Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ten eerste betwijfel ik heel sterk dat de 40D AF sneller is en al zeker als je de onzichtbare AF assist van het middelste punt op de 5D aan hebt staan.
Wat bedoel je hier precies mee ? Heeft de 5DII dit ook ?
hier de KEVLAR ze, waar heb ik dat geschreven mijne vriend, leg me dat is uit.
Euh dat is nogal gemakkelijk. IN DEZE THREAD. Uitleggen dat zie ik niet in hoe ik dat zou moeten doen. Maar ik veronderstel dat je jouw eigen antwoorden en die van de anderen wel kan lezen en begrijpen? Het is maar enkele posts terug je zou het makkelijk moeten vinden!
Of ben je zoals zo vaak maar snel aan het terugkrabbelen en aan het proberen er iets anders van te maken nu je door hebt dat je de bal mis sloeg?
Wat bedoel je hier precies mee ? Heeft de 5DII dit ook ?
De 5D en 5DII hebben 15 AF punten 9 zichtbare en slecteerbare en 6 onzichtbare die rond het middenste AF punt staan en helpen bij tracking. Je moet deze wel aanzetten natuurlijk. Dat doe je in de custom functions.
Cool, ben ik nooit tegengekomen in de customs (oftewel erover gekeken).
CFn III punt 7 op 1 zetten en voila ze staan aan.
Werken wel enkel tijdens tracking dus bij ai servo. In one shot mode worden ze niet gebruikt. In AI focus wel zodra je onderwerp beweegt veronderstel ik maar zeker ben ik daar niet van want ik gebruik dat nooit.
Euh dat is nogal gemakkelijk. IN DEZE THREAD. Uitleggen dat zie ik niet in hoe ik dat zou moeten doen. Maar ik veronderstel dat je jouw eigen antwoorden en die van de anderen wel kan lezen en begrijpen? Het is maar enkele posts terug je zou het makkelijk moeten vinden!
Of ben je zoals zo vaak maar snel aan het terugkrabbelen en aan het proberen er iets anders van te maken nu je door hebt dat je de bal mis sloeg?
hier de KEVLAR terug ze als wat slimmer geworden ? schijnbaar niet.
Je verdraait altijd de woorden, tracht te weerleggen wat Canon zelf heeft toegegeven
en dat is wat ik heb geschreven , goed leren lezen ! het is algemeen bekend sinds jaar en dag dat AF van de 5d en de 5dmkii minder is dan van de 40d !
dat is wat Canon zelf antwoord, maar die zullen ook wel verkeerd zijn zekers, enkel de KEVLAR weet het antwoord, is het niet zo.
One of the most common complaints we've seen about the 5D Mark II is that it still has the same AF system as the original 5D. Why is this?
"Firstly the market's evaluation of the 5D's AF system has been very positive; there have been no complaints from users, with everyone saying it's very good. Given that, to a certain extent, we think we shouldn't change it. And also there's some limitation with size; the AF sensor in the 50D is very big; the one in the 5D is much smaller. If we wanted to have all cross-sensors in the 5D Mark II, it would mean we might have to sacrifice the compactness of the body. It's all a question of balance of features and benefits."
nog een mooi plaatje om te laten zien hoe goed de 5dmkii wel is, Canon heeft daar nog geen antwoord op geformuleerd bij mijn weten. Zijn al wel verschillende gebruikers die hun toestel opgestuurd hebben voor repair, dachten dat er iets mankeerde aan hun toestel. Ja, daar mankeert iets aan, het probleem is men kan het niet oplossen
prentje wordt niet aanvaard door stockphoto, kwaliteit voldoet niet, dan loop je al rond met 4000€ aan materiaal.
Denk dat dit duidelijk een antwoord is op de vraag van de TS, waarom worden er zoveel 5dmkii binnen het jaar terug verkocht, ik begrijp heel goed waarom en ik denk iedereen die zijn oogkleppen durft af te zetten ook. Toestel voldoet niet aan de (verkeerd gecreëerde) verwachtingen
Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...
@puerte
LOL ah ja dus maar best het weer even over iets anders hebben! Ik veronderstel dat je dus toegeeft dat je er weer helemaal naast zat.
Of had je niet door dat we het niet over de buitenste AF punten hadden? We zijn echt zo naief niet dat we niet zien dat je maar over iets anders begint hoor.
Het is geen schande hoor vergissen is menselijk en dat zijn we van jou hier nu toch al lang gewoon ook.
En waarvoor zo een overgeprocessed beeld als maatstaf voor wat dan ook moet staan is mij ook nogal onduidelijk! Of zou het de enige manier zijn waarop je toch maar iets slecht moet proberen te kunnen vertellen. Laat mij raden.........
Ook leuk dat omdat er hier een paar te koop hebben gestaan het plotseling zo zou zijn dat er massaal veel 5DII te koop staan LOL. Ik denk dat Canon in dat geval niet zoveel moeite zou hebben zijn backorders te vullen maar tja je moest toch iets proberen he.....
Maar mag ik je nog een vraag stellen wat is je opinie dan van de A900 en A850. Want die hun beeldkwaliteit kan vanaf iso800 al niet meer mee met bijv een 7D. En het is al snel nog heel wat erger dan wat je toont op die overgeprocesste foto hier. Maar daar hoor ik je niet over klagen Nu ja die camera's verkopen ook voor geen meter en dat is misschien ook begrijpelijk.....
Oh en nu nog even over de quote natuurlijk. Wil je dan zeggen dat je naast de kwestie antwoorden zit te geven? Want jij antwoord dit op een thread die gaat over focus via center point. En Canon heeft zelf al aangegeven dat de 5DII dat beter doet dan de 40D voor tracking.
Maar dan blijk je dat je nu gaat refereren naar een quote van canon die daar niks mee te maken heeft en al zeker geen vergelijking maakt tussen de beide modellen maar gewoon uitleg geeft waarom niet alle af punten cross type zijn...... zucht
Totaal naast de kwestie en spijtig genoeg slaag je de bal nog altijd even mis. Ga de post van jan-10D nog maar eens lezen daar staat ook een canon quote en die is wel terzake.
prentje wordt niet aanvaard door stockphoto, kwaliteit voldoet niet, dan loop je al rond met 4000€ aan materiaal.
Denk dat dit duidelijk een antwoord is op de vraag van de TS, waarom worden er zoveel 5dmkii binnen het jaar terug verkocht, ik begrijp heel goed waarom en ik denk iedereen die zijn oogkleppen durft af te zetten ook. Toestel voldoet niet aan de (verkeerd gecreëerde) verwachtingen
Ikzelf gebruik de 5dII voor low-light en heb hiermee weinig problemen, toegegeven, beseffen welke focuspunten in welke omstandigheden te gebruiken en een st-e2 of een flitser met af-beam helpen daarbij. Het is allesbehalve een uitstekende af-module voor actie, maar een klein beetje realistisch blijven wel, zoals sommigen reeds vermeldden, de camera is ook niet ontworpen voor actie met z'n 3.9 fps.
Je krijgt er wel 21 Mp voor, en geweldige ruisprestaties, tenzij je het boeltje gaat oplichten in pp.
De foto die je postte Puerte is serieus lokaal bewerkt... De crops die er zo noisy uitzien op bronresolutie aan 300dpi zijn amper 2 op 3 cm ofzo op afdrukken.
Ik denk dat het ook algemeen wenselijk is dat een camera die veel tweedehands de ronde doet, misschien wel niet zo goed is. Dan kunnen we zo vlug mogelijk verwachten dat 5dII's binnenkort maar een goeie 1000 kosten ofzo.
En dan kunnen al die huis-keuken&tuin 'fotografen' die nooit meer dan 1250,- geven aan een camera nog meer gaan klagen want ze kunnen topmateriaal niet appreciëren of hebben niet genoeg kennis wat betreft nabewerking...
Ik heb al overwogen m'n 5dII te 'ruilen' voor een 1dIII of 1dsII, maar het is niet omdat de 1dIV uit is en de 1dIII aanvankelijk af-problemen had dat ik verwacht er één op te pikken voor peanuts...
nee KEVLAR ik verdraai geen woorden, ik grabbel niet terug, ik tracht van alles in de juiste context te plaatsen, jij tracht alles uit zijn context te halen. Je kunt honderden commentaren van professionele fotografen vinden ivm banding en AF problemen, pro's welke als jarenlang Canon gebruiken
als afsluiter deze mooi geformuleerde commentaar, zou het niet beter kunnen verwoorden
I’ve had the opportunity to shoot in low light and at night on a few occasions with my new 5DMkII And I am kinda disappointed with the poor low light Autofocus performance which is a real shame because it’s a fantastic camera, Let down by it’s poor AF performance.
I’m not just talking about shooting in the dark, I’m talking about as soon as it becomes a bit dark the AF will hunt and refuse to lock focus, Even when you have the AF point right onto something you would expect it to lock onto!
My 40D performed much better, And in a way I feel that I have gone back a step with the 5DMkII. The lack of a inbuilt flash also means you now don’t have AF assist by using the inbuilt flash. I’m not going to buy a external flash just to get some AF assist, So it looks like I will need to get myself a torch now.
I don’t know why Canon couldn’t have updated the AF with the cross type sensors used in the 40D/50D AF system, Which did make a difference! It’s kind of disappointing considering how much of a price difference between the 40D/50D And the 5DMkII and how after 3 years Canon couldn’t find a way to improve the AF system!
The AF in my old D300 puts the 5DMkII to shame!
I don’t know how anyone could even consider using the 5DMkII for sports!
Natuurlijk die persoon trolled maar een beetje net als de alle andere pro's met klachten
Als je claimed dat je toestel geschikt is voor hoge ISO, moet je AF-systeem dat ook zijn anders heb je daar niet veel aan !
Als je een betaalbaar toestel wilt voor echt low-light gebruik koop dan een d700 of wacht op de d700x (eind dit jaar begin volgend jaar ?)
Zelfs voor low ISO is de 5dmkii niet echt geschikt door zijn banding problemen
I got the 5DM2 primarily to shoot HD video of wild birds..... that it also shoots still photos is just a welcome bonus in my book. :) In this sortie to Candaba wetlands (January 21
PS: Over trollen gesproken dat doe je goed hoor.
PPS: je grabbelt niet terug waarom het dan altijd over iets anders beginnen.....
PPPS: En waar zijn die honderden commentaren dan toch dat moet wel op heel obscure sites zijn.....
Last edited by Kevlar; 26 november 2009, 11:43.
Reden: link werkte niet
nee KEVLAR ik verdraai geen woorden, ik grabbel niet terug, ik tracht van alles in de juiste context te plaatsen, jij tracht alles uit zijn context te halen. Je kunt honderden commentaren van professionele fotografen vinden ivm banding en AF problemen, pro's welke als jarenlang Canon gebruiken
als afsluiter deze mooi geformuleerde commentaar, zou het niet beter kunnen verwoorden
I’ve had the opportunity to shoot in low light and at night on a few occasions with my new 5DMkII And I am kinda disappointed with the poor low light Autofocus performance which is a real shame because it’s a fantastic camera, Let down by it’s poor AF performance.
I’m not just talking about shooting in the dark, I’m talking about as soon as it becomes a bit dark the AF will hunt and refuse to lock focus, Even when you have the AF point right onto something you would expect it to lock onto!
My 40D performed much better, And in a way I feel that I have gone back a step with the 5DMkII. The lack of a inbuilt flash also means you now don’t have AF assist by using the inbuilt flash. I’m not going to buy a external flash just to get some AF assist, So it looks like I will need to get myself a torch now.
I don’t know why Canon couldn’t have updated the AF with the cross type sensors used in the 40D/50D AF system, Which did make a difference! It’s kind of disappointing considering how much of a price difference between the 40D/50D And the 5DMkII and how after 3 years Canon couldn’t find a way to improve the AF system!
The AF in my old D300 puts the 5DMkII to shame!
I don’t know how anyone could even consider using the 5DMkII for sports!
Natuurlijk die persoon trolled maar een beetje net als de alle andere pro's met klachten
Als je claimed dat je toestel geschikt is voor hoge ISO, moet je AF-systeem dat ook zijn anders heb je daar niet veel aan !
Als je een betaalbaar toestel wilt voor echt low-light gebruik koop dan een d700 of wacht op de d700x (eind dit jaar begin volgend jaar ?)
Zelfs voor low ISO is de 5dmkii niet echt geschikt door zijn banding problemen
En waarom citeer jij enkel slechte reviews/commentaren/ervaringen over de 5D2
Bvb : dpreview en massa's anderen ... Die kennen er niets van waarschijnlijk ?
En vandaag zie je alleen 40D in de aanbieding staan, bijna allemaal omdat ze overstappen op 5D.
Ik merk toch ook het verschil. Als Canon met een nieuwe DSLR uitkomt dan vind je heel veel negatieve commentaren. Nog voordat de camera echt op de markt is.
Als Nikon met een nieuw model uitkomt dan vind je net massa positieve commentaren ook nog voordat het toestel op de markt is.
Bij Canon merk je altijd dat het vorige model veel beter was. blijkbaar vind men dat Canon bij elk nieuw model dat ze uitbrengen achteruit gaan. Toen de 50D werd aangekondigt kon je beter bij de 40D blijven want dat was een goed toestel. Nu ze de 7D hebben lees je vaak dat de 50D beter is.
Dus de 7D en de D5II zullen pas in goede aarde vallen bij de commentaren als Canon de opvolgers uitbrengt. Dan pas zullen we inzien dat dit goede toestellen waren. In ieder geval beter dan net uitgebrachte versies die meer ruis, minder dynamiek, een slechtere AF....
Comment