Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
    Na heel wat wikken en wegen bleven er voor mij nog 2 compacten over: de Canon G11 en de Panasonic LX3 en uiteindelijk heeft de Panasonic LX3 de strijd gewonnen.
    Deze week geleverd en ik moet toegeven dat hij voor 100% voldoet, vooral de lichtsterke Leica-lens is TOP.
    en wat deed voor jou de S90 uit de boot vallen?

Comment

Ik ben er ook een tijdje mee bezig, maar de LX3 zie ik niet zitten wegens beperkte zoom en voornamelijk de grootte.

S90 heeft momenteel de voorkeur, maar ik had graag een nog iets bredere lens gezien en HD-video.

Wat denken jullie trouwens van deze:
      http://gadget.nl/camera/nieuws/28476...panasonic.html
      komt wel pas eind augustus uit... lijkt me de perfecte camera in dit topic!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        Na heel wat wikken en wegen bleven er voor mij nog 2 compacten over: de Canon G11 en de Panasonic LX3 en uiteindelijk heeft de Panasonic LX3 de strijd gewonnen.
        Deze week geleverd en ik moet toegeven dat hij voor 100% voldoet, vooral de lichtsterke Leica-lens is TOP.
        Hoe is het macro bereik?ik zoek naast mijn D200 met 105/2.8 VR iets waarmee ik snel kleine beestjes zoals kevers,zweefvliegen,hommels enz.snel een foto te nemen om de soort te kunnen determineren...tegen dat de 105 op het toestel zit is het beestje dikwijls al weg.
        Groetjes

Comment

Beste L. Cavalier,

Denk dat je met de Panasonic LX3 geen slechte keus maakt, ik neem ook graag foto's van bloemen, planten, insecten,... en liefst uit het vuistje.
          Met de LX3 lukt dat zeer goed, en de Leica lens is fantastisch.

Indien gewenst kan ik u enkele testfoto's opsturen, geen speciaal goed gelukte foto's maar om u de macro mogelijkheden te laten zien. In Jpeg of Raw.

Sinds ik de LX3 heb heb ik maar van 1 ding spijt ... dat ik dat kleinood niet vroeger gekocht heb

Greetz,

Senn.

Comment

Bedankt voor het snelle antwoord,als je er een paar in JPEG naar mijn e-mail adress kunt sturen hartelijk bedankt!
            Mvg.
            L.Cavalier

Comment

Ik heb ook lang getwijfeld tussen een S95, G12, X1 en LX5. Het is na veel wikken en wegen uiteindelijk de LX5 geworden en ik heb er tot nog toe geen spijt van!
              Mijn motivatie vind je op m'n blog. Is natuurlijk een puur persoonlijke mening dus de argumenten gaan misschien niet op voor jou, maar tot nog toe kan ik nog niet klagen...
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

Comment

Working...
              X