Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Succes MAtthias....ik zal duimen voor je dat je 'm snel weer terug hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Hoe gebruik je de AF van de 7D ?

kan je hem op een soort van super AF stand zetten zodat hij zelf overschakelt tussen al zijn focuspunten? Of moet je nog steeds 1 van de x-aantal punten kiezen en daarmee volgen?
      Ik merk dat ik op mijn 40d enkel het middelste punt gebruik, dan kan ik evengoed mijn 5D gebruiken (de x1.6 buiten beschouwing gelaten)
      Voor vogel fotografie in vlucht gebruik ik AF puntuitbreiding (pag. 87 handleiding) of zone AF. Deze geeft de beste resultaten in burst.
      Voor alle andere fotografie gebruik 1 punt selectie.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

[Mod]Hoewel ik als Mod normaal slechts tussenkom als een discussie ontaardt in een scheldpartij (en dat hier zeker niet het geval was), heb ik na beraad toch besloten de niet-relevante posts te verwijderen. Ik zou de poster van de Agfa Klack foto's (opmeeractueel) toch willen aanraden met die mooie foto's een aparte thread te starten, waar er dan naar hartelust over dat specifieke onderwerp kan discussieerd worden.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hey Matthias,

Hoe is het ondertussen afgelopen met het verhaal rond je 7D ?

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

wel, hij is binnen bij Canon en ze hebben mij verzekerd dat hij voor 20 mei terug gerepareerd in mijn handen ligt, aangezien ik 21 mei belangrijke shoot heb.

ondertussen amuseer ik mij met een micro 4/3 toestelletje
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Mijn vraag is, moeten we deze klachten als algemeen aanzien, of is de kans er dat dit enkel over uw persoonlijk exemplaar gaat?
              Eén van de grote problemen aangaande internet is het feit dat mensen hun slechte ervaringen wel posten en hun goede ervaringen amper. Op die manier kan het gaan lijken dat de 7D een camera is die veel focusproblemen heeft.

Die van mij heeft geen enkele focusproblemen. Het lijkt mij dus niet reëel deze exemplarische klachten als algemeen te gaan zien. Van mij geen enkel kwaad woord over Matthias' intenties, maar er zijn mensen die hele fora bij elkaar schelden omdat hun dure 7D geen scherpe foto's maakt. Blijkt vervolgens hun dioptrie foutief ingesteld te zijn.

Ik hoop dat je camera vlijmscherp terugkomt Matthias!

Jacobus
              Last edited by DaiKatana; 11 mei 2010, 16:10.
              Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                wel, hij is binnen bij Canon en ze hebben mij verzekerd dat hij voor 20 mei terug gerepareerd in mijn handen ligt, aangezien ik 21 mei belangrijke shoot heb.

ondertussen amuseer ik mij met een micro 4/3 toestelletje
                Hou ons op de hoogte hé, ben wel benieuwd wat het probleem was/is met je 7D.

grts
                Sieg

ps. hoe bevalt het mft toestelletje ?
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

toevallig nog geen vervolg aan dit verhaal ?
                  ben ook benieuwd ...

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Hou ons op de hoogte hé, ben wel benieuwd wat het probleem was/is met je 7D.

grts
                  Sieg

Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    toevallig nog geen vervolg aan dit verhaal ?
                    ben ook benieuwd ...
                    Er is inderdaad een vervolg aan het verhaal. Vorige week was mijn 7D net op tijd hersteld voor de trouw die ik in mn agenda had staan. Ik had nog geen tijd gehad om te testen en vrijdagochtend begonnen met het fotograferen van de bruid tijdens het opmaken en ik kon het meteen zien op het scherm van mijn 7D. Foto's compleet onscherp en de AF zat er telkens grondig naast. Veel reparatie was er dus niet gebeurd, buiten het vernieuwen van de firmware. Bij het terugkrijgen van het toestel zat er ook geen service rapport bij en de verkoper zei dat het een 'standaard reparatie' was. Ik ben er zelf niet omgeweest aangezien dat niet gaat met mn werk, en ik ben er dus ook niet verder op kunnen ingaan.

Gelukkig had ik van BD-collega's een body als reserve meegekregen (waarvoor dank Jeroen en Bjorn!!). Ik was niet van plan die body's te gebruiken aangezien ik mijn 7D had maar achteraf gezien was het een goed idee om ze toch in de rugzak met opgeladen batterijen te steken.

Mijn 7D is dus onverbiddelijk in de tas gevlogen en heb ik enkel nog gebruikt voor de MF strobist shots 's avonds op het feest en icm de 120-300 f2.8 op AI Servo waar hij nog aanvaardbaar werkt.

Ik wacht nu nog op een antwoord van A&C waarom er geen servicerapport bij was en waarom er geen reparatie is uitgevoerd.

Het staartje volgt nog
                    en Matthias lonkt naar N**** terwijl de druppels in de emmer blijven vallen
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      een droom, werkelijk een droom (heerlijk werken met 20mm f1.7)
                      5DmkIII en wat glas

Comment

voor mensen die wat meer leesvoer willen, deze quote hier beschrijft mijn probleem volgens de letter, vooral dat laatste zinnetje:

Unfortunately it looks like I've got a 7D that has the much-talked about Autofocus problem. I came back from the cottage last week with about 5 good images out of 600, all of the others were just blurry enough at 50% to make the image unusable, but still look fine when fit to the LCD. There was little consistency between back and front focusing, or the amount of error: AF is all over the place.

5DmkIII en wat glas

Comment

één van die reserve body's was trouwens een 5DmkI en ik kan met mijn 7D alleen maar dromen van een AF die er zo op zit in one shot AF. Elke foto was TAK er recht op! Ik was enorm verbaasd, ik begon de OOF van de 7D gewoon te worden maar nu heb ik ineens terug gezien hoe het moet
                          5DmkIII en wat glas

Comment

nope, een topic over eventueel een body lenen, met wat post over CPS... maar verder niks.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

één van die reserve body's was trouwens een 5DmkI en ik kan met mijn 7D alleen maar dromen van een AF die er zo op zit in one shot AF. Elke foto was TAK er recht op! Ik was enorm verbaasd, ik begon de OOF van de 7D gewoon te worden maar nu heb ik ineens terug gezien hoe het moet
                              Haa, good'ol 5D, heerlijke camera. Uw ex 1D2 doet het hier trouwens ook nog steeds voortreffelijk .
                              Hopelijk komt het allemaal in orde met je 7D.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Er is inderdaad een vervolg aan het verhaal. Vorige week was mijn 7D net op tijd hersteld voor de trouw die ik in mn agenda had staan. Ik had nog geen tijd gehad om te testen en vrijdagochtend begonnen met het fotograferen van de bruid tijdens het opmaken en ik kon het meteen zien op het scherm van mijn 7D. Foto's compleet onscherp en de AF zat er telkens grondig naast. Veel reparatie was er dus niet gebeurd, buiten het vernieuwen van de firmware. Bij het terugkrijgen van het toestel zat er ook geen service rapport bij en de verkoper zei dat het een 'standaard reparatie' was. Ik ben er zelf niet omgeweest aangezien dat niet gaat met mn werk, en ik ben er dus ook niet verder op kunnen ingaan.

Gelukkig had ik van BD-collega's een body als reserve meegekregen (waarvoor dank Jeroen en Bjorn!!). Ik was niet van plan die body's te gebruiken aangezien ik mijn 7D had maar achteraf gezien was het een goed idee om ze toch in de rugzak met opgeladen batterijen te steken.

Mijn 7D is dus onverbiddelijk in de tas gevlogen en heb ik enkel nog gebruikt voor de MF strobist shots 's avonds op het feest en icm de 120-300 f2.8 op AI Servo waar hij nog aanvaardbaar werkt.

Ik wacht nu nog op een antwoord van A&C waarom er geen servicerapport bij was en waarom er geen reparatie is uitgevoerd.

Het staartje volgt nog
                                en Matthias lonkt naar N**** terwijl de druppels in de emmer blijven vallen
                                Hoe hadden ze het probleem omschreven in de winkel ?

Bij mij hadden ze het als volgt geformuleerd : inconsistente focus met alle lenzen...

Comment

Working...
                                X