Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    Er is inderdaad een vervolg aan het verhaal. Vorige week was mijn 7D net op tijd hersteld voor de trouw die ik in mn agenda had staan. Ik had nog geen tijd gehad om te testen en vrijdagochtend begonnen met het fotograferen van de bruid tijdens het opmaken en ik kon het meteen zien op het scherm van mijn 7D. Foto's compleet onscherp en de AF zat er telkens grondig naast. Veel reparatie was er dus niet gebeurd, buiten het vernieuwen van de firmware. Bij het terugkrijgen van het toestel zat er ook geen service rapport bij en de verkoper zei dat het een 'standaard reparatie' was. Ik ben er zelf niet omgeweest aangezien dat niet gaat met mn werk, en ik ben er dus ook niet verder op kunnen ingaan.

Gelukkig had ik van BD-collega's een body als reserve meegekregen (waarvoor dank Jeroen en Bjorn!!). Ik was niet van plan die body's te gebruiken aangezien ik mijn 7D had maar achteraf gezien was het een goed idee om ze toch in de rugzak met opgeladen batterijen te steken.

Mijn 7D is dus onverbiddelijk in de tas gevlogen en heb ik enkel nog gebruikt voor de MF strobist shots 's avonds op het feest en icm de 120-300 f2.8 op AI Servo waar hij nog aanvaardbaar werkt.

Ik wacht nu nog op een antwoord van A&C waarom er geen servicerapport bij was en waarom er geen reparatie is uitgevoerd.

Het staartje volgt nog
    en Matthias lonkt naar N**** terwijl de druppels in de emmer blijven vallen
    jammer jammer jammer

ik hoop echt dat het goed komt voor jou
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

en heb je nog nieuws over het probleem ?

ik heb ook 2 weken een 7D en merkte van't weekend dat hij met de Canon EFS 18-135 f/3.5-5.6 soms heel moeilijk autofocussed op volledige zoom. even terug naar meer macro, scherpstellen en dan terug naar zoom en dan gaat dat weer....
      AF punten veranderen loste niet direct iets op.
      het gaat meestal goed, maar soms niet en dan natuurlijk op moment dat je de actie wil vastlegen.

kan ook aan de lens liggen ? moet straks eens proberen op m'n oude 300D
      --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danneman Bekijk bericht
        ik heb ook 2 weken een 7D en merkte van't weekend dat hij met de Canon EFS 18-135 f/3.5-5.6 soms heel moeilijk autofocussed op volledige zoom.
        Wat is volledige zoom?

Comment

Mijn camera is sinds vorige week dinsdag binnen bij Art&Craft, zit nu in Gran Canaria en hoop hem terug te hebben als ik terugkeer naar ons landje. Zal bevindingen dan wel posten.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

ik bedoel als je helemaal inzoomt
            --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              één van die reserve body's was trouwens een 5DmkI en ik kan met mijn 7D alleen maar dromen van een AF die er zo op zit in one shot AF. Elke foto was TAK er recht op! Ik was enorm verbaasd, ik begon de OOF van de 7D gewoon te worden maar nu heb ik ineens terug gezien hoe het moet
              Wat een dramaverhaal is dit aan het worden Matthias
              Juist vanwege de geprezen AF van de 7D, heb ik maandenlang getwijfeld tussen de 5DmkII en de 7D (oke en de CF/FF)
              Ik begrijp dat goedwerkende 7D's heerlijke camera's zijn, maar ik heb nooit een seconde spijt gehad van mijn beslissing om de 5DmkII aan te schaffen. De AF van deze camera is heerlijk en ik heb er al vele loepzuivere aktiefoto's mee kunnen maken. Ook dankzij mijn 70-200L 2.8.
              Geef ons eens een update Matthias!

Comment

Juist een verhaal gelezen op dpreview, die mensen deden een hard reset en het toestel had geen problemen meer....
                Zou door meerderen bevestigd zijn, dus probeer het eens.....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

wat is een hard reset?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Geef ons eens een update Matthias!
                    Ja inderdaad... Hoe is't met je 7D, heb je hem al terug? En is't nu beter?
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

• Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      wat is een hard reset?
                      met den hamer op kloppen. (sorry is maar een grapje)

mogelijk probleem van hard reset is dat het probleem niet opgelost is en dat de kans vrij groot is dat het terugkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        met den hamer op kloppen. (sorry is maar een grapje)

mogelijk probleem van hard reset is dat het probleem niet opgelost is en dat de kans vrij groot is dat het terugkomt.
                        , dus nog steeds de vraag "Wat is hard reset"

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hard reset= verwijderen van batterij én datum/tijd batterij (zit in klein compartimentje binnenin batterijvak). Die laat je er dan een uurtje of twee uit, en dat zou de AF moeten resetten. Ik denk eerlijk gezegd beetje dat het een placebo effect is. Heb het ook op mijn 7D geprobeerd en dacht dat de AF terug ok was, tot ik ging wandelen en een paar onbegrijpelijke AF missers kreeg met center point AF. Mijn camera is nog altijd niet terug van Art&Craft (weg sinds verleden week dinsdag) dus kan nog niets zeggen of AF nu beter is of niet. Moet wél zeggen dat ik (deels) fout heb gemaakt om foto's op 100% te bekijken en te beoordelen, als ik ze in DPP een ferme sharpening geeft (bijv 150) en op 50% bekijk, dan zien de foto's die ik maakte al een stukje beter uit, maar kan toch niet de bedoeling zijn om alles 50% te gaan verkleinen, wat is het nut dan van 18mp hé.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik ben nog steeds super tevreden van mijne 7D. Heb geen enkel probleem met het focussen. Heb nu mijne cursus fotografie voor gevorderden achter de rug en toch al een 3000 clicks.

Comment

pas op interpreteer het volgende niet als kritiek of wat dan ook, maar als een simpele bedenking die ik maak.
                              Ik lees dat er toestellen zijn die dit probleem hebben van bij de aankoop, andere krijgen het na een paar maand met verdere degradatie, het is dus zekers niet stabiel en niet van in het begin altijd merkbaar. Wat mij verontrust, misschien heb ik er over gezien, is dat Canon de oorzaak van het probleem niet bekend maakt, weet men het probleem niet of wil men het niet zeggen?
                              Wat als toestellen die nu goed werken, of zelfs herstelt zijn, dit probleem krijgen na de garantie periode, of is dat te ver gedacht ?
                              Ik betrouw dat zaakje eigenlijk niet, voor de 1dmkiii is er ook wel een jaar overgegaan eer men toegaf dat er functionele problemen waren met AF, men heeft dit toen pas toegegeven als er een oplossing was, misschien is dit voor de 7d ook zo.

Comment

Zal af te wachten zijn hé, ik ga er vanuit dat mijn 7D perfect zal werken eens hij terug is van Canon. Ben in elk geval héél erg benieuwd. Enige wat me enorm stoort is dat je op heel wat fora ineens als een 'amateur' wordt bestempeld die niet met het AF systeem overweg zou kunnen. Natuurlijk is het ietwat ingewikkelder geworden, maar als ik met mijn 40D met center AF kon focussen zonder problemen, dan zie ik écht niet in waarom ik dat met de 7D niet (meer) zou kunnen.

Comment

Working...
                                X