Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 90 of nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D 90 of nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Is een D300 geen full camera ?
    dpreview :

"Nikon D300 Key Features
    12.3 megapixel DX format CMOS sensor "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      een groothoek kan je niet gebruiken op hondenshows ....de 70-300 zeker wel!
      Thx voor de info !
      Ga straks dus de combi D300+70-300 ophalen en binnen enkele maanden komt de 85 mm er bij !
      Dit jaar is de Sint wel erg vroeg !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
        Thx voor de info !
        Ga straks dus de combi D300+70-300 ophalen en binnen enkele maanden komt de 85 mm er bij !
        Dit jaar is de Sint wel erg vroeg !
        De D300 staat ook op mijn verlanglijstje alsook een Carl Zeiss 50mm 1.4 , nog beetje verder sparen

Comment

En wat ben je dan kwijt ? Rond de 1800 schat ik. Echt zonde van je geld.

* De D300 is een model dat er uit gaat. Over een paar weken komt de D300s.
          * De verschillen tussen de D90 en de D300 zijn minimaal. Zie http://www.dpreview.com/reviews/comp..._d300&show=all
          De hier genoemde extra snelheid (6fps tegen 4,5fps) heb je niet nodig. Het genoemde grote schermpje van de D300 zit ook op de D90.
          * De sensor van beide toestellen is gelijk. De D90 is een jaar later geintroduceerd, dus de internals zijn een tikje moderner.
          * De 70-300VR wordt momenteel voor dumpprijzen overal aangeboden. Hier 379,= http://www.digimaxx.nl/?p=toon_art&h...cat=35&id=1091

Kortom: mijn advies. Koop als hobbyist een D90/16-85VR of als je verder wilt een D700/24-70 voor een scherpe prijs.

Edit: hier nog een link die de D90 en de D300 vergelijkt. De D90 presteert duidelijk beter !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht

* De verschillen tussen de D90 en de D300 zijn minimaal. Zie http://www.dpreview.com/reviews/comp..._d300&show=all
            De hier genoemde extra snelheid (6fps tegen 4,5fps) heb je niet nodig. Het genoemde grote schermpje van de D300 zit ook op de D90.
            * De sensor van beide toestellen is gelijk. De D90 is een jaar later geintroduceerd, dus de internals zijn een tikje moderner.
            * De 70-300VR wordt momenteel voor dumpprijzen overal aangeboden. Hier 379,= http://www.digimaxx.nl/?p=toon_art&h...cat=35&id=1091

Kortom: mijn advies. Koop als hobbyist een D90/16-85VR of als je verder wilt een D700/24-70 voor een scherpe prijs.

Edit: hier nog een link die de D90 en de D300 vergelijkt. De D90 presteert duidelijk beter !
            http://dxomark.com/index.php/eng/Ima...(brand2)/Nikon
            ik ben dan 1179+499 lens , maar ik weet er niet alles van maar ik ga voor de D 300 omdat ik veel met oude nikkors werk en ook da manuele zeiss 50mm 1.4 wil en dat de D300 daar mee met belichting kan werken of dat zou kunnen met D90 weet ik niet , trouwens de D300 heeft de kwaliteiten van de D2 , sorry van de D3 alleen kleinere sensor
            Last edited by koen1950; 24 juli 2009, 09:12.

Comment

De D300 staat ook op mijn verlanglijstje alsook een Carl Zeiss 50mm 1.4 , nog beetje verder sparen
              Vóór je een Carl zeiss koopt, kom hier gerust eens de Nikon50mm AF-S f1.4 testen Erik, wedden dat je van gedacht zal veranderen.

Trouwens de D300 heeft de kwaliteiten van de D2 alleen kleinere sensor.
              Niet waar, D2 en D300 hebben qua afmetingen dezelfde sensor, D2 heeft een CCD en D300 Cmos sensor.

Vriendelijke groeten,
              Geert.

Comment

of dat zou kunnen met D90 weet ik niet
                Dus omdat je het niet weet, koop je dan maar de duurste, want "die zal wel de beste zijn". Ik kom dit vaak tegen op forums. Zelf heb ik een andere insteek. Ik wil eerst alles zeker weten voordat ik iets koop waar ik later misschien spijt van kan krijgen als ik het verkeerde heb gekocht.

Comment

Geloof niet alles wat je leest, D300 is nog steeds op vele vlakken stukken beter dan de D90, magnesiumboddy, veel betere AF, betere sluiter, méér AF meetpunten en noem maar op.
                  Last edited by Guest42; 24 juli 2009, 09:22.

Comment

de d300 kan tot 8 beelden p/s
                    zeker en vast heel handig om actie te fotograferen, bij honden kan het echt wel heel snel gaan....en geloof me hoe sneller hoe beter je cam in zo'n geval, en wat meer is ze zijn nog allemaal echt scherp ook
                    de d300 is ook wel een pak steviger dan de d90 hoor, vergis je daar niet in!
                    voor in de studio en gewone huis tuin en keuken fotografie is elke camera geschikt, voor actie en zeker hondensport tja....geef mij dan de d300 maar...
                    en idd de d300s komt waarschijnlijk uit maar , die moet zich dan nog wel bewijzen en dat heeft de d300 allang gedaan....

op shows ga je geen honden fotograferen tussen en in de benchen he, dat gebeurt in de ring mijn gedacht en anders buiten of zo maar tussen al die rommel van benchen en materiaal....?
                    je kan best hoog in de iso gaan zonder noemenswaardige ruis,
                    bedenk ook als je gaat voor een 700 of d3 dat je je cropfactor kwijt bent en erg diep in de buidel moet tasten voor lenzen, op wedstrijden is het soms allemaal nogal ver verwijderd vanwaar je kan staan....
                    ieder doet met zijn geld wat ie wil maar tussen alle camera's die er momenteel zijn is voor mij de absolute keuze de d300 !
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Dus omdat je het niet weet, koop je dan maar de duurste, want "die zal wel de beste zijn". Ik kom dit vaak tegen op forums. Zelf heb ik een andere insteek. Ik wil eerst alles zeker weten voordat ik iets koop waar ik later misschien spijt van kan krijgen als ik het verkeerde heb gekocht.
                      Daarom dat ik hier eerst alle informatie opdoe voor ik er één koop, ik ga zeker niet voor alleen maar het duurste, het hangt veel af voor wat je het wil gebruiken

Comment

1) Enkel beeld [S]
                        2) Continu laag [CL]: 1 tot 7 beelden per seconde (*1)
                        3) Continu hoog [CH]: 8 beelden per seconde (*1), 6 beelden per seconde (*2)
                        4) Stand voor livebeeld [LV]
                        5) Zelfontspanner
                        6) Spiegel omhoog [Mup]
                        *1. Bij gebruik van de lichtnetadapter EH-5a/EH-5 of het Multi-Power Battery Pack MB-D10 met andere batterijen dan de oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3e
                        *2. Bij gebruik van de oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3e
                        (Bij opnamen in de belichtingsstanden continue servo-AF (C), sluitertijdvoorkeuze [S] of handmatig [M], met een sluitertijd van 1/250 sec. of korter, en met de andere instellingen op de standaardwaarde)
                        8fps alleen met grip en andere batterijen.

Je argument over hoge iso spreekt juist in het voordeel van de D90 (zie DxO test) tegenover de D300 en in absolute zin voor de D700.

Cropfactor is een argument tegen de D700 inderdaad. Als je continu op 300mm of meer schiet, kun je inderdaad beter een cropcamera kopen. Daaronder is een D700 in het voordeel.

Comment

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/pr...fications.html

Je argument over hoge iso spreekt juist in het voordeel van de D90 (zie DxO test) tegenover de D300 en in absolute zin voor de D700.

Cropfactor is een argument tegen de D700 inderdaad. Als je continu op 300mm of meer schiet, kun je inderdaad beter een cropcamera kopen. Daaronder is een D700 in het voordeel.
                          8fps kan gewoon geprogrammeerd worden ZONDER extra grip en batterijen !!!! Effe naar Youtube googelen en op 2 min. gefixt !!
                          This video explains step by step how to shoot your nikon d300 or Nikon D700 at 8 fps without attaching the battery grip (mb-d10). The fastest it will normall...

Da's wat anders dan de povere resultaten van de D90 (op dit vlak hé) Verder is de D90 natuurlijk OOK een schitterend toestel hoor.
                          Last edited by tsjoe007; 24 juli 2009, 10:10. Reden: Link Youtube toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsjoe007 Bekijk bericht
                            8fps kan gewoon geprogrammeerd worden ZONDER extra grip en batterijen !!!! Effe naar Youtube googelen en op 2 min. gefixt !!
                            This video explains step by step how to shoot your nikon d300 or Nikon D700 at 8 fps without attaching the battery grip (mb-d10). The fastest it will normall...

Da's wat anders dan de povere resultaten van de D90 (op dit vlak hé) Verder is de D90 natuurlijk OOK een schitterend toestel hoor.

Laat ons maar snel wat foto's zien !

Comment

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/pr...fications.html

nu ga je er een D700 bijsleuren
                              eerst kan de topicstarter beter een D90 kopen en nu is het een D700
                              ik weet voor actiefoto's is een D200/D300 een zeer sterk en degelijk toestel
                              mijn volgend toestel zal de D300 worden
                              waarom?
                              prestatie van ruisniveau onder hogere iso waarden
                              afdichting tegen regen en stof
                              gaat tot 8foto's per seconde (zonder grip is dat 6foto's tov van 4.5 bij de D90)
                              autofocus is stukken beter dan een D90
                              max sluitertijd is ook veel hoger 1/8000 tov 1/4000 bij de D90
                              werkt met CF kaarten (dan moet ik daar weeral geen nieuwe voor kopen)
                              je kan er een lens mee bijregelen die last heeft van bv backfocus
                              voor sport en actie fotografie (dus ook hondeshows) is de cropfactor niet te versmaden
                              het zal zeker geen D90 worden
                              dit wegens het onbreken van bovenstaande voordelen van de D300 en kom nu niet af dat de D90 beter presteerd onder hoge iso waarden
                              ik heb de resultaten al gezien irl en je kan het verschil niet zien tov een D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                                nu ga je er een D700 bijsleuren
                                eerst kan de topicstarter beter een D90 kopen en nu is het een D700
                                ik weet voor actiefoto's is een D200/D300 een zeer sterk en degelijk toestel
                                mijn volgend toestel zal de D300 worden
                                waarom?
                                prestatie van ruisniveau onder hogere iso waarden
                                afdichting tegen regen en stof
                                gaat tot 8foto's per seconde (zonder grip is dat 6foto's tov van 4.5 bij de D90)
                                autofocus is stukken beter dan een D90
                                max sluitertijd is ook veel hoger 1/8000 tov 1/4000 bij de D90
                                werkt met CF kaarten (dan moet ik daar weeral geen nieuwe voor kopen)
                                je kan er een lens mee bijregelen die last heeft van bv backfocus
                                voor sport en actie fotografie (dus ook hondeshows) is de cropfactor niet te versmaden
                                het zal zeker geen D90 worden
                                dit wegens het onbreken van bovenstaande voordelen van de D300 en kom nu niet af dat de D90 beter presteerd onder hoge iso waarden
                                ik heb de resultaten al gezien irl en je kan het verschil niet zien tov een D300
                                klopt als een zwerende vinger
                                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                                X