Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Ik heb deze thread aandachtig gelezen, ben ook op zoek naar een compact goed toestelletje. Was aan het denken aan de G11 (mss wat te duur) of Ixus-type (wat té min en geen RAW) of een Lumix, maar zoals Ken Rockwell al schreef "why would you want a G11?"

Na de G2 waar we veel plezier van hebben gehad, moest er toch iets kleiners in de plaats komen, en vermits de Canon-kleuren toch altijd zo mooi zijn, gaat het, na lezen van deze thread en wat linkjes, waarschijnlijk toch de S90 worden.

Nog iemand goei adresjes om te kopen ?
    winkel op de hoek, of Mediamarkt of goede internetshop ? (BeNeLux of Duitsland) of toch kopen in de States (zit binnen een 3-tal weken in San Francisco)
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

cameranu.nl, 313euro, toch als ik 'm besteld heb...

Comment

ok, thanks. is idd een interessante prijs, ook de combi met extra batterij en SD-card
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Ik heb deze nog liggen:

Fuji FinePix S602 Zoom

wordt niet meer gebruikt, iemand mag gerust komen halen voor een vindingrijke attentie
          www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Comment

Ls

voor welke compact camera zal ik gaan ?.
            Wat is beste keuze voor een compact camera voor "dagelijks" gebruik.

de Canon PowerShot SX200 IS of de Canon ixus 200.
            Wat verschillen die ik zo snel kon vinden is dat de SX200 meer zoom heeft maar de ixus 200 heeft 24mm ultra groothoeklens.
            Wat zou beste keuzen zijn volgens u ?.

Specs van de ixus 200
            ixus200

specs van de Powershot SX200 IS
            SX200

mvg
            Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andre-nl Bekijk bericht
              Ls

voor welke compact camera zal ik gaan ?.
              Wat is beste keuze voor een compact camera voor "dagelijks" gebruik.

de Canon PowerShot SX200 IS of de Canon ixus 200.
              Wat verschillen die ik zo snel kon vinden is dat de SX200 meer zoom heeft maar de ixus 200 heeft 24mm ultra groothoeklens.
              Wat zou beste keuzen zijn volgens u ?.
              Wij kunnen niet in jouw plaats beslissen wat jij het belangrijkst of het handigst vindt, meer zoom of meer breedhoek.

Comment

Zeg dames en heren,

er kwam hier een filmpje van een Sony HX5V voorbij... OK, dat was een reclamefilmpje, maar niemand die hierop reageert?!?

Raar...

Ik vond de specs nochtans behoorlijk + ingebouwde GPS als extra speeltje...

Of speelt Sony niet meer mee op de compact-markt? Toch meer dan voor DSLR dacht ik, toch?

De prijs? 272€ (BTW in)

Comment

Ik heb een 2tal maanden als extra op m'n Canon 40D een Canon S90 gekocht en ik moet zeggen ik ben er uiterst tevreden over .
                  Ik ben een vermoed wandelaar (10 à 20km) en een DSLR meeslepen is dan niet aangewezen vandaar mijn keuze voor dit lichtsterke maar uiterst compacte toestel .
                  Mijn wandelfoto's kan je op volgende link beoordelen http://picasaweb.google.com/roberke26
                  Let even op de kapeletjes, die waren meestal gesloten en de interieurfoto's werden bijna altijd door een traliewerkje en zonder flits genomen en daar is die lichtsterke lens van f2.0 toch voor een groot stuk verantwoordelijk voor .
                  Er is net een review op dpreview geplaats en stel voor dat je dit ook even leest.

Veel geluk met je aankoop en ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden.
                  Groetjes Rob

Comment

Ik heb recent een Canon Ixus 130 bijgekocht...en zeer tevreden van (compact, HD filmpjes en €250 verzending incl.)

Comment

Heeft iemand al gezocht op de Samsung Ex1 die aankomend is? Hele bijzondere specificaties, met name de 24mm f/1.8 Schneider-Kreuznach die erop geplakt is valt op. En het kantelbare oled-schermpje. En RAW...

Jacobus
                      Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                        Heeft iemand al gezocht op de Samsung Ex1 die aankomend is? Hele bijzondere specificaties, met name de 24mm f/1.8 Schneider-Kreuznach die erop geplakt is valt op. En het kantelbare oled-schermpje. En RAW...

Jacobus
                        daar heb ik ook al naar zitten lonken
                        op papier zeker een goede concurrent voor de S90 maar int echt... joost mag het weten
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Mijn S90 is alvast meer dan wat ik ervan verlangde !
                          die f1.8 vs. f2 kan me intussentijd gestolen worden, heel tevreden met dat kleine ding.

Comment

misschien geen onbelangrijke parameter is de betrouwbaarheid van de camera's
                            volgens volgende vergelijking maakt panasonic de meest betrouwbare point-and-shoot canera's. In de 300 a 500$ dollar reeks zouden ze meer dan 3x maal betrouwbaarder zijn dan de Canon toestellekes.

Als kwaliteit primeert zou ik voor ILCs (interchangeable lens compacts), gaan. Olympus, panasonic en Samsung bieden hier zeer mooie toestellen aan en waarschijnlijk volgt sony een van de dagen weken. Toestellen bieden kwaliteit vergelijkbaar met DSLR, gebruiken zelfde of meer geavanceerde APS-C sensors, denk dan bvb. aan de panasonic G2. Prijs is momenteel nog een nadeel

Comment

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

is dit niet iets? Als enige nadeel dat de batterij niet super is, maar dat is op te lossen met een extra accu. Maakt zowel buiten als binnen goede foto's, mooi zoombereik, en best veel zelf in te stellen.
                              D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

Comment

Na heel wat wikken en wegen bleven er voor mij nog 2 compacten over: de Canon G11 en de Panasonic LX3 en uiteindelijk heeft de Panasonic LX3 de strijd gewonnen.
                                Deze week geleverd en ik moet toegeven dat hij voor 100% voldoet, vooral de lichtsterke Leica-lens is TOP.

Comment

Working...
                                X