Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D echt zoooo slecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 50D echt zoooo slecht

    Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
    Tom,

    Als canon fan zou ik nu kiezen voor de D300,
    ik weet natuurlijk niet of je al lenzen ea bezit van canon/ nikon.
    De Canon lenzen die ik bezit zijn nog va m'n oude SLR en hebben geen IS, deze zou ik dus toch vervangen.
    Alleen ben ik zeer vertrouwd met de canon menu's en niet met Nikon.

    Daarom zou ik graag ergens een vergelijk lezen op basis van identieke foto's

    Comment


    • #17
      Re: 50D echt zoooo slecht

      Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
      mmmmmmm............... Regulus gaat ons eens gedetaileerd uitleggen wat het verschil tussen scherpte en detail is vermoed ik


      groeten,

      Rudy
      Neen dat ga ik niet doen .. als ge weet waar ge mee bezig zijt en de moeite gedaan hebt om de (lange maar zeer verhelderende) technische discussies over de 50D te volgen op bvb dpreview dan is uw stelling redundant .. hoeveel betaalt gij mij trouwens om *uw* "werk" te doen ? niks, nada, zilch

      Comment


      • #18
        Re: 50D echt zoooo slecht

        Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
        De Canon lenzen die ik bezit zijn nog va m'n oude SLR en hebben geen IS, deze zou ik dus toch vervangen.
        Alleen ben ik zeer vertrouwd met de canon menu's en niet met Nikon.

        Daarom zou ik graag ergens een vergelijk lezen op basis van identieke foto's
        Beeldkwaliteit zeker de D300
        Menu gebruik en eenvoud Canon wat bij de 50D nog verbeterd is tov 40D

        Ik heb helaas geen identieke vergelijkings foto's, misschien maken we ze nog wel.
        De 50D met de sensor van de 40D zou perfekt zijn.
        De 40D miste enkel dat betere scherm en digit 4 met bijhorende verbeteringen.

        Ik zou zeggen, ga deze camera's bekijken/ vasthouden en indien mogelijk wat test foto's maken.

        Comment


        • #19
          Re: 50D echt zoooo slecht

          Vraag me eigelijk af of ik niet beter een upgrade doe,
          naar een 40D ?
          regulus wil het niet uitleggen,
          en ik kan niet goed engels, engels, engels,

          maar mocht iemand een idee hebben, hoor ik het wel graag ...
          40D versus 50D als upgrade voor de 30D
          Bert is namelijk er van overtuigd , dat de 50 D niet echt zijn geld waard is,(denk ik toch)
          ik zoek eigelijk een bevestiging of een ontkenning.
          en anders koop ik niks, en wacht op de 60D....

          Comment


          • #20
            Re: 50D echt zoooo slecht

            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            Vraag me eigelijk af of ik niet beter een upgrade doe,
            naar een 40D ?
            regulus wil het niet uitleggen,
            en ik kan niet goed engels, engels, engels,

            maar mocht iemand een idee hebben, hoor ik het wel graag ...
            40D versus 50D als upgrade voor de 30D
            Bert is namelijk er van overtuigd , dat de 50 D niet echt zijn geld waard is,(denk ik toch)
            ik zoek eigelijk een bevestiging of een ontkenning.
            en anders koop ik niks, en wacht op de 60D....
            De 40D is een goeie cam zeker voor zijn lage prijs nu.

            De 50D heeft een beter scherm, menu, live vieuw, digit 4, lens calibratie en correctie per lens...
            Zo heb ik een vogelspotter bezig gezien met een 400mm, zalig die live vieuw en scherm.

            Maar van de beeldkwaliteit had ik zeer zeker meer verwacht, vandaar dat ik eerst dacht er wat mis was.
            Het is maar een zeer kleine vooruitgang tenopzichte de 40D.
            De huidige 50D met de sensor van de 40 had perfekt geweest.

            Hij is zeker niet slecht maar ikzelf ben niet tevreden, denk erover om mijn nieuwe 50D te verkopen en te sparen tot ik de 5MKII kan kopen.
            Dan heb ik meteen meer groothoek en een stuk minder tele.

            Had ik geen Canon materiaal had ik zeker voor de D300 gekozen.

            Comment


            • #21
              Re: 50D echt zoooo slecht

              Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht

              Maar van de beeldkwaliteit had ik zeer zeker meer verwacht, vandaar dat ik eerst dacht er wat mis was.
              Het is maar een zeer kleine vooruitgang tenopzichte de 40D.
              De huidige 50D met de sensor van de 40 had perfekt geweest.
              Nu zeg je wel dat de 50D betere beeldkwaliteit geeft dan de 40D, alleen had je zelf meer verwacht.

              Voor mij het belangrijkste zijn afdrukken op 10X15 en 20X30 formaat

              Comment


              • #22
                Re: 50D echt zoooo slecht

                Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
                Nu zeg je wel dat de 50D betere beeldkwaliteit geeft dan de 40D, alleen had je zelf meer verwacht.

                Voor mij het belangrijkste zijn afdrukken op 10X15 en 20X30 formaat
                10x15 en 20x30 afdrukken zullen perfekt zijn, zelfs op iso 1600 zoals SO2 reeds vermeld.
                Ik denk zelfs dat je op een 20x30 afdruk geen verschil zult waarnemen tussen de 40 en 50D.

                Ben er wel zeker van dat we aan het plafond zitten met 15MP op een crop sensor.
                Ik had erwacht dat de 50D net zo goed ging zijn als de D300 en dat is niet het geval.
                En ook zijn we een beetje verwend.

                Comment


                • #23
                  Re: 50D echt zoooo slecht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                  Maar van de beeldkwaliteit had ik zeer zeker meer verwacht, vandaar dat ik eerst dacht er wat mis was.
                  Het is maar een zeer kleine vooruitgang tenopzichte de 40D.
                  De huidige 50D met de sensor van de 40 had perfekt geweest.
                  Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
                  Nu zeg je wel dat de 50D betere beeldkwaliteit geeft dan de 40D, alleen had je zelf meer verwacht.

                  Voor mij het belangrijkste zijn afdrukken op 10X15 en 20X30 formaat
                  Ik denk niet dat Bert met de zin"Het is maar een zeer kleine vooruitgang tenopzichte de 40D." doelde op de beeldkwaliteit maar op de algemene verbeteringen van de 50d. Hij vond de beeldkwaliteit in eerste instantie zelfs slechter dan die van de 10d dus zal hij ze zeker niet beter vinden dan die van de 40d.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 50D echt zoooo slecht

                    Daar draait het hem dus om,
                    beeldkwaliteit,
                    de rest is mooi meegenomen natuurlijk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 50D echt zoooo slecht

                      Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                      Vraag me eigelijk af of ik niet beter een upgrade doe,
                      naar een 40D ?
                      regulus wil het niet uitleggen,
                      en ik kan niet goed engels, engels, engels,

                      maar mocht iemand een idee hebben, hoor ik het wel graag ...
                      40D versus 50D als upgrade voor de 30D
                      Bert is namelijk er van overtuigd , dat de 50 D niet echt zijn geld waard is,(denk ik toch)
                      ik zoek eigelijk een bevestiging of een ontkenning.
                      en anders koop ik niks, en wacht op de 60D....
                      Nog effe wachten op de cashback, check maar eens op canon USA..Dan gaat er nog wat extra af van de 40D, denk ook 50D.
                      Voor een cashback op de 5DII is het wat vroeg denk ik
                      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                      Fuji Finepix F30

                      Comment


                      • #26
                        Re: 50D echt zoooo slecht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                        Bij de 5DMKII kan het probleem dus niet manifesteren,
                        21MP is wel meer dan nodig, de bestanden worden ook alsmaar groter.

                        Mijn vriend heeft 2x D300 misschien moeten we is dezelfde foto's met dezelfde insellingen maken.
                        Nee je moet geen foto's maken met dezelfde instellingen dat is boerenbedrog.
                        Is meer aangeraden opnames te maken van een zelfde scene met hetzelfde licht met de meest optimale instellingen van de camera. En daarbij lenzen van dezelfde kwaliteit, beter nog een zelfde lens (bvb tamron sigma) te gebruiken.

                        Maar ik kan je vertellen het is overbodig, ken de kwaliteiten van de d300 en sony a700 zeer goed en de meeste beelden die ik uit de 50d zie komen, eerlijk gezegd moesten die uit mijn toestel komen zou denken dat er iets aan mankeert.
                        Het toestel is daarom niet slecht want met prime's heb ik al goede beelden gezien, dus is mijn conclusie dat een groot aantal zoomlenzen niet voldoen voor dit toestel.

                        Dus is het misschien beter een aantal zooms is te vergelijken met een aantal prime lenzen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 50D echt zoooo slecht

                          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          Daar draait het hem dus om,
                          beeldkwaliteit,
                          de rest is mooi meegenomen natuurlijk.
                          Dat is het nu net !

                          En het hangt er natuurlijk vanaf wat jezelf wilt of verlangd.

                          Mijn vader die enkel in jpg fotografeerd en geen nabewerking doet maar enkel afdruk op 10x15 en bekijkt op een 15 inch is super tevreden ook van zijn 17-85 IS.

                          Ik daarentegen heb sinds 2003 de 10D met standardglas 50mm 1.8, 28-135 IS en 75-300 IS.
                          Was tevreden tot ik in de zomer samen met een vriend een trouwshoot deed met een D300.
                          Toen kwam ik tot inziens dat er al een hele vooruitgang gebuurt was vooral op ruis gebied, mijn 10D heeft ruis op 400 en op 800 is het al onaanvaardbaar.
                          En dan zwijgen we nog over de rest.

                          Heb getwijfeld aan een D300 maar door de lenzen en batterijen ea toch gekozen voor Canon.
                          Na lang twijfelen en lezen de 50D verkozen boven de 40D en kort daarna ook de 24-70 2.8L.

                          De foto's op 1600 iso zijn bruikbaar maar toch zie je bij inzoomen (croppen) een raar verschijnsel (het is geen ruis zoals bij 10D maar een soort kleurruis) of iets wat anders gebuurt in de beeldverwerking vandaar ik ook eerst dacht aan een defekt tot mijn vader een 50D kocht.

                          Doe daar het feit bij dat mijn lenzen hun nadelen toch een stuk meer zichtbaar zijn en zelfs een 50mm 1,8 en een 24-70 2.8 minder presteerd.
                          Bovendien kan ik op een landschaps foto gemaakt met mijn 10D gemakkeld het punt terugvinden waar op gefocust is, bij de 50D niet alles lijkt wel onscherp.

                          Is de 50D slecht?
                          neen, alle features zijn nagenoeg zelfs perfekt
                          de beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk aan de 40D maar voor mij een teleurstelling
                          en dat heeft volgens mij alleen te maken met de 15MP op een crop sensor die op alle vlakken hoge eisen steld.
                          Ben er zelfs van overtuigd dat hij met de sensor van de 40D veeel beter zou scoren.
                          Als je een foto in sRAw neemt en omzet in DPP naar jpg zal deze veel meer detail geven dan te vertrekken uit RAW en dit geld ook voor de volle resolutie in jpg L en in jpg M.

                          Als ik een goede prijs kan krijgen voor mijn 50D ga ik verder sparen voor een 5MKII
                          en voorlopig mijn 10D terug bovenhalen.

                          Als je ziet welk resultaat ik haal met mijn 50D en 24-70 2.8L (2.300 euro)
                          of met mij 10D dan noem ik dat id teleurstellend.
                          Had ik me net zo goed een G10 kunnen kopen, kost een pak minder, en veel minder gesleur.

                          We kopen toch een dslr met meestal enkele en ook nog dure lenzen voor de beeldkwaliteit niet?

                          Comment


                          • #28
                            Re: 50D echt zoooo slecht

                            Ik denk dat ik mijn ouwe trouwe 20D nog maar een tijdje ga bijhouden .
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

                            Comment


                            • #29
                              Re: 50D echt zoooo slecht

                              ik denk dat er véél afhangt hoe en met welk programma je de files converteert...

                              ik vergelijk dagelijks foto's van de 50 & de 300...

                              0p dat displayke van de cam zien de foto's er snel goed uit ..

                              't is op uw tft-scherm dat ze moeten beoordeeld worden, en dan nog...

                              hoe bewerk je de de beelden?

                              ik deed de stap van 40 naar 50...en ben er content van...

                              tip: je moet korterbij je onderwerpen fotograferen Bert!... maar van een slechte foto kun je geen goede maken, ook niet met de software..
                              Last edited by The Fish; 3 december 2008, 23:30.
                              Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                              http://pallenhoven.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: 50D echt zoooo slecht

                                Ik weet nog , toen ik mijn 40D kocht waren er ook steed super negatieve comentaren te zien.
                                Er was gewoon niets goed aan het toestel en bovendien had je zogezegd steeds problemen met error 99. en die zullen er bij sommige ook wel geweest zijn daar twijfel ik niet aan.
                                Mijn 40D heeft het altijd goed gedaan en nog nooit een error 99 gehad.
                                Over een populair toestel waar er miljoenen van verkocht worden kan er uiteraard meer verteld worden dan over iets waar er maar een paar duizend van verkocht zijn.

                                Dus wat betreft de 50D. Ik laat me nog niet opjagen door alle commentaren.en ga zelf alles rustig uitproberen. Tot op heden heb ik nog geen spijt dat ik de 50D gekocht heb.


                                Groeten,

                                Rudy

                                www.vogelsvanbelgie.be
                                Mvg,
                                Rudy
                                www.vogelsvanbelgie.be

                                Comment

                                Working...
                                X