Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

het blijft toch frappant, dat naarmate de dslr-body's ingewikkelder worden, meer instellingen, meer focuspunten etc. hebben, dat de klachten almaar toenemen..

lijkt me meer en meer een verhaal te worden van: 'HELP! ik heb net een ferrari gekocht, en na een aantal weken erin te rijden is mijn rijkunst nog steeds niet verbeterd..w.s. is het onderstel, de vering etc, van die ferrari toch niet helemaal goed ingesteld, de fout zal wel bij ferrari liggen...'

het ligt dus zowat ALTIJD aan de camera of de lens blijkbaar...of aan de ferrari..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
      het blijft toch frappant, dat naarmate de dslr-body's ingewikkelder worden, meer instellingen, meer focuspunten etc. hebben, dat de klachten almaar toenemen..

lijkt me meer en meer een verhaal te worden van: 'HELP! ik heb net een ferrari gekocht, en na een aantal weken erin te rijden is mijn rijkunst nog steeds niet verbeterd..w.s. is het onderstel, de vering etc, van die ferrari toch niet helemaal goed ingesteld, de fout zal wel bij ferrari liggen...'

het ligt dus zowat ALTIJD aan de camera of de lens blijkbaar...of aan de ferrari..
      je hebt wel een punt maar Matthias (en zijn ervaring) kennende denk ik dat hij wel goed genoeg weet hoe de vork aan de steel zit en hoe alles werkt of zou moeten werken

los daarvan, zou ik bij je winkel eens binnenspringen en eventueel vergelijk met een andere 7D... Maar Canon zou zo iets toch moeten kunnen fixen lijkt me...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Doe eens wat moeite en bekijk de foto's van de TS. Weet duidelijk waar hij mee bezig is.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

sorry maar zoiets apprecieer ik niet echt (ook al klopt jouw stelling zonder twijfel in veel gevallen)
          ik weet goed genoeg waar ik mee bezig ben en als ik een klacht heb over een toestel of lens, zorg ik ervoor dat ik er verdomd zeker van ben dat het aan het toestel of die lens ligt
          nou ja, als je mijn startpost had gelezen dan zou dat duidelijk genoeg moeten zijn

en als je toch nog twijfelt, wil ik gerust een kopje koffie (of wat pinten ) klaarzetten in Gent en dan mag je altijd komen testen
          Last edited by Matthias; 29 april 2010, 15:31.
          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik denk dat niemand hier zal betwijfelen dat Matthias goede fotos kan nemen.

Zijn plotse downgrade naar de 7D verbaasde mij enigszins, maar omdat er overal dezelfde trend te erkennen was, vond ik dit eerder een bevestiging.
            Persoonlijk in een lagere klasse spelend ben ik van in het begin zeer tevreden geweest van de camera.

Ik vind het zeer atypisch dat hierover nu terug twijfel wordt gezaaid.
            Ofwel heeft Matthias zich hier mispakt (de 7D heeft nooit de ambitie gehad een 1D te vervangen) ofwel is er wel degelijk iets fout met zijn toestel.

Zelf ga ik er altijd vanuit dat ik een stuk techniek heb gekocht met zijn mogelijkheden en beperkingen en dat het aan mij ligt om het maximum eruit te halen.
            Ik kan bijleren, die camera niet, en als ondanks alle inspanningen ik niet het gewenste resultaat heb ben ik aan de grenzen van het apparaat gekomen (en hoef ik het zoals al gezegd niet op het toestel te steken )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ik denk dat niemand hier zal betwijfelen dat Matthias goede fotos kan nemen.

Zijn plotse downgrade naar de 7D verbaasde mij enigszins, maar omdat er overal dezelfde trend te erkennen was, vond ik dit eerder een bevestiging.
              Was ook verbaasd over de overstap van 1D3 naar 7D ... kan ook alleen maar adviseren het toestel binnen te doen ... indien dit geen oplossing geeft rest er alleen nog een andere body enkele dagen/shoots te gebruiken om te zien of het probleem reproduceerbaar is.

Comment

Deze middag reageerde ik in een lopend topic over dezelfde kwestie hier op BD.
                Misschien dat ik in deze draad verhelderende oplossingen krijg....
                Als het niet aan de instellingen ligt zouden er toch nog meerdere ontevreden mensen moeten zijn met een onscherpe 7D...

Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door Morre
                bekijk dit topic anders maar eens

met deze foto's:

Lang geleden hier nog iets gepost en nog steeds dezelfde naast de kwestie discussies
                Ik werk ook met de 7D en heb net hetzelfde probleem van ruis/onscherpte.
                Niet alleen op tele of buitenopnames maar ook in studio met studioflitsers.
                Ik weet nog toen ik de eerste foto's shoot met de 7D het verschil duidelijk zag met mijn 40D.
                En dan begin je in het menu je persoonlijke noden aan te passen en ik denk dat er hier veel verkeerd kan gaan. Vandaar dat ik "Morre" z'n antw het meest on topic vind.
                Als je een foto aan honderd procent bekijkt dan moet ie gewoon scherp zijn (indien de scherpstelling goed gebeurt is) dat was zo bij de 40D en de 400D Waarom zou de 7D plots geen scherpe vertoning geven??
                Ik heb een collega die net hetzelfde probleem heeft alsof je op een hoge isowaarde ruis zit aan te kijken. Als ik ondanks de test met hierboven aangegeven topic van Morre geen verbetering krijg , denk ik dat er toch iets mis zal zijn met de beeldverwerking in de 7D...

Comment

@Lionhart: spijtig genoeg werken je links niet (404 not found). Graag corrigeren. Dank je.

Gaat het om deze?

en deze?

(gegeven door Morre in dit draadje)
                  Last edited by LesC; 30 april 2010, 23:23.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    sorry maar zoiets apprecieer ik niet echt (ook al klopt jouw stelling zonder twijfel in veel gevallen)
                    ik weet goed genoeg waar ik mee bezig ben en als ik een klacht heb over een toestel of lens, zorg ik ervoor dat ik er verdomd zeker van ben dat het aan het toestel of die lens ligt
                    nou ja, als je mijn startpost had gelezen dan zou dat duidelijk genoeg moeten zijn

en als je toch nog twijfelt, wil ik gerust een kopje koffie (of wat pinten ) klaarzetten in Gent en dan mag je altijd komen testen
                    het is geen kritiek op jou, of om denigrerend te doen, want ik ken je foto´s en die zijn gewoon hartstikke goed..

je fotografeert wel in extreme omstandigheden, en bij voorkeur van extreme sporten en vanuit extreme hoeken.. dan is de kans toch groter te noemen op missers, of zie ik dat nu verkeerd?

mijn opmerking was meer bedoeld, in algemene zin (en dat had ik er in ieder geval bij moeten zetten, om onduidelijkheden te voorkomen, sorry 'bout that')

je leest gewoon meer en meer over slechte AF, focusproblemen etc.

hoe meer toestellen er verkocht worden, (en dan merk ik met name een trand met voorkeur voor de wat duurdere toestellen) zie jet aantal klachten toenemen..

dat is niet zo verwonderlijk, want meer verkopen aan jan en alleman = meer kans op missers, en meer klachten.

hoe gecompliceerder een toestel, hoe meer variabelen je kunt instellen, des te meer kan er gewoon misgaan..

met een digitaal toestel heb je gewoon meer missers, want je gebruikt het ook in omstandigheden, wat je bv met een eenvoudiger toestel nog niet aan zou denken..

extreem gebruik, is meer kans op missers..

persoonlijk had ik in jouw geval niet overgestapt naar een 7d, maar voorlopig de mkIII blijven gebruiken, en dan evt. een mkIV op het verlanglijstje zetten, of... als je het helemaal gehad hebt met canon, overstappen naar een d3 of d3s..

als ik bv een middagje meeloop met een of andere groep, met veel honden in een donker bos, met bv een 70-200 erop, of zelfs tijdens een snelle sport als honden-agility bij bv zonnig weer, dan heb ik ook meer missers, als dat ik mijn eigen honden met zijn drietjes de dijk af zie rennen..

vaak loopt mijn maat zelf ook mee tijdens dat soort evenementen, en ook die heeft met zijn mkIII missers, terwijl dat ding vele, vele malen sneller focust, meer fps, meer focuspunten heeft dan mijn 'HEMA'-cameraatje..

voordeel is, dat je meerdere cf-kaarten helemaal vol kunt knallen, en de beste eruit pikt..

100% treffers, of zelfs 90% is zowat een ondoenlijke zaak.. ook met een pro-mkIII, of prosumer 7d..

of je nu goed bent of niet, of je toestel superieur is of niet..

het hangt van onnoemelijk vele factoren af, of je net de boel er goed op hebt staan of niet..

groeten, Alex!

Comment

7d kan AF problemen hebben bij gewone alledaagse simpele opnames van statische onderwerpen. Dat is iets wat niet mag en wat niet kan, moesten kleinere spelers op de DSLR markt toestellen met zulke problemen op de markt brengen zouden ze de grond ingeboord worden. Niet elk toestel heeft dit probleem wat er op wijst dat er iets misloopt in hun productie of kwaliteitscontrole proces. Canon kan dit zich veroorloven om dat ze een grote groep vaste aanhang heeft.

Comment

Als ik dit zo lees zou je gaan twijfelen aan de 7D.
                        Afgelopen weken veel testshots gemaakt met de 7D kijken of ik hem gek kon krijgen, maar het lukte niet. Ook in slechte licht omstandigheden op iso 3200 ging het nog steeds goed, wel moet je er voor zorgen dat hij focussen kan. Natuurlijk neemt de ruis toe op 3200, toch ben ik al met al goed tevreden.
                        Ik heb gelukkig weinig missers. De missers die ik heb is grotendeels te wijten aan eigen fouten. Na het analoge tijdperk en digitaal begonnen met de G2,10D 30D 40D en nu de 7D moet ik zeggen dat de techniek alleen maar beter is geworden. Toch blijf ik erbij dat canon lenzen beter focussen. Ik heb in het verleden 2 x andere merken gehad die hadden meer problemen met focussen als de canon lenzen (dit is mijn ervaring)
                        Ook is het zo dat je in het analoge tijdperk veel langer naar het onderwerp keek, camera controle, onderwerp,lichtmetingen, stand van de zon voordat je afdrukte want het koste veel geld, je moest het doen met 12, 24, of 36 opnames. Nu is het zo dat je in servo en high speed er 8 beelden per sec. uitspuugt. Blijf erbij de fouten die ik maak mag ik de camera niet de schuld van geven. Heb je echt problemen, ga terug naar de zaak waar je hem kocht en laat hem nakijken, om daarna met volle tevredenheid te kunnen genieten van deze baas camera.
                        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Canon kan dit zich veroorloven om dat ze een grote groep vaste aanhang heeft.
                          klinklare onzin!

geen enkele fabriek kan het zich permitteren om fouten te maken, of slap worden in de kwaliteitscontrole, puur en alleen omdat ze trouwe klanten zouden hebben..

als men een monopolie-positie zou hebben zou dat wel kunnen, maar gezien de huidige economische toestanden in de wereld, en de stevige concurrentie, zal iedere fabrikant juist alles op alles zetten om hun klanten te behouden..

Comment

Ik ken Matthias persoonlijk en heb ook zijn werk gezien op het net, daar heb ik dus geen twijfels over, vandaar dat ik ook zijn mening zeer belangrijk vind. Mijn vraag is, moeten we deze klachten als algemeen aanzien, of is de kans er dat dit enkel over uw persoonlijk exemplaar gaat?

MVG, jeff c
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb mijn 7D reeds enkele weken en heb voorlopig geen focusproblemen vastgesteld. Volleybal, wielrennen, circuitrace,.. vormen geen probleem. Ook voor statische objecten heb ik minder missers dan met mijn 350D. Straks nog wat testen op een voetbalwedstrijd en morgen naar het circuit van Brands Hatch..
                              Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Ik zie heel vaak bij het uitkomen van nieuwe body's dat mensen klakkeloos geloven wat de fabrikanten en gebruikers van het eerste uur(lees aanbidders van Canonmateriaal) vertellen. Overal wordt maar steeds herhaald dat de 7D een stukken gesofistikeerder AF systeem heeft dan de 5DmkII en dat de AF veel sneller is waarom hij beter geschikt is voor sport, actiefotografie en bla bla bla. Alle dagen opnieuw kan je dat ook hier op BD lezen.....en meestal zijn het dan mensen die geen 7D gebruiken maar het ergens gelezen hebben die het gewoon verder vertellen. Of mensen die hun zinnen gezet hebben op de aankoop van zo'n 7D.... er bijna de centen voor hebben , en er vooraf zeker geen slecht woord over willen horen.
                                Welnu het gedeelte gesofistikeerder is alvast waar......je kan heel wat dingen die de AF beinvloeden helemaal fijntunen of net helemaal mis instellen omdat je de bomen door het bos niet meer kunt zien......maar van snellere of juistere AF zie ik direct geen verbetering in de resultaten tov de 5DmkII. Ik gebruik de beide camera's....maar de recentere 7D krijgt stilletjes aan een laagje stof. Buiten de 8 beelden per seconde is er helemaal niks wat de 7D sneller of beter maakt dan de 5DmkII. Focussen met wat tegenlicht is een ramp met de 7D...focussen met een ander dan centraal AF punt erg onbetrouwbaar en de beeldkwaliteit is echt heel wat minder dan de 5DmkII. Het zou ook best kunnen dat een paar mensen op het forum en ikzelf een slecht exemplaar zouden hebben qua AF....maar ook dat ligt aan Canon en niet aan de gebruiker. Er is een reden waarom men bij Canon besloten heeft om microadjustments als optie door de klant zelf te laten doen. Die reden is dat de objectieven en cams die ze verkopen niet 100% af te stellen zijn in de fabriek zelf.Het gaat zelfs zo ver dat men gewoon de nieuwere body's op de markt dump en rustig afwacht totdat de eerste fouten of gebreken de kop opsteken.....en daarna bijsturen waar mogelijk.De kwaliteitscontrole laat men tegenwoordig haast over aan de vroege klanten als het ware. Productie moet sneller en controle achteraf verminderd. Hierboven heb ik mijn bevindingen gegeven over de 7D in mijn bezit.....uw bevindingen kunnen best anders zijn.
                                Last edited by RUPSELKOPKE; 1 mei 2010, 11:39.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
                                X