Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoveel 5D mark II's te koop afgelopen maanden...

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    En dolgelukkig en tot het bovenste sprietje op m'n kalend koppie tevreden manneke reed ik weer van Digitalstreet te Beuningen naar huis met een heuse CANON 5D MKII naast me!

Ik lig d'r nog net niet wakker van maar twijfel ook tussen deze 2.
    Waarom heb je uiteindelijk voor de 5D gekozen ?
    Fuji X - Less became more

Comment

ik volg een beetje van op afstand de canon pro forums.
      in alle forums zijn er dikwijls ten onrechte negatieve commentaren te vinden, wil niets afbreken, de 5dmkii is zekers geen slecht toestel. Heb zelf de 5dmkii nooit gebruikt en kan die geruchten niet bevestigen of ontkennen, maar wil eerst mijn persoonlijk gedacht geven.

Voor en tijdens de lancering van de 5dmkii was alles gericht op hoge ISO en vooral op de filmfunktie. Normale fotografie en normale ISO was iets vanzelfsprekend, de moeite niet om iets van aan te trekken. Is niet alleen zo bij Canon, is bij alle merken momenteel het geval. Als men maar geen ruis ziet op hoge ISO, detail mag weggeveegd zijn, kleuren verlopen, als men die bollekes maar niet ziet op 100%. Dat is momenteel een beetje de algemene tendens en is volgens mij de reden dat je negatieve commentaren van gebruikers krijgt:

Na aankoop van 5dii komen de gebruikers tot de conclusie dat ze vooral lage en mid-ISO waardes gebruiken op hun toestel, en beginnen ze in te zien dat de 7d misschien een betere keuze is. Heeft toch veel andere voordelen.

Canon heeft het bericht de wereld ingestuurd dat de beeldkwaliteit van de 5dmkii beter is dan van de 1dsmkIII, misschien op hoge ISO, maar op lage ISO blijkt dit juist andersom te zijn.

Filmen met een DSLR is mooi maar toch niet echt handig wat focussen betreft.

wordt nogal eens geklaagd over de kleurweergave in vergelijking tot andere producenten.

100 ISO is mooi maar dit is minder mooi, die banding in donkere area's (RAW)

vb http://farm3.static.flickr.com/2632/...3bf1178a_o.jpg
      100% crop http://farm3.static.flickr.com/2435/...dc455d95_o.jpg

tot slot zijn er ook regelmatig klachten te vinden over het verouderde AF-systeem

gebruikers zullen kunnen bevestigen of deze opmerkingen gegrond zijn.
      denk dat hype die gecreëerd is rond het toestel niet overeenkomt met algemeen gebruikersprofiel van de meeste kopers, maar dat noemt men slimme marketing.

Maar dat er nu echt veel zijn die hun toestel weg doen, dat betwijfel ik, maar de 7d is volgens mij de beste zet van Canon in jaren.
      Last edited by puerte; 22 november 2009, 15:06.

Comment

Ik heb zelf nog geen 7D gebruikt maar ik meen toch met 70% zekerheid te mogen stellen dat voor 95% van de gebruikers de 7D een veel betere optie is.

Er zijn maar 2 redenen om een 5Dmk2 te verkiezen boven de 7D.

1) wanneer je veel ISO3200-6400 gebruikt/nodig hebt
        2) wanneer je 24mm lens echt 24mm moet blijven

de VF van de 7D is ook substantieel vergroot tov de xxD reeks!

misschien moet ik zelf ook maar eens overstappen

Comment

Primes zijn veel meer bruikbaar op een FF. Dan kan je die mooie bokeh behouden, zonder heel ver te moeten staan (dat is niet altijd mogelijk).
          Voor filmen wordt er ook hoofdzakelijk primes gebruikt. En een 50mm 1.4 op crop is echt niet handig meer.
          Ook op "lagere" ISO's als 1250 presteert de 5DII beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            ik volg een beetje van op afstand de canon pro forums.
            in alle forums zijn er dikwijls ten onrechte negatieve commentaren te vinden, wil niets afbreken, de 5dmkii is zekers geen slecht toestel. Heb zelf de 5dmkii nooit gebruikt en kan die geruchten niet bevestigen of ontkennen, maar wil eerst mijn persoonlijk gedacht geven.

Voor en tijdens de lancering van de 5dmkii was alles gericht op hoge ISO en vooral op de filmfunktie. Normale fotografie en normale ISO was iets vanzelfsprekend, de moeite niet om iets van aan te trekken. Is niet alleen zo bij Canon, is bij alle merken momenteel het geval. Als men maar geen ruis ziet op hoge ISO, detail mag weggeveegd zijn, kleuren verlopen, als men die bollekes maar niet ziet op 100%. Dat is momenteel een beetje de algemene tendens en is volgens mij de reden dat je negatieve commentaren van gebruikers krijgt:

Na aankoop van 5dii komen de gebruikers tot de conclusie dat ze vooral lage en mid-ISO waardes gebruiken op hun toestel, en beginnen ze in te zien dat de 7d misschien een betere keuze is. Heeft toch veel andere voordelen.

Canon heeft het bericht de wereld ingestuurd dat de beeldkwaliteit van de 5dmkii beter is dan van de 1dsmkIII, misschien op hoge ISO, maar op lage ISO blijkt dit juist andersom te zijn.

wordt nogal eens geklaagd over de kleurweergave in vergelijking tot andere producenten.

tot slot zijn er ook regelmatig klachten te vinden over het verouderde AF-systeem

denk dat hype die gecreëerd is rond het toestel niet overeenkomt met algemeen gebruikersprofiel van de meeste kopers, maar dat noemt men slimme marketing.

Maar dat er nu echt veel zijn die hun toestel weg doen, dat betwijfel ik, maar de 7d is volgens mij de beste zet van Canon in jaren.
            Welk internet forum volg jij niet "van op afstand" Puerte ? Heb je nog tijd over om foto's te maken en te posten op bd bijvoorbeeld ?

Wat is de waarde van een "persoonlijk gedacht" als je het toestel niet kent ?

Graag antwoord op bovenstaande "simpele" vragen.

Ik zal mijn gedacht eens geven op basis van iets meer dan een jaar gebruikerservaringen en 8000 clicks.

Sensor resolutie gecombineerd met hoge iso is zeer goed.
            Sensor = full frame en dit geeft mogelijkheden qua scherptediepte die een crop camera niet kan bieden
            Snelheid toestel overall minder geschikt voor snelle beweging
            Centrale autofocus erg accuraat
            Video gebruik ik niet dus geen oordeel.

Uiteraard had ik graag de 5D mark II sensor in een 7d body gezien, zal in de toekomst wel gebeuren. Zou eigenlijk kleine 1Ds III zijn, maar dan aan welke prijs ?

Welke 2000 euro camera geeft full frame 20 + resolutie met schitterende resultaten op hoge iso, gecombineerd met een uitgebreid & betaalbaar prime en zoom lenzen aanbod ?

Waarom zijn er zo veel te koop ? Antwoord is toch simpel, omdat er gigantisch veel van verkocht zijn natuurlijk.
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Momenteel heb ik een eos 350D en zoek over te stappen naar en 5Dmk 2 of een 7D .Ik zou graag met een EF-L28-300f/3,5-5,6 IS werken daar ik het wisselen van objectieven nogal omslachyig vind op een uitstap.Momenteel heb ik een 28/70 en een 70/300 .Ik weet niet of ik met mijn keuze goed doe .Kan er iemand mij eventueel een betere keuze geven .Je koopt zoiets voor een langere tijd en als je door een minder goede aankoop nog een extra lens moet aankopen is het wel een dure miskoop.
              alvast bedankt.
              françois:
              ik weet niet of je het iets vindt om 2dehands te kopen ? Maar dan heb je voor 8-900 euro een 5D Mark I. Als je geld genoeg hebt zou ik zeggen: doe maar
              Als je van 350D overstapt naar een "gewone" 5D Mark I ga je zo al overwelmd worden. De sensor is groter, je krijgt 12 ipv 8 megapixels, ik denk dat de autofocus beter is, meer instellingen. Ik heb het gevoel dat hij meer kleur "ziet" en vastlegt. De camera is wel een stuk groter. Maar ja, dat ligt eraan dat de 350D ook zo klein is he. Mijn beste vriend heeft sinds vrijdag zijn 350D ingeruild voor een 2dehandse 5D en vindt het al een hele verbetering qua kleur. Natuurlijk helpt de 70-200 L -lens ook wel. (ik vind dat je de 5D eer moet aandoen en niet van die lenzen erop moet zetten die pas scherp zijn met een dichtgedraaid diafragma etc).
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik heb geen 5DII voor video en ik ga nooit hoger dan ISO 800. Met de 7D zou ik dus beperkt worden tot ISO 400.
                Met de Sony A900 wordt dit ISO 200.

Banding is inderdaad in alle 5DII aanwezig, Maar wat is het ISO equivalent van deze foto na +5 stops oplichten. ISO 100000 ?

De AF van de 5DIi is inderdaad beneden niveau. Maar met een AF assist zijn veel problemen te vermijden. En ik heb ook de indruk dat de AF van de 5DII beter is dan van de 5D.

Inderdaad zou een 7D AF in een 5DIII nog beter zijn. Maar dit zou de marketing verdeling van de Canon DSLR ontregelen. En marketing is toch veel belangrijker dan verkoop.

Comment

De 5D2 behoudt JUIST zijn detail op hogere ISO's. Zeker t/m ISO6400.

De 1Ds3 wordt minder geplaagd door banding/pattern noise in de donkere partijen. Iets wat vooral een issue is als je onderbelichte partijen in de nabewerking gaat "openen" (pushen). Daarnaast geeft de 1Ds3 een rijkere kleurweergave terwijl tegelijkertijd de huidtinten van Westerlingen beter/natuurgetrouwer zijn (minder rood als bij de 5D2). Aan de andere kant heeft de 5D2 een klein voordeel wat betreft ruis op ISO3200.

Banding 5D2: http://farm3.static.flickr.com/2488/...1d9a18f0_o.jpg

Verschil kleuren 5D2 vs 1Ds3: http://farm3.static.flickr.com/2503/...c53e2957_o.jpg

De 5d2 heeft moeite om de focus precies te plaatsen (bijvoorbeeld op een oog) met grote diafragma openingen. De buitenste AF punten zijn zeer onbetrouwbaar in alles behalve goed licht. Het middelste AF punt werkt verder prima (behalve met grote diafragma openingen). AI Servo op het middelste punt (met eventueel de assist points geactiveerd) werkt behoorlijk in goed licht. Ik beschouw de 5D2 dan ook als een single AF point camera.

Ik denk dat de 5D2 een onduidelijke boodschap afgeeft (marketing technisch). De beeldkwaliteit op hogere ISO's is heel goed. Maar de AF is niet goed genoeg om hierbij aan te sluiten. Ook het ontbreken van een AF assist light is stom in dit geval. De AF is goed genoeg voor landschapsfotografie/studiofotografie... maar hier zijn de hogere ISO's vaak weer overbodig. En dan is het jammer dat het lijkt alsof Canon iets van beeldkwaliteit heeft opgeofferd op lagere ISO waarden terwille van de beeldkwaliteit op hogere ISO waarden. Een beetje tegenstrijdig allemaal.

Een 5D2 met alle "features" van de 7D was perfect geweest. En de 5D3 zal hier ook wel aan voldoen. Tot die tijd zal ik de 5D2 gewoon blijven gebruiken waarvoor ik hem heb aangeschaft: events/huwelijken in weinig licht. Daarbij gebruik ik uitsluitend het middelste AF punt en crop ik mijn foto's in de nabewerking. Misschien zonde van de pixels, maar voor dit soort werk is dat niet zo van belang. Plus ik heb liever mijn focus correct geplaatst... Het enige andere FF Canon alternatief is de 1Ds3. En 1 daarvan is wel genoeg Het blijft jammer dat de keuze wat FF betreft beperkt blijft tot de 5D2 en de 1Ds serie.
                  Last edited by Daan B; 23 november 2009, 11:06.
                  Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                    De 5d2 heeft moeite om de focus precies te plaatsen (bijvoorbeeld op een oog) met grote diafragma openingen. De buitenste AF punten zijn zeer onbetrouwbaar in alles behalve goed licht. Het middelste AF punt werkt verder prima (behalve met grote diafragma openingen). AI Servo op het middelste punt (met eventueel de assist points geactiveerd) werkt behoorlijk in goed licht. Ik beschouw de 5D2 dan ook als een single AF point camera.
                    Is dit met of zonder AF assist ?
                    Zonder AF assist krijg ik inderdaad een focus bevestiging terwijl de focus kan afwijken.

Het midden AF punt zou met f2,8 lenzen of beter een nauwkeurigheid van 1/3 DOF moeten hebben. Zijn uw lenzen voor AF gecalibreerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Is dit met of zonder AF assist ?
                      Zonder AF assist krijg ik inderdaad een focus bevestiging terwijl de focus kan afwijken.

Het midden AF punt zou met f2,8 lenzen of beter een nauwkeurigheid van 1/3 DOF moeten hebben. Zijn uw lenzen voor AF gecalibreerd ?
                      De AF assist light (wanneer ik een flits gebruik) zorgt zeker voor meer AF accuraatheid in weinig/slecht licht. Maar toch zal ik dan ook alleen het middelste AF punt blijven gebruiken.

Mijn lenzen + bodies zijn altijd gecalibreerd geweest. Zowel bij de 5D als de 5D2. De "problemen" die ik heb met grotere diafragma's bij de 5D/5D2 zijn totaal afwezig bij de 1Ds3. Het is waarschijnlijk niet alleen de 1/3 DOF, maar meer nog de grootte van de AF sensors die de 5D/5D2 parten speelt onder dit soort omstandigheden.

Ik gebruik mijn 5D2 uitsluitend met mijn 24-70L en 70-200L f/4 IS. Hiermee heb ik geen problemen. Maar de AF accuraatheid van de 5D/5D2 daalt snel wanneer ik mijn snelle primes op grotere diafragma's (groter dan f/2-f/2.8) gebruik. Nogmaals, ik heb die problemen niet met mijn 1Ds3 + snelle primes.
                      Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                        Welk internet forum volg jij niet "van op afstand" Puerte ? Heb je nog tijd over om foto's te maken en te posten op bd bijvoorbeeld ?

Wat is de waarde van een "persoonlijk gedacht" als je het toestel niet kent ?

Graag antwoord op bovenstaande "simpele" vragen.

Ik zal mijn gedacht eens geven op basis van iets meer dan een jaar gebruikerservaringen en 8000 clicks.

Sensor resolutie gecombineerd met hoge iso is zeer goed.
                        Sensor = full frame en dit geeft mogelijkheden qua scherptediepte die een crop camera niet kan bieden
                        Snelheid toestel overall minder geschikt voor snelle beweging
                        Centrale autofocus erg accuraat
                        Video gebruik ik niet dus geen oordeel.

Uiteraard had ik graag de 5D mark II sensor in een 7d body gezien, zal in de toekomst wel gebeuren. Zou eigenlijk kleine 1Ds III zijn, maar dan aan welke prijs ?

Welke 2000 euro camera geeft full frame 20 + resolutie met schitterende resultaten op hoge iso, gecombineerd met een uitgebreid & betaalbaar prime en zoom lenzen aanbod ?

Waarom zijn er zo veel te koop ? Antwoord is toch simpel, omdat er gigantisch veel van verkocht zijn natuurlijk.

ik heb niet mijn persoonlijk gedacht gegeven over het toestel je moet goed leren lezen wat ik schrijf, mijn persoonlijke mening beperkt zich tot het schrijven van en ik herhaal, dat de hype gecreëerd rond het toestel zich vooral toespits op het film gebeuren en op hoge ISO. En dat juist deze hype die gecreëerd is rond het toestel niet overeenkomt met het algemeen gebruikersprofiel van de meeste kopers, en dat is volgens mijn persoonlijke mening de verklaring waarom er eventueel zoveel toestellen op de 2de hands markt te vinden zijn.
                        Om het simpel te zeggen velen hebben dit toestel gekocht door het mooie clipje dat in opdracht van Canon de wereld is rondgegaan en de hoge ISO beelden die ook veelal in opdracht van Canon hier en daar verschenen op diverse websites.
                        De meeste die dit toestel gebruiken beseffen dat ze dat praktisch allemaal niet gebruiken, en dat voor de rest beter of evengoed op de markt is.

zoals je zelf schrijft de meeste gebruiken die filmfunctie niet, is niet praktisch.
                        hoge ISO,allemaal goed en wel , wanneer gebruik je 3200 ISO, voor beweging in donkere omgeving, maar is de Af dan voldoende snel en accuraat ?

de volgende items die ik vermeld lees ik op de pro gebruikers forum en worden bevestigd door voorbeelden die ik zie op die forums. zijn zaken die niet eenmaal vermeld worden, maar die ik al tientallen keren de review heb zien passeren.
                        banding problemen op lage iso
                        kleuren zijn niet super te noemen in vgl met andere 20mp+ toestellen
                        en velen stellen zich daarbij de vraag waarom de 5dmkii niet dezelfde beeldkwaliteit heeft als de 1dsmkiii.
                        af-voldoet niet

vele 5dmkii gebruikers voelen zich een beetje bedrogen met de komst van de 7d, is een toestel dat meer aan hun eisen voldoet.

tracht van daar in een gezonde sfeer eens op te antwoorden, en het als het toestel voor jou voldoet des te beter, daar heb je het, hoop ik toch, voor gekocht.
                        Maar als iemand mij vraagt waarom zoveel 5dmkii op 2de hands markt komen is dit mijn antwoord en ik denk dat dit vrij correct is. Had ook ook veel korter kunnen antwoorden "7d".
                        Last edited by puerte; 23 november 2009, 14:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Maar ... de AF is echt wel traag (volgens mij zelfs trager dan mijn 40D maar dat kan subjectief 'gevoel' zijn , oh ja, ik gebruik alleen het center punt, dus daar kan het niet aan liggen) dus is de 5dII voor mijn gevoel totaal niet geschikt voor autosport (maar dat wisten we al hé) ... en laat dat nu net de ideale toepassing zijn voor een 7d (de 1dIV laat ik effe buiten beschouwing omdat we dan over een ander budget spreken).
                          Je quote hiernaar vanuit een andere thread en ik had er een bedenking bij die ik dan maar in deze thread zet.

Ik kan mij perfect vinden in je gedachtengang dat de 7D voor jou de betere keuze is maar bij bovenstaande toch mijn bednkingen.

Ten eerste betwijfel ik heel sterk dat de 40D AF sneller is en al zeker als je de onzichtbare AF assist van het middelste punt op de 5D aan hebt staan. En je betwijfelt het zelf ook.
                          Maar toch concludeer je dat de 5D dus totaal onbruikbaar is voor autosport. Maar met je 40D heb je toch al prachtige resultaten gehad? Waarom zou de 5D dan slechter zijn hierin?

De kracht van het internet is groot. Als men maar lang genoeg klaagt over het niet upgraden van de AF van de 5D wordt die blijkbaar slecht en onbruikbaar zodra iets beweegt.

Dit veranderd niets aan je redenen om de 7D te verkiezen maar ook jij maakt in je post de AF van de 5D slechter dan ie eigenlijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Je quote hiernaar vanuit een andere thread en ik had er een bedenking bij die ik dan maar in deze thread zet.

Ik kan mij perfect vinden in je gedachtengang dat de 7D voor jou de betere keuze is maar bij bovenstaande toch mijn bednkingen.

Ten eerste betwijfel ik heel sterk dat de 40D AF sneller is en al zeker als je de onzichtbare AF assist van het middelste punt op de 5D aan hebt staan. En je betwijfelt het zelf ook.
                            Maar toch concludeer je dat de 5D dus totaal onbruikbaar is voor autosport. Maar met je 40D heb je toch al prachtige resultaten gehad? Waarom zou de 5D dan slechter zijn hierin?

De kracht van het internet is groot. Als men maar lang genoeg klaagt over het niet upgraden van de AF van de 5D wordt die blijkbaar slecht en onbruikbaar zodra iets beweegt.

Dit veranderd niets aan je redenen om de 7D te verkiezen maar ook jij maakt in je post de AF van de 5D slechter dan ie eigenlijk is.
                            Ik heb gewoon vermeld wat ik gemerkt heb tijdens een weekje testen met een 5dII en deze dan vergeleken met mijn 40D ...
                            Static shots met de 40D/17-55 en de 5dII/24-105 (zeker geen slechte lenzen denk ik toch) gaven me tot iso 800 ook niet echt een serieuze reden om de 5dII te kopen, maar panning shots overtuigden me al helemaal niet.

Langs de kant van de snelweg (had niet direct een circuit voorhanden tijdens de tests), AI Servo en single shot (dus de burst mode speelde niet mee), beide met de 70-200 f2.8 IS en het aantal scherpe foto's was bij de 40D een stuk hoger dan bij de 5dII (9/10 bij de 40D tegenover slechts 6/10 met de 5dII) en die auto's reden gemiddeld maar 120 Km/h, wat moet dat dan zijn bij FIA GT en F1 ... wat mij deed concluderen dat de AF van de 40D sneller is dan die van de 5dII, sorry als dit niet strookt met jullie ervaringen, maar ik geef alleen weer wat ik 'in de praktijk' ondervonden heb.

Ter info, de 5dII was wel degelijk correct ingesteld hoor, enkel center point gebruiken, beide in raw formaat, dus aan de in-camera jpg conversie zal het ook niet liggen ... het voordeel van de 5dII is gewoon de 20mpx tegenover de 10mpx van mijn 40D, maar de 7d heeft ook al 18mpx, dus is die laatste voor mij gewoon de beste keuze ...

Trouwens als ik 520 Euro opleg op de prijs van een 5dII koop ik al twee 7d's ... waar zou ik dan nog aan twijfelen

Ik wacht gewoon nog even tot DxO de 7d raw files kan verwerken en dan gaat mijn bestelling binnen hoor

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Ik heb gewoon vermeld wat ik gemerkt heb tijdens een weekje testen met een 5dII en deze dan vergeleken met mijn 40D ...
                              Static shots met de 40D/17-55 en de 5dII/24-105 (zeker geen slechte lenzen denk ik toch) gaven me tot iso 800 ook niet echt een serieuze reden om de 5dII te kopen, maar panning shots overtuigden me al helemaal niet.

Langs de kant van de snelweg (had niet direct een circuit voorhanden tijdens de tests), AI Servo en single shot (dus de burst mode speelde niet mee), beide met de 70-200 f2.8 IS en het aantal scherpe foto's was bij de 40D een stuk hoger dan bij de 5dII (9/10 bij de 40D tegenover slechts 6/10 met de 5dII) en die auto's reden gemiddeld maar 120 Km/h, wat moet dat dan zijn bij FIA GT en F1 ... wat mij deed concluderen dat de AF van de 40D sneller is dan die van de 5dII, sorry als dit niet strookt met jullie ervaringen, maar ik geef alleen weer wat ik 'in de praktijk' ondervonden heb.

Ter info, de 5dII was wel degelijk correct ingesteld hoor, enkel center point gebruiken, beide in raw formaat, dus aan de in-camera jpg conversie zal het ook niet liggen ... het voordeel van de 5dII is gewoon de 20mpx tegenover de 10mpx van mijn 40D, maar de 7d heeft ook al 18mpx, dus is die laatste voor mij gewoon de beste keuze ...

Trouwens als ik 520 Euro opleg op de prijs van een 5dII koop ik al twee 7d's ... waar zou ik dan nog aan twijfelen

Ik wacht gewoon nog even tot DxO de 7d raw files kan verwerken en dan gaat mijn bestelling binnen hoor

Mark
                              Je keuze voor de 7D begrijp ik perfect. Past veel meer met het idee dat ik van jou gebruik van een camera heb. Lijkt mij overduidelijk de beste keuze voor jou.

Maar ik denk dat je het verschil tussen 5DII en 40D veel meer te maken heeft met het feit dat je de 40D al jaren gewoon bent en de 5D niet. Er is immers geen enkele reden waarom het middelste focuspunt op de 5DII slechter zou presteren dan de 40D eerder het tegendeel. En vermits je de onzichtbare focuspunten als een extra kan aanschakelen voor tracking op het middelste focuspunt wat de 40D niet kan zit je eigenlijk in deze situatie met het betere focussysteem op de 5DII.

Kijk hier ook maar eensn dit is echt niet makkelijker te tracken dan auto's : http://birdphotoph.proboards.com/ind...ay&thread=2274
                              Last edited by Kevlar; 24 november 2009, 12:41.

Comment

@LamboCars: Ik vind 6/10 en 1 AF punt met de 5DII reeds heel goed. Wat wordt dit aantal dan met 7 AF punten of zelfs met 15 ?

Het is duidedijk dat voor u de 7D de perfecte oplossing is. (Al zou een 1D4 toch nog net iets beter zijn )

Maar ik kan toch niet nalaten om deze reaktie van dpreview forum even bij te voegen:

Comment

Working...
                                X