Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    kan iemand me trouwens uitleggen, wat het nut is van een zoeker die niet 100% beeld geeft op een fullframe -camera zoals de a850??
    ...
    als ik FF digi ga, dan wil ik dus ook alles kunnen zien... (a900 heeft btw mijn interesse niet..)
    Het nut is dat hij daardoor goedkoper wordt.
    Beeldgrootte van de zoeker heeft trouwens niet meteen een link met FF hé. Ook op APS-C is een groter zoekerbeeld een zegen.

En zoals met alles: als je alles wil, betaal je voor alles, en dat kan ook hoor: gewoon een a900 kopen dan, maar aangezien dat je blijkbaar ook niet interesseert...

(ps: deze opmerking hoort eigenlijk in een ander topic thuis, niet ? )
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Het nut is dat hij daardoor goedkoper wordt.
      Beeldgrootte van de zoeker heeft trouwens niet meteen een link met FF hé. Ook op APS-C is een groter zoekerbeeld een zegen.

En zoals met alles: als je alles wil, betaal je voor alles, en dat kan ook hoor: gewoon een a900 kopen dan, maar aangezien dat je blijkbaar ook niet interesseert...

(ps: deze opmerking hoort eigenlijk in een ander topic thuis, niet ? )
      THX voor je reactie!

wat ik echter niet begrijp, is dat een iets kleinere zoeker op de FF a850 nu echt goedkoper zou zijn..

daar zit het verschil m.i. toch echt niet in hoor...

a900 is idd voor mij niet interessant, hij is inmiddels al wat ouder dan de FF a850,en als je dan toch iets nieuwers wil, kies je toch voor het nieuwere dingske??

w.s. is de a850 toch wat ouder dan ik gedacht had, want de grip, het total-design is zowat het zelfde als de a900 of zelfs de oudere series alpha, vooral qua layout van de knoppologie and last but not least de grip..

volgens mij hadden ze deze a850 al ontwikkeld toen de a900 net uitkwam..

design is zowat hetzelfde, sensor is hetzelfde als de a900, en er is wat gedowngraded..

niets mis mee, maar de goedkopere prijs zal toch echt niet liggen aan het ietwat mindere aantal FPS of de ietwat minder dan 100% zoeker toch zeker...tikkie de software in-camera aanpassen, ander glaasje in de zoeker pleuren en je bent er...

met welk model zijn we nu genaaid?? de a900 of de 850???

heb best wel interesse in een a850, maar lex gaat wijselijk nog ff wachten, zien wat de prijzen gaan doen, wat deze camera nu werkelijk presteert... aan mijn lenskes zal het niet liggen, ze zijn allemaal fullframe..

100% view door de zoeker op een FF camera maakt wel degelijk uit hoor..

heldere zoeker ook..

het maakt het leven wat aangenamer...

groetjess, Alex!

p.s. over een jaartje zie ik eea van sony FF voor om en nabij de 1500 of mss zelfs iets goedkoper in de shops staan...

uitloopmodellekes, daar haal je je voordeel mee.... (a700 verkocht op zijn best toen zijn/haar leventje ten einde liep..goed toestelletje, dat wel, maar ik kan me voorstellen, dat de kopers van het eerste uur, zich wel ff achter de oren krabden, toen ze de 'uitloopprijzen' zagen...)

Comment

Buiten de zoeker (98%) hebben ze vermoedelijk een besparing op het interne geheugen gedaan.
        Minder of minder snel of beide, want de rest van de elecronica is hetzelfde.
        Zelfs de funktionele handgreep (VG-C90AM) is dezelfde.
        Maar dat zal wel blijken als hij op de markt is en grondig getest kan worden.
        De prijs zal zoals bij alles wel zakken na een paar maand
        Maar dat zoals reeds aangehaald hoort dit in een andere topic!
        Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

ik zat idd in het verkeerde topic... soms kan ik het ook niet meer allemaal volgen met telkens weer die nieuwe modellekes.. ik begin ouder te worden geloof ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            kan iemand me trouwens uitleggen, wat het nut is van een zoeker die niet 100% beeld geeft op een fullframe -camera zoals de a850??

op aps-c formaat kan ik het nog wel begrijpen, maar mocht ik ooit overschakelen op FF, dan zou ik toch wel graag 100% beeld willen zien, al is het mss wel zwaar verwaarloosbaar hoor.

als ik FF digi ga, dan wil ik dus ook alles kunnen zien... (a900 heeft btw mijn interesse niet..)

mss is het dus echt verwaarloosbaar, maar FF is FF...en als ik FF ga, dan wil ik ook ALLES!!

alvast bedankt!

groetjess, Alex!
            Kwalitatieve hoogstaande FF viewfinder is duur
            de 5dmkii heeft ook maar 98% coverage of zoiets
            de d300 is 100% maar de d700 is minder dan 95%

de 850 is een goedkopere versie van de a900, gericht op diegene die 100% viewfinder niet nodig hebben. Voor wie het wel belangrijk is, zoals voor jou, kunnen nog altijd de a900 kopen, denk niet dat de andere FF toestellen met 100% viewfinder binnen jouw budget liggen, zelfs de 12mpkes niet.

Comment

Sony Alpha 550 v1.0 ISO 6400 en ISO 12800 foto's
              about.me/stijnv

Comment

Misschien moet ik die toch maar eens proberen, ondanks de SD-kaartjes .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Misschien moet ik die toch maar eens proberen, ondanks de SD-kaartjes .
                  Ik zit in ieder geval al ongeduldig te wachten

Ook al is hij maar voor de helft zo goed , dan is het nog een stuk beter dan mijn huidig toestel (A100)!!
                  groetjes Pascal
                  Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                  mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

A550 voorbeelden beginnen binnen te stromen nu toestel in sommige area's verkrijgbaar is.

voorbeelden sportfotografie met A550
                    Explore sportsphoto rob’s 683 photos on Flickr!

paar 12800 ISO voorbeelden rechtstreeks uit de camera, NR=OFF !

hoge ISO beelden liggen in lijn met verwachtingen.

Comment

Ik ga mijn A550 straks reserveren .
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Ik ga mijn A550 straks reserveren .
                        En, gereserveerd ?

Comment

En, gereserveerd ?
                          Jup, samen met nog wat accessoires (had daar een promocode voor van 20%). Nu afwachten wanneer ie gaat aankomen .
                          about.me/stijnv

Comment

Gefeliciteerd Stijn !

Geniet nog maar even van je huidige toestel, want ik denk niet dat je dat nog veel zal willen gebruiken als het nieuwe er eenmaal is .

Comment

Geniet nog maar even van je huidige toestel, want ik denk niet dat je dat nog veel zal willen gebruiken als het nieuwe er eenmaal is .
                              Daar heb ik al een koper voor normaalgezien . Wel jammer dat Sony geen verwachte leverdatum opgeeft.
                              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                                Jup, samen met nog wat accessoires (had daar een promocode voor van 20%). Nu afwachten wanneer ie gaat aankomen .
                                Promocode ??? daar ben ik ook in geïnteresseerd ? Hoe ben je daar aan geraakt ?
                                Dan kan ik er ook ene reserveren
                                groetjes Pascal
                                Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                                mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Working...
                                X