Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 5D Mark II

Naar het schijnt zou HTP het ruis in schaduwpartijen (~donkere partijen) bevorderen.
    Misschien is dat deel van de oorzaak. Maar hoofdreden is de verscherping die ik hier toegepast heb denk ik. Ik had beter enkel verscherpt op de in-focus delen van de foto; lokaal rond het oog enzo.

Zal nog es met de raw spelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
      Details over die BD riem aub
      Ik heb een berichtje naar Lut gestuurd. Als er nog BD-straps beschikbaar zijn, zal ze wel snel reageren.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ze zijn nog in voorraad.

Prijs:
        25€ voor vzw-leden
        30€ voor niet-vzw-leden

Comment

lightroom update voor 5D mark II

We all go a little mad sometimes. Haven't you?
          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

als 5D2 owner al lang van op de hoogte

Stond zelfs op de site van Adobe, iets voor het weekend en dan plots weg. Ze hadden nieuws van de toekomst gepost. Er stond namelijk 16 December... Dus ik heb braaf tot vandaag gewacht op de update
            www.captured.be - Party & Events Log

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Whow, toch wel enorm veel ruis en artefacten in de donkere partijen
              Best spijtig te noemen en Canon reageert langs geen kanten.
              Sommige van mijn klanten geloven niet meer in een "degelijke" F-W oplossing en steken het op de sensor.
              Bedroevend, na de toch wel legendarische, oudere 5D performances!

Maar bon, ik hoop voor de MK² eigenaars, dat er zeer snel een reactie & oplossing komt, vanwege Canon

Groetjes
              veronique
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Whow, toch wel enorm veel ruis en artefacten in de donkere partijen
                *kuch* Bull**** *kuch* Ivm de ruis. Highlight tone priority staat aan, en dit geeft aanzienlijk meer ruis zoals in de handleiding staat... Eerst de feiten kennen voor iets te zeggen. Op deze link kan je perfect de vergelijking zien. http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30216617
                De foto wordt iets onderbelicht en daarna geboost... Met gevolg, ruis... Ik gebruik het ni. (Plus, het lijkt me dat deze foto te hard versherpt is, kan hierin verkeerd zijn, maar de haren onder het oog zijn moeilijk te onderscheiden en op het lichaam wel, mss zat de focus wat verkeerd? terwijl het oog wel scherp lijkt... bizar.)

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                Best spijtig te noemen en Canon reageert langs geen kanten.
                Sommige van mijn klanten geloven niet meer in een "degelijke" F-W oplossing en steken het op de sensor.
                Bedroevend, na de toch wel legendarische, oudere 5D performances!

Maar bon, ik hoop voor de MK² eigenaars, dat er zeer snel een reactie & oplossing komt, vanwege Canon

Groetjes
                veronique
                Ten 2de. Canon gaat een een officieel woord geven over het probleem. Chuck Westfall, tech advisor bij Canon heeft dit gezegd en kan niet meer zeggen in de naam van Canon.
                Last edited by Photonees; 16 december 2008, 16:00.
                www.captured.be - Party & Events Log

Comment

Ik heb bewust overdreven met de verscherping (DPP tab 'rgb') om te kijken waar de drempelwaarde ligt..
                  De focus zat goed, waar ik hem wou op het oog, (24 mm van heel dichtbij.)

Straks een foto van m'n dochter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                    Ik heb bewust overdreven met de verscherping (DPP tab 'rgb') om te kijken waar de drempelwaarde ligt..
                    De focus zat goed, waar ik hem wou op het oog, (24 mm van heel dichtbij.)

Straks een foto van m'n dochter.
                    Aeolis,zet de hoge tonen prio uit, dat vermeerdert de ruis enorm, je kan dan ook de laagste iso niet meer gebruiken..
                    Voor de rest, deze beelden zijn subliem, vergeet niet naar welk een afbeelding we aan het kijken zijn hé, bijna het dubbel van de oude 5D.
                    De raw convertors moeten ook nog geoptimaliseerd worden.
                    Persoonlijk, toen ik de 5d kocht, was ik er absoluut niet tevreden van, maar gaandeweg, en met de hulp van een fellow bd'er ben ik er doorgeraakt, en de 5D naar volle waarde weten schatten.

Comment

Uiteraard Rudy, als ik optimale resultaten wil zal ik geen HTP gebruiken, was maar ter test...

Hier eentje van m'n oudste, 50mm f1.4 op f3.2, 1/100s, ISO100 (uitsnede~13.5Mp)

http://www.awalkonmars.com/Canon5dMI...dppCropWeb.jpg

Comment

Je moet stoppen om dergelijke beelden te posten
                        Zeker als dit maar een crop is....

Comment

ik veronderstel dat je ergens met iets problemen hebt, de foto van je dochter is scherp maar nu ook weer niet echt heel scherp. Is het de lens, de rawconverter, de instellingen of het toestel, ik weet het niet. Op 100% krijg ik de indruk dat er licht gesoft is alhoewel dat niet zo zal zijn.
                          Welke RAW-converter gebruik je ?
                          Zelfde foto op f5,6 geeft misschien beter resultaat

Comment

Voor mij is dit scherp. Als je meer scherpte wil in dit geval misschien met een macrolens maar, ik weet niet precies wat je bedoelt. Niks gesoft hoor...

Misschien is er enige bewegingsonscherpte op pixelniveau (kinderen, zitten nooit stil), maar toch...

Raw converter DPP 3.5.1

Comment

het oog zelf had waarschijnlijk ook scherp geweest bij f5.6, idd.

Comment

zoal ik reeds gezegd heb het beeld is scherp, maar niet wat ik zou verwachten of wat ik gewoon ben te zien met 20mp+ toestellen in combi met een prime lens.
                                als je kunt eens herdoen op f 5,6 of zelfs f8, misschien is de lens wat te soft op f3,2, en wat verscherpen in RAW mag en moet somtijds. Enkel de instellingen juist zetten en zien dat je geen artifacten creëert.

Comment

Working...
                                X