Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met D3

    Hallo,

    ik zit met een vreemd probleem met mijn Nikon D3.
    Ik nam gisteren het vliegtuig naar Delhi met mijn D3 bij mij in de handbagage.
    Wanneer ik nu foto's neem krijg ik alleen nog een egaal groen scherm te zien. Ik heb al eens de geheugenkaart gereset.

    Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, en vooral, wat ik eraan kan doen???

    Bedankt alvast,

    kris
    Last edited by tourist; 12 januari 2009, 12:00. Reden: schrijffout

  • #2
    Re: probleem met D3

    Heb even gegoogled omdat dit me wel iets vreemds leek (zelf nog nooit tegen gekomen op mijn D700).
    Ik vind op google alleen maar referenties naar groene pixels hier en daar op een foto, maar helemaal groen? Niks.
    Potentiële oorzaken van dit probleem zouden kunnen zijn: kapotte electrische circuits (bv. door zout water) of zo...
    Ook een probleem in de Imaging Processor of een versleten CCD zou mogelijk zijn. Maar wel vreemd dat het zo plots gebeurt.
    Misschien te dicht bij sterke electromagnetische straling gelegen?
    Je zegt dat je je CF card gereset hebt, maar heb je het al met een andere CF card geprobeerd? Zodat je kan weten of het probleem in de kaart of in de camera ligt?
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

    Comment


    • #3
      Re: probleem met D3

      Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
      Maar wel vreemd dat het zo plots gebeurt.
      Typische eigenschap van kapot gaan: het ene moment werkt en het volgende niet meer....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: probleem met D3

        hopelijk heb je dan je backup camera mee,je moet het maar meemaken met zo'n dure camera
        BD0968BE
        nikon
        D2Xs

        Comment


        • #5
          Re: probleem met D3

          Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
          Ook een probleem in de Imaging Processor of een versleten CCD zou mogelijk zijn.
          Dan zou hij toch al heel veel moeten gebruikt zijn, daar de levensduur 300.000 clicks is.
          15 maanden uit, dat is 20.000 /maand of een 700 foto's per dag, zonder rustdag.
          BTW er zit geen CCD in maar CMOS sensor, wat een totaal andere technologie is.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: probleem met D3

            Even resetten, Blz 402, neem de batterij er eens een tijdje uit, en dan terugsteken, kan het gevolg zijn van sterke statische ladingen.

            Je kan ook nog eens een een reset uitvoeren naar alle basisinstellingen door de knoppen ISO en WB tesamen méér dan 2 sec. in te drukken.

            Hopelijk krijg je hem zo terug op gang, anders vrees ik dat het een garantieherstelling zal zijn.

            Comment


            • #7
              Re: probleem met D3

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Dan zou hij toch al heel veel moeten gebruikt zijn, daar de levensduur 300.000 clicks is.
              15 maanden uit, dat is 20.000 /maand of een 700 foto's per dag, zonder rustdag.
              BTW er zit geen CCD in maar CMOS sensor, wat een totaal andere technologie is.
              Is dat niet zo dat CMOS zeer gevoelig is aan statische ladingen ?
              Neemt niet weg dat een D3 daar zou moeten op voorzien zijn.

              PaulM

              Comment


              • #8
                Re: probleem met D3

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Dan zou hij toch al heel veel moeten gebruikt zijn, daar de levensduur 300.000 clicks is.
                15 maanden uit, dat is 20.000 /maand of een 700 foto's per dag, zonder rustdag.
                BTW er zit geen CCD in maar CMOS sensor, wat een totaal andere technologie is.
                En dan rekent men sensoren nog niet eens tot de slijtdelen, alleen de sluiter en/of spiegel doen: CLICK

                Comment


                • #9
                  Re: probleem met D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  En dan rekent men sensoren nog niet eens tot de slijtdelen, alleen de sluiter en/of spiegel doen: CLICK
                  Just
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X