Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D echt zoooo slecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 50D echt zoooo slecht

    Als vogelspotter en aldus tele gebruiker ben je aangewezen op een crop camera.

    Bovendien nogmaals de 50D is geen slechte cam en bij close-ups van mensen of dieren zal er hoogenaamd geen probleem zijn,
    en dat kan je ook zien op de site van WB en The Fish.
    Het zijn beelden waar de meesten onder ons alleen maar kunnen van dromen.

    Maar alleen weet ik wat ik zie bij landschap foto's van 10D, 50D en D300
    slecht?
    neen maar zie dat een 50D iets beter presteert dan de 10D en een stuk minder dan de D300.

    Terwijl de technologie van de D300 toch al wat ouder is kan alleen de 15MP de aanleiding zijn van het probleem, met een 10MP had dit een veel betere cam geweest.

    Bovendien een 50mm 1.2L en een 16-35 2.8L is echt scherp maar een 24-70 2.8L voldoet dan weer niet op een 50D
    een simpele 17-85 IS doet het nagenoeg evengoed.

    Ik breek dit toestel zeker niet af, alle features zijn top maar de 15MP is teveel op een crop,
    en ik had echt meer verwacht en ben dus teleurgesteld.

    Comment


    • #32
      Re: 50D echt zoooo slecht

      Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
      Als vogelspotter en aldus tele gebruiker ben je aangewezen op een crop camera.
      Dus tot 10 jaar geleden is er geen fotootje van een vogeltje gemaakt?


      Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
      Terwijl de technologie van de D300 toch al wat ouder is kan alleen de 15MP de aanleiding zijn van het probleem
      Van deze conclusie kan ik geen choclade maken..........als de D300 een Canon was of de 50D een Nikon dan kon je hier nog iets mee, maar nu
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: 50D echt zoooo slecht

        Als vogelspotter en aldus tele gebruiker ben je aangewezen op een crop camera.
        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dus tot 10 jaar geleden is er geen fotootje van een vogeltje gemaakt?:

        Ik bedoel daar mee dat een crop 1,6 factor een groot voordeel is voor vogel fotografie een 400mm word zo 640mm.
        Met een full frame kan dat uiteraard evengoed maar zal je veel meer euros moeten ophoesten aan toestel en de lenzen.


        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Terwijl de technologie van de D300 toch al wat ouder is kan alleen de 15MP de aanleiding zijn van het probleem
        Van deze conclusie kan ik geen choclade maken..........als de D300 een Canon was of de 50D een Nikon dan kon je hier nog iets mee, maar nu
        Hier bedoel ik mee dat de technologie id van de D300 ouder is, zo zit in de 50D ook de nieuwe digit 4 met ruisonderdrukkingen op verschillende niveaus en toch is de beeldkwaliteit van de D300 beter (ik weet wat ik zie alleen kan ik het niet altijd goed verwoorden).
        En uit wat ik zie en de testen die ik al gedaam heb kan ik alleen maar concluderen dat de 15MP teveel is voor een crop en ook de oorzaak is voor de neven effecten.

        Comment


        • #34
          Re: 50D echt zoooo slecht

          Deze site verzamelt heel wat reviews over de 50D en zet de conclusies betreffende de beeldkwaliteit op een rijtje:
          http://www.dphotojournal.com/canon-5...sample-images/

          Daar zie ik toch weinig om over ongerust te zijn hoor.
          www.bigducksix.be

          Comment


          • #35
            Re: 50D echt zoooo slecht

            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
            En uit wat ik zie en de testen die ik al gedaam heb kan ik alleen maar concluderen dat de 15MP teveel is voor een crop en ook de oorzaak is voor de neven effecten.
            Vind ik heel knap: lens->sensor->iso aanpassing->A/D conversie->processor->foto en van de middelste vier weet je eigenlijk niks, behalve marketing verhalen en toch kun je zo de oorzaak aanwijzen
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #36
              Re: 50D echt zoooo slecht

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Vind ik heel knap: lens->sensor->iso aanpassing->A/D conversie->processor->foto en van de middelste vier weet je eigenlijk niks, behalve marketing verhalen en toch kun je zo de oorzaak aanwijzen
              Ofwel kies je op beide toestellen voor jpg met de meest voor de hand liggende instellingen en dezelfde scene en dezelfde lens of gelijkwaardig.
              - zo kan je concluderen welk toestel de beste verwerking doet

              ofwel kies je voor raw met dezelfde lens en scene en dezelfde nabewerking in fhotoshop
              zo doe ik het meestal
              1: foto=idem
              2:lens=idem
              3:sensor ?
              4:iso=idem
              5rocessor=weinig invloed bij raw

              Vandaar mijn conclusie de sensor-MP (pixeldichtheid)
              en uiteraard zullen marketing verhalen zijn invloed hebben.

              Comment


              • #37
                Re: 50D echt zoooo slecht

                Ik wil graag weten of de iso waarden boven 1600 niet ontzettend veel ruis ik werk vaak in slecht verlichte omstandigheden of hou ik beter mijn 40D en spaar ik voor een super lens in lage f waarde ?
                ALLE TIPS VAN ONGEVALLEN OF BRANDEN MAG JE ALTIJD GEVEN SMS OF BEL 0478379204
                WWW.PH-A.BE

                Comment


                • #38
                  Re: 50D echt zoooo slecht

                  Oorspronkelijk geplaatst door benjike007 Bekijk bericht
                  Ik wil graag weten of de iso waarden boven 1600 niet ontzettend veel ruis ik werk vaak in slecht verlichte omstandigheden of hou ik beter mijn 40D en spaar ik voor een super lens in lage f waarde ?
                  jpg recht uit de camera met iso 1600 (onbewerkt)

                  Camera Model Canon EOS 50D
                  Firmware Firmware Version 1.0.3
                  Shooting Mode Aperture-Priority AE
                  Tv( Shutter Speed ) 1/60
                  Av( Aperture Value ) 5.0
                  Metering Mode Evaluative Metering
                  ISO Speed 1600
                  Lens EF24-70mm f/2.8L USM
                  Focal Length 70.0mm
                  Image Quality Fine

                  Comment


                  • #39
                    Re: 50D echt zoooo slecht

                    Wel ok denk ik maar ik wel wel eens een foto plaatsen onder (veel) slechtere lichtomstandigheden genomen met de D90 & op ISO3200 ter vergelijking?

                    Comment


                    • #40
                      Re: 50D echt zoooo slecht

                      Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      Deze site verzamelt heel wat reviews over de 50D en zet de conclusies betreffende de beeldkwaliteit op een rijtje:
                      http://www.dphotojournal.com/canon-5...sample-images/

                      Daar zie ik toch weinig om over ongerust te zijn hoor.
                      als ik dit zie vraag ik me echt af waar die slechte kritieken vandaan komen. Ik denk dat ik weet wat te vragen voor kerstmis, mijn 350D gaat zeker vervangen worden door de 50D
                      http://www.dannydemeyer.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: 50D echt zoooo slecht

                        jpg recht uit de camera met iso 1600 (onbewerkt)
                        wel spijtig dat geen foto heb met witte of neutrale achtergrond

                        Camera Model Canon EOS 50D
                        Firmware Firmware Version 1.0.3
                        Shooting Mode Aperture-Priority AE
                        Tv( Shutter Speed ) 1/125
                        Av( Aperture Value ) 8.0
                        Metering Mode Evaluative Metering
                        ISO Speed 1600
                        Lens EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM
                        Focal Length 85.0mm

                        Comment


                        • #42
                          Re: 50D echt zoooo slecht

                          Heb met mijn 50d en 28-70 2.8 al een paar reportages gemaakt zowel buiten als binnen bij zwakke verlichting. Zelfs bij ISO 1600 is de ruis niet overdreven en met een goede Raw-convertor helemaal geen probleem. De camera reageert razend snel, is ook nodig bij dat soort fotografie, en de kleurweergave krijgt een 8,5. De huidskleuren o.a. zijn heel natuurlijk. Kortom, heel tevreden met mijn aankoop. Ter informatie: had daarvoor een 350 en iets later een 40d.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 50D echt zoooo slecht

                            Camera Model: Canon (Canon EOS 50D)
                            Lens Focal Length: 17,00 mm (17-55 mm)
                            Shutter Speed: 1/10 sec
                            F-Number: F4,0
                            ISO: 1600
                            Geschoten op statief in RAW. Geen bewerking, export .JPEG uit DPP.



                            Camera Model: Canon (Canon EOS 50D)
                            Lens Focal Length: 17,00 mm (17-55 mm)
                            Shutter Speed: 1/15 sec
                            F-Number: F4,0
                            ISO: 1600
                            Geschoten op statief in RAW. Geen bewerking, export .JPEG uit DPP.


                            Ik weet niet wat jullie hiervan vinden, maar ik ben tevreden met mijn 50D zolang ik dit soort plaatjes kan schieten.
                            Je maakt mij in ieder geval niet wijs dat een Nikon D300 dit beter kan. Los van het feit dat ik de D300 een prachtige camera vind.
                            Last edited by dollias; 4 december 2008, 20:09.
                            Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
                            http://www.flickr.com/photos/dollias/

                            Comment


                            • #44
                              Re: 50D echt zoooo slecht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Jep, t'is echt rotzooi!
                              (en nu hopen dat de prijzen in 'verkoop' serieus kelderen)
                              Tip: Ga naar de winkel, maak wat foto's. Liefst schaduwrijke delen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                              Daar draait het hem dus om,
                              beeldkwaliteit,
                              de rest is mooi meegenomen natuurlijk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
                              Nog effe wachten op de cashback, check maar eens op canon USA..Dan gaat er nog wat extra af van de 40D, denk ook 50D.
                              Voor een cashback op de 5DII is het wat vroeg denk ik
                              Kijk eens op www.letsgodigital.org/nl/index.html wat ze daar schrijven van de 50d. Daar spreken ze echt met kennis van zaken

                              Comment


                              • #45
                                Re: 50D echt zoooo slecht

                                Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                                Kijk eens op www.letsgodigital.org/nl/index.html wat ze daar schrijven van de 50d. Daar spreken ze echt met kennis van zaken
                                Behalve wat reclamepraat vind ik daar niks.

                                Laat ik ook eens wat speculeren:
                                Ik heb eens wat Duitstalige forums doorgespit omdat ik die taal goed beheers en Duitsers de neiging hebben overal zeer diep op in te gaan, dat ligt misschien een beetje in de volksaard.
                                Het begint erop te lijken dat de 50D wat haastig in elkaar is gezet en de techniek nog niet helemaal is uitgerijpt zoals wel bij b.v. de 30D
                                Canon had er beter aan gedaan wat meer tijd te steken in de ontwikkeling en de camera pas begin 2009 uit te brengen.

                                Comment

                                Working...
                                X