Ik heb een Canon 5D II. Omdat die echt niet zo handig in mijn zak past, zou ik graag een compact camera kopen.
De bedoeling is om wat leuke beelden te maken als ik uitga, om wat leuke momenten vast te leggen, op vakantie als mijn 5D meenemen een beetje te zwaar is,...
Belangrijke functies zijn:
- Kunnen fotograferen vanuit sluitervoorkeuze en diafragmakeuze, eventueel ook manueel.
- Goede kwaliteit bij hoge ISO
- Goede lens met relatief grote opening
- Relatief groot zoombereik
- Snel, geen vertraging op ontspanner enzo.
- Klein en licht.
- Goede batterij.
Minder belangrijk:
- Filmfunctie is niet nodig.
- Superveel pixels ook niet. Maar mag wel.
- Aan enkele automatische programma's heb ik genoeg.
- Speciale functies zoals glimlachherkenning en dergelijke zijn absoluut niet nodig.
- Anti-rode ogen functie is niet nodig.
Ik ben helemaal niet meer thuis in het compact segment. Ik heb dat niet meer opgevolgd enzo, dus ik heb geen idee.
Canon lijkt me een logische keuze, maar misschien kennen jullie wel betere modellen.
Belangrijk is dat ik me niet ga doodergeren aan het toestel, aangezien ik de kwaliteit en mogelijkheden van een SLR gewend ben. Ik besef wel dat je geen SLR in een compact kan proppen, maar het zou er toch dicht tegenaan mogen leunen, hehe.
De bedoeling is om wat leuke beelden te maken als ik uitga, om wat leuke momenten vast te leggen, op vakantie als mijn 5D meenemen een beetje te zwaar is,...
Belangrijke functies zijn:
- Kunnen fotograferen vanuit sluitervoorkeuze en diafragmakeuze, eventueel ook manueel.
- Goede kwaliteit bij hoge ISO
- Goede lens met relatief grote opening
- Relatief groot zoombereik
- Snel, geen vertraging op ontspanner enzo.
- Klein en licht.
- Goede batterij.
Minder belangrijk:
- Filmfunctie is niet nodig.
- Superveel pixels ook niet. Maar mag wel.
- Aan enkele automatische programma's heb ik genoeg.
- Speciale functies zoals glimlachherkenning en dergelijke zijn absoluut niet nodig.
- Anti-rode ogen functie is niet nodig.
Ik ben helemaal niet meer thuis in het compact segment. Ik heb dat niet meer opgevolgd enzo, dus ik heb geen idee.
Canon lijkt me een logische keuze, maar misschien kennen jullie wel betere modellen.
Belangrijk is dat ik me niet ga doodergeren aan het toestel, aangezien ik de kwaliteit en mogelijkheden van een SLR gewend ben. Ik besef wel dat je geen SLR in een compact kan proppen, maar het zou er toch dicht tegenaan mogen leunen, hehe.
Comment