Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Vele kunstfotografen, zagen juist hun werk “opgewaardeerd” of creëerden hun specifieke stijl, dankzij een tekortkoming van bijvoorbeeld een lens.
    Dit zowel in de doka als op het toestel.
    Voor creatieve mensen is dit alles eerder een troef, de rest is voor de zagers, klagers en zeveraars.
    Mijn leuze: niet zwetsen, gewoon doen.
    SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      LOl ik zal allee hier nog eens een link voor de 2 keer posten.

Dat zegt 10x meer dan zo wat losse copy paste die je over elke camera kan maken en bewijst nog eens hoe naast je er zit!

I got the 5DM2 primarily to shoot HD video of wild birds..... that it also shoots still photos is just a welcome bonus in my book. :) In this sortie to Candaba wetlands (January 21

PS: Over trollen gesproken dat doe je goed hoor.

PPS: je grabbelt niet terug waarom het dan altijd over iets anders beginnen.....

PPPS: En waar zijn die honderden commentaren dan toch dat moet wel op heel obscure sites zijn.....
      Jakkes...kan je het wat minder op de man spelen?
      Een meningsverschil als deze moet zeker kunnen en zo'n discussie is leuk en leerzaam om te volgen, ga door. Maar aub, hou op met dat persoonlijke gedoe.

Comment

best wel grappig... iemand gaat de profeet uithangen en puerte noemt dat common sense.. of all people..

Monica; het is niet zozeer op de man spelen hoor denk ik, eerder op sommige uitspraken.
        Iemand die met gezond verstand radicale uitspraken doet weet dat hij zich aan wat commentaar mag verwachten. Dat maakt het hier nog altijd niet het dpreview van België, geen zorgen.
        Het is zoals andere aanhaalden ook, doe gewoon uw ding, met wat ge hebt (en oordeel niet over hetgeen ge niet hebt, of niet wilt hebben)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MariekeP Bekijk bericht
          Ik ken nu ook wel 2 mensen die hem verkopen... Maar zo opvallend is het toch niet...?
          Technologie veranderd snel eh
          Nee, technologie veranderT niet snel, de perceptie van een nog bruikbare camera veranderT snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            de VF van de 7D is ook substantieel vergroot tov de xxD reeks!

)
            Gelezen of zelf gezien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Nee, technologie veranderT niet snel, de perceptie van een nog bruikbare camera veranderT snel.
              wellicht op de verkeerde site ingelogd??

Publieke omroep met wettelijke taken op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. De NTR maakt speciale programma’s voor alle doelgroepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Hmm, ik snap niet wat je wil bereiken (lees: kán bereiken) door hier een prentje te tonen dat duidelijk een zware HDR foto is met tal van bewerkingen en waar dus quasi àltijd extra ruis in voorkomt. Heeft weinig te maken met de camera.

Ai, daar gaat je argument.
                nee toch niet, het is geen HDR foto evenmin als de deze

de opnames zijn ook niet gemaakt door een amateurke van het 32ste knoopsgat maar door ervaren fotografen die al een paar toestellen versleten hebben.

probleem doet zich volgens gebruikers voor, bij 50 en 100 ISO opnames als men de schaduwen ongeveer 2 stops of meer optrekt. 2 stops is niet veel in RAW he.

Heb zo juist heel contrastrijke beeldjes gemaakt met een 400€ euro compactje effe bekeken, en krijg bij 4 stops geen banding, wel wat ruis, maar die krijg je zo weg, banding niet.

Als ik pseudo HDR's beelden maak push ik mijn opnames minimum 4 stops zonder ruis of banding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  nee toch niet, het is geen HDR foto
                  http://farm3.static.flickr.com/2720/...523a2fd7_o.jpg

Geen HDR? Je mag mij dan altijd eens tonen op welke planeet je dan zo foto's kan maken zonder serieus te werken aan je foto.

Comment

zomaar een foto, 'out of the blue' ergens van flickr vandaan plukken, zonder dat inzichtelijk gemaakt is, hoe en wat er gedaan is met een foto, (exif, nabewerking bv), om aan te tonen dat een toestel van een bepaald merk of type ergens een probleem heeft, zal weinig verheldering brengen of inzichten geven..

verder maakt het me weinig uit, of een 5dmkII ergens problemen mee heeft, of dat ie 2e hands veel verkocht wordt de laatste tijd,(want ik heb er helaas geen) maar het zou wellicht wat duidelijkheid verschaffen..

zomaar een plaatje ergens vandaan plukken voegt m.i. weinig toe aan de hele discussie..en blijft het een beetje welles, nietes..

maar da's mijn bescheiden mening..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Jakkes...kan je het wat minder op de man spelen?
                      Een meningsverschil als deze moet zeker kunnen en zo'n discussie is leuk en leerzaam om te volgen, ga door. Maar aub, hou op met dat persoonlijke gedoe.
                      Is eigenlijk niet op de man hoor Monica het is ook geen meningsverschil, het is gericht op de onzin die hij maar steeds weer komt vertellen. En het enige leerzame dat je hieruit kunt halen is dat men de posts van Puerte steeds met veel korreltjes zout moet nemen.

Deze commentaar kan je persoonlijk noemen natuurlijk. Eigenlijk niet echt de bedoeling dat groeit gewoon zo. Als hij hier pas begon te posten kreeg hij nog respect van mij en anderen omdat je iemand wil helpen. Maar als je dan merkt dat het hem daar helemaal niet om te doen is maar gewoon dat hij liever onzin spuit en vooral niet wil luisteren naar de argumenten waarom zijn meningen niet kloppen tja dan verlies je dat respect. En nu komt het hem er precies op aan om desinformatie te spuien zoals hij ook in deze thread weer met bakken doet. Dus moet je dat af en toe ook eens duidelijk maken en dat is dus nu weer gebeurd meer moet dat niet zijn voor mij.

Uiteindelijk komt het wel goed hoor. Hij heeft al veel standpunten aangepast omdat hij wel inzag dat hij hiermee alleen maar credibiliteit verloor. Binnen 10 jaar zit het helemaal goed

Comment

nee toch niet, het is geen HDR foto evenmin als de deze

de opnames zijn ook niet gemaakt door een amateurke van het 32ste knoopsgat maar door ervaren fotografen die al een paar toestellen versleten hebben.

probleem doet zich volgens gebruikers voor, bij 50 en 100 ISO opnames als men de schaduwen ongeveer 2 stops of meer optrekt. 2 stops is niet veel in RAW he.

Heb zo juist heel contrastrijke beeldjes gemaakt met een 400€ euro compactje effe bekeken, en krijg bij 4 stops geen banding, wel wat ruis, maar die krijg je zo weg, banding niet.

Als ik pseudo HDR's beelden maak push ik mijn opnames minimum 4 stops zonder ruis of banding.
                        Als 5DII gebruiker bevestig ik deze informatie.

Kan gelijk onder topic: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          zomaar een foto, 'out of the blue' ergens van flickr vandaan plukken, zonder dat inzichtelijk gemaakt is, hoe en wat er gedaan is met een foto, (exif, nabewerking bv), om aan te tonen dat een toestel van een bepaald merk of type ergens een probleem heeft, zal weinig verheldering brengen of inzichten geven..

verder maakt het me weinig uit, of een 5dmkII ergens problemen mee heeft, of dat ie 2e hands veel verkocht wordt de laatste tijd,(want ik heb er helaas geen) maar het zou wellicht wat duidelijkheid verschaffen..

zomaar een plaatje ergens vandaan plukken voegt m.i. weinig toe aan de hele discussie..en blijft het een beetje welles, nietes..

maar da's mijn bescheiden mening..
                          Daar zijn honderden klachten te vinden ivm met dit probleem, kan enkel de gebruikers maar aanraden bij lage ISO's contrastrijke opnames te vermijden, en kandidaat kopers er op wijzen dat dit probleem bestaat.

De TS heeft gevraagd waarom men 5dmkii zou verkopen, en ik heb volgende redenen aangehaald, niet zomaar 'out of the blue', maar van wat ik hoor, zie en lees.
                          -filmfunktie is niet echt handig te gebruiken
                          -in tegenstelling tot wat Canon heeft verkondigd is de beeldkwaliteit niet beter dan van de 1dmskiii, integendeel
                          -AF is niet wat men er van verwacht
                          -banding lage ISO
                          - en voor velen is de 7d een meer geschikte camera dan de 5dmkii

Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken hoe belangrijk dit al dan niet is.
                          Waarom dit allemaal trachten te ontkennen, dat is toch Canon zijn probleem, en niet het jouwe of van iemand anders.

Comment

Daar zijn honderden klachten te vinden ivm met dit probleem, kan enkel de gebruikers maar aanraden bij lage ISO's contrastrijke opnames te vermijden, en kandidaat kopers er op wijzen dat dit probleem bestaat.
                            Het probleem bestond.

Banding en black dots dook op vorig jaar kort na introductie, in januari heeft Canon een firmware update uitgebracht die het probleem grotendeels oploste.

Ik veronderstel, moest het over een Sony camera gaan, zou je dit allang vermeld hebben en de service van Sony geprezen hebben.

Comment

Oei, we zullen dan alles es op een rijtje zetten;
                              * koop geen 300-500d van Canon want die hebben een te kleine sensor voor voldoende dof, niet goed boven iso 800, traag, plastieken brol.
                              * koop geen 10-50d van Canon want die hebben dezelfde kleine pruts-sensor de resolutie van de laatste modellen is overkill voor de sensorgrootte
                              * koop geen 5d-5dII want op iso 100 kan je hem niet gebruiken, de AF is ondermaats, en hij vertoont banding als ge meer dan 2 stops gaat pushen in de nabewerking.
                              * waarom eigenlijk een 1d-1ds kopen? Ze zijn zwaar, duur en uiteindelijk maar marginaal beter in beeldkwaliteit dan de 5d....

De TS heeft gevraagd waarom men 5dmkii zou verkopen, en ik heb volgende redenen aangehaald, niet zomaar 'out of the blue', maar van wat ik hoor, zie en lees.
                              * koop er u één, je zal zo gelukkig zijn om die bevindingen zelf te maken ipv erover te lezen. Als je die bevindingen al kan maken zonder persé alles te gaan pushen.
                              * bij geen enkele van de huidige dslr's
                              -in tegenstelling tot wat Canon heeft verkondigd is de beeldkwaliteit niet beter dan van de 1dmskiii, integendeel
                              -banding lage ISO
                              * dat is waarschijnlijk waar, de 7d is een ideaal toestel voor zij die een 1d niet kunnen/willen betalen, net zoals de 5d dat is voor zij die passen voor een 1ds
                              * toch wil je persé iedereen behoeden een 5dII te overwegen
                              Waarom dit allemaal trachten te ontkennen, dat is toch Canon zijn probleem, en niet het jouwe of van iemand anders.
                              * is jouw probleem niet dat ge vergeten bent hoe relatief veel technische aspecten maar zijn als je een mooi plaatje vastlegt? Trouwens die stelling kan je evengoed op jezelf projecteren.

"Daar zijn honderden klachten te vinden ivm met dit probleem, kan enkel de gebruikers maar aanraden bij lage ISO's contrastrijke opnames te vermijden, en kandidaat kopers er op wijzen dat dit probleem bestaat."

* tussen al die honderden klachten had je misschien beter je huiswerk kunnen maken en een deftig voorbeeld posten, een voorbeeld dat getuigt van meer kennis van zaken.

"Heb zo juist heel contrastrijke beeldjes gemaakt met een 400€ euro compactje effe bekeken, en krijg bij 4 stops geen banding, wel wat ruis, maar die krijg je zo weg, banding niet."
                              * je hebt dus je toestel gevonden, ga er foto's mee maken.
                              "Als ik pseudo HDR's beelden maak push ik mijn opnames minimum 4 stops zonder ruis of banding."

* maak dan echte HDR's. Als ik bepaalde bewerkingen uitvoer op foto's weet ik dat er altijd een downside is.

soit, mensen als jij zullen er altijd zijn, je hoort, je ziet, je leest en neemt misschien wat teveel voor waarheid (de grote meerderheid internetgebruikers heeft dit probleem), ik zeg niet dat er onder de 'juiste' omstandigheden geen banding zal optreden, maar om daarom radicale uitspraken te gaan doen zonder enige wetenschappelijke of genormaliseerde benadering is er een beetje over.
                              Last edited by Aeolis; 1 december 2009, 16:50.

Comment

-banding lage ISO

het is ook helemaal mijn probleem niet, verre van dat.. wat ik echter wilde zeggen, is, dat als je het internet doorspit, je zowat van ieder merk of type toestel plaatjes kunt vinden waarbij het mis gegaan is..

is dan meteen het hele toestel of merk toestel verkeerd of slecht ontworpen/in elkaar gezet?

ik vind van niet..

je koopt een toestel (of objetief) en je gaat daar mee fotograferen.. ieder soort of type heeft zijn doel, kwaliteiten of evt. nadelen..

over het algemeen gaat het mis, als mensen een toestel/objectief kopen, en verkeerde verwachtingen ervan hebben..

vervolgens komt er een hele klaagzang los, over hoe slecht het toestel/lenske dan wel niet is..

zeg nou zelf, hoevaak lees je dit soort zaken hier niet?

sommigen kopen een instapbody+ superzoompje, en gaan vervolgens concertjes fotograferen. vervolgens valt eea tegen, de fotootjes stijf staan van de ruis, en dat de lens niet lichtsterk genoeg is..

of men koopt een toestel met trage AF en vervolgens gaat men formule 1 staan fotograferen...

ligt het nou aan het toestel of aan degene die hem gekocht of bediend heeft, en oneigenlijk gebruikt?

ieder toestel heeft zijn voor en nadelen, de objectieven ook..

gelukkig maar, anders bleef er niets te wensen over, en had zowat heel BD hetzelfde toestelletje met dezelfde configuratie aan lensjes..

geef aan een persfotograaf 1 week een mid-priced dslr mee voor een week, en na een week ligt hij total-loss.. is niet de schuld van het toestel, nee, hij werd gebruikt voor werk, waar hij niet geschikt voor was..

als je maar lang genoeg zoekt, dan is er overal iets op aan te merken.. een toestel of lens heeft zijn grenzen, blijf je erbinnen, dan is alles oke, ga je eroverheen, dan ben je of toe aan een ander of beter toestel, of je bent verkeerd bezig...

een FF 5dMKII, die al wat langer op de markt is, vergelijken met een veel nieuwere crop-D7 heeft dan ook gene enkele zin..2 totaal verschillende toestellen, voor ander gebruik bedoeld..laat staan vergelijken met een 1dsmkIII, dat is een heel ander segment, waarin dit toestel zich voortbeweegt..

een 'oude' sony a100 moet je ook niet gaan vergelijken met bv een sony a550 of a900, want dan kom je ook bedrogen uit..

appelen met peren dus...

ik heb leren leven met de mishaps van mijn toestelletjes, sommige dingen zou ik ook liever anders willen zien, maar dan moet ik mezelf w.s. een nieuwer of beter toestel kado gaan doen..

overal en nergens is altijd wel wat beters te vinden.. in die zin zijn we maar WAT verwend met de stortvloed aan nieuwe toestellen die ieder jaar op ons af komt..

A friend who pixel peeps is a friend in need. follow us on http://www.lightenupandshoot.com

groetjes, Alex!
                                Last edited by Sjinouck; 1 december 2009, 18:53. Reden: linkje ingevoegd.

Comment

Working...
                                X