Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Waar haal je de info dat de auto-iso niet configureerbaar zou zijn? want dit zou inderdaad een blunder van formaat zijn. En voor mij de Canon engineers terug naar de tekentafel sturen
Ik lees er misschien over op dpreview , maar lijkt niet configureerbaar te zijn ...
Zo een boost van MP vind ik eigenlijk niet nodig en vind ik een evolutie in de verkeerde richting. De meeste gebruikers hebben dat niet nodig.
Het vraagt bovendien heel wat van uw pc. Dit betekent allicht nieuwe geheugenkaarten, nieuwe (externe) harddisks en een nieuwe pc bovenop de prijs van deze body.
Ik had wel verwacht dat bepaalde features op de body beter gingen zijn:
* betere AF
* betere metering van belichting (tov Nikon)
* max exposure compensation is nog altijd 2 stops ( duh! )
* 1 extra custom setting; mochten er wel meer zijn; twee is wel beter dan 1.
Goede features vind ik dan weer :
* weather sealing & dustprotection
* auto iso
* uitgebreide live view mogelijkheden
* my menu
* micro adjustments
* benieuwd wat die creative auto mode gaat opleveren
Benieuwd naar : de IQ (ruis, DR,..) met toch wel kleine pixels.
Verwonderd over: mogelijkheid tot filmen met een max van 24 minuten. Nogal vlees noch vis.
ik ben ook hoogst benieuwd naar de hoge ISO resultaten van dit toestel. Het zit in dezelfde prijsrange als de D700, en heeft inderdaad een paar punten voor hierop: video (for what it's worth), 21MP. Anderzijds is de AF inderdaad wat ondermaats en zit die in de D80/D90-klasse. De hoge ISO-prestaties zijn een trade-off tussen ruis en scherpte. Nikon heeft op de D300 gekozen om wat scherpte in te leveren om de ruis te verminderen; op de D700 maakt de lagere pixeldensiteit het mogelijk scherpte te bewaren zonder ruis te moeten toestaan; ik ben benieuwd hoe Canon dit oplost met een 21MP sensor die zowat dezelfde pixeldensiteit heeft als de D300: gaan ze meer ruis toestaan, of gaan ze ook wat aan scherpte inleveren - hierbij bedenkend dat er van 21 Mp al iets afkan
..but then again, I'm sure this can said about any of the brands, and not something we didn't know already. Just hearing it from an insider's mouth made me read it twice.
Nice new cam btw. I wonder how many Canon to D700 users will be kicking themselves now?
..but then again, I'm sure this can said about any of the brands, and not something we didn't know already. Just hearing it from an insider's mouth made me read it twice.
Nice new cam btw. I wonder how many Canon to D700 users will be kicking themselves now?
1: 5Dmk1 is not as good in terms of IQ as the D700
2: i never kick myself, i even like being myself, and that is all about evolution ;-)
3; there is always a way back ;-)
Als ik vorige maand een D700 had gekocht dan was ik vandaag nog gelijk tevreden.
Wat heeft deze 5D II nu echt als meerwaarde tegenover de 5D.
Nee; niet de AF.
...waarin ik lees: "They have the technology to blow the competition away by adapting the new 50D sensor tech in a full frame format and just easing off a little on the megapixels."
Comment