Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Het enige wat niemand hier begrijpt, is dat een Anti-scratch laag, toch nooit onder 2 andere lagen kan/mag steken, maar eerder als eindlaag, bovenaan moet zitten …. toch ??
    Tenzij, als die 3 lagen in een keer aangebracht worden, of zoiets!!

SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Denk ook dat we nu aan het pixelpeepen zijn. Druk deze foto's eens af en ze zijn gewoon perfect. Hoe meer pixels hoe onscherper de beelden als je op pixel groote kijkt volgens mij. Zie een scherpe lijn van zwart op een wit blad papier. Met een 1 MP camera registreerd de ene pixel zwart en de andere wit. Een prachtig scherp beeld als je pixel niveau kijkt. Neem nu een 15 MP camera en op hetzelfde fysische beeld van de overgang naar zwart naar wit neem je detail op met 5 pixels. De buitenste zijn perfect zwart en wit maar die ene daar in het midden registreerd eerder grijs. Die pixel is ook een heel deel kleiner (niet alleen op de sensor, maar ook tegenover het beeld dat moeten worden opgenomen). Als je op pixel groote kijkt dan lijkt het inderdaad minder scherp. Maar is het een slechtere foto? Ik geloof het niet. De afdruk van de 15MP foto zal beter zijn.
      Als je ervan uit gaat dat je elke foto enkel afdrukt en verder niet bekijkt dan is zelfs de resolutie van een 30D en 40D reeds dik in orde. Ik ben geen professioneel fotograaf en aldus ben ik ook niet geinteresseerd in afdrukken. Ik (en vele anderen op dit forum)kan op een andere manier genieten van foto's door ze in detail op 100 % te bekijken.Als je als fabrikant een nieuw model camera op de markt gooit waarvan je zelf beweerd dat hij beter is dan de vorige modellen(minder noise, betere microlenzen, verbeterde processor enz)....dan moet je dit ook waarmaken lijkt me. Indien de prototypes nog niet de beeldkwaliteit van de uiteindelijke camera hebben dan neem je als fabrikant een wel heel groot risiko. De foto's met hogere ruiswaardes van de 50D lijken mij alsof ze een paar keer na elkaar door noise ninja of neatimage gehaald zijn. Je kan als je heel goed kijkt bij de foto op iso 640(stoel) de vlekkerige noise(blauwe, rode groene stippen) goed waarnemen.....ze zijn evenwel zo soft uitgesmeerd dat het haast niet anders kan zijn dan een soort toegepaste NR . Deze foto is trouwens ook met twee volledige stops onderbelichting gemaakt....je vraagt je toch wel af waarom.....als je foto's op een hogere isowaarde wil laten zien is onderbelichten toch wel het allerlaatste wat je moet doen om mooie ruisvrije foto's te maken. Ik hoop nog steeds dat het door de onkunde is van de fotograaf en een slecht objectief. De foto's op Dpreview lijken in dit opzicht toch wel beter....daar heeft men misschien bewust de meeste exemplaren op hogere isowaardes weggelaten. Er zit er maar ééntje bij op iso 6400.....ééntje op 1600 ....en nog een tweetal op iso 800. Bij deze foto's heeft men dan ook nog geprobeert om zoveel mogelijk schaduwen te vermijden.....waarschijnlijk omdat je in schaduwpartijen net goed de noise kunt zien.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 4 september 2008, 18:54.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ik (en vele anderen op dit forum)kan op een andere manier genieten van foto's door ze in detail op 100 % te bekijken.
        Meent ge dit nu echt, of is het een grapje?
        Zo niet, dan is het een primeur, voor mij!
        Enfin, ieder zijn hobby.
        SF
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Meent ge dit nu echt, of is het een grapje?
          Zo niet, dan is het een primeur, voor mij!
          Enfin, ieder zijn hobby.
          SF
          Geen grapje. Ik laat af en toe wel iets afdrukken.....maar eerder zelden. Ik heb veel meer voldoening om mijn foto's via vrienden en kennissen te delen via email dan dat ik ze afprint en in een fotoalbum o.i.d steek. Ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt (tweede primeur voor u ). Bekijken op 100% is bij mij dan vooral bij macro of dierenfotografie....ik wil de facetten in de ogen van een vlieg kunnen zien en de pluimekes op de vleugels van een meesje kunnen tellen.. Mensen hebben mij al een zonderling genoemd ook.....stoort mij helemaal niet. Aan iedereen scheelt er wel iets......bij sommigen kan je het zien
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Geen grapje. Ik laat af en toe wel iets afdrukken.....maar eerder zelden. Ik heb veel meer voldoening om mijn foto's via vrienden en kennissen te delen via email dan dat ik ze afprint en in een fotoalbum o.i.d steek. Ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt (tweede primeur voor u ). Bekijken op 100% is bij mij dan vooral bij macro of dierenfotografie....ik wil de facetten in de ogen van een vlieg kunnen zien en de pluimekes op de vleugels van een meesje kunnen tellen.. Mensen hebben mij al een zonderling genoemd ook.....stoort mij helemaal niet. Aan iedereen scheelt er wel iets......bij sommigen kan je het zien
            Niets tegen: monitor of TV fototjes kijken, hoor, maar eens kijken of we over hetzelfde praten!!
            100% dat is toch actual pixels, hé…in CS3 > Ctl+Alt+Num: 0, juist?
            Bij de 50D zie ik dan: +/- 1/20'ste van de volledige foto, juist?
            Nu probeer ik hiervan te genieten, maar het lukt me niet!
            Ctl+Num: 0 > fit screen.. Hahaaa ….NU wel!
            Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn afwijkingen.
            SF
            00.00 Gone

Comment

ik weet uit zeer goede bronnen dat Cannon om de 8 maanden met een nieuw model uitkomt, iemand die vandaag de 50 D aanschaft heeft die dan binnen 8 maanden, bij de uitkomst van het nieuwe model een oude bak vast, neen toch. in ieder geval mijn 2 maanden oude 40D doe ik er toch niet voor weg hoor.
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                Niets tegen: monitor of TV fototjes kijken, hoor, maar eens kijken of we over hetzelfde praten!!
                100% dat is toch actual pixels, hé…in CS3 > Ctl+Alt+Num: 0, juist?
                Bij de 50D zie ik dan: +/- 1/20'ste van de volledige foto, juist?
                Nu probeer ik hiervan te genieten, maar het lukt me niet!
                Ctl+Num: 0 > fit screen.. Hahaaa ….NU wel!
                Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn afwijkingen.
                SF
                Wat ik uiteindelijk wil zeggen is dat de 50D foto's die je nu kunt vinden op het internet (en deze kan je ook op 100% bekijken) zeer zeker niet super zijn in vergelijking met toestellen die je vandaag reeds voor veel minder centen kunt kopen. Misschien is het toestel beter dan wat je kunt zien via testfoto's op allerlei sites....maar ik kan nu enkel via deze foto's beoordelen......en ik vind deze foto's niet goed. Men doet bij Canon net alsof men met hun nieuwe sensortechnologie het wiel opnieuw heeft uitgevonden......ik zie geen verbetering in beeldkwaliteit tov hun wat oudere cameramodellen.

Comment

Idd, en bovendien denk ik dat je terecht bedoelde op 100% bekijken voor macro- en dierenfoto's, dat is gewoon leuk om alles veel groter te zien dan dat je met het blote oog kunt waarnemen (de ogen van een spin, of weet ik veel wat) of een vogel in de verte wat op 'inzoomen' om zijn verenpatroon te kunnen zien (zonder een 1200mm lens) en dan is het wel leuk dat de foto dan scherp ook is en ik vrees dat je dan (met de nu beschikbare lenzen?) niet veel verder kunt/moet gaan dan pakweg 6 of 8 Mp, of mss zelfs nog minder, was de eerste 1D daar niet voor gekend?
                  Maar eigenlijk moet je dan een Sigma SD 9 of 10 kopen, die zijn tenminste mooi op 100%, jammer dat die camera's niet echt gebruiksvriendelijk schijnen te zijn (geen jpg enzo) en je niet veel keuze hebt van lenzen.

Wat voor nut heeft het trouwens om te zeggen dat de foto's er goed zouden uitzien moest je resizen naar 10 of 12 Mp, dan kan ik de mijne ook upsampelen naar minder scherpe 15 Mp foto's de prints gaan er hetzelfde uitzien als je het mij vraagt

Ze hadden beter die, ongetwijfeld goede, nieuwe microlenzen in een 10 of 12 Mp camera gestoken.
                  Hopelijk gaan ze met de nieuwe FF niet dezelfde richting uit, maar daar zitten we wsl nog niet aan de limiet.

Mss gaan de 40D's en 5D's wel terug stijgen in prijs anders.
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                    Maar eigenlijk moet je dan een Sigma SD 9 of 10 kopen, die zijn tenminste mooi op 100%, jammer dat die camera's niet echt gebruiksvriendelijk schijnen te zijn (geen jpg enzo) en je niet veel keuze hebt van lenzen.

.

Ja, die Foveon sensor, DAT was vooruitgang, helaas had ie ook nadelen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                      ik weet uit zeer goede bronnen dat Cannon om de 8 maanden met een nieuw model uitkomt, iemand die vandaag de 50 D aanschaft heeft die dan binnen 8 maanden, bij de uitkomst van het nieuwe model een oude bak vast, neen toch. in ieder geval mijn 2 maanden oude 40D doe ik er toch niet voor weg hoor.
                      Das straf!!! Dat wil zeggen dat ik binnenkort al een opvolger van mijn canon 450D mag verwachten...deze is uit van begin dit jaar! Doe er 8 maanden bij en het is bijna zover! Ik kan me niet inbeelden dat ze dan met veel nieuw gaan afkomen,buiten mischien een helder scherm van de 50D...

Grtz Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Verander die 8 maanden maar in 18 maanden. Maar blijkbaar waren ze voor de 50d iets sneller dan gewoonlijk.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Verander die 8 maanden maar in 18 maanden. Maar blijkbaar waren ze voor de 50d iets sneller dan gewoonlijk.
                          Tgaat over CANNON é

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                            Tgaat over CANNON é
                            Ik heb het ook gelezen, maar ik heb het maar zo gelaten, alhoewel ik moet toegeven dat ik getwijfeld heb
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Ja, die Foveon sensor, DAT was vooruitgang, helaas had ie ook nadelen....
                              In de test van de Sigma DSLR zag ik meer nadelen dan voordelen.

Veel ruis, en een sterk verminderde kleurweergave als de iso wat verhoogd werd.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Voor wat het waard is
                                50D....One of the fastest AF systems in the world
                                De 50D volgens Brutus östling, een vermaard natuurfotograaf uit zweden!

blog /foto's

SF
                                Last edited by StoneFree; 7 september 2008, 00:12.
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X