AA filter heeft geen reet te maken met het feit dat een lens slechtere hoeken heeft dan het centrum of niet...
        Ja logisch. Maar wel met de algemene scherpte & detail van het hele beeld. Met een andere AA-filter, wijzigen dus de kleurtjes in jouw chart. Maar daar gaat het niet om.
        Het gaat om de kwaliteit van de hoeken in de foto naar waar ik link: : http://ic.tweakimg.net/ext/i/1277339527.jpeg

Dat de nex niets voor jou is hebben we al door...maar erg objectief met je info ben je al helemaal niet...
        (...)
        Voor mij is telkens in de defensie gaan tegen zever-in-pakskes niet vermoeiend...
        We zijn weer zover. Ik kom met een feitelijke foto waar iedereen met eigen ogen kan zien. Maar ho maar, ik ben niet objectief. Alles wat niet 100% positief is, is zever-in-pakskes

Elke lens is minder scherp in de (extreme) hoeken dan het centrum...daar is hier niets meer abnormaal aan dan eender welke andere kitlens.
        Ah nu heeft het plots toch niets met DOF te maken
        Nee toch niet, toon mij een foto van een andere (Nikon, nu we toch bezig zijn) kitlens met even slechte hoeken. De enige keren dat ik soortgelijke hoeken zag, was bij slechte Sigma lens.

En kijk, nu vertelt Rudy hetzelfde verhaal. Of verkoopt hij ook zever-in-pakskes? Als gebruiker van de NEX.

Gaat er hier feitelijk ooit nog redelijk en volwassen over kunnen gepraat worden?

Comment

Waar zit het "compromis" in volgens jou? Dus het is onmogelijk om een "perfecte" lens voor deze camera te bouwen...is het dat?

De Nex 18-55 tegenover de Nikon 18-55 VR...beide kitlensjes...zet ze allebei op 55mm, F5.6, ik weet wel welke kiezen...
          die lens test vertelt mij, en dit komt min of meer overeen met de bevindingen van gebruikers, dat de 18-55 NEX lens centraal scherp is over bijna gans het bereik en dit vanaf F4, maar minst kwalitatief is boven de 35mm, hier worden de uiterste hoeken onscherp.

die nikon kitlens lens presteert over het algemeen slechter vergeleken met de nex kitlens dat is zeer duidelijk, nikon 18-55mm is zelfs vrij slecht rond de 55mm onder f8 en dit zelfs in studio omstandigheden.

De NEX 18-55 is duidelijk de betere van de 2.

mft heeft het voordeel kleiner gebied van de lenzen te gebruiken waardoor je minder problemen in de hoeken hebt en de hun lenzen zijn sowieso meestal iets beter.

alhoewel, denk niet dat er veel verschil in in beeldkwaliteit zou zijn tussen de panasonic kitlens 14-45mm en de NEX beide geplaatst op een NEX of een MFT toestel.

BTW Tamron heeft ook besloten objectieven te produceren voor NEX systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            die lens test vertelt mij, en dit komt min of meer overeen met de bevindingen van gebruikers, dat de 18-55 NEX lens centraal scherp is over bijna gans het bereik en dit vanaf F4, maar minst kwalitatief is boven de 35mm, hier worden de uiterste hoeken onscherp.

die nikon kitlens lens presteert over het algemeen slechter vergeleken met de nex kitlens dat is zeer duidelijk, nikon 18-55mm is zelfs vrij slecht rond de 55mm onder f8 en dit zelfs in studio omstandigheden.

De NEX 18-55 is duidelijk de betere van de 2.

mft heeft het voordeel kleiner gebied van de lenzen te gebruiken waardoor je minder problemen in de hoeken hebt en de hun lenzen zijn sowieso meestal iets beter.

alhoewel, denk niet dat er veel verschil in in beeldkwaliteit zou zijn tussen de panasonic kitlens 14-45mm en de NEX beide geplaatst op een NEX of een MFT toestel.

BTW Tamron heeft ook besloten objectieven te produceren voor NEX systeem.

Jongens, het gaat hier toch niet om welke beter is, wel of de kwaliteit van de nex lenzen goed genoeg is. Normale users gaan echt geen 2 lenzen naast mekaar vergelijken. En de occasionele slechte hoeken zijn nu eenmaal een eigenschappen van goedkopere lenzen.
            Ondertussen heb ik de nex al wat verder onder de knie, de extra mogelijkheden maken hem wel een tof toestel. HDR is bijvoorbeeld een zeer krachtig instrument.

Comment

Dan krijgen we een beeld van waar de spiegelloze toestellen (die 30% gaat nog altijd niet over uitsluitend NEX'en) vooral gebruikers afknaagt - bij compactjes of DSLR's.
              Kan allemaal ook best interessant zijn om te zien, maar het is zonder meer indrukwekkend dat een product dat een paar jaar geleden niet eens bestond nu wel 30% van de markt inneemt.
              Meer wou ik met die link eigenlijk niet zeggen.
              Last edited by K-2; 29 juni 2010, 22:41.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

We zijn weer zover. Ik kom met een feitelijke foto waar iedereen met eigen ogen kan zien. Maar ho maar, ik ben niet objectief. Alles wat niet 100% positief is, is zever-in-pakskes
                Het gaat er mij gewoon om dat je met 1 foto afkomt en dan een stelling aanneemt van "het moet wel slecht zijn, wie koopt dit voor brol nu"...Dat soort mentaliteit is redelijk misselijkmakend
                Er circuleren al anderhalve maand samples van de nex en nu kom je met 1 (jawel welgeteld 1) sample af om het hele systeem af te kraken...je zou een goede wetenschapper zijn

Het is ondertussen zeer eigen aan u om alles breed uit te smeren...boodschap is gewoon dat die nex lens heus niet slechter is dan een andere kitlens, redelijk integendeel en dat compactheid daar al helemaal niets mee te maken heeft...

FF lenzen met scherpe hoeken blijkt dan ook jouw redenering te volgen...Wie koopt dat nu! Je hebt het toch niet gemakkelijk e zo de nex niet kunnen loslaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Kan allemaal ook best interessant zijn om te zien, maar het is zonder meer indrukwekkend dat een product dat een paar jaar geleden niet eens bestond nu wel 30% van de markt inneemt.
                  Meer wou ik met die link eigenlijk niet zeggen.
                  Ok, maar zeg er dan wel bij dat het uitsluitend over de Japanse markt gaat. Dit is geen klein detail..

Het gaat er mij gewoon om dat je met 1 foto afkomt en dan een stelling aanneemt van "het moet wel slecht zijn, wie koopt dit voor brol nu"...Dat soort mentaliteit is redelijk misselijkmakend
                  Er circuleren al anderhalve maand samples van de nex en nu kom je met 1 (jawel welgeteld 1) sample af om het hele systeem af te kraken...je zou een goede wetenschapper zijn
                  Het is ondertussen zeer eigen aan u om alles breed uit te smeren...
                  Kan je aub geen zever in mijn mond leggen - nieuwe tactiek? Ik post gewoon een link naar een foto. Dit topic gaat nog altijd over de NEX. Ik heb daaronder niets gezegd over Het Systeem of over wat voor brol het wel is. Zie nu toch gewoon de feiten eens onder ogen. Dié lens gaf slechte resultaten. Punt. Een andere kitlens misschien niet. Dat heb je met alle lenzen. Ook Nikon kitlenzen. Had Dpreview in zijn kleurtjes-chart de gebrekkige lens gehad die Tweakers.net had, dan had de Nikon kitlens de Sony lens compleet overklast in de chart.

Anderen mogen overal verkondigen dat NEX Dé Toekomst is en de markt drastisch zal dooreen schudden en dat DSLR ten dode opgeschreven is, maar ho, ik mag geen foto posten waar er duidelijk en voor iedereen zichtbaar mindere positieve kanten naar boven komen, dat is compleet uit ten boze, dat is "breed uitsmeren" en helemaal niet relevant voor mensen die informatie zoeken ivm de NEX

Wees dan consequent en haal dan ook uit met uw kromme verwijten naar Rudy, die nét hetzelfde vaststelde met zijn zelf gekochte lens.

Dikbetaalde vertegenwoordigers zijn nog niet zo hardnekkig.

Comment

maar ho, ik mag geen foto posten waar er duidelijk en voor iedereen zichtbaar mindere positieve kanten naar boven komen, dat is compleet uit ten boze, dat is "breed uitsmeren" en helemaal niet relevant voor mensen die informatie zoeken ivm de NEX
                    Maar je moet ook wel realistisch blijven, ik kan hier toplenzen van andere merken ook op 10 sec afbreken, terwijl er duizenden tevreden gebruikers zijn.
                    En ja, je kan wel mensen informeren, maar is het typisch Belgisch aan het worden, ik merk in ieder geval telkens alleen negatieve kritieken. En dat is erg. Want er zijn zoveel positieve dingen aan een nex. Maar die laat je niet zien.
                    Mijn glas is in ieder geval graag half vol, en niet half leeg.

En ja, nu zal er weer een pleidooi volgen waarom jij weer altijd gelijk hebt, dus laat maar komen.....
                    Last edited by Rudy; 30 juni 2010, 06:11.

Comment

Anderen mogen overal verkondigen dat NEX Dé Toekomst is en de markt drastisch zal dooreen schudden en dat DSLR ten dode opgeschreven is, maar ho, ik mag geen foto posten waar er duidelijk en voor iedereen zichtbaar mindere positieve kanten naar boven komen, dat is compleet uit ten boze, dat is "breed uitsmeren" en helemaal niet relevant voor mensen die informatie zoeken ivm de NEX

Dikbetaalde vertegenwoordigers zijn nog niet zo hardnekkig.
                      je mag dat wel maar je haalt zaken gewoonweg uit hun context dat is jou probleem.
                      onscherpe hoeken vind je ook terug op bepaalde bereiken bij 35mm zoomlenzen op FF toestel, en dan spreek ik over toplenzen van rond de 1500€, inclusief nikon lenzen.
                      Dat is de prijs die je betaalt voor zoom.

De nex toestellen zijn niet perfect, maar zitten minstens wat dat betreft op niveau van DSLR's (APS)

Comment

ok effe een andere stelling:

wie gaat die camera kopen?
                        mensen die een compacte camera willen beter dan een "gewone" compact/brigde.
                        denk je dat er daar veel tussen zitten die gaan kijken of de hoeken wel goed zijn.
                        den helft van die mensen kijkt amper oe of wa met hun foto.

tuurlijk als je een dslr gewoon bent met goeie lenzen dan is't mss iets anders.
                        maar ja, ... sony zal die lenzen ooit ook wel es aanpassen of met andere/betere op de markt komen.

en gezien de verkoop in't buitenland moet zo geen slechte camera zijn hé
                        nikon stuff

Comment

Ok, maar zeg er dan wel bij dat het uitsluitend over de Japanse markt gaat. Dit is geen klein detail.
                          Asjeblief zeg...
                          Wie kan lezen, heeft dat meteen gezien want het staat expliciet in de link vermeld !

Benieuwd wat je nu weer gaat verzinnen van commentaar.
                          Misschien moet je je eens toeleggen op het toevoegen van even zinvolle posts aan Nikon-gerelateerde topics.
                          Last edited by K-2; 30 juni 2010, 12:28.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Asjeblief zeg...
                            Wie kan lezen, heeft dat meteen gezien want het staat expliciet in de link vermeld !

Benieuwd wat je nu weer gaat verzinnen van commentaar.
                            Misschien moet je je eens toeleggen op het toevoegen van even zinvolle posts aan Nikon-gerelateerde topics.
                            in japan zijn de toestellen 3 a 4weken op de markt, in europa pas van vorige week en in de states vanaf deze week. Voorzover ik weet is er enkel in japan een organisatie die verkoop dslr op korte termijn volgt

zijn winkels in Engeland die zeggen dat er nog nooit zoveel belangstelling voor eender welk toestel is geweest. Verkoop zou daar ook vrij hoog liggen, maar ja dat zijn zaken waar wij ons niets hoeven van aan te trekken, of toch. Misschien zal het sony stimuleren met een nex7 en nieuwe lenzen op de markt te komen, en ook andere lensbouwers (leica, sigma..) om lenzen te produceren voor de E-mount. Tamron zou al op de kar gesprongen zijn. Elke dag zie je haast een berichtje van een firma die converters op de markt brengt voor de NEX-toestellen.

Comment

In ieder geval zie ik wel wat in de NEX, of de Panasonic GF1 of de Olympus PEN.
                              Nog effe afwachten tot er kwaliteitslenzen beschikbaar zijn en ik kooooooooop.

Denk persoonlijk dat er een nieuw marktsegment opgedoken is dat zich mooi nestelt tussen compact en dslr... en dat deze heel wat klanten van beiden zal wegsnoepen dat zit er aan te komen

Comment

Ik wacht af op een deftige 30mm pancake lens met een opening van minstens f2.0...
                                'k Snap eigenlijk niet waarom dat nu nog niet in hun gamma zit.

Comment

Working...
                                X