Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon dilema; D90 - D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon dilema; D90 - D300

Ben nu al 2 jaar aan het rondsukkelen met een D40X en 18-55mm lens

Ik wil verder gaan, maar ik weet niet goed hoe of wat, wat zijn de voor en nadelen van deze camera's buiten de prijs?

Voor een toch wel 2 jaar oude beginner weet ik niet goed wat kiezen, kunnen jullie me even helpen met men keuze, ook met soort van lens en eventueel randapparatuur?

Mvg, Ben

Re: Nikon dilema; D90 - D300

De D300 staat nu in promotie bij PHOTO CINE HOUSE Zuidstraat 154 1000 Brussel ad 1.295 €. Ik ben in november overgeschakeld van D60 naar D300, het is even wennen maar ik beklaag het mij niet. Wat ik mij wel beklaag is dat ik twee DX lenzen heb gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      De D300 staat nu in promotie bij PHOTO CINE HOUSE Zuidstraat 154 1000 Brussel ad 1.295 €. Ik ben in november overgeschakeld van D60 naar D300, het is even wennen maar ik beklaag het mij niet. Wat ik mij wel beklaag is dat ik twee DX lenzen heb gekocht.
      Waarom? gaan die alleen op DX toestellen ofzo?

Comment

Voor het geval dat ik later overschakel naar een D700. Als je een beetje zoekt staan er hier tientallen zoniet honderden posts over dit onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ben.eyckmans Bekijk bericht
          Ben nu al 2 jaar aan het rondsukkelen met een D40X en 18-55mm lens

Ik wil verder gaan, maar ik weet niet goed hoe of wat, wat zijn de voor en nadelen van deze camera's buiten de prijs?

Voor een toch wel 2 jaar oude beginner weet ik niet goed wat kiezen, kunnen jullie me even helpen met men keuze, ook met soort van lens en eventueel randapparatuur?

Mvg, Ben
          Tja ... mss eerst eens voor jezelf oplijsten wat je aan je D40x stoort of ontbreekt.

Bedenk bijvoorbeeld eerst al eens wat je wil fotograferen, onder welke omstandigheden, voor welk budget en met welk resultaat je tevreden bent.

Bekijk bijvoorbeeld op flicr en andere foto-sites de beelden die je zelf ook wil maken en probeer uit de exif te leren met welk materiaal ze gemaakt zijn.

Als blijkt dat het probleem niet bij de body maar enkel bij het objectief ligt, dan zal een D90 of een D300 daar niet veel aan veranderen.

Greetz,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Zit in dezelfde situatie en zit ook te twijfelen. D300 + Nikon 17-55 of D700 + Tamron 28-75... (dan is de D700 goedkoper...)
            D90 wil ik niet omdat ik nog een oude lens heb die hierop geen lichtmeting heeft.
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              Zit in dezelfde situatie en zit ook te twijfelen. D300 + Nikon 17-55 of D700 + Tamron 28-75... (dan is de D700 goedkoper...)
              D90 wil ik niet omdat ik nog een oude lens heb die hierop geen lichtmeting heeft.
              Ik zou hier niet twijfelen, tenzij je de crop een voordeel vindt . . . . geef mij maar de D700 en de Tamron 28-75 ( ik gebruik die ook tot volle tevredenheid op mijn D3 )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik zou hier niet twijfelen, tenzij je de crop een voordeel vindt . . . . geef mij maar de D700 en de Tamron 28-75 ( ik gebruik die ook tot volle tevredenheid op mijn D3 )

Inderdaad.
                Mijn D700 presteert prima, zelfs met de oude 24-120 lens.

Comment

Wat ik mij wel beklaag is dat ik twee DX lenzen heb gekocht.
                  En dat omdat je ooit naar fullframe zou kunnen overschakelen??
                  Vind het moeilijk te begrijpen dat sommigen liever met lenzen werken die niet zijn afgestemd op hun camera, omdat het misschien wel eens zou kunnen dat ze ooit overstappen naar een camera die er wel bij past.
                  Ik heb de 24-70 getest op m'n D300, en was heel blij dat m'n 17-55 er terug op mocht. Beeld en bouwkwaliteit is evengoed, en dat stukje tussen 17 en 24 mm is op een crop geen kleinigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Bedankt, ga het zo doen denk ik... De tamron heb ik al. Nu nog een D700 vinden want inderdaad momenteel moeilijk te vinden...
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                      En dat omdat je ooit naar full frame zou kunnen overschakelen??
                      Vind het moeilijk te begrijpen dat sommigen liever met lenzen werken die niet zijn afgestemd op hun camera, omdat het misschien wel eens zou kunnen dat ze ooit overstappen naar een camera die er wel bij past.
                      Ik heb de 24-70 getest op m'n D300, en was heel blij dat m'n 17-55 er terug op mocht. Beeld en bouwkwaliteit is evengoed, en dat stukje tussen 17 en 24 mm is op een crop geen kleinigheid.
                      Das volgens mij nog niet zo vreemd als je ziet dat de prijs tussen een D300 en D700 niet meer zo veel scheelt zullen er steeds meer overstappen en komt FF dichter dan je denkt.
                      Voor de D300 €1322 bij konijn en in de MM markt hebben ze tijdens een tijdelijke actie de D700 verkocht aan ongeveer €1600 (naargelang de vestiging)
                      Dan zou ik het ook wel weten hoor en ik zal ook alvast rekening houden met welk glas ik koop.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb een d300 en die is subliem

Maar heb nu een 28-70 f2.8 aangeschaft om hopelijk later een d700 erbij te kopen.
                        zowel de d300 als d90 zijn zeer goede body's
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
                        X