Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    En ja, je kan wel mensen informeren, maar is het typisch Belgisch aan het worden, ik merk in ieder geval telkens alleen negatieve kritieken. En dat is erg. Want er zijn zoveel positieve dingen aan een nex. Maar die laat je niet zien.
    Mijn glas is in ieder geval graag half vol, en niet half leeg.
    Ben je dan echt blind voor de 100% positieve meningen en voorspellingen van een handvol anderen hier in dit topic? Aanhangers die elk puntje kritiek omdraaien, negeren, aanvallen (cf. nu) of zien als een voordeel?
    Toch maar normaal dat er ook een keerzijde aan de medaille is en dat die ook getoond mag worden? Dit topic zou toch maar wat onnozel zijn, moest het een clubje NEX-fans onder elkaar zijn die elkaar opgeilen met hun toestel? Had ik dan die slechte foto moeten negeren en zéker niet posten in dit topic, om alle positieve opmerkingen niet te vervuilen? Komaan, we gaan niet fascistisch beginnen doen

Het glas is inderdaad halfvol, niet helemaal vol, zoals anderen beweren. Dat was gewoon de bedoeling.

En dan zeg je hierboven feitelijk net hetzelfde als mij: dat de lens niet super presteert. En nu verwijt je mij van té negatief te zijn..

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    je mag dat wel maar je haalt zaken gewoonweg uit hun context dat is jou probleem.
    Jij post zelf links en citaten - uiteraard alleen maar positief. Maar als ik eentje post, dan "haal ik het uit zijn context".

Je zit zelf constant bezig over het Gigantisch Succes van de NEX. Terwijl het uitsluitend in Japan voor wat deining zorgt. Maar dat mag allemaal

Hoor je jezelf eigenlijk bezig?

onscherpe hoeken vind je ook terug op bepaalde bereiken bij 35mm zoomlenzen op FF toestel, en dan spreek ik over toplenzen van rond de 1500€, inclusief nikon lenzen.Dat is de prijs die je betaalt voor zoom.
    Ik zeg het toch hierboven, het kon bij elke kitlens zijn dat er zo'n fout inzit, Nikon, Canon of Sony.
    Ik heb al menig kitlens zien passeren en ik heb nog nooit zo'n vreemde wazige hoeken gezien. Alsof er vet gesmeerd werd op de lens. Je ziet het zelf op klein formaat.

En ja toon mij een foto met een 1500 euro zoom lens met net hetzelfde kenmerk.

Als je de reacties leest onder de korte review, dan zie je dat er veel mijn mening delen.
    De NEX-5 is Sony's eerste compacte systeemcamera, en het toestel is meteen de kleinste evil-camera op de markt. Toch huist er een aps-c-sensor in de body en is de camera voorzien van een kantelbaar 3"-vga-scherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Ben je dan echt blind voor de 100% positieve meningen en voorspellingen van een handvol anderen hier in dit topic? Aanhangers die elk puntje kritiek omdraaien, negeren, aanvallen (cf. nu) of zien als een voordeel? [/url]
      Nee, ik ben niet blind, ik ben zelfs objectief. Maar tegen houding jou is geen kruid opgewassen, je zult altijd en overal het laatste woord hebben, tot vervelens toe. Het kan toch niet zijn dat je dit niet door hebt? Of krijg je hier een kick van?

Probeer zelf nu ook eens een positief antwoord te formuleren, in plaats van altijd alles af te kraken.
      En euh ja, de kitlens (mijn exemplaar) is onscherp in de hoeken. SO? er zijn aan alle "dingen" voor en nadelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Nee, ik ben niet blind, ik ben zelfs objectief. Maar tegen houding jou is geen kruid opgewassen, je zult altijd en overal het laatste woord hebben, tot vervelens toe. Het kan toch niet zijn dat je dit niet door hebt? Of krijg je hier een kick van?

Probeer zelf nu ook eens een positief antwoord te formuleren, in plaats van altijd alles af te kraken.
        En euh ja, de kitlens (mijn exemplaar) is onscherp in de hoeken. SO? er zijn aan alle "dingen" voor en nadelen.
        Ja, wel, mag dan niemand dan nadelen posten? Wat voor nut heeft het om nog eens te zeggen: "leuk, er zit een APS-C sensor in". Of: "leuk, je kan er mee filmen".

Maar dan moeten we wel zwijgen over bijv. het hoge batterijverbruik en de mindere kitlens? Waar is de balans? N-e-r-g-e-n-s.

Ik denk dat je best nog eens kijkt naar wat en hoe ik de foto gepost heb. Ik heb gewoon de link gepost en eronder een kort zinnetje over compromissen en dat ik persoonlijk niet zoiets zou willen. De reacties erna waren en zijn nog altijd, buiten proporties. Alsof ik een essay neergeschreven heb van 2000 woorden, waar ik Sony en NEX helemaal met de grond gelijk maak. Nee: ik post gewoon een niet-positief item.

Een minieme post. Paar woordjes. Een link naar een foto. En kijk hoe de die-hards reageren. Snel snel snel een link naar een MFT vergelijking met kleurtjes waar een andere lens vergeleken wordt met nog een andere lens. En snel snel counteren met verwijten, dat ik dingen uit zijn context ruk, altijd negatieve commentaren wil breed uit smeren. En de duidelijk ondermaatse beeldkwaltiteit, daar wordt niets over gerept.

Gewoon. Een korte link. Naar. Een. Foto.

Toch compleet van de pot gerukt? En hoe meer ik hen daarop wijs, hoe hoger ze op hun tenen beginnen staan, hoe luider ze beginnen te roepen en hoe absurder hun reacties.

Dit is echt alleen in dit topic, waar het rond de NEX draait. Als ik in een ander topic als reactie op een doorsnee TS-vraag, aanhaal dat zijn/haar lens daar eigenlijk niet geschikt is voor dat of dit of lens X is eigenlijk beter is... nooit gaan zij zo reageren. Maar hier dus wel, hier wordt je gelyncht. En ik leg mij daar niet bij neer. Niet bij het aanvallen van negatieve kritiek, noch bij het lynchen zelf.

Comment

Het enige topic waarin je reactie krijgt ?
          http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...-314861-6.html

Je hebt er al eentje verknalt en bent met het tweede bezig. Gefeliciteerd !
          Als je denkt dat iedereen die iets positiefs zegt in dit topic een merkfanaat is, kijk dan nog maar eens heel goed.

Er is in heel dit topic echter wel één iemand die het nodig acht zoveel als mogelijk op élke positieve nooit te reageren. Anderzijds blijkt zijn toetsenbord nauwelijks in staat een eigen positieve reactie op het scherm te toveren.
          Zoals mijn link naar een paar Japanse verkoopscijfers: ze zouden eens door iemand té positief geďnterpreteerd kunnen worden zeker ??? Terwijl het gewoon cijfers zijn die iedereen zelf ook wel kan inschatten want het nodige daarvoor is duidelijk meegeven. Ik vraag me af wie er hier lid van een clubje is.

Anyway, doe gerust verder. Je bent goed bezig een bepaalde reputatie op te bouwen. Dewelke, dat mag je zelf invullen .

@ MOD: Graag weer eens clean-up van een topic. Met dank.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Als je denkt dat iedereen die iets positiefs zegt in dit topic een merkfanaat is, kijk dan nog maar eens heel goed.
            Ja en iedereen die iets negatiefs zegt "verbrot een topic". Ja dat heb ik ondertussen wel al door. Wel vreemd dat het enkel in topics over de NEX is. En enkel met dezelfde mensen telkens reageren op de negatieve punten... Toeval? Denk het niet. Die polarisering, die wij hebben gelijk en jou bent fout ŕls je iets negatiefs durft zeggen, vind ik echt te onnozel voor woorden.

Terwijl ik niets uitzonderlijks aanstip, te zien aan Rudy's eigen ervaring en te lezen aan de reacties die even verontwaardigd zijn onder de foto die ik post.

Er is in heel dit topic echter wel één iemand die het nodig acht zoveel als mogelijk op élke positieve nooit te reageren. Anderzijds blijkt zijn toetsenbord nauwelijks in staat een eigen positieve reactie op het scherm te toveren.
            Mijn eerste post in dit topic was al meteen positief, maar we negeren dit maar even zeker? Weeral.

En later reageer ik alleen op onzinnige vergelijkingen of beweringen en voorspellingen waarmee ik persoonlijk (en anderen) niet akkoord ga.

Zoals mijn link naar een paar Japanse verkoopscijfers: ze zouden eens door iemand té positief geďnterpreteerd kunnen worden zeker ???
            Terwijl het gewoon cijfers zijn die iedereen zelf ook wel kan inschatten want het nodige daarvoor is duidelijk meegeven.
            Dat was gewoon als reactie omdat hier constant aangehaald wordt wat voor gigantisch verkoopsucces de NEX is, dat de markt helemaal overhoop gesmeten wordt en dat DSLR's en Leica's zullen moeten oppassen.

Terwijl het alleen in Japan succesvol is. Om de context en perspectief juist te zien, vind ik dat belangrijk ja, toch maar logisch?

Comment

Caleido, graag iets rustiger aub?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Och, de meeste reacties zijn gelukkig toch nog steeds beleefd, alleen gaat het niet veel helpen om erover te blijven doorgaan denk ik, iedereen heeft zijn punt zowat gemaakt en beslist voor zichtzelf of iets goed is of niet.

Ik wil echt geen olie op het vuur gooien, en de voorbeelden met die Leica M lens een stukje terug zijn idd zeker niet slecht, maar ik had alleen nog iets beter verwacht.
                Wat ik een beetje vrees is dat de technologie van lenzen die dichter bij het 'filmvlak' staan icm een digitale sensor nog niet 100% op punt staat, met name de hoeken van de sensoren zullen wellicht nog betere microlenzen moeten krijgen, doordat de stralen die daar aankomen onder een iets te grote hoek invallen, daardoor lijkt die kitlens ook slechter dan ze werkelijk is.
                De testchart komt er wellicht beter uit dan dat echte voorbeeld bij de tennis doordat de lens verder van de sensor komt naarmate je dichter bij scherpstelt en het hoek 'probleem' daardoor wsl iets verkleint. (het is maar mijn idee, mss slaat het op niks)

Ik vrees ook dat daardoor een FF versie ook niet voor direct zal zijn.

Als ik mij niet vergis hebben ze met de digitale Leica M's trouwens dezelfde problemen gehad.

Het voordeel is wel dat de lenzen in het centrum wsl nog iets hogere resoluties kunnen geven dan slr lenzen.

Groeten
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Och, de meeste reacties zijn gelukkig toch nog steeds beleefd, alleen gaat het niet veel helpen om erover te blijven doorgaan denk ik, iedereen heeft zijn punt zowat gemaakt en beslist voor zichtzelf of iets goed is of niet.
                  Er is hier toch één schimmige figuur die er zichtbaar van geniet om de een bepaald publiek de gordijnen in te jagen met hoogst tendentieuze reacties.

Verder denk ik dat de andere personen er in een lijf aan lijf gesprek wel zullen uitkomen

Comment

Ik wil echt geen olie op het vuur gooien, en de voorbeelden met die Leica M lens een stukje terug zijn idd zeker niet slecht, maar ik had alleen nog iets beter verwacht.
                    Wat ik een beetje vrees is dat de technologie van lenzen die dichter bij het 'filmvlak' staan icm een digitale sensor nog niet 100% op punt staat, met name de hoeken van de sensoren zullen wellicht nog betere microlenzen moeten krijgen, doordat de stralen die daar aankomen onder een iets te grote hoek invallen, daardoor lijkt die kitlens ook slechter dan ze werkelijk is.
                    De testchart komt er wellicht beter uit dan dat echte voorbeeld bij de tennis doordat de lens verder van de sensor komt naarmate je dichter bij scherpstelt en het hoek 'probleem' daardoor wsl iets verkleint. (het is maar mijn idee, mss slaat het op niks)

Groeten
                    Koen
                    leica heeft inderdaad ingebouwde correcties voor zijn lenzen vooral voor vignetting en CA, dit is voor het eerst gedaan voor de m8 en is later ook overgenomen door DSLR producenten.

moeilijkheidsgraad van die lenzen zit hem vooral in de kompaktheid, maar ik vind dat men dit toch zeer goed heeft opgelost. Meeste kitlenzen of beter gezegd allemaal buiten 4/3 systemen halen die globale kwaliteit niet.
                    De onscherpte in de extreme hoeken treden maar op tussen de 35 en 40mm tot 55mm
                    De kans is klein dat de sensor de oorzaak is, of het zou een combi sensor brandpunt moeten zijn, is niet onmogelijk hoor maar ik twijfel daar toch aan. De meeste foto's ga je daar zelfs totaal geen last van hebben. De lens is zeer scherp op die plaatsen waar meestal onderwerp staat. Natuurlijk je mag niet vergeten dat de DOF ook een belangrijke rol speelt, op de grenzen van je DOF area gaan je hoeken ook onscherper worden dan centraal in het dof gebied.

dit zijn voorbeeldjes van DPREVIEW,
                    in de hoeken zie ik weinig overdreven onscherpte he getracht van voorbeelden tussen de 35 en 55mm te nemen,

is wel 3200 ISO beeld maar op 42mm f8

39mm f4,6

nog eentje

en daar staan er nog veel meer

zou kunnen dat afstand lens onderwerp een rol speelt en voor extra vervorming zorgt in de hoeken, denk dat het eerder zoiets is.
                    Last edited by puerte; 30 juni 2010, 20:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Verder denk ik dat de andere personen er in een lijf aan lijf gesprek wel zullen uitkomen
                      Zoals altijd he Frank ;-)

Comment

Ik bedoel niet direct de softwarematige correcties die blijkbaar idd ook in de M8 zijn gestoken, maar de 'offset microlenses' (juist even opgezocht)

"instead of placing all microlenses directly over the photodiode they are gradually offset as you get closer to the edge of the frame (see below)."

"Leica M8 meetzoeker digitale camera - Microlens
                        Het speciale ontwerp van de beeldzoeker camera zonder spiegelhuis maakt het mogelijk dat de compacte en vlakke vorm van Leica M kan worden behouden, maar leidt tot een hogere invalshoek van lichtstralen in de sensor. Er zijn uitvoerige maatregelen getroffen zodat de beeldkwaliteit die door Leica wordt geëist niettemin wordt bereikt. De speciale aanpassing van de beeldsensor met een microlenscompensatie vermijdt allerlei lastige vignetten in de hoeken van het beeld. Een bijzonder dun dekglas, tot slechts 0,5mm verminderd, verhindert de gebruikelijke ongewenste breking van licht wanneer lichtstralen met een hoek binnenkomen. Het resultaat van deze inspanningen is hoog contrastrijk, scherp en geheel echte kleurenreproductie in de hoeken van het beeld."

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Maar wellicht zit dat nu ook al in de NEX toestellen
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Misschien zoiets alledaags eens organiseren, ipv een resem shooting days .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Misschien zoiets alledaags eens organiseren, ipv een resem shooting days .
                            Ben ik altijd voorstander van! Ik spreek af en toe met andere BD'ers af om er eens op uit te trekken in de natuur. En dat zijn niet exclusief Nikon gebruikers

Comment

Ik bedoel niet direct de softwarematige correcties die blijkbaar idd ook in de M8 zijn gestoken, maar de 'offset microlenses' (juist even opgezocht)

"instead of placing all microlenses directly over the photodiode they are gradually offset as you get closer to the edge of the frame (see below)."

"Leica M8 meetzoeker digitale camera - Microlens
                              Het speciale ontwerp van de beeldzoeker camera zonder spiegelhuis maakt het mogelijk dat de compacte en vlakke vorm van Leica M kan worden behouden, maar leidt tot een hogere invalshoek van lichtstralen in de sensor. Er zijn uitvoerige maatregelen getroffen zodat de beeldkwaliteit die door Leica wordt geëist niettemin wordt bereikt. De speciale aanpassing van de beeldsensor met een microlenscompensatie vermijdt allerlei lastige vignetten in de hoeken van het beeld. Een bijzonder dun dekglas, tot slechts 0,5mm verminderd, verhindert de gebruikelijke ongewenste breking van licht wanneer lichtstralen met een hoek binnenkomen. Het resultaat van deze inspanningen is hoog contrastrijk, scherp en geheel echte kleurenreproductie in de hoeken van het beeld."

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Maar wellicht zit dat nu ook al in de NEX toestellen
                              als ik me goed herinner is dat ook vooral voor vignetting op te vangen, weet niet dat in de nex iets gelijkaardigs zit denk van niet, maar de microlenzen zijn sterk geëvolueerd de laatste jaren. bij Leica was de situatie ook iets verschillend, men had bestaande lenzen ontwikkeld voor analoog, met het nex systeem heeft men lenzen specifiek ontwikkeld voor digitaal waar waarschijnlijk optische correcties in verwerkt zitten voor de sensor.
                              Kortere afstand tussen lens en sensor maakt het mogelijk compactere lenzen te bouwen, bij DSLR lukt dit niet omdat men moet rekening houden met de spiegel, denk eerder dat de spiegel de afstand film (sensor) en objectief bepaalt heeft, en niet zozeer optische overwegingen.

Comment

Kortere afstand tussen lens en sensor maakt het mogelijk compactere lenzen te bouwen, bij DSLR lukt dit niet omdat men moet rekening houden met de spiegel, denk eerder dat de spiegel de afstand film (sensor) en objectief bepaalt heeft, en niet zozeer optische overwegingen.

Zoiets schijnt de heer Sutton ook gemompeld te hebben toen hij in 1860 patent aanvroeg op de spiegelreflexcamera!

Comment

Working...
                                X