Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark II

    new 21MP CMOS sensor
    full 1080p HD movie recording
    live view
    3.0" 920k dot LCD
    DIGIC IV: High performance DIGIC 4 providing superb image quality
    increased battery capacity
    sensor dust reduction
    Automatic peripheral illumination correction
    3.9 frames per second continuous shooting
    Maximum 310 large JPEG images in a single burst with a UDMA card
    ISO 100-6400 (expansion from 50 up to 25,600
    9 AF points + 6 Assist AF points


  • #2
    Re: Canon 5D Mark II

    Wat een verrassing !!!! Wie had dit nu verwacht.

    Mooie opvolger voor 5D met specs van 50D en sensor grootte van 1DsIII.

    Wie had dit nu verwacht...


    The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!




    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 17 september 2008, 05:57.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Wat een verrassing !!!! Wie had dit nu verwacht.

      Mooie opvolger voor 5D met specs van 50D en sensor grootte van 1DsIII.

      Wie had dit nu verwacht...


      The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!




      Er is blijkbaar een probleem met de AF.



      Moet ik nu ontevreden zijn dat na 3 jaar er geen nieuwe AF is, of juist heel tevreden dat, na alle AF problemen met de 1DIII en de 450D, Canon terugvalt op iets dat met zekerheid wel werkt.

      AF is toch wel het belangrijkste nadeel van de oude 5D. Maar die AF werkt wel.

      Jan.
      Wait and see, er is voor mij nog maar 1 ding nog onzeker op die MKII, de high-iso performance. Als die op het niveau van de Sony A900 staat, hoeft het voor mij niet, anders zal ik heel snel terug bij Canon zijn, met als hoofdreden: de lenzen!!
      Ps Jan, de AF van de oer-5D was prima, niet snel, wel correct. Op de D700 staat wel een véél snellere en accuratere AF. Dus het kan beter, véél beter. (canon, are you listening)
      Maar de lenzen... probeer bij Nikon maar eens een setje samen te stellen!! als je bij de langere brandpuntsafstanden iets wilt.. huilen met de pet op!! 80-400 (traaaaaaag) of 200-400 (superlens, maar waarschijnlijk ook de zoom met de slechtste prijs/kwaliteitsverhouding).... of niet per sé in 2.8 wil( waar zijn die 24-105f4.0 en 70-200 F4 varianten), vergeet het dan ook maar..Daar wint Canon het toch wel met grote voorsprong.
      Last edited by Rudy; 17 september 2008, 06:05.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark II

        Eerste samples:

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark II

          Ik sprong een gat in de lucht toen in de list price zag : EU : 2,499 €
          Sparen maar.
          Tegen nieuwjaar ga ik me er eentje aanschaffen. Dan zouden de eerste goede tests er moeten zijn, dus voorlopig nog effe afwachten.
          Ik ben trouwens niet eens zeker of ik mijn 350d wel wegdoe. Daar krijg je toch bijna niets meer voor en dat is nog steeds een betrouwbaar toestel. Tenzij mij iemand een fantastisch aanbod doet..
          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
          Fuji Finepix F30

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark II

            Dat is mijn volgende camera, zonder twijfel
            Heb nu twee 40D's, ga dus nog even wachten tot de eerste firmware updates er zijn, en de prijs waarschijnlijk in de 2000 Euro omgeving zal zakken, dus ik schat ergens volgend jaar, liefst voor de zomer (voor de events terug beginnen dus ).

            Enig minpuntje vind ik eerlijk gezegd de 3.9 fps, dat is wel weinig, maar de rest van de specs maken dit zeker goed, nu nog even afwachten wat de AF performance wordt en hoe de ruis op hoge ISO's zal zijn, maar afgaande op de originele 5D verwacht ik zeker geen problemen met ruis.

            Mijn volgende combi zal dus een 50D en een 5DII zijn ...

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark II

              Waarom video recording in godsnaam, ok je moet het niet gebruiken als je niet wil maar ik zag het er liever niet op staan. Wat is de meerwaarde hiervan ?
              http://www.jeanpaulmontuori.com

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                Waarom video recording in godsnaam, ok je moet het niet gebruiken als je niet wil maar ik zag het er liever niet op staan. Wat is de meerwaarde hiervan ?
                Vraag ik me ook af, zeker op een camera uit deze klasse ( = gadgets). Ik wil dit gerust inruilen voor een betere sealing en 100% viewfinder.

                Maar afwachten wat betreft de beeldkwaliteit, en de prestaties op hoge ISO. Dit interesseert mij het meest. Maar ik vermoed dat we op dit punt wel gerust kunnen zijn, maar ik ga toch afwachten vooraleer hierover uitspraken te doen.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark II

                  Mijn 1D zal een 5D mkII als broertje krijgen :-)
                  Huur mijn fotostudio
                  Jan Cornelis Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                    Waarom video recording in godsnaam, ok je moet het niet gebruiken als je niet wil maar ik zag het er liever niet op staan. Wat is de meerwaarde hiervan ?
                    Ik vraag me af waarom er altijd afgebroeken word op gebied van extra funkties!!!!
                    Wil je het niet, dan gebruik je het toch niet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark II

                      Niet echt verrassend he Nu ja ik moet toegeven dat ik heel lang gedacht heb dat het 16MP zou zijn. Hij scoort dus beter dan ik dacht.

                      Als voor beeldkwaliteit scoort ie zeker beter dan de Sony hoor Rudy want dit is heel waarschijnlijk de sensor van de 1Ds3 en die scoort op dat vlak duidelijk beter. Daar zou ik mij niet teveel zorgen over maken. Nu ja wie weet heeft ie zelfs ook gapless microlenzen en dan zal het zelf nog beter dan de 1Ds3 zijn.

                      En binnen 6 maand kost ie zelfs geen 2000€ meer tof tof tof.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Ik vraag me af waarom er altijd afgebroeken word op gebied van extra funkties!!!!
                        Wil je het niet, dan gebruik je het toch niet?
                        Idd. Paar jaar geleden heb ik hier wel eens een 10-tal goede redenen gegeven voor wat nu LiveView heet, maar evenzeer blind voor meerwaarde- of anti-P&S redenen was 90% er tegen Nu is het 1e dat men roept "...dat er LiveView moet opstaan!!"

                        Ik zie dat er nog steeds maar max +/-2.0 EV is? Waar ik sommigen al heb over klagen.
                        De mic moet je blijkbaar extern aansluiten? Wat dan wel al minder is voor dat filmen (ttz voor een spontaan tussendoor-filmpje toch).
                        Live histogram?

                        Aan het filmen vind ik bv interessant dat je geen 2e videocamera moet kopen om toch wat shots van een 2e cam in je film te kunnen monteren (als de kleuren wat overeen te stemmen zijn toch).
                        Je filmcamera zet je op een statief en met de 5DII film je wat close-ups of dergelijke
                        Last edited by maGuy; 17 september 2008, 09:15.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Niet echt verrassend he
                          Inderdaad, ze hadden deze cam met veel minder poeha mogen aankondigen


                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          En binnen 6 maand kost ie zelfs geen 2000€ meer tof tof tof.
                          Hmmm, denk je dat het zo snel zal gaan? De concurrentie is hier nog niet zo sterk he, enkel de D700 en de A900 kan je zo'n beetje (een beetje he ) als concurrentie beschouwen, dus ik vermoed dat de prijs niet zo snel sterk zal dalen. Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
                          Want ik dacht dat de prijs van de vorige 5d ook niet zo snel gezakt is hoor, enkel het laatste jaar is die sterk in prijs beginnen dalen.
                          Enfin, wie zien wel...
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark II

                            2 Features waren voor mij een must:

                            - AF micro-adjustment om verleden tijd te maken met die vervelende back/frontfocus
                            - Auto-ISO

                            En gelukkig; 't zit erop

                            Maar op dat laatste heeft Nikon toch een dikke voorsprong wat de instellingsmogelijkheden betreft. Auto-Iso zonder maximum-instelling is eigenlijk totaal waardeloos. Hopelijk is dit iets dat via een software-update kan verholpen worden.

                            Rest me nog af te wachten wat 21Mp doet met de S/N-ratio en de IQ tov de good-old 5D.
                            Last edited by Jayjay_T; 17 september 2008, 09:32.
                            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ik vraag me af waarom er altijd afgebroeken word op gebied van extra funkties!!!!
                              Wil je het niet, dan gebruik je het toch niet?
                              Idd dan gebruik je het niet zoals ik al zei, maar als er iets aan scheeld ben je wel je camera voor een maand kwijt en word heel de camera erop afgerekend en anders perfect doet wat ie moet doen namelijk foto's maken.
                              Mijn persoonlijke mening is dat video op een "video camera" hoort, mag dat ? En ik breek het niet af, ik stel me alleen de vraag waarom ze video op een "professioneel foto toestel" met als doelgroep " trouw and studio fotografen" zetten.
                              http://www.jeanpaulmontuori.com

                              Comment

                              Working...
                              X