Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Dé ultieme superzoom van Sony ...bij Canon kost de EF 28-300 F3.5-5.6 L IS USM al + 3000 euro, om te zwijgen van 18-300 ...
    28-300L kost minder dan 2500....maar moet je niet kopen voor een cropcamera, daar is ie niet optimaal voor.

Comment

Weer iets bijgeleerd. Nog niet voorgehad, dat zou wel inderdaad zeer handig zijn. Ik vraag me af of de full-frames van Sony dat eigenlijk hebben...
      Ja hoor, zowel de A850 als de A900 hebben focus adjust. (maar ja, voor die bedragen mag dat ook wel zeker?)

Comment

Inderdaad, daar heb je gelijk. Over dat turen door die zoeker, als je eenmaal weet hoe gemakkelijk Live View werkt bij Sony ten opzichte van de andere grote spelers, wat 'n wereld van verschil! Echt een gemak om te gebruiken. 't Is zoals Apple, welcome to the dark side...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pajoke65 Bekijk bericht
          Heb nog niet zeer veel kunnen uittesten maar . .
          bouwkwaliteit: is m.i. min. gelijkwaardig tot iets beter. Kan dit moeilijk vergelijken met een A300/A700 maar voor mij voldoet dit perfect qua grip en bereikbaarheid van de knopjes.
          grote van zoeker: iets groter als de A100, ook een betere helderheid, kleurweergave (ook buiten in de zon).
          snelheid en juistheid van AF: immens verschil ! als we A100 een score 2 geven, behaald de A550 hier min een 9,5 (om geen 10 te zeggen)
          gebruiksgemak: voorlopig nog een beetje aan het experimenteren, maar veel functies kan je nu via knopjes terugvinden ipv 2 schroefdop. tot op heden nog niet het gevoel gehad van phuuf dat was vroeger beter.

eerste testen met een sigma 18-200 lens:
          sluitersnelheid bij een gelijkaardige instelling A100 1/4 bij de A550 1/30
          Ruis bij hogere iso waarde A100 bij 400 al teveel ruis aanwezig. Bij de A550 al opnames gehad met iso1600 met een zeer goed resultaat.

nu nog wat verder testen (met de macro) 't is ideaal weer buiten
          Merci voor de nuttige info.
          Moest je nog wat meer hebben mag je dat altijd hier laten weten.
          I put the sexy in dyslexia

Comment

Wel ik blijf "curieus" (nieuwsgierig) naar verdere oordelen omtrent de a 550.
            Gasten, laat jullie eens volledig gaan en maak ons jaloers ...
            Ik plan de mijne te kopen rond kerst...

Comment

Ik wacht af hoe het zit met de A700-vervanger, de prijs daarvan en hoe deze beoordeeld zal worden. Verbeterde AF zoals de 7D zou heel leuk zijn...ik vraag me af waarom de A900/850 hetzelfde AF systeem hebben als de A200-300-350 en A230/330/380 (9-puntssysteem), terwijl de A700 een 11-punts AF had.

Enfin, terug naar de A550. If the money's available, who knows...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik wacht af hoe het zit met de A700-vervanger, de prijs daarvan en hoe deze beoordeeld zal worden. Verbeterde AF zoals de 7D zou heel leuk zijn...ik vraag me af waarom de A900/850 hetzelfde AF systeem hebben als de A200-300-350 en A230/330/380 (9-puntssysteem), terwijl de A700 een 11-punts AF had.

Enfin, terug naar de A550. If the money's available, who knows...
                A900 hetzelfde af dan de 200 300 reeks? Dream on, het is niet omdat ze beide 9 punten hebben dat dit gelijk is, er is een enorm verschil, de af van de 900 is zelfs stukken sneller dan de a700

Comment

Ik vond het toen al raar, aangezien de twee grote spelers in bijvoorbeeld de D300s, 7D, respectievelijk 51 en 19 punts-systemen gebruiken. Waarom Sony niet ?

Men leert wel degelijk alle dagen bij.

Comment

Ik vond het toen al raar, aangezien de twee grote spelers in bijvoorbeeld de D300s, 7D, respectievelijk 51 en 19 punts-systemen gebruiken. Waarom Sony niet ?

Men leert wel degelijk alle dagen bij.
                    De A850/900 heeft 9 klassieke AF punten en 10 hulp AF punten Maakt dus ook 19 in totaal

Comment

sommige gebruikers op sony forum's hebben de indruk dat AF van de A550 even snel of zelfs sneller is dan van de a700.
                      natuurlijk daar is een groot verschil tussen gevoel en werkelijkheid en dan heb je nog de invloed van de roes van een nieuw toestel.
                      Wat je er kunt uit besluiten is dat de AF van de a550 niet traag zal zijn, en in tegenstelling tot andere toestellen kun je de AF ook tenvolle gebruiken in LV.

Nu een vergelijkende test van fotomagazine (5mei 2008) heeft aangetoond dat de hoeveelheid AF punten weinig invloed heeft op AF snelheid en nauwkeurigheid, en dat 9 Af punt toestellen nauwkeuriger en sneller waren dan de big brohers met elfendertig aF punten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Dat zeisske krijgt een 2e leven
                        100% crop (ISO 200, f/5.6, 4 sec):
                        about.me/stijnv

Comment

Leuk om dit allemaal te lezen ...

Ik heb nog wat fotomateriaal liggen (zelfs nog met grootformaat film) en had lang een digitaal toestel, maar vondt dat maar niks want beperkt bij lagere lichtsterktes, zwaar contrasterend licht, spelingen met diepte - scherpte, ...

Nu dit toestel lijkt me hier wel een oplossing voor en heb dan maar een a550 besteld ... nog even wachten en dan kan ook wat spelen ...

ben vooral benieuwd naar:
                          - dieptescherpte (of juist bewust niet) gezien de nogal klein formaat van de sensor
                          - ruis onder verschillende omstandigheden
                          - gebruiksgemak
                          - snelheid (opstart, bij afdrukken, voor volgende foto, focus, ... )

Mijn digitale toestellen (een fuji 9500, een compactje van sony, een nikon d40) waren allen leuk voor familiefeestjes, maar voor de echt mooie zaken nam ik nog steeds een analoge camera vast (meestal mijn Fujifilm 645).

Ik hoop dat de a550 mij voldoende tevreden stelt voor 95% van wat ik doe ... en dus analoog enkel nog voor nostalgie zal vastpakken ...

Comment

Net gehoord van mijn vrouw dat hij geleverd is ... dus dit weekend eens mee uittesten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincefra Bekijk bericht
                              Net gehoord van mijn vrouw dat hij geleverd is ... dus dit weekend eens mee uittesten.
                              Super veel plezier ermee
                              Mochten er vragen zijn, de Sony gebruikers helpen elkaar graag

Comment

even mee gespeeld, en mijn huidige bevindingen:
                                - zeer snel toestel ... (impressed voor opstart alsook snelheid van autofocus alsook aantal fotos)
                                - zeer goede kleurenweergave
                                - speelbare dieptescherpte
                                - zeer lage ruis
                                - gewicht (voelt lekker in de hand aan, stabiel, ... )
                                - het geluid

Wat me niet echt verleid heeft:
                                - de scherpte (kan wel eens de standaard kit lenzen zijn die het laten afweten ...)
                                - gebruiksgemak te veel via menu's ... (maar dat is waarschijnlijk omdat ik nieuw ben met sony ...)

Comment

Working...
                                X