Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ha, heb jij er al ééntje dan?

    Ik weet nog dat toen de 450D aangekondigd werd ook iedereen gif aan 't spuien was dat de high ISO onbruikbaar zou zijn. Nu zwijgen ze wel.
    ik heb een 5D gehad en nu een D700, daar spreek ik over, NIET over de nieuwe 5D hé. Dus niet uit reviewkes, of van van "horen zeggen"
    En de 450D heb ik ook gehad, en ik blijf erbij dat de high-iso onvoldoende was voor mij.

    Comment


    • #32
      Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
      Laat nu Weather sealing nu juist voor de groep waar ze op mikken belangrijk zijn.
      Dual card slot ook belangrijk voor "die" groep, die kunnen zich niet permiteren dat een geheugen kaart slecht gaat funtioneren.

      Wacht, is de 5D geen typische studiokamera? (zeker met die fenomenale resolutie)
      En is een dual card slot voor een slecht werkende CF kaart?
      Ik heb hier dus totaal andere indeen over.
      Zo zie je maar....

      Comment


      • #33
        Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Geloven jullie nu allemaal zelf wat jullie schrijven??? de D700 zal misschien zelfs niet geklopt worden, ik vrees echt aangezien de hoge resolutie, dat de high-iso wel eens kan tegenvallen.
        Als ik het in cijfers uitdruk, schat ik dat de 5D 2 stops achterloopt op de D700, en de A900 als high-iso slaat ook al tegen...
        Bwa, de pixel pitch is even groot als bij een 20D (6,4 micron). Beeldkwaliteit zou dus minstens even goed moeten zijn
        Toch jammer dat ze weer meegegaan zijn in de MP race, 15-16MP was meer dan genoeg geweest. Misschien komt er nog een "kleine" 5D ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #34
          Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
          Stel nu eens dat er een "progressive mode"-optie aan die video zat? (zal wel niet) Dan had je 30fps aan vrij goede beelden om het beste kusmoment zeker niet te missen. Ok, het is dan "maar HD", maar die keuze maak je dan maar op het moment zelf.
          Moet leuk zijn om dat dat in het trouwalbum te krijgen
          Zal een nieuw product op de markt brengen.
          Album met digitaal papier om filmpje te kunnen tonen.

          Ik vind dit filmen een leuke optie maar niet in deze toepassing.
          Trouwens hoe zit het met de AF tijdens filmen. Is die zoals bij de D90: nada.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
            Laat nu Weather sealing nu juist voor de groep waar ze op mikken belangrijk zijn.
            Dual card slot ook belangrijk voor "die" groep, die kunnen zich niet permiteren dat een geheugen kaart slecht gaat funtioneren.

            Wacht, is de 5D geen typische studiokamera? (zeker met die fenomenale resolutie) Of gaan we er sportfotografie aan 2mpixels en 3?9fps mee doen in de regen?
            En is een dual card slot voor een slecht werkende CF kaart?
            Ik heb hier dus totaal andere ideen over.
            Zo zie je maar.... ieder heeft zijn wensen.
            Maar ik zit er niet mee in dat er ALLES op zit, en ALLES goed werkt, dan hebben we de perfekte cam

            Comment


            • #36
              Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat 2499€ sowieso te hoog is. Dat is altijd het geval bij canon want dat is listprijs. Echte prijs is waarschijnlijk al iets van 2300€ en misschien zakt dit niet supersnel maar promotie acties maken ook steeds deel uit van canon's strategie en daar zal dus ook misschien wel een rebate inzitten en dan gaat die 2000€ toch niet erg veraf meer zijn denk ik.
              You make me very happy, you know .
              Alhoewel de 50d, of het zal dan misschien wel 60d worden, voor mijn fotografie misschien toch interessanter is. Bwaah, stof tot nadenken...
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #37
                Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                2 Features waren voor mij een must:

                - AF micro-adjustment om verleden tijd te maken met die vervelende back/frontfocus
                - Auto-ISO

                En gelukkig; 't zit erop

                Maar op dat laatste heeft Nikon toch een dikke voorsprong wat de instellingsmogelijkheden betreft. Auto-Iso zonder maximum-instelling is eigenlijk totaal waardeloos. Hopelijk is dit iets dat via een software-update kan verholpen worden.

                Rest me nog af te wachten wat 21Mp doet met de S/N-ratio en de IQ tov de good-old 5D.

                Waar haal je de info dat de auto-iso niet configureerbaar zou zijn? want dit zou inderdaad een blunder van formaat zijn. En voor mij de Canon engineers terug naar de tekentafel sturen

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Wacht, is de 5D geen typische studiokamera? (zeker met die fenomenale resolutie)
                  En is een dual card slot voor een slecht werkende CF kaart?
                  Ik heb hier dus totaal andere indeen over.
                  Zo zie je maar....
                  Je steekt de kaart er niet in als je weet dat ie slecht werkt, lijkt me vanzelfsprekend
                  Wel kan het fout lopend tijdens de reportage...dan heb je nog een copie op je tweede kaart, mits zo ingesteld natuurlijk.
                  Journalisten en trouwfotografen behoren ook tot die groep, voor hun is regen niet onoverkomelijk lijkt mij.
                  http://www.jeanpaulmontuori.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    ik heb een 5D gehad en nu een D700, daar spreek ik over, NIET over de nieuwe 5D hé.
                    Ah, OK. Ik dacht dat je de 5D II aan 't vergelijken was met de D700.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                      Idd. Paar jaar geleden heb ik hier wel eens een 10-tal goede redenen gegeven voor wat nu LiveView heet, maar evenzeer blind voor meerwaarde
                      Behalve voor speciale3 toepassingen ontgaat mij de LV ook nog steeds en filmen: videocamera.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Ah, OK. Ik dacht dat je de 5D II aan 't vergelijken was met de D700.
                        Nee, kon ik dat maar, ik zal altijd het probleem hebben dat ik geen 5D en 5DMKII samen zal hebben, (wel een D700 en een 5DmkII waarschijnlijk)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                          "Magnesium alloy construction with additional environmental protection"

                          Is dit nu een "weather sealing" zoals op de 1 reeks ?
                          Waarschijnlijk niet want dan hadden ze het wel zo genoemd.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                            De mic moet je blijkbaar extern aansluiten? Wat dan wel al minder is voor dat filmen (ttz voor een spontaan tussendoor-filmpje toch).
                            Is voorzien van een interne (mono-)micro, maar je kan extern een stereomicrofoon aansluiten (betere klankkwaliteit, en indien het juiste materiaal, meer regelmogelijkheden).
                            Je kan de drie gaatjes van de interne micro zien onder het 5D logo op http://www.robgalbraith.com/bins/mul...id=7-9316-9607

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              ik heb een 5D gehad en nu een D700, daar spreek ik over, NIET over de nieuwe 5D hé. Dus niet uit reviewkes, of van van "horen zeggen"
                              En de 450D heb ik ook gehad, en ik blijf erbij dat de high-iso onvoldoende was voor mij.
                              Je zegt toch dat de mark2 2 stops zal achterlopen op de D700.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 5D Mark II

                                alleszinds, zal het wel een dijk van een toestel zijn , net zoals de D700 , net zoals de ouwe 5D , net zoals elke nieuwe cam gereleased dezer dagen

                                high iso staat hier ook al , en zal natuurlijk goed zijn, ze zijn nu ook ni stom bij canon

                                www.kemizz.com
                                Brand new Blog
                                kemizzdotcomonflickr

                                Comment

                                Working...
                                X