Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera voor pro fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compactcamera voor pro fotograaf

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Die 2 toestellen die vermeld zijn zijn wel goed, maar kosten bijna 400 euro ! Daar heb je bijna een spiegelreflex voor.

Een collega van mij zit met dezelfde vraag als de opstartster van dit topic, en zou max 200 euro willen geven.
    Voor 200 euro heb je een compactje dat in goede omstandigheden redelijk presteert, voor 350-400 euro heb je een LX3 of een S 90 die toch zo'n twee stops voordeel heeft op hoge iso ten ozichte van de gewone compactjes. Er zit ook een lichtsterkere lens op, en dat maakt het voordeel nog groter als je in slechte omstandigheden werkt.

Het dynamisch bereik van die sensors is ook wat groter dan dat van de gewone compactjes, en dat geeft ook een betere kwaliteit. Je kan zelfs in raw werken als je het uiterste uit die compactjes wil halen.

Ze zijn inderdaad bijna even duur als de goedkoopste instap-DSLR's, maar die steek je niet in je broekzak (daar heeft de S90 een voordeel ten opzichte van de LX3).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      maar die steek je niet in je broekzak (daar heeft de S90 een voordeel ten opzichte van de LX3).
      Is het verschil zo groot dat een LX3 niet in je broekzak past? (niet meteen van plan maar toch...)
      'k heb nog tijd om te vergelijken in de fnac en dan op een ander te gaan kopen, eerst vakantiegeld krijgen.

Comment

de canon G-serie is al een aantal keer genoemd... heb zelf een G9, die ik vorig jaar voor weinig op de kop heb getikt... als je goed zoekt, kom je ze tegen voor een leuke prijs. Die van mij had zelfs nog een aantal maanden garantie. Ik vind het een toptoestelletje, voor een compact best zwaar vanwege de metalen body, maar qua mogelijkheden bijna net zo uitgebreid als een dslr. Tot ISO400 vind ikzelf redelijk te doen, en hij schrijft ook raw formaat weg...
        Gr. Francois
        BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
        Flickr of Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht

Sommige camera's beginnen wel al een heel aardig prijskaartje te krijgen. Ze zullen misschien hun geld wel waard zijn, maar misschien is dat toch teveel.
          I
          dan moet je de titel veranderen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik gebruik een 1 serie en een 5 serie, redelijk pro dus, maar als het op compactgebied aangaat zijn bij mij de eisen dat het gewoon klein moet zijn, heb dus een G7 en een Ixus 100 voor deze doeleinden, wanneer ik serieus foto's wil nemen dan grijp ik toch naar de reflexen.
            De G7 voor het betere compactwerk en de Ixus gewoon lekker in mijn broekzak wanneer ik iets wil registreren.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dan moet je de titel veranderen.
              grt,bouk.
              Titel aangepast, hehe!

Misschien dat ik toch overtuigd geraak om wat meer uit te geven als de specs het waard zijn.

Maar zoals iemand ook zei is de compactheid toch wel een heel belangrijk punt. Ik wil 'm echt gewoon vlot kunnen wegsteken en overal meenemen zonder dat het ook maar enige last is.
              www.focusfotografie.be
              www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Raar dat TS nergens (noch bij de belangrijke, noch bij de minder belangrijke vereisten) RAW vermeldt. Een paar goeie zielen hierboven vermelden dat wel maar vindt TS dat dan;
                - vanzelfsprekend
                - niet belangrijk?
                Ik zoek ook zo iets (ben geen pro maar soms is het gezeul met SLR en toebehoren NIET vanzelfsprekend) maar bij mij is de mogelijkheid om in RAW te schieten ESSENTIEEL. Dus lees ik dit draadje aandachtig .
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

I hate to say it because it's a rude word...

C***N G10.

Awesome little machine.

Comment

Er bestaan 2 soorten compactjes waartussen je zal moeten kiezen: grote zoom OF low-light.
                    Ik heb de Lumix TZ7, spijtig genoeg geen optische zoeker, maar ik ben er wel tevreden over.
                    Nu ben ik van plan een low-light compact te kopen, en ik wacht op de nieuwe Samsung, de TL500 (of EX1).
                    Laten wij elkaar veel geluk wensen met onze keuze!
                    http://users.telenet.be/patric/

Comment

kort en bondig LX3
                      Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

"World's best pocket camera" door Ken Rockwell:
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          "World's best pocket camera" door Ken Rockwell:
                          http://www.kenrockwell.com/canon/s90.htm

ik had al zo'n vermoeden bij je vorige post,(ken rockwell, ) maar de s90 is idd de beste..ken rockwell heeft ook zo'n ding, en de resultaten die je op KR's website ziet spreken boekdelen, al moet je wel altijd in ogenschouw nemen, dat het nog altijd de man achter de camera is, en niet de camera op zich..

ik heb geen s90, ik doe mijn compakt gedoe met een rete-oude oly c-160, maar mits een beetje deftig gebruikt, doet ie het ook nog steeds goed, op groothoekstandje.. zoomen kun je mooi vergeten met die oly, want het is digi-zoom, maar daar had ik hem ook nooit voor gekocht..

af en toe voor zelfportretjes, en soms druk ik wel es wat af, op redelijk formaatje.. en, als ik heel eerlijk ben, het valt mij niet tegen op slechts 3 mp..

maar, als ik nu voor een nieuwtje zou gaan, dan zou ik zelf ook voor een s90 gaan...

compakkies zijn zo slecht nog niet... (hieronder wat oly 3mp voorbeeldjes, en ik weet zeker dat het modernere spul dit zeker en vast beter zal gaan doen...!)

groeten, alex!

Comment

Zet eerst je eisen op een rij en beslis dan.
                            Ik had als voorwaarden: optische zoeker en (noodzaak) in RAW kunnen werken.
                            Zoom hoefde niet zo groot bereik te hebben (ik loop wel)
                            Kwam uit bij de Canon G 11. Gewcht op een aanbieding bij de MediaMarkt en was voor 400 euro de man.
                            Ben nog altijd aan het uitproberen wat dat kleine ding allemaal kan.
                            Ongeloofelijk.

Motokop
                            Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

hier ook een trotse bezitter van een g11, dezelfde sensor als de s90, een van de (al dan niet de grootste) sensor in de compact klasse.
                              het is misschien wel een iets groter en zwaarder toestel als de gemiddelde compact maar de mogelijkheden moeten niet onderdoen qua instellingen van mijn oude 400d.
                              ook de zoeker is fijn, alleen dekt die maar 75%, plus de raw mogelijkheid is ook een pluspunt.
                              en ik persoonlijk vind het klapscherm ook wel handig met momenten.
                              alleen ben ik nog alles aan het proberen qua instellingen ook, aar heb er toch al leuke pics mee getrokken waar ik anders mijn reflex niet voor zou meenemen.

greetz
                              Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                              500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Vreemd dat de naam Nikon hier helemaal niet voorkomt, zijn die dan helemaal niet 'in competitie?'
                                BD1766BE

Comment

Working...
                                X