Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D echt zoooo slecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 50D echt zoooo slecht

    De ISO lichtgevoeligheden moeten dus wel duidelijk gestandardizeerd zijn.
    Jammer genoeg is de praktijk zelden zo eenvoudig als de theorie

    Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Film_sp...exposure_index
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

    Comment


    • Re: 50D echt zoooo slecht

      Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
      Inderdaad de 50D zal net iets scherpere beelden leveren dan de 40D, maar de 50D maakt een soort ruis (kleur) zelfs bij lage iso die ik vaststel bij raw en jpg.

      De raw foto's omgezet naar jpg komen er dan weer beter uit dan jpg maar dat is normaal.

      Alles aan de 50D is top maar de beeldkwaliteit laat te wensen over, ik dacht dat er echt wat mis was met mijn camera tot dat mijn vader een 50D kocht die na uitgebreide testen dezelfde resultaten opleverde.

      Het is dus geen slechte cam maar ik ben niet tevreden en had meer beeldkwaliteit verwacht, mijn vader is wel tevreden maar fotografeerd enkel in jpg, bekijkt ze op een 15 inch monitor en drukt enkel op 10x15 af en dan zie je natuurlijk niks.
      Ik heb crops vergeleken van een 50D en D300, dat geloofd niemand (spijtig heb ik wel niet dezelfde afbeeldingen).

      Dus een update van een 30 of 40D is enkel zinvol voor de features, uw beelkwaliteit zal er bitter weinig op vooruitgaan.
      En dat de 50D topglas vereist is overdreven, mijn vader zijn EFs 17-85 IS leverd bijna identieke beelden dan mijn 3x zo dure 24-70 2.8L.

      De 15MP is echt teveel op een crop en mocht je toch zin hebben in een 50D doe een bod.
      echter weet ik als canon fan en ondertussen al heel wat spul in bezit niet meer wat te kopen.
      Een 5DMKII maar ook hier 21MP, wel een full frame
      I've closed this 50D group. Thank you to everyone who participated well. Goodbye and good riddance to those who ignored the posting restrictions. This is why we can't have nice things. -- Photos taken with (and diagrams, photos and videos of) Canon's EOS 50D camera, discussions of its merits, flaws (what?) and those little tricks that make a great camera into an indispensable one. About the pool: Submissions are limited to one a day. This is done so as to hopefully encourage you to pick your best shot. The goal is to develop a pool that shows diversity, not duplication. Please don't post reductions of 50D images. Clips are ok; just don't submit images that have been reduced in size. This is a 15-megapixel camera. We want to see your pictures, not your thumbnails! If your images have watermarks, they must be along the edges, small and tasteful. Images that smash a watermark over the main subject matter aren't of interest to the group and are subject to deletion. Lastly, if your photos contain nudity or sexuality, they had better strike the admins and moderators as very "artsy" and beautiful and creative and of adults, or they're probably going to get tossed. Really step out line and you could be banned. The body is a lovely thing; make sure you portray it that way. About the discussions: Posts and/or threads that are abusive or otherwise do not contribute to the conversation or subject(s) at hand will be summarily removed. Stay on topic, and play nice!


      foto's zijn toch vrij goed blijkbaar met de 50D, niet?
      Dus beter een 40D kopen dan de 50D?

      Comment


      • Re: 50D echt zoooo slecht

        Oorspronkelijk geplaatst door LennyG Bekijk bericht
        [url

        foto's zijn toch vrij goed blijkbaar met de 50D, niet?
        Dus beter een 40D kopen dan de 50D?
        Alleen met toplenzen en zeer groot afgedrukt zal je misschien verschil met de 50D zien.
        In de praktijk zal het scherm een groter verschil uit gaan maken denk ik zo.
        (schermen interesseren me niet, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden)
        Het prijsverschil kan je in een betere lens investeren.

        Comment

        Working...
        X