Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Normaal gezien zal ik binnenkort een 7d kunnen testen, dan kan ik gelijk zien wat nu de beste camera voor mij is (gelukkig heb ik deze kans voordat ik hem echt moet kopen ).

Ik ga in januari sowieso een nieuwe camera kopen, momenteel neig ik naar de 7d, maar ik wacht nog even mijn test af, en op dit moment kunnen 7d raw files nog niet door DxO gehaald worden, ook dat wacht ik af voor ik hem eventueel koop, de 5dII raw's wel, maar dan moet je een zwaardere versie van DxO kopen en die is $199 duurder dacht ik, ook iets om in mijn beslissing mee te nemen.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Je keuze voor de 7D begrijp ik perfect. Past veel meer met het idee dat ik van jou gebruik van een camera heb. Lijkt mij overduidelijk de beste keuze voor jou.

Maar ik denk dat je het verschil tussen 5DII en 40D veel meer te maken heeft met het feit dat je de 40D al jaren gewoon bent en de 5D niet. Er is immers geen enkele reden waarom het middelste focuspunt op de 5DII slechter zou presteren dan de 40D eerder het tegendeel. En vermits je de onzichtbare focuspunten als een extra kan aanschakelen voor tracking op het middelste focuspunt wat de 40D niet kan zit je eigenlijk in deze situatie met het betere focussysteem op de 5DII.

Kijk hier ook maar eensn dit is echt niet makkelijker te tracken dan auto's : http://birdphotoph.proboards.com/ind...ay&thread=2274
      het is algemeen bekend sinds jaar en dag dat AF van de 5d en de 5dmkii minder is dan van de 40d !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        het is algemeen bekend sinds jaar en dag dat AF van de 5d en de 5dmkii minder is dan van de 40d !
        Je moet het allereerste af systeem eens vergelijken met de huidige systemen, dan is het een wonder dat er destijds een scherpe foto werd gemaakt.

Comment

Oh JA LOL

Definieer dan eerst eens wat voor jou beter is?

Voor de situatie hier beschreven is dat absoluut niet het geval en zelfs nooit geweest. Maar hoe zou jij dat weten he.........

Maar kom allee ik doe nog eens mee. Zeg mij dan eens waarom de middelste AF van de 40D beter zou zijn dan die van de 5DII. En dan spreek ik nog niet over de onzichtbare AF-assist die je kan aanzetten.

Comment

Ik denk dat er hier veel zijn die van zodanig veel internet te lezen het op den duur ook allemaal blindelings gaan geloven , ik vraag me soms af hoeveel ervaring die mensen met die toestellen hebben, niet veel als ik zie wat er soms allemaal neergeschreven staat hier… Ik snap niet dat er mensen zijn die met een 5D2 geen bewegende wagens of vliegende vogels kunnen vastleggen, met de mijne lukt dat toch heel aardig net zoals dat met m’n 1D3 en 7D ook gaat…
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik denk dat er hier veel zijn die van zodanig veel internet te lezen het op den duur ook allemaal blindelings gaan geloven , ik vraag me soms af hoeveel ervaring die mensen met die toestellen hebben, niet veel als ik zie wat er soms allemaal neergeschreven staat hier… Ik snap niet dat er mensen zijn die met een 5D2 geen bewegende wagens of vliegende vogels kunnen vastleggen, met de mijne lukt dat toch heel aardig net zoals dat met m’n 1D3 en 7D ook gaat…
              Juist!
              Het lukt me zelfs nog zonder autofocus.

Comment

. Inderdaad. Het eigenaardige is dat het me soms zelfs lukt met een oubollige 30d :
                http://www.flickr.com/photos/bert_be...7622657058593/

Dus met een 5DII moet het volgens mijn bescheiden mening zeker lukken .
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik weet wel dat Rob Galbraith niet echt bekend is in verband met Canon AF.

Maar toch...

Somewhat surprisingly, Canon has not adopted the 40D/50D's AF system which, on paper, is superior, given that all nine of its AF points are cross-type. Canon USA's Westfall says the reason for that is the "6 Assist AF points plus center point were deemed to provide a higher level of performance for AI Servo AF than the center point-only arrangement of the [40D and] 50D." Given that we've previously found the overall autofocus performance of the 5D to be decent, while the 40D's tracking capability has been erratic at best, Canon has likely chosen the better of the two AF systems for the 5D Mark II.

Comment

Ik snap niet dat er mensen zijn die met een 5D2 geen bewegende wagens of vliegende vogels kunnen vastleggen, met de mijne lukt dat toch heel aardig net zoals dat met m’n 1D3 en 7D ook gaat…
                    'Heel aardig lukken' vind ik geen optie voor een toestel in die prijsklasse eerlijk gezegd ... en 'just in case' dat je mijn post niet helemaal zou gelezen hebben, ik heb de 5dII wel degelijk een week in mijn handen gehad, en een 1 op 1 vergelijk met mijn 40D gedaan hoor ... en mijn conclusie getrokken.

Verder ga ik hier niet meer op reageren, ik weet wat ik gezien heb als resultaat van mijn testen, en de 5dII is een schitterende camera ... maar niet voor mij, alleen jammer dat de 1dIV een beetje duurder is

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Kan dat zelfs met MF, is kwestie van een beetje techniek. Mijn eerst toestel had zelfs geen AF.

Canon zelf heeft in een van zijn persconferenties volgend antwoord geformuleerd op de vraag waarom AF van de 5dmii niet in lijn was met andere toestellen
                      "we hebben geen klachten ontvangen van 20d en 5d gebruikers ivm met AF en daarom vonden we een nieuw verbetert AF systeem voor de 5dmkII onnodig".

Canon heeft zijn 5dmkii geprofileerd als toestel voor algemeen gebruik (inclusief sport,birding etc) met vooral focus op low-light en film. Het is geen slecht toestel maar de marketing met behulp van goed gesponsorde reviewers hebben een ander beeld opgehangen van het toestel dan dat het eigenlijk is. Dat is het grote probleem, begrijp dat nu toch eens. Het is geschikt, alhoewel dat daar beter voor bestaat, voor landschap, portret mode etc, maar niet echt geschikt voor sport en dergelijke , zekers niet in low-light.

Ze hebben een toestel op de markt gebracht met een banding probleem op hoge ISO, dat opgelost is via firmware, maar dat er nog altijd is op lage ISO.

Als je de forums nakijkt, uw oogkleppen eens afzetten, dan vind je op minimum van tijd honderden klachten over beide punten. Als je het gebruik beperkt tot voor wat het toestel geschikt is, dan is het een heel goed toestel. Maar als je je voornamelijk toelegt op actie en sport, in dag of low-light situaties, moet je van dat toestel afblijven, of je moet goed overweg kunnen met MF.

Comment

Als je de forums nakijkt, uw oogkleppen eens afzetten, dan vind je op minimum van tijd honderden klachten over beide punten. Als je het gebruik beperkt tot voor wat het toestel geschikt is, dan is het een heel goed toestel. Maar als je je voornamelijk toelegt op actie en sport, in dag of low-light situaties, moet je van dat toestel afblijven, of je moet goed overweg kunnen met MF.

Op fora lees je verhoudingsgewijs in relatie tot het aantal verkochte toestellen meer klachten van de meest verkochte toestellen, klachten lees je trouwens van ALLE toestellen, de meerderheid die tevreden is hoor je zelden...
                        Hoge bomen vangen veel wind, ken je dat spreekwoord niet ?
                        Wat niet wegneemt dat als je overwegend sport fotografeert de 5D waarschijnlijk niet de beste keuze is, dan zal je een Sony moeten hebben zeker ?

Comment

Ik wist niet dat Sony zijn A900 in de markt gebracht had als een "alleen te gebruiken bij goed weer en vergeet sport/actie ook maar camera".

Of Nikon de D700 als een camera voor als je geen grote prints wil maken.

Denk toch eens 2 keer na alvorens je zoiets post. Ook nooit gezien dat Canon de 5DII als een camera voor sport stond aan te prijzen........ De gebruikelijke Puerte desinformatie!

Oh en welk banding probleem bij lage iso. Als je een beeld 5 stops gaat oplichten ben je alvast ook niet bezig met lage iso hoor. En doe dat eens met bijv de A900 die komt er geen haar beter uit eerder het tegendeel. Over welk probleem heb je het dan eigenlijk......

OH en vermits je canon gaat quoten, tja zij hebben ook gezegd dat voor center point autofocus de 5D beter is dan de 40D. Dat was volgens jou toch ook al lang geweten dat dit niet zo was........yep ongefundeerde desinformatie noemen we zoiets.
                          Last edited by Kevlar; 25 november 2009, 17:11.

Comment

Man , man , man toch
                            Wa een discusie.
                            Is het nu een A900, D700, 5D mkII ?

Het zal wel aan de camera liggen hé, dat er geen goede foto uitkomt.

Dat zei iemand onlangs tegen mij.
                            Tja, wat wilt ge , Als je altijd met een sluitersnelheid foto's maakt van 1/30ste

Er bestaan tegenwoordig wel duizend redenen om een andere camera te gaan kopen en verkopen.

Dit voorbeeld is maar ter verduidelijking waarom iemand soms een 5DmarkII verkoopt
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

De Nikon D700 wordt enkel verkocht bij een sterfgeval en dan nog enkel omdat de erfgenamen hem niet in 3 kunnen delen!
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                OH en vermits je canon gaat quoten, tja zij hebben ook gezegd dat voor center point autofocus de 5D beter is dan de 40D. Dat was volgens jou toch ook al lang geweten dat dit niet zo was........yep ongefundeerde desinformatie noemen we zoiets.
                                hier de KEVLAR ze, waar heb ik dat geschreven mijne vriend, leg me dat is uit.

Comment

Working...
                                X