Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a500-a550

(licht uitgedrukt) best mooi!

zelfs op hoge iso waarden!!!

ik zag er een tss staan op iso 12800 en die is ook nog goed! (ni perfect, maar er zijn cameras die op iso 1600 of 800 slechtere fotos leveren!!!)
    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

ziet er heel goed uit tot 1600ISO, goed tot 6400 ISO, 12400 ISO is minder.
      ik schat dat er nog gene stop verschil is met de nikon d3.
      maar ja, is nog wat vroeg voor conclusies. begin september zouden er toestellen op de markt komen , dan zien we wel meer.

opvallend is dat de camera in burst mode de spiegel omhoog laat staan, dus geen rikketikketak meer. Dit maakt waarschijnlijk ook HDR mogelijk.

Comment

Indrukwekkende ruisprestaties van de nieuwe 12 megapixel sensor in de A500...Check dit!

Sony doet wat Nikon 5 jaar geleden deed, iso prestaties verbeteren
        Last edited by Portmixus; 30 augustus 2009, 09:12.

Comment

Mooi inderdaad. Dat belooft voor de opvolgers van a700 en a900.
          En als Exmor-R-beeldjes dan nog een stuk beter zijn, dan ben ik benieuwd wat dat gaat geven .

Spijtig wel dat die 5-reeks geen CF-kaartjes slikt... Die gebruik ik nog altijd het liefste.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

DR lijkt mij ongeveer in lijn te zitten met de a900 en hoger te zijn dan van de a700.
            mogelijk zijn opnames in HDR gemaakt.
            op het eerste zicht lijkt het een veelbelovend toestel te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Indrukwekkende ruisprestaties van de nieuwe 12 megapixel sensor in de A500...Check dit!

Sony doet wat Nikon 5 jaar geleden deed, iso prestaties verbeteren
              Dk vermoedt dat sony inderdaad doet wat Nikon doet. Sony zouw DXO technologie gebruiken voor zijn in camera RAW convertie, Nikon zou hiervoor Nik SW (je kent die wel color Effex etc) gebruiken. Voor de 5 reeks zou nog altijd IDC worden meegeleverd als RAW converter, voor De a850 zou dit DXO-pro zijn

Comment

Prijzen (fotokonijnenberg.be):
                - Sony Alpha 500 €668
                - Sony Alpha 500 + 18-55mm €680
                - Sony Alpha 500 + 18-55mm + 55-200mm €873
                - Sony Alpha 550 €758
                - Sony Alpha 550 + 18-55mm €771
                - Sony Alpha 550 + 18-55mm + 55-200mm €954

De 18-55mm voegt maar zo'n €12 aan de prijs toe, maar de kit met twee zoomlenzen lijkt toch een beetje duur.
                about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                  - Sony Alpha 500 €668
                  - Sony Alpha 500 + 18-55mm €680
                  - Sony Alpha 500 + 18-55mm + 55-200mm €873
                  - Sony Alpha 550 €758
                  - Sony Alpha 550 + 18-55mm €771
                  - Sony Alpha 550 + 18-55mm + 55-200mm €954

De 18-55mm voegt maar zo'n €12 aan de prijs toe, maar de kit met twee zoomlenzen lijkt toch een beetje duur.
                  a500 is wel goedkoop vind ik, en maar 12€ extra voor kit lens, maar 40 euro verschil tussen a850 en a900, rare dinges

Comment

Tussen de A500 en A550 zit ook maar €90 verschil, blij dat het verschil van $200 in Amerika zich niet vertaald heeft naar €200 .
                    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      - Sony Alpha 500 €668
                      Absoluut niet duur !

20 jaar geleden betaalde je al 25000 oude franken voor een Dynax 500si. Inflatie heeft dus geen vat op dit soort spullen hé .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Voor de prijs stond de a300 (of was het nu a350) een paar maand geleden
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

voor de geïnteresseerden:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Tot vorig jaar kocht ik maandelijks 4 tot 5 Engelse fotomagazines maar ben ermee gestopt. Waarom? Elk blad had zijn eigen voorkeur voor een bepaald merk. Sommige waren overduidelijk Olly fans, andere dan weer Canon etc etc
                            Wat men ook aan reviews doet in die magazines is er steeds weer bij mij het gevoel dat men hun voorkeurscamera (hoge sponsering van het magazine door ads bv.) net dat beetje extra meegeeft. Ik ben nu gestopt met deze te kopen en het beperkt zich tot maximaal 1 mag per maand (Practical Photography als het even kan).

Voor alle duidelijkheid: ik doe geen uitspraak over hoe goed of slecht Sony is!!
                            Enkel dat ook dit magazine zich ook al eens laat leiden door wat sponsors dicteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Tot vorig jaar kocht ik maandelijks 4 tot 5 Engelse fotomagazines maar ben ermee gestopt. Waarom? Elk blad had zijn eigen voorkeur voor een bepaald merk. Sommige waren overduidelijk Olly fans, andere dan weer Canon etc etc
                              Wat men ook aan reviews doet in die magazines is er steeds weer bij mij het gevoel dat men hun voorkeurscamera (hoge sponsering van het magazine door ads bv.) net dat beetje extra meegeeft. Ik ben nu gestopt met deze te kopen en het beperkt zich tot maximaal 1 mag per maand (Practical Photography als het even kan).

Voor alle duidelijkheid: ik doe geen uitspraak over hoe goed of slecht Sony is!!
                              Enkel dat ook dit magazine zich ook al eens laat leiden door wat sponsors dicteren
                              ik steun je daar 100% in, hetgeen je schrijft klopt volgens mij, plus dat de meeste reviewers niet voldoende op de hoogte zijn en niet altijd weten wat ze schrijven.

heb die link enkel gepost omdat een sony vertegenwoordiger in het filmpje het toestel voorstelt, en voor personen interessant kan zijn de verschillen tussen de a500 en de a550 te weten. Moet zeggen dat ik niet gekeken heb of er andere info staat

a500............................... a550
                              12mp...............................14mp
                              low res lcd .........................940k pixels
                              max 5 beeldjes/second ..........max 8 beeldjes second

Comment

kan iemand me trouwens uitleggen, wat het nut is van een zoeker die niet 100% beeld geeft op een fullframe -camera zoals de a850??

op aps-c formaat kan ik het nog wel begrijpen, maar mocht ik ooit overschakelen op FF, dan zou ik toch wel graag 100% beeld willen zien, al is het mss wel zwaar verwaarloosbaar hoor.

als ik FF digi ga, dan wil ik dus ook alles kunnen zien... (a900 heeft btw mijn interesse niet..)

mss is het dus echt verwaarloosbaar, maar FF is FF...en als ik FF ga, dan wil ik ook ALLES!!

alvast bedankt!

groetjess, Alex!

Comment

Working...
                                X