Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Canon G10 of 11 !!!
    Zeg me eens wat je er niet mee kan ????
    Ben benieuwd.

Comment

Van een ISO 400 bestand een afdruk maken van 60 x 40 cm waarbij je niet hoeft te gissen naar de details in de foto.
      Het zijn zeer leuke camera's.. maar ze hebben hun beperkingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Van een ISO 400 bestand een afdruk maken van 60 x 40 cm waarbij je niet hoeft te gissen naar de details in de foto.
        Het zijn zeer leuke camera's.. maar ze hebben hun beperkingen!
        Dat zal misschien iets zijn waar inderdaad de prof. fotograaf behoefte aan heeft, en inderdaad de vraag was ....voor PRO fotograaf. Ik heb toch al van mijn foto's echte posters (ong. 70x100)laten maken en die zien er prima uit. Ze waren wel niet met ISO 400 genomen maar met 80 en/of 100.

Voor de amateur zelfs de gevorderde amateur (die drukken toch bijna niet af, en zeker niet op groot formaat) denk ik dat je ver moet zoeken om een betere (prijs/kwaliteit) compact te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Ik heb die S3 ook gehad en ik moet zeggen dat ik er meer content van was dan van de opvolger en mijn SX10 IS. Maar nu is het mij toch te doen om een kleiner geval op broekzakformaat te nemen. Denk toch dat het de SX210 zal worden wegens het zoombereik ivm de S90.
          ik heb mn zus net ook deze compact aangeraden. Lijkt me het beste geheelpakket. Bovendien is dit een van de weinige die zoombereik koppelt aan draagbaarheid. En je kan de optische zoom ook gebruiken in videomodus.

Heb heel het lijstje van hierboven overlopen maar bijna elk toestel heeft toch zn eigen beperkingen. Hier hoe ik tot mn beslissing ben gekomen:
          -Canon G11: kan alles maar redelijk groot en duur
          -Canon S90: beperkt zoombereik vgl met SX210, geen zoom tijdens filmen maar betere sensor
          -Nikon S8000: compact en goed bereik, fijn schermpje, maar weer nt zoomen tijdens filmen en reviews niet laaiend over de beeldkwaliteit
          -Panasonic LX3: beste lens maar bereik beperkt en weer wat 'lijviger'

Comment

ik ga normaal morgen de SX210 halen.
            zal hem dan eens in 't kort reviewen voor jullie
            't is natuurlijk geen pro compactje zoals de TS vraagt, maar misschien toch voldoende voor sommigen.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
              Canon G10 of 11 !!!
              Ben benieuwd.
              Je haar kammen, bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Je haar kammen, bijvoorbeeld.
                Toch wel hoor.... als het zo kort is als het mijne !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Die 2 toestellen die vermeld zijn zijn wel goed, maar kosten bijna 400 euro ! Daar heb je bijna een spiegelreflex voor.

Een collega van mij zit met dezelfde vraag als de opstartster van dit topic, en zou max 200 euro willen geven.
                  bijna ? olympus E520 329euro, nikon D3000 349 euro en met lens allebei

Comment

misschien hebt ik het over het hoofd gezien.
                    maar ik zie niet dat men het over sluiter tijden heeft.
                    mijn spiegel reflex is dat geen probleem maar met compact ?.

Ik zoek namelijk ook een compact dingetje voor op de boot waar even "snel" een foto kan maken.
                    maar omdat ervaring van mijn compact camera nu is dat sluitertijd van z'n camera erg traag is.
                    kortom wat ik op de foto wil nemen is al weg voor ik "knip"
                    (bijvoorbeeld kinderen in actie / of snel varende boten etc)

Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andre-nl Bekijk bericht

Ik zoek namelijk ook een compact dingetje voor op de boot waar even "snel" een foto kan maken.
                      maar omdat ervaring van mijn compact camera nu is dat sluitertijd van z'n camera erg traag is.

Andre
                      je bedoelt sluitertijdvertraging, de tijd tussen het afdrukken en het maken van de foto. Da's bij compactjes idd. ook één van de grote problemen. Bij de betere valt dat anders best mee blijkbaar.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                        Canon G10 of 11 !!!
                        Ben benieuwd.
                        In je broekzak steken! Voor mij dé reden geweest om voor de S90 te gaan.
                        Verder lijkt de G10 inderdaad een fantastisch toestelletje.
                        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                        Scott Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andre-nl Bekijk bericht

Andre
                          Er bestaat nog geen compact waar je goed sport mee kan fotograferen.

Comment

Ik vind de Canon G serie toch nog zeer 'draagbaar'.
                            In een hemdzakje zal hij lastig geraken maar in de meeste andere zakken is het geen probleem.
                            De zoeker vind ik toch ook nog een niet te onderschatten voordeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              je bedoelt sluitertijdvertraging, de tijd tussen het afdrukken en het maken van de foto. Da's bij compactjes idd. ook één van de grote problemen. Bij de betere valt dat anders best mee blijkbaar.
                              Klopt excuses dat bedoel ik.
                              Ik zoek eigenlijk een compactje er bij voor dat soort werk alleen dan wel waar de sluitertijd vertraging goed van is.
                              Niet dat ik een foto neem en de boot in kwestie of mijn neefje van 3 is al meters verder

Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marefrisium Bekijk bericht
                                Verschil is dat de dp's van Sigma een aps-c sensor hebben tegen de kleinbeeld van de andere genoemde merken..en dat verschil ga je merken.
                                Toch even corrigeren. Kleinbeeld = 35mm film formaat = full frame sensor bij DSLR = 24x36mm sensor of film.
                                Nu laat je merken alsof de DP reeks van Sigma een kleinere sensor heeft dan de Canon S90, G11 etc...

Terwijl het net andersom is, die van Sigma is groter en heeft een betere beeldkwaliteit.
                                De sensors van compactjes zijn een fractie van de sensor van de Sigma (en andere DSLRs)

Comment

Working...
                                X