Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 90 of nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D 90 of nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
    Bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om me te antwoorden ,op mijn topic ,dus als ik het heel goed allemaal begrijp dan zouden jullie eigelijk allemaal de Nikon D 300 best aanraden ,want ik kom van de Canon 40 D .
    Ik heb de Nikon D300 net weggedaan en ik denk niet dat deze betere foto's zal opleveren dan de meeste andere reflex cameras.

Comment

Wat ik ook eem voordeel vind van de d300 is het goede schermpje achterop. Zeer scherp wat erg handig is om snel te beoordelen.
      Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Als startersset, als je geen andere lens hebt, lijkt me deze combi echt niet ideaal, of zie ik iets over het hoofd ???
        Eerste maanden ga ik vnl onder goede lichtomstandigheden werken (hoop ik toch als het weer wat meezit ;-))
        Daarna koop ik er ofwel een :
        • 1. 50 mm f/1.8
        • 2. 85 mm f/1.8 of
        • 3. 16-85 mm f/3.5-5.6

bij, waarbij de eerste twee de voorkeur genieten.

Goede keuze ?

Bedoeling is om voornamelijk foto's te nemen op hondenshows en hondenrennen.

Hoop het gebrek aan snelheid van de 70-300 een beetje te kunnen compenseren door de hogere ISO van de D300...

Suggesties, zoals steeds, van harte welkom !!
        Last edited by tsjoe007; 23 juli 2009, 21:14. Reden: woordje vergeten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
          Eerste maanden ga ik vnl onder goede lichtomstandigheden werken (hoop ik toch als het weer wat meezit ;-))
          Daarna koop ik er ofwel een :
          • 1. 50 mm f/1.8
          • 2. 85 mm f/1.8 of
          • 3. 16-85 mm f/3.5-5.6

bij, waarbij de eerste twee de voorkeur genieten.

Goede keuze ?

Bedoeling is om voornamelijk foto's te nemen op hondenshows en hondenrennen.

Hoop het gebrek aan snelheid van de 70-300 een beetje te kunnen compenseren door de hogere ISO van de D300...

Suggesties, zoals steeds, van harte welkom !!
          Het gebrek aan groothoek gaat een groot probleem vormen als je alleen maar de 70-300 hebt, op hondenshows vrees ik dus dat je met de 70-300 niet veel zal kunnen aanvangen, maar bij wat meer groothoek gebaat zal zijn.

Comment

Het gebrek aan groothoek gaat een groot probleem vormen als je alleen maar de 70-300 hebt, op hondenshows vrees ik dus dat je met de 70-300 niet veel zal kunnen aanvangen, maar bij wat meer groothoek gebaat zal zijn.
            Dus eerder voor de 50 mm of 85 mm gaan en de 70-300 later aanschaffen ?
            Tot eind september-begin oktober zijn de meeste shows nog buiten vandaar dat ik eerst de 70-300 wou aanschaffen... en tegen november de andere lens.

Een voorbeeld van wat ik wil evenaren...

Met welke lens bereik ik dit effect ?

Comment

Best dat je er ook bij vermeld om te zeggen van welke camera je komt.
              Als je een reflex al gehad hebt is het waarschijnlijk beter om naar een d300 te gaan.
              Bij mij is het echter nog een bridge-camera, waardoor ik momenteel de voorkeur geef aan de D90.
              Of ben ik nu zo mis? In het begin was ik ook aan het twijfelen tussen de D300 en de D90. Maar als het om budget gaat neem ik toch liever de D90.
              Zolang je niet weet waar je aantoe bent denk ik toch dat het beter is om met een iets lichtere versie te beginnen.
              Als iemand hier niet mee akkoord is mag men mij dit gerust zeggen daar ik ook aan het kijken ben voor mijn eerste reflex.(nieuw topic is overbodig)

M.v.g.
              Lander

Comment

sinds een jaar ben ik intensief bezig met het fotograferen van honden zowel op shows als wedstrijden allerhande
                ik heb steeds de d80 hiervoor gebruikt maar dit leek zo goed als bijna onmogelijk om hier deftige foto's mee te maken, de hoge ruis is een giga nadeel ...
                ik gebruikte als basis lenzen de 50mm 85mm en de bekende 70-200 2.8 lens
                helaas met deze combi was het voor mij niet mogelijk actiefoto's van de honden te maken .
                men rade mij aan dat ik betere lenzen moest aanschaffen voor wat ik wilde fotograferen want ik gebruikte eerder de 18-200 zoom , helaas brachten de nieuwe lenzen geen oplossing...
                dus nieuwe camera kopen....
                ik heb de kans gehad om de d90 -d300-d700 en d3 te kunnen testen voor enkele dagen
                hoe raar het ook mogen klinken maar de d300 is op dit moment de allerbeste koop die je kan doen bij nikon (van canon weet ik niks)
                ik heb nu moeite om onscherpe foto's te maken
                waarschijnlijk zullen velen hiermee niet akkoord gaan maar alles op een rijtje is er geen betere camera dan de d300 op dit moment, en nee ook de fullframes niet....
                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
                  Dus eerder voor de 50 mm of 85 mm gaan en de 70-300 later aanschaffen ?
                  Tot eind september-begin oktober zijn de meeste shows nog buiten vandaar dat ik eerst de 70-300 wou aanschaffen... en tegen november de andere lens.

Een voorbeeld van wat ik wil evenaren...

Met welke lens bereik ik dit effect ?
                  met de 50mm kan je geen moer uithalen voor dergelijk foto's , de 85mm is hier de beste keuze al is de 70-300 ook wel oke maar niet vergelijkbaar...

Comment

een groothoek kan je niet gebruiken op hondenshows ....de 70-300 zeker wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      een groothoek kan je niet gebruiken op hondenshows ....de 70-300 zeker wel!
                      Dan toch enkel op het ogenblik dat de honden in de ring zijn en ver genoeg afstaan ...
                      Tussen de benches en rond de ringen, veel succes met de 70-300 ...
                      Om nog maar te zwijgen van de niet al te goede lichtsterkte van dit objectief en de meestal ongunstige lichtomstandigheden in de hallen waar deze shows georganiseerd worden, geloof me, ik weet er alles van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                        Als dat concerten zijn met slechte lichtomstandigheden kun je beter voor de D700 gaan. De hoge-iso kwaliteiten van dit full frame toestel zijn een stuk beter dan van de cropcamera's.
                        Dat is allemaal goed en wel een D700 kost ook wat , als het allemaal zo simpel was reden we allemaal met een lexus , daar moet je ook weer 1000 euro bovenop betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          Dat is allemaal goed en wel een D700 kost ook wat , als het allemaal zo simpel was reden we allemaal met een lexus , daar moet je ook weer 1000 euro bovenop betalen
                          Als het over fotograferen onder slechte lichtomstandigheden gaat kan je er nu eenmaal niet omheen dat de Nikon D700 en Nikon D3 de beste toestellen ter wereld zijn, beter dan je oog het kan zien Erik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                            Als dat concerten zijn met slechte lichtomstandigheden kun je beter voor de D700 gaan. De hoge-iso kwaliteiten van dit full frame toestel zijn een stuk beter dan van de cropcamera's.
                            Is een D300 geen full camera ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              Is een D300 geen full camera ?
                              Neen Erik, Nikon heeft momenteel maar drie FF camera's, D700, D3 en D3X, de D3X is een 24 megapixelcamera, maar is dan terug iets minder goed in de hoge iso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Als het over fotograferen onder slechte lichtomstandigheden gaat kan je er nu eenmaal niet omheen dat de Nikon D700 en Nikon D3 de beste toestellen ter wereld zijn, beter dan je oog het kan zien Erik.
                                Ja dat is waar, maar je moet ook rekening houden met ieders beurs en we kunnen ook niet allemaal het beste kopen , tenslotte is het maar een hobby en dat dat de beste camera's zijn staat buiten kijf ik denk dat hij met de D300 ook al stuk ver komt he , al verder dan met mijn D80

Comment

Working...
                                X