Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Sinds een paar dagen heb ik de G11 gekocht voornamelijk voor straatfotografie. Die heeft alles: Raw, zoeker,28-140mm en kantelbaarscherm. De eerste testresultaten lijken mij behoorlijk wat beeldkwaliteit en ruis betreft. Natuurlijk kan dit toestel niet tippen aan de kwaliteiten van mijn 5d markII. Maar begin daar eens mee straatfotografie te doen. Sommige van mijn clubleden kunnen daar over mee spreken.

Comment

Een compactje dat net iets meer kan :

de Sony HX5V, http://www.youtube.com/watch?v=XSmUp7U-aAM
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

Ik ben ook op zoek naar een deftige compactcamera naast mijn 5DI en 5DII
        Heb nu de SX 10 IS van Canon maar die is te groot maar doet wel alles wat ik wil.

Ik dacht nu aan de TZ8 of de canon sx210 en na dit topic doorgenomen te hebben lijkt het dat er weer enkele kandidaten bij komen.
        't feit is wel dat mijn vriendin dit ook zal gebruiken en hier over mijn schouder mee keek en bij al die modellen zoals de S90, de G-modelen en de LX3 trok ze haar neus op toen ze er een foto van zag

Stefaan (Sloef hier op BD) heeft mij eens verteld dat er een stukje software bestaat dat je op je SDkaartje moet zetten en je dan zo in RAW kan fotograferen zonder dat het origineel mogelijk is op het toestel. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar 't zou wel een oplossing kunnen bieden want RAW en hoge zoom is wel een vereiste (hoge ISO ook)

Ik kijk nog eventjes verder...
        WWW.JOPIX.BE
        Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Heb nu de SX 10 IS van Canon maar die is te groot maar doet wel alles wat ik wil.

Ik dacht nu aan de TZ8 of de canon sx210 en na dit topic doorgenomen te hebben lijkt het dat er weer enkele kandidaten bij komen.
          't feit is wel dat mijn vriendin dit ook zal gebruiken en hier over mijn schouder mee keek en bij al die modellen zoals de S90, de G-modelen en de LX3 trok ze haar neus op toen ze er een foto van zag

Stefaan (Sloef hier op BD) heeft mij eens verteld dat er een stukje software bestaat dat je op je SDkaartje moet zetten en je dan zo in RAW kan fotograferen zonder dat het origineel mogelijk is op het toestel. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar 't zou wel een oplossing kunnen bieden want RAW en hoge zoom is wel een vereiste (hoge ISO ook)

Dat is alleen bij canon compactjes en niet eens allemaal: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht

Die CHDK software heb ik op een canon G7 draaien, maar de rawfunctie gebruik ik niet.
            Je hebt hier ook software nodig die deze raw kan inlezen. Ik ben voorstander om een G11 te gebruiken en de raw-functie van canon te gebruiken.

Comment

Ik snap alleen niet waarom je raw zou schieten in een compactje, die doen vaak een betere job in hun jpeg proccessing dan jezelf zou kunnen doen.

Comment

Voor mij zal het waarschijnlijk de PowerShot S90 worden. Bij Cameranu.nl komt het op 260 zonder BTW! Daar kan ik het denk ik echt niet meer voor laten...
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                  Voor mij zal het waarschijnlijk de PowerShot S90 worden. Bij Cameranu.nl komt het op 260 zonder BTW! Daar kan ik het denk ik echt niet meer voor laten...
                  moogt er ineens 2 bestellen dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Ik snap alleen niet waarom je raw zou schieten in een compactje, die doen vaak een betere job in hun jpeg proccessing dan jezelf zou kunnen doen.
                    Even voor mezelf spreken. Mijn LX3 durft er wat witbalans betreft, en dan vooral binnen,
                    nogal eens naast schieten. Vind het dan fijn dat ik die met RAW kan aanpassen.

Comment

Het is niet omdat ik je tegen wil spreken, maar ik pas de witbalans perfect aan in JPEG, probeer dat maar eens, gaat evengoed als in RAW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Het is niet omdat ik je tegen wil spreken, maar ik pas de witbalans perfect aan in JPEG, probeer dat maar eens, gaat evengoed als in RAW.
                        Zal het beslist niet nalaten om dit eens te proberen. Bedankt dus voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                          Ik heb hier een goedkope reserve-accu besteld:

Op dit ogenblik is ze nog onderweg "status = verstuurd", volgens het mailtje dat ik deze voormiddag heb gekregen. Ik kan dus nog niet veel zeggen over de kwaliteit, dat is eigenlijk iets wat je pas na een paar jaren kan beoordelen bij accu's.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Even voor mezelf spreken. Mijn LX3 durft er wat witbalans betreft, en dan vooral binnen,
                            nogal eens naast schieten. Vind het dan fijn dat ik die met RAW kan aanpassen.
                            Kan je ook in jpeg, ah en om te verduidelijken ik ben niet tegen raw he, het is gewoon niet nodig in een compactje daarvoor heb ik mijn dslr.

Comment

heb onlangs een oudere canon S3 IS voor amper 75 euro op de kop kunnen tikken. camera was in "mint condition" zoals ze zeggen voor een camera die bijna niet van nieuw is te onderscheiden.

leuke aan die camera is dat je niet verplicht bent om automatische scènes te gebruiken: ASMP staat er ook op, je kan EV +/- correcties doen, je kan de flits uitschakelen, je kan een flitscorrectie geven, je hebt een aardig zoombereik, er is IS (wat handig is bij een dergelijk zoombereik), de handgreep is voor een reflexgebruiker nog "te doen" je kan kiezen tussen EVF en monitor, zodat je niet met een luciferdoosje in een gestrekte hand hoeft te werken, maar als je boven je hoofd foto's neemt, is werken met de monitor wel leuk. met de bijgeleverde macro voorzetring, kan je zelf met een aangename werkafstand kleine voorwerpen op de foto zetten .. kortom .. leuke allesdoener voor weinig geld voor die momenten dat ik niet met een grote fototas wil sleuren. grootste nadeel blijft het gebrek aan een optische zoeker van een reflex zodat je de scherpte niet correct kan inschatten, en de sluitertijdvertraging typisch voor een compactje ... maar voor de snapshots waarvoor ik die camera gebruik is dat geen probleem. de 6MP is ruim voldoende, ISO prestatie kan beter, maar dit is dan ook al een oude camera, en ik moet mijn DSLR normen durven vergeten als ik met die cam snapshots maak

Comment

Ik heb die S3 ook gehad en ik moet zeggen dat ik er meer content van was dan van de opvolger en mijn SX10 IS. Maar nu is het mij toch te doen om een kleiner geval op broekzakformaat te nemen. Denk toch dat het de SX210 zal worden wegens het zoombereik ivm de S90.
                                WWW.JOPIX.BE
                                Just one click away...

Comment

Working...
                                X