Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    En ook als is een a5xx nieuwer, de 7D-jpg's zijn gewoon goed hé .
    Yep, dat is iets wat je niet meer vind in de huidige dslr's, om het uiterste uit de kan te halen nu, is RAW me de nodige nabewerking een must.
    I 7D colors

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik zou een 550 kopen, als backup, niet als vervanging voor een a700.
      Een nieuw toestel kopen als backup, lijkt me zinloos. Beter is een nieuwe hoofdcamera te kopen en de huidige te "degraderen" naar backup.

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

-edit/misverstandje-
        Last edited by K-2; 12 oktober 2009, 16:43.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Een nieuw toestel kopen als backup, lijkt me zinloos. Beter is een nieuwe hoofdcamera te kopen en de huidige te "degraderen" naar backup.

G
          Grappig, een nieuwe 550 ipv de 900. Benieuwd of jij dat zou doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Grappig, een nieuwe 550 ipv de 900. Benieuwd of jij dat zou doen.
            Ik bedoelde helemaal niet dat je een 550 als hoofdcamera zou gaan gebruiken naast de 'oude' 700. Een nieuwe camera moet in alle opzichten beter zijn.
            Beter wachten tot half volgend jaar als er (hopelijk) een opvolger in de 700 reeks uitkomt.
            Functioneel staat een A550 zeker niet op hetzelfde niveau. Over beeldkwaliteit zwijg ik, want ik heb nog geen resultaat van een A550 voor mijn neus gehad.

Ik ga alleszins zolang wachten voor een upgrade. Afhankelijk van waar ik dan met mijn fotografisch werk zit én wat de specs van een nieuwe 7xx zijn, wordt het dan een fullframe of niet.

Momenteel kan ik met beelden uit mijn A700 nog zonder problemen een open 40x40album (print van 40x80) vullen

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Voor A2x0- en A3x0 gebruikers is het natuurlijk een ander verhaal. De opvolger van de A700 zal ook wel een stuk meer kosten dan de 5-serie verwacht ik.
              about.me/stijnv

Comment

Ik vraag me af wat voor features we mogen verwachten in een A700 als je ziet wat de A5xx serie nu al kan...5 foto's per seconde, in speed priority met locked AF & AE 7 fps, in Live View nog steeds 4 foto's per seconde...(wat nog steeds ruimschoots sneller is dan mijn A350).

En het aantal megapixel, met die nieuwe Exmor-sensor...richting 16 à 18 MP zoals de Canon 7D ? De A500 heeft 12.3 MP, zou dat dezelfde zijn als Nikon in z'n D90 en D5000 heeft ?

Om te zwijgen van dynamisch bereik, RAW 'kwaliteit' (ipv 12 bits nu naar 14 bits of meer ?), grotere optische zoeker (één van de weinige nadelen aan mijn A350, toegegeven, die is wat te klein),...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ik vraag me af wat voor features we mogen verwachten in een A700 als je ziet wat de A5xx serie nu al kan...5 foto's per seconde, in speed priority met locked AF & AE 7 fps, in Live View nog steeds 4 foto's per seconde...(wat nog steeds ruimschoots sneller is dan mijn A350).

En het aantal megapixel, met die nieuwe Exmor-sensor...richting 16 à 18 MP zoals de Canon 7D ? De A500 heeft 12.3 MP, zou dat dezelfde zijn als Nikon in z'n D90 en D5000 heeft ?

Om te zwijgen van dynamisch bereik, RAW 'kwaliteit' (ipv 12 bits nu naar 14 bits of meer ?), grotere optische zoeker (één van de weinige nadelen aan mijn A350, toegegeven, die is wat te klein),...
                  zoiets misschien
                  Well, the spanish site, www.tecnofotografia.com has a posting which has claimed that the Sony A1R is a fake and that Sony has the A730 read...

denk dat het fantasie is maar het zal wel heel dicht in de geburen komen.
                  waarschijnlijk jan-feb 2010 aankondiging
                  hoop dat ze bij de (een) 15mp sensor blijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    zoiets misschien
                    Well, the spanish site, www.tecnofotografia.com has a posting which has claimed that the Sony A1R is a fake and that Sony has the A730 read...

denk dat het fantasie is maar het zal wel heel dicht in de geburen komen.
                    waarschijnlijk jan-feb 2010 aankondiging
                    hoop dat ze bij de (een) 15mp sensor blijven
                    Voor mij zou dat in elk geval OK zijn
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De A500 is nu op voorraad bij Konijnenberg en CameraNu .
                      about.me/stijnv

Comment

Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen een 700 of de nieuwe 550.
                        Nu heb ik al iets meer dan drie jaar een a100 ten volle tevredenheid. Maar zeker het laatste jaar loop ik af en toe tegen de beperkingen aan. Vooral snelheid van scherpstellen en ISO.
                        De zaken die ik fotografeer:
                        - foto's van mijn kinderen, uitstappen en reizen, gewone snapshots dus maar ik probeer er wel altijds iets kwalitatiefs goed uit te halen dus ik doe er evenveel moeite voor als de dingen hieronder
                        - urban, doe ik het liefste
                        - natuur (landschappen, geen macro), alhoewel dat de laatste tijd vermindert is
                        - sport, beetje vanalles maar vooral squash omdat ik dat zelf speel, dus snel en weinig licht

Dit zijn de lenzen die ik heb moest dat iets uitmaken, sigma 10-20, sigma 24-60 F2.8, sigma 30mm F1.4, minolta 50mm F1.7, tamron 70-200 F2.8 en minolta 35-70 F4.

De dingen die me bij de 550 aan trekken zijn de goede hoge ISO, live view en de mogelijkheid om daarbij in te zoomen en exact scherp te stellen, en in mindere mate de 7fps.
                        Nu weet ik zeker dat de 700 ook geen slecht toestel is maar ik kan me moeilijk iets voorstellen bij die betere functionaliteit en stevigere kwaliteit.
                        Vraag me ook af welke van de twee de beste AF zou hebben?

Als laatste misschien ook nog vermelden dat ik altijd in RAW fotografeer.

Iemand die weet wat ik zou moeten doen?
                        I put the sexy in dyslexia

Comment

de a700 is gericht op de geavanceerde amateur, die ook meer geneigd is om zelf de instellingen onder controle te houden, de body is robuuster en je hebt een grotere zoeker.
                          toestel is momenteel spotgoedkoop.

de beeldkwaliteit van de a550 verwacht ik iets beter zijn dan de a700, zekers in jpeg, de a550 heeft mogelijk beste beeldkwaliteit van alle APS toestellen momenteel op de markt.Zou me niet verwonderen dat zelfde sensor gebruikt zal worden in de a730.

belangrijkste voordelen van de a550 zijn
                          zoals je zelf schrijft LV met een snelle en trage modus
                          face detection
                          HDR
                          zeer hoge ISO
                          7fps

wat snelheid AF betreft dit is moeilijk te vergelijken zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn, de a550 heeft minder focuspunten maar heeft dan weer face detection wat toch een niet onbelangrijke feature is. (om 7fps te halen mag men normaal verwachten dat de AF ook snel is, zijn normaal op elkaar afgestemd)
                          het belangrijkste voor snelle AF bij sport is het gebruik van een zogenaamde snelle lens (f 2,8), zo valt er meer licht op de AF-sensor.
                          Waarschijnlijk voldoet de A550 wel voor jou toepassingen.
                          Algemeen wordt er verwacht dat binnen en 3 a 4 tal maand een opvolger van de a700 wordt gelanceerd, deze zal waarschijnlijk de goodies van beide toestellen combineren maar de prijs zal ook een stuk hoger liggen (+/- 1000 euro ? )

de eerste gebruiker reacties van de a550 die ik al gezien heb zijn zeer positief.
                          Last edited by puerte; 19 oktober 2009, 11:18.

Comment

Interessant topic met gebruikerservaring: a550

Comment

Nog een dikke week en dan kan ik het zelf ervaren .
                              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                De eerste gebruiker reacties van de a550 die ik al gezien heb zijn zeer positief.
                                Dat las ik gisteren ook in het Nederlandse fotografiemaandblad 'Focus'. De ruis is enorm op vooruit gegaan met die CMOS...de HDR is ook zeer goed te gebruiken bij lage sluitersnelheden enz, dynamisch bereik zit ook zeer goed. Als je weet wat je krijgt voor je geld...dan is dat een absoluut koopje . De stevigheid van de ingebouwde flitser lijkt me ook aanzienlijk verbeterd.

Stijn, I'm as curious as you are....

Bij Konijn kan je 'm ook bestellen met 50mm F1.8, de 100mm F2.8 macro en de gebruikelijke 18-55+55-200 combinatie...ik zou heel erg twijfelen tussen de macro en de 50mm.

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X