Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Ja, we wisten nu eenmaal al vooraf dat ze vrij betaalbaar (eufemisme voor goedkoop, want dat klinkt zo negatief :P) gingen zijn...
    Akkoord, maar de prijs van de NEX5 + 18-200 is wel een aangename verrassing
    De 18-200 ging 800 euro worden, dat is nog 300 voor de NEX5

Comment

Inderdaad, dat valt nog mee. Hoewel het ook wel opvalt dat het in Nederland merkelijk goedkoper is voor dit soort producten...de Zeiss waar ik mijn oog op had laten vallen is er nog steeds aanzienlijk goedkoper, in tegenstelling tot Konijn waar men de prijs omhoog heeft gejaagd sinds die terug in voorraad was . Nouja, vroeg of laat komt er hier nog een NEX-je bij ...

Blijf ondertussen hopen op controle tijdens de video-opname en een boel lichtsterke primes (35mm, 50mm zou prima zijn...24mm mag er ook tussen zitten).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Inderdaad, dat valt nog mee. Hoewel het ook wel opvalt dat het in Nederland merkelijk goedkoper is voor dit soort producten...de Zeiss waar ik mijn oog op had laten vallen is er nog steeds aanzienlijk goedkoper, in tegenstelling tot Konijn waar men de prijs omhoog heeft gejaagd sinds die terug in voorraad was . Nouja, vroeg of laat komt er hier nog een NEX-je bij ...

Blijf ondertussen hopen op controle tijdens de video-opname en een boel lichtsterke primes (35mm, 50mm zou prima zijn...24mm mag er ook tussen zitten).
        pas op euro is dramatisch gezakt toz v/d yen en dollar !

Comment

Dat weet ik, maar zowel België als Nederland zijn leden van de eurozone, daarom dat ik het niet begrijp. In Nederland zou alles dan ook gestegen moeten zijn...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat weet ik, maar zowel België als Nederland zijn leden van de eurozone, daarom dat ik het niet begrijp. In Nederland zou alles dan ook gestegen moeten zijn...
            hangt waarschijnlijk van de hoeveelheid stock af.

Comment

Hoge ISO's lijken mij een fractie beter dan of gelijkaardig aan de 550D, niet slecht.

Maar zelf nog steeds geen interesse

De testfoto's van Sony's 16m f2.8 vind ik niet echt om over naar huis te schrijven. Scherpte verdwijnt eenmaal uit het centrum.

Comment

Caleido, als je het laatste bericht van Dpreview leest, of het maandblad Focus, dan weet je dat dit preproductie exemplaren zijn.... Nieuwe tests zijn merkelijk beter, toch wat CA betreft. Scherpte heb ik nog niet op gelet.

Comment

Caleido, als je het laatste bericht van Dpreview leest, of het maandblad Focus, dan weet je dat dit preproductie exemplaren zijn.... Nieuwe tests zijn merkelijk beter, toch wat CA betreft. Scherpte heb ik nog niet op gelet.

http://www.dpreview.com/news/1005/10...onynexlens.asp
                  Weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem "actually pre-production samples and not showing the final performance of the lens" altijd met een dikke korrel zout.

Als ze niet tevreden zijn over hun lens, of de lens is nog niet af, gaan ze die nooit opzettelijk verspreiden en al zeker geen testfoto's laten publiceren. Slechte reclame. Zeker als ze net een heel nieuw systeem lanceren.

Comment

http://www.dpreview.com/news/1005/10...onynexlens.asp
                    Er is een volledige review van de Nex en beide lenzen op dpreview te vinden

Comment

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Er is een volledige review van de Nex en beide lenzen op dpreview te vinden
                      Ja mensen lezen soms niet goed. Mijn commentaar ging dan ook over dié review. En de 16 f2.8 test helemaal op het einde was met een production sample, geen pre-production.

Comment

Portmixus, ik weet wel dat het over die review ging.

Caleido, mea culpa - ik heb er inderdaad over gelezen, over dat ene regeltje. Gebeurt wel eens bij iedereen, niet ? Als ik even teruglees in dit topic zie ik je spreken over early adaptors...als mijn geheugen nog goed is wat betreft mijn cursus boekhouden van vorig jaar, meen ik me te herinneren dat het dan vooral de innovators en early adopters betreft . Mensen typen soms eens een foutje of vergissen zich eens....

Bon, iedereen nu tevreden ?

Bij mij wél interesse, maar wil wel controle tijdens video-opname dus momenteel noppes voor Sony. Wachten tot volgende generatie of NEX-7 ofzo...alhoewel ik de grijze NEX-5 body met chrome lenzen heel erg knap blijf vinden...
                        Last edited by JorisVdB; 7 juni 2010, 17:31.

Comment

al iemand gebruikers ervaring???
                          nikon stuff

Comment

Lijkt me moeilijk, aangezien ze maar richting eind deze maand in de winkel liggen volgens Sony.

Comment

Ik vind deze toestellen van Sony ideaal. Ik kan Sony NEX lens Mount Adapter ook voor Camera's alpha NEX gebruiken om een uitstekend contrast en fantastische helderheid voor foto's en HD- Video's te maken. Hier kunnen jullie het kiezen voor jullie Sony NEX http://www.topfoto.nu/nederlands/cat...apter&x=24&y=6

Comment

Caleido, mea culpa - ik heb er inderdaad over gelezen, over dat ene regeltje. Gebeurt wel eens bij iedereen, niet ? Als ik even teruglees in dit topic zie ik je spreken over early adaptors...als mijn geheugen nog goed is wat betreft mijn cursus boekhouden van vorig jaar, meen ik me te herinneren dat het dan vooral de innovators en early adopters betreft . Mensen typen soms eens een foutje of vergissen zich eens....
                                Meen je dat nu serieus? Snel even zoeken naar een spellingsfout in mijn vorige posts en dit hier even neerpennen als een 8jarige peuter met overdreven geldingsdrang

Heeft trouwens niets met boekhouden te maken, maar met marketing.
                                En de innovators zijn commercieel en procentueel gezien een te verwaarlozen groep.

Comment

Working...
                                X