Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Stijn, I'm as curious as you are....
    Morgen zou ik'm in huis moeten hebben .
    about.me/stijnv

Comment

By the way, kan je eigenlijk kiezen wat de output is van de auto HDR functie ? JPEG of RAW bedoel ik...
      En waarom begint de ISO bij 200 in plaats van 100 ? Doet me denken aan de D90 die m'n neef heeft.

Ik moet me dringend eens toeleggen op HDR...ik weet hoe het werkt, alleen nog niet uitgeprobeerd.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

By the way, kan je eigenlijk kiezen wat de output is van de auto HDR functie ? JPEG of RAW bedoel ik...
        Neen, enkel JPEG. De twee foto's die worden samengevoegd voor de HDR worden ook niet apart opgeslagen. Je kan wel het verschil in belichting kiezen (tot 3 stops).

En waarom begint de ISO bij 200 in plaats van 100 ? Doet me denken aan de D90 die m'n neef heeft.
        De D90 gebruikt een Sony-sensor maar dat doet eigenlijk niet terzake. De 'basisgevoeligheid' van de sensor is iets hoger, waardoor het signaal minder moet versterkt worden bij hoge ISO-waardes. Als je ISO 100 zou kunnen instellen is dat een ISO 200 foto die een stop werd onderbelicht.
        about.me/stijnv

Comment

En ? Sorry, ben een beetje enthousiast ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En ? Sorry, ben een beetje enthousiast ...
            UPS levert tussen 9 en 19u .
            about.me/stijnv

Comment

Nog max 16 minuten dus...
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Nog max 16 minuten dus...
                In theorie wel ja, maar ik heb ook al leveringen gehad (van TNT) om 21u30 .
                about.me/stijnv

Comment

't Zal voor morgen zijn...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    't Zal voor morgen zijn...
                    Als ik'm zaterdag heb is het goed, dan kan ik'm meteen uittesten op een concert .
                    about.me/stijnv

Comment

Ik ben alvast benieuwd naar je bevindingen
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

voor de geïnteresseerden, heel wat voorbeelden full-size !
                        話題の機種リンク集,ソニーα550,一眼レフカメラ,ソニー(Sony),カメラ,ソニー,Sony

ps: D Renjioputimaiza betekent Dynamic Range Optimazation volgens mij, moet zeggen mijn chinees is ook niet zo goed zenne !
                        Last edited by puerte; 27 oktober 2009, 11:04.

Comment

@puerte: het is Japans . Ik wou die link ook net posten. De HDR van 3 stops vind ik niet zo geslaagd, maar een HDR van 2 stops zie ik me zeker gebruiken.

Volgens UPS was ik gisteren niet thuis , maar nu ik effectief niet thuis ben is hij wel afgeleverd .
                          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                            @puerte: het is Japans . Ik wou die link ook net posten. De HDR van 3 stops vind ik niet zo geslaagd, maar een HDR van 2 stops zie ik me zeker gebruiken.

Volgens UPS was ik gisteren niet thuis , maar nu ik effectief niet thuis ben is hij wel afgeleverd .
                            Wanneer mogen we je eerste bevindingen verwachten
                            Wat gebruikte je tot nu toe alweer? Welke lensjes? (handig om te weten hoe die zullen zijn met je A550 )

Veel plezier!

Comment

Dat zal nog wel even duren, voor 18u ben ik niet thuis. Gelukkig heb ik nog een volle batterij van mijn Alpha 200 liggen . Ik heb de CZ 16-80mm, Sigma 50-150mm f/2.8 en een Peleng 8mm fisheye.
                              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                                Dat zal nog wel even duren, voor 18u ben ik niet thuis. Gelukkig heb ik nog een volle batterij van mijn Alpha 200 liggen . Ik heb de CZ 16-80mm, Sigma 50-150mm f/2.8 en een Peleng 8mm fisheye.
                                Dat zeisske krijgt een 2e leven

Comment

Working...
                                X