Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
    @puerte: het is Japans . Ik wou die link ook net posten. De HDR van 3 stops vind ik niet zo geslaagd, maar een HDR van 2 stops zie ik me zeker gebruiken.

Volgens UPS was ik gisteren niet thuis , maar nu ik effectief niet thuis ben is hij wel afgeleverd .
    ja, japans is ook chinees voor mij
    veel succes met je toestel, hoop dat het voldoet aan je verwachtingen

Comment

zonder woorden, leesvoer :

http://www.photoreview.com.au/Sony/r...-dslra550.aspx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckracer Bekijk bericht

"The sensor in the A550 appears to be the same chip as in the A380 and offers an effective resolution of 14.2-megapixels."

De A380 heeft een CCD sensor, de A550 een CMOS .
        about.me/stijnv

Comment

"The sensor in the A550 appears to be the same chip as in the A380 and offers an effective resolution of 14.2-megapixels."

De A380 heeft een CCD sensor, de A550 een CMOS .
          zegt veel over reviewers, het ergste is dat veel van die mannekes zulke zottigheden schrijven, en sommige lezers geloven dat nog ook omdat ze niet beter weten.

Comment

Nog een uurtje en we hebben onze eerste A550 op BD

(Bijna even ongeduldig als Stijn zelf )

Comment

Kzal eens wat volk naar mijn site lokken : daar staat de Alpha 550 in al zijn glorie.

Mijn eerste ervaringen:
              - lichter dan verwacht, voelt goedkoop/plastiekerig aan
              - wat een scherm
              - nieuwe positie van de aan/uit-knop en het wieltje is even wennen, maar ik vind het een verbetering
              - de zoeker is ongeveer hetzelfde als die van de A200
              about.me/stijnv

Comment

Kzal eens wat volk naar mijn site lokken : daar staat de Alpha 550 in al zijn glorie.

Mijn eerste ervaringen:
                - wat een scherm
                - nieuwe positie van de aan/uit-knop en het wieltje is even wennen, maar ik vind het een verbetering
                Dat aan/uit wieltje vind ik op zich niet zo'n verbetering...ik wil niet weten hoe dat er op een A700 of hoger gaat uitzien, de vinger ligt er nu mooi op, maar met zo'n switch...tenzij je natuurlijk met een handstrap fotografeert en hoofdzakelijk je rechterhand gebruikt

Comment

Is het zo erg, de bouwkwaliteit ? Ik heb wel vroeger gelezen dat de bouwkwaliteit van de EOS 450D niet bepaald stevig was, maar dat ik dit moet horen van een camera die nota bene duurder is dan de mijne toen...misschien toch maar even wachten op een A700 vervanger.

De zoeker zou +/- even groot zijn als de EOS 500D, klopt dit ? Het zou ruimer moeten zijn dan de A200/300/350 meen ik.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    De zoeker zou +/- even groot zijn als de EOS 500D, klopt dit ? Het zou ruimer moeten zijn dan de A200/300/350 meen ik.
                    Ik heb nooit een EOS 500D gebruikt dus dat kan ik moeilijk zeggen. De zoeker is groter dan die van de A300 en de A350, de A200 is vergelijkbaar. Ik heb er wel een 1,15x vergroter bij gekocht, en dat vond ik zijn geld zeker waard. Zonder vergroter zit het scherm ook wat in de weg.
                    about.me/stijnv

Comment

• Re: Sony a500-a550

De USB-connector zit niet langer langs het geheugenkaartslot en is nu een standaard mini-USB aansluiting.

De flash lijkt heel wat steviger.

Het modedraaiwiel (P-A-S-M-...) zit wel een stuk losser dan op andere modellen.

7 fps is gigantisch snel. Na +/- 15 frames zit de buffer wel vol.

In HDR-modus worden de twee genomen foto's snel verwerkt. Deze werkt echter enkel in JPG, RAW of RAW+JPG zijn dan niet mogelijk.
                      about.me/stijnv

Comment

7 fps is gigantisch snel. Na +/- 15 frames zit de buffer wel vol.
                        De onvermijdelijke vraag Welk geheugenkaartje gebruik je? Het gebeurt vaak dat met de snelste kaartjes van't moment de specificaties "van't boekje" ruimschoots overschreden worden...Wellicht kan je met de snelste kaartjes wat meer beeldjes eruit puren...Als het nodig zou zijn tenminste

bv voor de A700: http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/page12.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

De A200 heeft een beduidend grotere zoeker dan de A300 en A350...De A200 heeft immers geen tweede sensor in de zoeker voor live-view. Ik ken de waarden niet zo uit het hoofd, maar met 0,80x is de zoeker van de A550 een fractie kleiner dan de A200 en groter dan de A3XX serie.

Ik denk dat ik het in de preview van de A550 had gelezen, maar de zoeker van de A550 is ongeveer even groot als de canon 500 D (de waarden lijken beter, maar canon heeft een cropfactor van 1,6x voor hun sensor, wat zich "automatisch" vertaalde in een kleinere zoeker, dus om een even grote zoeker te hebben moesten hun waarden groter zijn).

Comment

Wat dat continuous shooting betreft, op DPreview vond ik volgende informatie...genoeg voor de JPEG fotografen, maar in RAW is 14 frames toch ook niet slecht denk ik. Zeker als je weet wat voor een bestandsgrootte dat oplevert.

Trouwens, allemaal leuk, maar hoeveel keer gebruik je de topsnelheid in de praktijk ?

• RAW: Up to 14 frames
                            • RAW+JPEG: Up to 7 frames
                            • JPEG (Fine): 32 frames
                            • JPEG (Standard): 116 frames
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Welk geheugenkaartje gebruik je?
                              SanDisk Extreme SDHC 16GB (class 10, 30MB/s)

Donderdag heb ik wat meer tijd, dan kan ik het ook eens met een Ultra II (9MB/s) testen.
                              about.me/stijnv

Comment

In elk geval gefeliciteerd Stijn, en veel plezier ermee !
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X