Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 90 of nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D 90 of nikon D300

Wegens overstap van canon naar nikon ,zou ik graag willen weten welk toestel je nu best koopt ,de Nikon D 90 of de Nikon D300 ,ik doe redelijk veel concerten en verder graag gebouwen en heel soms portretten buiten en binnen ,en welke lenzen raden jullie aan .

Natuurlijk koop ik ook direct een flits bij en dacht aan de Sb 900 .

Alle raad is welkom ,

Bedankt op voorhand en wil hier geen onnodig geruzie omdat ik zekers overstap naar NIKON .

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Re: Nikon D 90 of nikon D300

Ik stond voor hetzelfde dilemma ...

Ik doe de overstap van bridge naar dslr en twijfelde eerst tussen Canon en Nikon.
    Na uren, nee dagen zoeken en puzzelen viel mijn keuze op Nikon.
    2 toestellen kwamen in aanmerking, de D90 en de D300.
    Na weer uren zoeken, vragen stellen op diverse fora en veel lezen heb ik uiteindelijk gekozen voor de D300 die redelijk betaalbaar is geworden, die veel steviger gebouwd is, die veel meer (instel)mogelijkheden heeft en vooral die zijn degelijkheid reeds bewezen heeft.
    Ik heb hem gisteren besteld samen met de 70-300 VR van Nikon. Leek me een goede starterset in het dure dslr-segment.

Veel succes met je keuze !

Comment

HIER loopt reeds een soortgelijk draadje.

Ik zou zeker ook voor de D300 gaan.

Comment

Als dat concerten zijn met slechte lichtomstandigheden kun je beter voor de D700 gaan. De hoge-iso kwaliteiten van dit full frame toestel zijn een stuk beter dan van de cropcamera's.

Comment

D300 is een betere camera dan de D90... klasse hoger en betere prestaties op hoge ISOs...

qua lenzen is het eenvoudig... voor concerten een 70-200 2.8 VR (€€€€ ) of een 80-200 2.8...
          Standaardlens een 17-55 2.8 en misschien nog een 14-24 2.8 voor landschappen?

wat je meer betaalt voor je body heb je natuurlijk minder voor je lenzen en die kosten bij Nikon wel een hoop geld...

beetje off-topic misschien maar welke Canon-lenzen hebt ge nog die ge vermoedelijk wel gaat wegdoen?

(en toch vraag ik me af waarom je overschakelt )
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            D300 is een betere camera dan de D90... klasse hoger en betere prestaties op hoge ISOs...

(en toch vraag ik me af waarom je overschakelt )
            (en wij waarom Canon gebruiker raad geeft over Nikon aankoop )

D90 beats D300 at high ISO ...
            Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
              Concertfotografie is meer dan ISO alleen

On topic : D300
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Concertfotografie is meer dan ISO alleen

On topic : D300
                Persoonlijk heb ik de D90 en vind dit een reuze toestel...maar zoals al aangegeven is de D300 een trap hoger gericht...is degelijker afgewerkt en veel sneller...alleen qua beeldkwaliteiten zijn ze toch aan elkaar gewaagt...in ons club heeft er iemand een D300 en heb foto's vergeleken...zowel gewoon als op hoge iso en dan kwamen ze toch gelijkwaardig uit de test vond ikzelf...en dit gaf de man met de D300 zelf ook toe...Maar voor de rest overtroeft de D300 de D90 wel degelijk...

Grtz Tempkar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                  (en wij waarom Canon gebruiker raad geeft over Nikon aankoop )

D90 en D300 gebruiken dezelfde sensor, alleen is de ruisonderdrukking bij de D90, by default, wat agressiever dan bij de D300, waardoor die op het eerste zicht minder ruis in de beeldjes geeft. Dit gaat echter wel ten koste van de details. Ik geef er de voorkeur aan om de ruis in postprocessing te behandelen dan in de camera. Dat geeft meer vrijheid.
                  Dit is een beetje hetzelfde verhaal als bij de D80 en de D200.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
                    ...Ik heb hem gisteren besteld samen met de 70-300 VR van Nikon. Leek me een goede starterset in het dure dslr-segment.
                    Als startersset, als je geen andere lens hebt, lijkt me deze combi echt niet ideaal, of zie ik iets over het hoofd ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Als startersset, als je geen andere lens hebt, lijkt me deze combi echt niet ideaal, of zie ik iets over het hoofd ???
                      Dacht dit ook...normaal als starterset zou ik opteren voor de kitlens 18-55mm en er dan een 70-300mm erbij...maar zoals Wimpy aangaf,als je geen andere lens hebt...ben je alleen met een 70-300mm ook niet veel.

Grtz Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Als je er de 16-85/VR aan toevoegt wel.
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Als je er de 16-85/VR aan toevoegt wel.
                          Dat klopt

Dan liever starten met de kit 16-85 en zonder de 70-300 ...

Comment

Ik ben gestart met de D90 en de 18-200 VR en tot nu toe nog geen andere lens gemist!
                            Macro is dan natuurlijk niet aan de orde, maar voor al de rest prima setje

Comment

Bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om me te antwoorden ,op mijn topic ,dus als ik het heel goed allemaal begrijp dan zouden jullie eigelijk allemaal de Nikon D 300 best aanraden ,want ik kom van de Canon 40 D .

Ik had ook het beste gevoel bij de Nikon D 300 ,nu alleen nog hoop dat alles van Nikon wilt samenwerken van software met mijn Apple Imac .

Groetjes

Ardesign
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
                              X