Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
    Vreemd dat de naam Nikon hier helemaal niet voorkomt, zijn die dan helemaal niet 'in competitie?'
    canon is momenteel het beste in compact-wereld..meest verkocht ook... nikon en de rest loopt toch wat achter in dit wereldje hoor.. weliswaar vooruitstrevende gadgets af en toe, maar qua beeldkwaliteit is het toch een klasse minder..

Comment

Denk dat we hier een aantal goede voorbeelden gehad hebben: compact en net iets groter, en prijzen van 200 tot 600+ €. Maar nagenoeg allemaal met RAW, goede processor, sensor, instelmogelijkheden en hogere ISO... en het zijn zo ongeveer al de bekende betere compacte toestellen.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Ik zou ook zeggen de s90 of misschien de nieuwe Panasonic tz10, die heeft nu ook manuele controle's.

Comment

Bedankt voor alle reacties. Die PowerShot S90 is zeker te overwegen. Komt zonder BTW op 300 euro. Dat was wel wat meer dan ik misschien eerst in gedachten had... Misschien goede alternatieven voor iets minder? (Waarschijnlijk niet).

Over Raw had ik niet echt nagedacht. Is natuurlijk altijd wel superhandig...
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Vergeet de LX3 niet. Heel fijn toestel. Al heel veel plezier van gehad. Dat lichtsterke lensje
            heeft bij mij de doorslag gegeven. Ik wil het namelijk ook wel eens gebruiken in een kerk
            en op van die plaatsen met iets minder licht.
            Maar geen voordeel zonder nadeel. Die 2.5 X zoom is aan de karige kant.

Comment

jap ik zit ook met diezelfde dilemma's, S90, LX3 of toch gewoon maar een G11 (maar dan moet ik mij laten ombouwen tot vrouw om sociaal verantwoord een sjakosj te dragen waar 'k dat kan insteken... )

Lx3 vs S90 denk ik voorlopig dat de LX3 qua spec's beter is, ook zijn filmfunctie is meer dan de gewone VGA van de S90, 4mm meer breedhoek, meer lichtsterkte (f2-2.8) buiten die S90 van f2 - f? en evenveel zoom als ik me niet vergis...
              LX3 kan met externe flits, ...

wat zijn de pro S90 argumenten?

Comment

-Compacter (dan heb je het tenminste overal meer)
                -betere kleuren (wat dan wel ieders smaak is)
                -high iso ook beter
                -knoppen en instellingen zijn veel beter bijvoorbeeld: ring rond de lens kan worden gebruikt voor zowel verandering van sluitersnelhied/diafragma/focus/witbalans en makkelijk in te stellen via 1 knop. En dan heb je nog een wieltje voor het gene je nog nodig hebt. (bijvoorbeeld focus op de lens ring en diafragma op het duimwieltje).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Lx3 vs S90 denk ik voorlopig dat de LX3 qua spec's beter is, ook zijn filmfunctie is meer dan de gewone VGA van de S90, 4mm meer breedhoek, meer lichtsterkte (f2-2.8) buiten die S90 van f2 - f? en evenveel zoom als ik me niet vergis...
                  LX3 kan met externe flits?
                  De LX3 heeft een zoombereik van 24 tot 60mm, de S90 gaat van 28 tot 105mm, en dat is toch een wat bruikbaarder bereik.

Voor mij was het grootste voordeel van de S90 ten opzichte van de LX3 wel dat de Canon veel compacter is. Ik heb al een g9 gehad, en die was te groot om overal mee naartoe te nemen. Een ander supercompactje met zo'n lichtsterke lens en zo'n goede beeldkwaliteit bestaat op dit ogenblik gewoonweg niet, en daarom heb ik voor de S90 gekozen. Ik heb ook een heleboel reviews gelezen voor ik die keuze heb gemaakt.

Een externe flitser op een compact toestelletje, bij sommige is het mogelijk, maar of het handig is, dat is een heel andere zaak. Ik heb op de G9 ooit ook een 580 EX gezet, maar dan is het heel moeilijk om die combinatie goed vast te houden (de camera wil dan door het grote gewicht bovenaan altijd omkiepen).
                  Je hebt dan ook een redelijke tas nodig om de camera + flitser mee te nemen (de flitser heeft meer plaats nodig dan het fototoestel), als ik een compactje gebruik, dan moet het ook compact zijn om mee te nemen. Als ik meer mogelijkheden wil, dan neem ik een DSLR mee met het best passende setje objectieven voor die specifieke fotoshoot. Maar dan heb ik wel véél meer gewicht bij.

De filmfunctie is voor mij niet belangrijk, ik heb die zelfs nog niet geprobeerd bij de 5D MKII (daarvoor zal ik eerst in de gebruiksaanwijzing moeten kijken, als ik die ooit zou willen gebruiken).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

je hebt gelijk zwarte bandiet :-)
                    Foutje op de site van Rubens.

de S90 wint weer terrein in mijn hoofd :-)
                    Want een externe flits ga ik toch niet doen (canon zal toch niet passen op LX3) en betere prestatie op hoge iso is dan weer een goeie compensatie tegen die iets mindere lichtsterkte. En als die f4.9 op zijn max van 22.5mm zit dan heeft die op de max 12.8mm vd LX3 misschien ook die f2.8 vd LX3.
                    Filmen hoeft een DSLR niet voor mij maar een compact mag dat wel kunnen.

Die compactjes hebben trouwens een groter scherm dan mijn 5D

Comment

Trouwens de vga film modus is bij de s90 zeer goed hoor kijk hier maar eens:
                      This is "Canon S90 Video" by Gizmodo on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        Trouwens de vga film modus is bij de s90 zeer goed hoor kijk hier maar eens:
                        http://vimeo.com/7342902
                        oh oh oh !

Ik had mijn gsm zijn filmfunctie in gedachte als ik 'VGA' zag staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De LX3 heeft een zoombereik van 24 tot 60mm, de S90 gaat van 28 tot 105mm, en dat is toch een wat bruikbaarder bereik.

Voor mij was het grootste voordeel van de S90 ten opzichte van de LX3 wel dat de Canon veel compacter is. Ik heb al een g9 gehad, en die was te groot om overal mee naartoe te nemen. Een ander supercompactje met zo'n lichtsterke lens en zo'n goede beeldkwaliteit bestaat op dit ogenblik gewoonweg niet, en daarom heb ik voor de S90 gekozen. Ik heb ook een heleboel reviews gelezen voor ik die keuze heb gemaakt.

Een externe flitser op een compact toestelletje, bij sommige is het mogelijk, maar of het handig is, dat is een heel andere zaak. Ik heb op de G9 ooit ook een 580 EX gezet, maar dan is het heel moeilijk om die combinatie goed vast te houden (de camera wil dan door het grote gewicht bovenaan altijd omkiepen).
                          Je hebt dan ook een redelijke tas nodig om de camera + flitser mee te nemen (de flitser heeft meer plaats nodig dan het fototoestel), als ik een compactje gebruik, dan moet het ook compact zijn om mee te nemen. Als ik meer mogelijkheden wil, dan neem ik een DSLR mee met het best passende setje objectieven voor die specifieke fotoshoot. Maar dan heb ik wel véél meer gewicht bij.

De filmfunctie is voor mij niet belangrijk, ik heb die zelfs nog niet geprobeerd bij de 5D MKII (daarvoor zal ik eerst in de gebruiksaanwijzing moeten kijken, als ik die ooit zou willen gebruiken).
                          Moest het niet zijn dat de EX1 van Samsung in de lucht hangt (zelfde sensor) ik zou ook voor de S90 gaan! Prachtig toestelletje!
                          http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                            Moest het niet zijn dat de EX1 van Samsung in de lucht hangt (zelfde sensor) ik zou ook voor de S90 gaan! Prachtig toestelletje!
                            Ja inderdaad en een veel betere lens (F1.8-2.4).

http://www.dpreview.com/news/1002/10...samsungex1.asp

Comment

heb ook net wat over die EX1 zitten lezen...
                              ik zou wachten
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                heb ook net wat over die EX1 zitten lezen...
                                ik zou wachten
                                wachten.... daar zijn we allemaal zoooo goed in.

Comment

Working...
                                X