Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Video mode zalig. Jammer dat ie geen progressive scan heeft.
Een spiegelreflex die kan filmen is helemaal iets anders dan een videocamera.
Voor mensen die graag eens filmen geeft het een hoop nieuwe mogelijkheden.
Al zal dat allemaal nog lang niet optimaal zijn.
Somewhat surprisingly, Canon has not adopted the 40D/50D's AF system which, on paper, is superior, given that all nine of its AF points are cross-type. Canon USA's Westfall says the reason for that is the "6 Assist AF points plus center point were deemed to provide a higher level of performance for AI Servo AF than the center point-only arrangement of the [40D and] 50D." Given that we've previously found the overall autofocus performance of the 5D to be decent, while the 40D's tracking capability has been erratic at best, Canon has likely chosen the better of the two AF systems for the 5D Mark II.
Zoals gezegd...
Ik denk dus dat Canon geen AF risicos meer neemt en na mijn 450D ervaring (op dit moment ex-450D) kan ik dit alleen goed vinden.
Moet leuk zijn om dat dat in het trouwalbum te krijgen
Zal een nieuw product op de markt brengen.
Album met digitaal papier om filmpje te kunnen tonen.
Ben niet zeker dat gij (of ikzelf) wel helemaal meezijt met wat ik bedoel
Wat ik bedoel is dat een filmcamera normaal geen 30 apart mooie beeldjes opneemt, maar met keyframes werkt ed., tenzij er een progressive mode opzit (DENK IK), zoals bv op een HV-20 / HV-30 filmcamera.
Dacht dan wel dat je er beeldjes van goede kwaliteit apart kan uithalen, maw eender welk van de 30 per seconde dat je het mooiste vindt. Het zou er dus een 30fps fotocamera van maken, wat ook voor uw sport zijn nut heeft niwaar? Maar ik kan ernaast zitten...
Het is dan wel nuttig om uw 2e man dit zo te laten filmen terwijl gij voor het money shot probeert te gaan met slechts D3 snelheid
Ben niet zeker dat gij (of ikzelf) wel helemaal meezijt met wat ik bedoel
Wat ik bedoel is dat een filmcamera normaal geen 30 apart mooie beeldjes opneemt, maar met keyframes werkt ed., tenzij er een progressive mode opzit (DENK IK), zoals bv op een HV-20 / HV-30 filmcamera.
Dacht dan wel dat je er beeldjes van goede kwaliteit apart kan uithalen, maw eender welk van de 30 per seconde dat je het mooiste vindt. Het zou er dus een 30fps fotocamera van maken, wat ook voor uw sport zijn nut heeft niwaar? Maar ik kan ernaast zitten...
Ik dacht dat ook wel maar dan zit je in HD, wat 1980X1080(of zoiets) is dus amper 2MP, wat voor een moneyshot toch pover is.
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandegeBekijk bericht
hmm,
Eerst lezen en dan reageren is altijd handig in forums.
Of op tijd komen en niet reageren op iets wat ondertussen veranderd is is ook handig.
Het kan een type fout geweest zijn maar er stond wel iets heel anders in de post dan wat er nu staat. Zie ook de laatst gewijzigd.
Dus misschien is het de verkeerde die niet eerst gelezen heeft....
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Wat ben je nu met al die AF punten op een hoopje in 't midden??
Misschien wel, maar ik ben blij dat het er geen 54 geworden zijn waardoor je bijna niks meer ziet dat je AF punten. Voor mij was 1tje centraal genoeg. Als er dan echt extra punten moesten zijn, dan graag 4 er rond mooi op de 1/3 van het beeld.
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Wat ben je nu met al die AF punten op een hoopje in 't midden??
Tja, bij de 5D (Mk1 mogen we nu zeggen) is dat ook zo. Blijkbaar is het te moeilijk/kostelijk/. . . om een AF sensor te ontwerpen aangepast aan een FF sensor.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
nu nog even afwachten wat de AF performance wordt en hoe de ruis op hoge ISO's zal zijn, maar afgaande op de originele 5D verwacht ik zeker geen problemen met ruis.
Mark
De ruisonderdrukking moet stevig zijn met 75% meer pixels......
Comment