Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)
Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)
Ik denk er sterk aan om me toch een 7D aan te schaffen, voornamelijk voor hogere ISO tov mijn 40D die ik dan te koop zou zetten. Maar die AF verhalen maken me toch beetje ongerust.
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Ik denk er sterk aan om me toch een 7D aan te schaffen, voornamelijk voor hogere ISO tov mijn 40D die ik dan te koop zou zetten. Maar die AF verhalen maken me toch beetje ongerust.
Als je twijfelt, ga naar een goede winkel en probeer hem uit voordat je koopt.
Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik hem gekocht heb. de AF is razend snel. Van alle camera's die ik momenteel bezit de 10D, 30D, 40D, is de 7D het beste wat betreft de AF. Er zullen beslist wel exemplaren tussen zitten die niet goed zijn, bij welk merk of type niet? zodra je dit ontdekt ga je toch terug naar de winkel. Als er 1 op de 1000 mis zit dan krijg je na alle review's op het net te hebben gelezen het gevoel dat er geen 1 goed is.
Nogmaals ik trek al meer dan 50 jaar foto's tot nu toe is mijn 7D.
Dus volgens jou is de 7D wel degelijk de moeite qua upgrade als je van een 40D komt? Enkel op vlak van AF? Of andere voordelen?
Bijkomend vraagje: wat is tegenwoordig deftige prijs voor in nieuwstaat verkerende 40D+batterij+batterijgrip?
Verbeterde live view
Verbeterde zoeker
Snele menu's om snel overste schakelen
Grotere crop mogelijkheid
Minder hunten in slechte licht omstandigheden
Tot iso 3200 goed bruikbaar (mits achteraf bewerking)
Fine tuning voor als er een objectief er iets naast zit.
Wireless Flash-ondersteuning
Full HD (1920x1080) films
HDMI-uitgang voor directe weergave op HDTV
Elektronische waterpas (voor panorama opnames)
Ondersteunt zowel bedrade als draadloze afstandsbedieningen Verwacht geen wonderen, de man maakt altijd nog de foto!
De prijs van de 40D is afhankelijk hoeveel clicks heeft gemaakt.
En natuurlijk wat een gek er voor geven wil.
De prijs varieert van 400-500 €
Ok bedankt voor de info. Ik moet dit weekend terug 2 communiefeesten fotograferen en dan merk ik toch vaak dat ik met iso1600 en iso3200 niet voldoende licht krijg voor degelijke foto's (met Tamron 28-75 Xr Di f2.8). Vandaar dat ik toch overweeg een 7D aan te schaffen, al twijfel ik nog tussen opleg voor een 7D of een nieuwe 70-200/f2.8 lens. Had een mens maar geld op overschot hé
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Als je overstapt op de 70-200 f2.8 L ga dan voor de IS versie, vooral in slechte licht omstandigheden heb je er veel voordeel van, zeker 3 stops.
Deze lens is de beste keuze een super goed objectief maar.. ook super duur.
Hoe gebruik je de AF van de 7D ?
kan je hem op een soort van super AF stand zetten zodat hij zelf overschakelt tussen al zijn focuspunten? Of moet je nog steeds 1 van de x-aantal punten kiezen en daarmee volgen?
Ik merk dat ik op mijn 40d enkel het middelste punt gebruik, dan kan ik evengoed mijn 5D gebruiken (de x1.6 buiten beschouwing gelaten)
...dan merk ik toch vaak dat ik met iso1600 en iso3200 niet voldoende licht krijg voor degelijke foto's (met Tamron 28-75 Xr Di f2.8).
je krijgt met een 7D op ISO3200 evenveel licht binnen hoor maar er zit gewoon minder ruis in Als je meer dan 3200 nodig hebt, moet je ofwel een 5D2 kopen ofwel lichtsterke primes... Da's mijn gedacht maar he
Dat bedoelde ik wel degelijk, beetje ongelukkig geformuleerd. Ik ben een fotograaf (allé als ik me zo mag noemen) die zo weinig mogelijk met flits werkt en indien mogelijk steeds opteert voor natuurlijk licht, zelfs al heb ik daarvoor meer iso (en dus ruis) nodig.
Zal deze week misschien eens bij Art&Craft passeren om de 7D uit te proberen.
Had het over de Sigma 70-200/f2.8, de Canon IS kan ik me niet veroorloven.
Dan zou ik wel wachten tot de OS versie uit is...is als het goed is scherper door het nieuwe FLD glas (moet nog blijken, maar heb goede hoop) en de OS natuurlijk...komt dit jaar ergens uit...
Ik zou dat met een korreltje zout nemen. Matthias heeft gewoon een technisch probleem, wat bij elke camera (helaas) kan voorkomen.
De AF van de 7D wordt door veel (prof) fotografen geroemd en ik zie op dit forum prachtige foto's die met de 7D genomen zijn.
Zoals iemand hier al eerder aankaartte: de mensen die zeer tevreden zijn die hoor je bijna niet....die zijn ergens aan het shooten
Ik hoorde de meest vreselijke verhalen over de AF van de 5DmkII....maar voor mij is het een zalige, snelle camera om mee te werken.
Koop je toestel bij een goede zaak, zodat je zeker weet dat je een goede service hebt mocht er onverhoopt iets met je camera zijn. Nogmaals...dat geldt voor alle merken en alle types camera's.
Comment