Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Ik ben in de eerste plaats fotograaf. Dus liever een toestel dat voldoet aan mijn fotografische eisen. Een goede filmoptie erbij, bevredigd dan weer mijn curieusiteit naar filmen en monteren.

    En hoe jij komt bij betere beeldkwaliteit en betere ergonomie dan de D3s, mag je mij wel eens haarfijn uitleggen. De NEX5 is een sigarettendoosje met een cropsensor. Met de 18-200mm eraan lijkt het op een tankwagen met een post-it erop geplakt langs achter.

    En die extra 3MP gaat al helemaal niets uitmaken, al helemaal niet bij het filmen.

    En dan vergeet je nog het gigantisch lens aanbod die je kan gebruiken op een D3s, je kan filmen met lenzen van 1977 tot nu. Ik hoef geen 2 verschillende camerasystemen te gebruiken.

    Ik denk dat jij een probleem hebt met lezen . Als er iets is waar ik niet tegen kan , is het ( ev. bewust ) verkeerd geïnterpreteerd worden . Waar zeg ik dat de NEX betere ergonomie heeft ? Ik zeg juist het omgekeerde 3s wint op vlak van ergonomie , hoge iso enz.
    De NEX5 filmt in 1080 , de D3s 720 . Heeft inderdaad niets met het aantal pixels te maken , wel met een keuze die de fabrikant gemaakt heeft , en de Sony keuze is hier de betere .
    Wat betreft de beeldkwaliteit : ben jij d'r zo eentje die denkt dat een FF altijd en overal betere beeldkwaliteit biedt ? Een mythe zo groot als een huis ! Dat spreekt dan alle reviews tegen die stellen dat bij lage iso geen enkel verschil kan waargenomen worden tussen D300/D700-D3-D3s .
    De Sony NEX sensor is nieuw ,( En bedenk even dat Nikon zijn Sensors gaat halen bij Sony )en wees maar zeker dat die weer een tandje bijsteekt . Betere beeldkwaliteit bij lage iso ?Daar ben ik nu al zeker van .
    Dat jij het ding niet mooi vindt is een kwestie van smaak en heeft niets met beeldkwaliteit te maken ;
    Verder zeg ik ook : Als de dingen zo voortgaan ja dan , zullen ze de prijzen van top DSLR's moeten bijstellen.Op dit moment heeft Canikon uiteraard nog het voordeel van het gigantisch lenzenarsenaal .



    Walter
    D850

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Wat dat gerucht op EosHD betreft...die GH-2 moet ook nog uitkomen, maar als de GH-1 ietwat representatief is (had er nog nooit van gehoord...verwarrende line-up, die G-serie, vind ik), dan zal de NEX-7 ook zo'n mini-DSLR gaan worden denk ik, met EVF, een beetje zoals de HX1 van m'n vader, maar dan met verwisselbare lenzen...hmm...
      panasonic samen met olympus zijn de lanceerders van dit type toestellen (micro 4/3) Heb ze voor de eerste maal in mij pollen gehad bijna 2 jaar terug.(sept 2008)
      Samsung is gevolgd eind vorig jaar met NX10 en Sony nu met NEX 3 en 5.

      De micro 4/3 toestellen verkopen als zoete broodjes en knabbelen aan omzet DSLR's. Dacht dat micro 4/3 (pana-oly) eind vorig jaar 18% van DSL(R) omzet voor zijn rekening nam in Engeland of was het Japan ?

      Opvallend is dat de 3 elektronicareuzen de leiding nemen in dit soort toestellen.
      met name Panasonic, Samsung en Sony , misschien normaal, deze toestellen zijn hoofdzakelijk elektronica en dat is hun specialiteit.

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

        Als ik het goed begrijp is sony volop aan het werken aan een adapter die het mogelijk zou maken de alpha reeks lenzen te gebruiken met AF-functie op de NEX toestellen.
        Hebben nu een voorlopige adapter gereleased om het toch al mogelijk te maken A-mount lenzen te gebruiken

        fragment review Mr Katsumoto van Sony

        At the launch it was mentioned that the adapter for the A mount lenses has compatibility issues such as AF not working. Is that something that's going to be amended in the future?

        Mr Katsumoto: Autofocus should be working with the adapter and we have engineers still working very hard. We wanted to prepare a solution for connecting the A mount lenses from the beginning so that's why we released it.


        dit zou heel goed nieuws zijn als men dit kan waar maken.
        Last edited by puerte; 14 mei 2010, 10:07.

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

          Ziet er leuk uit

          De gene die met een vette prime serie komt krijgt mn geld, en niet enkel f2.8 pancakes, f1.4 lenzen hebben ook nut.

          Er waren geruchten dat cz ook lenzen ging maken voor de NEX. Klinkt veelbelovend.

          Schneider voor samsung zeker? Samsung heeft alsinds al een paar primes gepland, meer dan de concurenten denk ik. Samsung kan geen M lenzen slikken.

          Leica en olympus zijn ook in staat tot prachtige lensontwerpen maar precies niet zo gehaast voor m4/3. Camera is nu al tijdje op de markt en aanbod primes groeit traag en ze zijn niet allemaal evengoed.

          Kan de nex camera M lenzen slikken? (via adapter uiteraard)

          High end dslr's zullen duur blijven (was bij film ook zo, zelf na jaren en jaren van slr) en de vergelijking met EVIl cameras lijkt vrij zinloos aangezien de cameras voor een totaal ander publiek en om een totaal ander gebruik vragen. Op lange termijn zullen er wel veranderingen plaatsvinden maar de evil cameras hebben nog een zeer lange weg te gaan, lichtsterke lenzen, pro specs enz
          Last edited by Pen F; 14 mei 2010, 14:23.
          http://aljocha.tumblr

          Comment


          • #80
            Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

            vergelijk canon 7d hoge ISO fotos, met NEX5
            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

              Vraag mij wel af wat iedereen bedoeld met "grote veranderingen" en "Canon en Nikon zullen moeten oppassen" etc...

              NEX's zijn nog altijd kleine bakjes van camera's, handig om mee te nemen en om wat mee te filmen.

              Een DSLR heeft nog steeds 100x betere gebruiksgemak, duurzaamheid, flexibiliteit en minstens even goede beeldkwaliteit.

              Het zijn twee aparte werelden en toepassingen.
              De D4 van Nikon gaan niet plots 12 op 8cm groot zijn ofzo omdat Nikon zich bedreigd voelde door de kleine formaatjes.

              Ik zou het nooit kopen als enige camerasysteem, daarvoor heb ik te graag de supersnelle en betrouwbare AF van een semi-pro body en het genot van een grote optische zoeker. Daarom dus mijn opmerking daarnet over de D3s: alles in één, geen nieuwe lenzen kopen.

              Als ik plots wat duizenden euros over zou hebben, dat zou iets anders zijn natuurlijk.


              Potentiële kopers lijken mij vooral mensen die compactjes gewoon zijn maar iets meer willen, de early adaptors die kicken op gadgets, mensen die net een eerste dslr kochten maar toch liever terug een compacte camera willen hebben en mensen met al een deftige dslr & lenzen en geld teveel.

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Vraag mij wel af wat iedereen bedoeld met "grote veranderingen" en "Canon en Nikon zullen moeten oppassen" etc...

                NEX's zijn nog altijd kleine bakjes van camera's, handig om mee te nemen en om wat mee te filmen.

                Een DSLR heeft nog steeds 100x betere gebruiksgemak, duurzaamheid, flexibiliteit en minstens even goede beeldkwaliteit.

                Het zijn twee aparte werelden en toepassingen.
                De D4 van Nikon gaan niet plots 12 op 8cm groot zijn ofzo omdat Nikon zich bedreigd voelde door de kleine formaatjes.

                Ik zou het nooit kopen als enige camerasysteem, daarvoor heb ik te graag de supersnelle en betrouwbare AF van een semi-pro body en het genot van een grote optische zoeker. Daarom dus mijn opmerking daarnet over de D3s: alles in één, geen nieuwe lenzen kopen.

                Als ik plots wat duizenden euros over zou hebben, dat zou iets anders zijn natuurlijk.


                Potentiële kopers lijken mij vooral mensen die compactjes gewoon zijn maar iets meer willen, de early adaptors die kicken op gadgets, mensen die net een eerste dslr kochten maar toch liever terug een compacte camera willen hebben en mensen met al een deftige dslr & lenzen en geld teveel.

                Wacht toch maar af, het superieure middenformaat is ook stilletjes gestorven. (op enkel uitzonderingen na)
                DSLR is mooi (voor mij geweest), maar ondertussen komen er kleinere apparaatjes met evengoede beeldkwaliteiten dan menig dslr, en de techniek staat niet stil. de evolutie in de mft of die nex zou wel eens sneller kunnen gaan dan de dslr. ik gebruik nu een panasonic GF1 met bijvoorbeeld een 45-200 lens, de AF is bliksemsnel, en zeer goed te gebruiken.
                Het is je goed recht om met het topspul te blijven werken, optische zoekers zullen echt niet zo snel verdwijnen, maar besef wel dat er toch ook veel mensen anders denken, ik zelf loop ook al even niet meer met mijn bijna 15000 euro 18kg zware fototrolley rond!!
                Gebruiksgemak en ergonomie kan ook kompakt zijn, ik neem een mft camera bijna overal mee naar toe, de dslr was altijd een gesleur. Maar ik deed het omdat je geen goede kompakten had vroeger.
                Vergeet ook niet dat de economische crisis nog niet voorbij is, en de mensen ook meer en meer kijken naar de prijs.
                Ik ken ook al een aantal dslr gebruikers die al overgestapt zijn,(zelfs 5DmkII gebruikers), of de afweging aan het maken.


                Overigens, je zegt wie er allemaal wel een nex / mft systeem zou kopen, maar wie koopt er volgens jou dan wel een dslr? dat zou ik eens graag horen?

                Comment


                • #83
                  Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  vergelijk canon 7d hoge ISO fotos, met NEX5
                  http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=35305572
                  Indrukwekkend.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Wacht toch maar af, het superieure middenformaat is ook stilletjes gestorven. (op enkel uitzonderingen na)
                    DSLR is mooi (voor mij geweest), maar ondertussen komen er kleinere apparaatjes met evengoede beeldkwaliteiten dan menig dslr, en de techniek staat niet stil. de evolutie in de mft of die nex zou wel eens sneller kunnen gaan dan de dslr. ik gebruik nu een panasonic GF1 met bijvoorbeeld een 45-200 lens, de AF is bliksemsnel, en zeer goed te gebruiken.
                    Het is je goed recht om met het topspul te blijven werken, optische zoekers zullen echt niet zo snel verdwijnen, maar besef wel dat er toch ook veel mensen anders denken, ik zelf loop ook al even niet meer met mijn bijna 15000 euro 18kg zware fototrolley rond!!
                    Gebruiksgemak en ergonomie kan ook kompakt zijn, ik neem een mft camera bijna overal mee naar toe, de dslr was altijd een gesleur. Maar ik deed het omdat je geen goede kompakten had vroeger.
                    Vergeet ook niet dat de economische crisis nog niet voorbij is, en de mensen ook meer en meer kijken naar de prijs.
                    Ik ken ook al een aantal dslr gebruikers die al overgestapt zijn,(zelfs 5DmkII gebruikers), of de afweging aan het maken.


                    Overigens, je zegt wie er allemaal wel een nex / mft systeem zou kopen, maar wie koopt er volgens jou dan wel een dslr? dat zou ik eens graag horen?
                    Middenformaat is niet uitgestorven, het is gewoon digitaal geworden

                    Nieuwe techniek? MFT is niet de camera heruitgevonden. Gewoon sensor dicht tegen de lensvatting en kleinere lenzen, eenvoudig gesteld. Dus geen nieuw type sensor of iets dergelijks. En verder veel dingen gewoon weggelaten (geen viewfinder, geen flits, zwakke AF sensors in weinig licht, kleiner batterij, etc...) en dan heb je logischerwijs een cameraatje niet veel groter dan een sigarattendoosje.

                    ... dat nog altijd véél duurder is dan wat je kan krijgen inzake dezelfde beeldkwaliteit bij een DSLR. Dus je argument qua "economische crisis voor iedereen" klopt ook (nog) niet.

                    Dus je kent veel DSLR gebruikers die al overgestapt zijn? Hoeveel? 53? 2?

                    De markt van de MFT camera's is nog piepklein, dus ik snap niet hoe je komt bij de vele mensen die anders denken.

                    En de realiteit is wel wat anders dan uitsluitend moeten kiezen tussen 18kg 15000 euro materiaal en een kleine NEX.
                    De lenzen van de NEX zijn ook relatief groot en er bestaan al langer kleine compacte DSLR's.


                    Een NEX met een beeldkwaliteit zoals een 7D, maakt dat dan een 7D overbodig? Ik dacht het niet. Zoals ik al zei, het zijn andere toestellen voor andere doeleinden en andere gebruikers.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                      Onlangs heb ik serieus getwijfeld om me een systeemcamera aan te schaffen. Ik had een Pana G10/G2/G1 in gedachten.
                      Als ik dan keek naar het lenzenaanbod... zou in totaal veel duurder zijn geweest.
                      Ik heb nu een Tamron 17-50 f2.8 op een Pentax k-x. Ik vond niet meteen een waardig alternatief voor deze combi in een FT-set. Dan was ik verplicht om me een dure Oly-lens aan te schaffen, met een tussenring. En een 'Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro voor FT' was geen optie vanwege de cropfactor 2.
                      Dus ga ik nu toch nog wat wachten vrees ik na de recente investering

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                        Een review in't koreaans, maar ook veel beeldmateriaal...zeker de moeite om eens te bekijken!


                        Om jullie warm te maken : een recht uit de camera shot: ftp://rawdata.slrclub.com/body/sony/...g/DSC00165.JPG (meer via de link hierboven)

                        ISO vergelijking tusen de nex3 en de panasonic GH1:
                        Nigel Atherton was fortunate enough to spend a few hours with a pre-production Sony NEX-5 at the European Press Launch in Croatia. He reviews the main features and shares his first impressions of the Sony NEX-5
                        Last edited by Portmixus; 15 mei 2010, 19:28.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                          Ziet er veelbelovend uit, fotokwaliteit. Voor de rest moest ik een beetje lachen met het uitzicht. Zoals ik de eerste keer de A230 vastnam.

                          Vervanger van een compact? Geef mij maar een Dlux4, Vlux20, TZ10 HX5... kan in mijn zak. Goed genoeg.

                          Vervanger van een DSLR? Pfff... de stadswagen de vervanger van de gezinswagen? Het zal zeker marktaandeel van nieuwe fotografen nemen, maar doorgedreven fotografen en pro's zijn niet op zoek naar een klein doosje maar een handige tool waar de bediening blind gebeurt bij gebruik. De enige die ik echt handig vond was de Samsung NX10. Zeg niet dat je hetzelfde kan als een reflex. Keuze uit 3 kitlenzen. Het is leuk, ik heb ze allemaal gebruikt, zelfs MFT met LEICA aspherische lenzen. Maar in kwaliteit en gemak kwamen ze allemaal tekort. En ik heb alle merken gebruikt. De spiegel zorgt nauwelijks nog voor vertraging, een EVF zoals van de EP2 is goed, maar nog geen evenwaardig alternatief.

                          Labotests ok. Nu even wachten op de veldtest. Van wat er nu op de markt is, heb ik alles getest en zou ik de NX10 kopen -mogelijk een EPL1 of GF1- mocht hij meer lenzen hebben, mocht het kwa budget wat zachter zijn. Van wie een reflex gewoon is, gaat 90% de reflex houden en de NX10 of dergelijke weer wegdoen, van wie nu nog niks gekocht heeft gaan de meeste zeer tevreden zijn met al deze toestellen in het 'nieuwe' segment. En nieuw met een korrel zout, de Olympus E400 ed was een aanzet. Het concept is allesbehalve nieuw. Doelgroep was toen en is nu hoofdzakelijk de gewone consument.
                          Last edited by VoN_DamN; 16 mei 2010, 13:05.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                            Tja, ieder zijn ding, maar voor mij is het inderdaad de ideale vervanger voor een compactje, gezien ik hiermee niets aan beeldkwaliteit in boet (- integendeel -) en dit toch ook in mijn jaszak krijg.

                            Bovendien denk ik dat die NEX5 ook veel meer gebruikt zal worden dan het compactje tot nu toe, aangezien er geen compromis op beeldvlak meer gemaakt moet worden.
                            De dslr blijft dan enkel over voor die momenten waarop ik gewicht en omvang niet van belang vindt, of wanneer ik een specifieke lens of andere functionaliteit zoals snelle bediening via knoppen, AF-snelheid of flitsers wens te gebruiken die NEX niet biedt.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                              Cameranu heeft sinds vandaag zijn Sony NEX prijzen online gezet! Als introductieprijs kan dit tellen (in de positieve zin)

                              Wie zei dat sony duur was?

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                                Ja, we wisten nu eenmaal al vooraf dat ze vrij betaalbaar (eufemisme voor goedkoop, want dat klinkt zo negatief ) gingen zijn...

                                Toch spijtig dat er geen controle (diafragma, ISO, enz) is bij de video. Wat had ik graag met de manual focus en een klein diafragma gewerkt...

                                Eenmaal dat gefikst is koop ik me meteen een NEX-5, of wat het dan tegen dan ook is, (zilver, past goed bij die prachtige lenzen!) met 16mm, 18-55, enz...

                                Ferme dingen, maar voorlopig niet voor mij. Ik zie ze wel nog een hit worden, à la iPod...alhoewel de meeste mensen die een compactcamera gewoon zijn en het kwaliteitsverschil niet echt kennen, hier misschien toch nog zullen zeggen "het is toch wel veel geld voor een camera"...
                                Last edited by JorisVdB; 2 juni 2010, 18:35.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X