Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 90 of nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D 90 of nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
    FF ter verduidelijking van : "Real dogs don't bark"
    Dit is een Basenji op de foto, het enige hondenras dat NIET kan blaffen ...
    Staan genetisch gezien het dichtste bij de wolf en hebben er een aantal dingen gemeen mee o.a. huilen ipv blaffen, slechts één dracht op een jaar, jagen in groep met ieder een specifieke taak, kwijlen niet, ... enz.
    Ziezo, hier hou ik het bij want eigenlijk hoort dit niet thuis in deze thread
    Mes excuses
    Ziet er een beetje uit als een droomhond; niet blaffen niet kwijlen. Laat die zichzelf ook uit

Nu ontopic effe.
    Vandaag mijne verjaardag dus vele centjes gekregen. Neen nog niet genoeg om een nieuwe camera te kopen. Maar ben dit wel van plan. Nu zoals het forum begonnen is zal ik verder doen. Ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de 2 camera's. Momenteel gaat mijn keuze naar de d300 (ja niet meer de d90 zoals eerder vermeld).
    Hetgeen die ik het liefst doe is actie-foto's, tele maar voorkeur gaat toch uit naar macro.
    Nu ik zou graag beginnen met een kit natuurlijk.
    Heeft er iemand enkele tips of goede keuzes a.u.b.?
    Of toch beter gaan voor een d90?
    Hierbij zei mijn vader dat het mischien beter is voor een d300 daar je toch beter zit, stel dat je later beklaagd dat je deze dan toch niet gekozen had...
    Budget word geschat rond de 2000€ (hoger kan ook).

M.v.g.
    Lander
    Last edited by wasda; 28 juli 2009, 21:41.

Comment

als een tripje naar gent niet te ver is heb je bij "art en craft" al 't volgende:

klik

je kan ook voor de body los gaan en een lens naar keuze
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wasda Bekijk bericht
        Ziet er een beetje uit als een droomhond; niet blaffen niet kwijlen. Laat die zichzelf ook uit

Nu ontopic effe.
        Vandaag mijne verjaardag dus vele centjes gekregen. Neen nog niet genoeg om een nieuwe camera te kopen. Maar ben dit wel van plan. Nu zoals het forum begonnen is zal ik verder doen. Ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de 2 camera's. Momenteel gaat mijn keuze naar de d300 (ja niet meer de d90 zoals eerder vermeld).
        Hetgeen die ik het liefst doe is actie-foto's, tele maar voorkeur gaat toch uit naar macro.
        Nu ik zou graag beginnen met een kit natuurlijk.
        Heeft er iemand enkele tips of goede keuzes a.u.b.?
        Of toch beter gaan voor een d90?
        Hierbij zei mijn vader dat het mischien beter is voor een d300 daar je toch beter zit, stel dat je later beklaagd dat je deze dan toch niet gekozen had...
        Budget word geschat rond de 2000€ (hoger kan ook).

M.v.g.
        Lander
        Tot eind vorige week zat ik met hetzelfde dilemma ... zoals je wellicht al gelezen hebt eerder.
        Knoop doorgehakt en de D300 body + 70-300 mm VR gekocht voor 1560 euro. Nog geen seconde spijt over gehad. Zelfs binnen zonder flits mooi belichte en scherpe foto's (naar mijn gevoel althans). Wel ondervonden dat de kortste afstand tot het onderwerp van 1,5 m soms wat lastig is maar met jouw budget kan je dat makkelijk ondervangen met de bijkomende aanschaf van bv. de 50 mm f1.8 of de 85 mm f1.8 als je kiest voor vaste brandpuntsafstand of de 16-85 mm zoom : allemaal betaalbaar mét goede testresultaten. Dat wordt althans mijn volgende aankoop. Als ik volgend jaar (hopelijk) wat verder sta met mijn techniek kan ik nog altijd een lensje naar smaak bijkopen, niet ?
        Veel succes met je aankoop !

Comment

Working...
        X