Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Je moet helemaal niet in discussie gaan met iemand die bewerkingsruis verward met de echte ruisprestaties van een camera.
    Zie #52

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      ........................................
      Zelfs voor low ISO is de 5dmkii niet echt geschikt door zijn banding problemen
      Dat is BS. Dikke BS. Ik ga eigenlijk stoppen met reageren, uit medelijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Je moet helemaal niet in discussie gaan met iemand die bewerkingsruis verward met de echte ruisprestaties van een camera.
        Zie #52
        Het heeft inderdaad geen zin van te discussiëren met de koning (van zo noemt hij zichzelf al eens graag ) van de negeerlijsten. Ik heb dat ondertussen ook al lang ingezien, en verspil er mijn tijd niet meer aan.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
          Dat is BS. Dikke BS. Ik ga eigenlijk stoppen met reageren, uit medelijden.
          Zie vorige reactie. Jullie zijn echt niet de eerste .
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Mensen die de, of hun absolute waarheid prediken, kun je beter negeren, mijn inziens.
            Intelligentie, is je fouten: inzien, toegeven en vooral verbeteren, vermits dit de enige manier is om te evolueren, dacht ik.

... en wat een verspilling aan energie, om uiteindelijk "00.00" als resultaat te bekomen, tssssss!!
            SF
            Last edited by StoneFree; 26 november 2009, 16:46.
            00.00 Gone

Comment

sjonge jonge, wat een ge-ouwehoer hier, om het op zijn hollands te zeggen.
              Veel geblaat, weinig wol.
              Iedereen weet dat elke camera zijn specialiteit wel heeft, en dat enkel de 1Ds reeksen uitblinken in alles, maar dat is niet betaalbaar voor de doorsnee mens.

Echter vind ik moet gesteld kunnen worden dat een 40/50D, 7D, 5D(II) en 1D3 modellen zijn die 80% van de Canon dSLR gebruikers moet kunnen tevreden stellen. Binnenin deze modellen zijn er uiteraard verschillen van sensorresolutie, AF en weathersealing enz.. maar het blijven erg degelijke kamera's.

Deze 4 reeksen hebben elk hun eigen toepassingsgebied, bv een 1D voor snelle actie en een 5DII voor hoge resolutie, maar dat betekent niet dat het enkel binnen deze gebieden moet blijven. Er zijn erg veel overlappingen, en zo moet iedereen zijn weg een beetje vinden naar wat hij/zij belangrijk vindt en zo het meest geschikte model eruit halen. Een 5DII is dus prima te gebruiken voor een tennismatch, zolang je geen 20 foto's van één opslag wenst. Zo ook is een 1D3 prima te gebruiken voor landschap, zolang je niet wil afdrukken op kingsize posterformaat.

Elke kamera heeft ook waarschijnlijk zijn eigen problemen, maar wat ik TE vaak lees is dat er zo gevit wordt op deze onvolmaaktheden dat je je afvraagt of mensen nog wel überhaubt foto's maken voor de fun of om te pixelpeepen ? Geen enkele camera is perfect, leer ermee leven. Koop er één die het best bij jou past, ken zijn 'gebreken', en fotografeer er gewoon op los.

zit er verschil in foto van een 5DII of een 1DsIII. antwoord: Ja, ECHTER enkel als je ze kloef naast elkaar houdt. Doe je dit niet, geeft de 5DII een prachtresultaat. valt niét te ontkennen. Mensen die zeggen dat er een enorm verschil is, dat is echt puur gezeik in mijn ogen.

Moraal van het verhaal: Elke camera heeft zijn gebreken. Ken ze. Maak foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
                Iedereen weet dat elke camera zijn specialiteit wel heeft, en dat enkel de 1Ds reeksen uitblinken in alles, maar dat is niet betaalbaar voor de doorsnee mens.

Echter vind ik moet gesteld kunnen worden dat een 40/50D, 7D, 5D(II) en 1D3 modellen zijn die 80% van de Canon dSLR gebruikers moet kunnen tevreden stellen. Binnenin deze modellen zijn er uiteraard verschillen van sensorresolutie, AF en weathersealing enz.. maar het blijven erg degelijke kamera's.

Deze 4 reeksen hebben elk hun eigen toepassingsgebied, bv een 1D voor snelle actie en een 5DII voor hoge resolutie, maar dat betekent niet dat het enkel binnen deze gebieden moet blijven. Er zijn erg veel overlappingen, en zo moet iedereen zijn weg een beetje vinden naar wat hij/zij belangrijk vindt en zo het meest geschikte model eruit halen. Een 5DII is dus prima te gebruiken voor een tennismatch, zolang je geen 20 foto's van één opslag wenst. Zo ook is een 1D3 prima te gebruiken voor landschap, zolang je niet wil afdrukken op kingsize posterformaat.

Elke kamera heeft ook waarschijnlijk zijn eigen problemen, maar wat ik TE vaak lees is dat er zo gevit wordt op deze onvolmaaktheden dat je je afvraagt of mensen nog wel überhaubt foto's maken voor de fun of om te pixelpeepen ? Geen enkele camera is perfect, leer ermee leven. Koop er één die het best bij jou past, ken zijn 'gebreken', en fotografeer er gewoon op los.

zit er verschil in foto van een 5DII of een 1DsIII. antwoord: Ja, ECHTER enkel als je ze kloef naast elkaar houdt. Doe je dit niet, geeft de 5DII een prachtresultaat. valt niét te ontkennen. Mensen die zeggen dat er een enorm verschil is, dat is echt puur gezeik in mijn ogen.

Duidelijk en correct gesproken, meer moet dat niet zijn!
                Groetjes, Beauke
                Mijn foto's

Comment

Mijn zeer bescheiden gedacht hierover, is dat mensen zich soms tekort gaan doen, om een High-End Dslr te kopen, met de bedoeling mooiere foto’s te verkrijgen.
                  Deze mensen zijn ook totaal de weg kwijt, door vele misleidende posts op allerlei fora.
                  Bon, heel kort, met een toestel waar je maar 2% van alle features begrijpt en totaal geen kennis van fotografie, ga je geen betere foto’s maken, integendeel.
                  95% teleurstelling en 100% frustratie.
                  Gevolg: verkopen die handel.

Koop op je eigen niveau, dat brengt tenminste voldoening.

… en dan is er nog de economische crisis, waar mensen hun inkomen gehalveerd zien en dan vliegen de luxeartikelen als eerste de deur uit.

Maar ik vermoed eerder “ongewilde” overkill door misleidende informatie.
                  Het zal uiteindelijk weinig met de 5Dmk² op zich te maken hebben, maar eerder met de zeer bekrompen gedachtegang van sommige mensen.
                  SF
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    (...)

dan maak je al eens een mooi low ISO prentje

kom je thuis en dan zie je dit !

prentje wordt niet aanvaard door stockphoto, kwaliteit voldoet niet, dan loop je al rond met 4000€ aan materiaal.

Denk dat dit duidelijk een antwoord is op de vraag van de TS, waarom worden er zoveel 5dmkii binnen het jaar terug verkocht, ik begrijp heel goed waarom en ik denk iedereen die zijn oogkleppen durft af te zetten ook. Toestel voldoet niet aan de (verkeerd gecreëerde) verwachtingen
                    Hmm, ik snap niet wat je wil bereiken (lees: kán bereiken) door hier een prentje te tonen dat duidelijk een zware HDR foto is met tal van bewerkingen en waar dus quasi àltijd extra ruis in voorkomt. Heeft weinig te maken met de camera.

Ai, daar gaat je argument.

Comment

Waar is de goede oude tijd, toen het nog Canon vs Nikon, of zelfs Canon vs Sony was.

Nu is het Canon vs Canon:

Na de 18 MP 7D spreekt niemand nog over die 24 MP Sony.
                      En de 24 MP Nikon is te goed (lees: veel te duur) om met Canon te vergelijken.

En dat een 6000 euro 1DsIII net iets beter is dan een 1800 Euro 5DII lijkt ook normaal.

4 jaar terug kon je een 12 MP FF kopen voor 3500 euro.
                      Nu kan je een FF kopen van 21 MP of 24 MP voor de helft van dat bedrag.
                      En we blijven allemaal rustig verder klagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        En we blijven allemaal rustig verder klagen.
                        Soms denk ik dat: klagen, fout interpreteren en poneren + altijd maar “meer en meer” de hobby is en niet fotografie!
                        Alhoewel de echte afbakening bij de print en printer zit en kwaliteit nu eenmaal zijn grenzen heeft, om er mooi en natuurlijk te blijven uitzien!
                        Het zijn waarschijnlijk ook diezelfde mensen, die hun foto’s nog steeds op 72dpi saven, omdat het: voor op’t web, of om op de monitor te bekijken, is.
                        Hiermede wil ik enkel beamen dat je het maar veel op fora moet posten of lezen en de ganse kudde loopt gretig achter je aan en blijft de mythes en foute interpretaties creëren.
                        Of je nu in “2" ppi, of “8500” ppi opslaat, het maakt echt geen bal uit, uw monitor kent geen cm’s, of inches. (tenzij je er zelf een meetlat op gaat leggen)
                        Dat slaat enkel en aalleen op een document dat moet uitgeprint worden, dan is ppi / dpi wel heel belangrijk.
                        Toch zie je bijna iedereen 72 en tegenwoordig 100 ppi invullen, zogezegd omdat de monitoren geëvolueerd zijn!!
                        Hier kun je toch enkel en alleen, eens goed mee lachen, hé!!
                        Heel raar vind ik dit, maar soit het is niet anders.
                        SF
                        Last edited by StoneFree; 27 november 2009, 14:46.
                        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                          Soms denk ik dat: klagen, fout interpreteren en poneren + altijd maar “meer en meer” de hobby is en niet fotografie!
                          Alhoewel de echte afbakening bij de print en printer zit en kwaliteit nu eenmaal zijn grenzen heeft, om er mooi en natuurlijk te blijven uitzien!
                          Het zijn waarschijnlijk ook diezelfde mensen, die hun foto’s nog steeds op 72dpi saven, omdat het: voor op’t web, of om op de monitor te bekijken, is.
                          Hiermede wil ik enkel beamen dat je het maar veel op fora moet posten of lezen en de ganse kudde loopt gretig achter je aan en blijft de mythes en foute interpretaties creëren.
                          Of je nu in “2" ppi, of “8500” ppi opslaat, het maakt echt geen bal uit, uw monitor kent geen cm’s, of inches. (tenzij je er zelf een meetlat op gaat leggen)
                          Dat slaat enkel en aalleen op een document dat moet uitgeprint worden, dan is ppi / dpi wel heel belangrijk.
                          Toch zie je bijna iedereen 72 en tegenwoordig 100 ppi invullen, zogezegd omdat de monitoren geëvolueerd zijn!!
                          Hier kun je toch enkel en alleen, eens goed mee lachen, hé!!
                          Heel raar vind ik dit, maar soit het is niet anders.
                          SF
                          Aai Stonefree wat doe je nu! Begin toch niet over ppi en dpi, je moest eens zien wat hij daar allemaal al over wist te vertellen! Je hebt al veel gezegd maar het was nog veel erger hoor
                          Straks gaat deze thread nog die kant op ook.

Comment

Zwammers .....

Even wat “dikke flauwekul” die al jaren hooggehouden wordt, uit de weg ruimen, kan nooit geen kwaad, dacht ik
                            De "Holy Grail" ligt wel ergens anders dan in paljassenland³, sorry-4that!!
                            SF
                            Last edited by StoneFree; 27 november 2009, 18:13.
                            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht

SF
                              Die steenvrije kabouter verzint domme mensen om zelf slimmer te lijken!
                              Of hij kent er veel. Van de fotoclub?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht

eindelijk iemand met een beetje "common sense" iemand die tenminste begrijpt dat elk toestel gericht is op een bepaalde doelgroep.

De moraal van het verhaal vind ik schitterend: "Ken elke camera zijn gebreken", maar wat ik er wil aan toevoegen is dat je ze ook moet leren aanvaarden en zekers niet trachten van te ontkennen. Heb de beperkingen van dit toestel voldoende aangehaald denk ik, velen zullen zonder enig probleem kunnen leven met die beperkingen omdat ze die extreme nooit of weinig gebruiken.

Comment

Working...
                                X