Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d 15mp

begin toch heel hard te druppelen nu .. neen ?

http://www.bobatkins.com/photography...n_eos_50D.html

Comment

UPDATE: The Canon 50D has been announced on August 26, 2008. Please see Photography Bay’s Canon 50D Reviews and Resources page and Canon 50D Official Announcement page for more. You can pre-o…

groeten,

Comment

En hier is de lek op de Canon-Europa site

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
          En hier is de lek op de Canon-Europa site

http://www.canon-europe.com/For_Home..._50D/index.asp
          Page not found

Comment

TUURLIJK !

Dat is een fout! Te vroeg er op gezet, moet vlug weer verdwijnen...

Ofte, als het al werkelijk op de site komt, is dat gewoon de hypes voeden of de website testen, omdat de lanceringsdatum er bijna is. Alsof dat elke keer per ongeluk gebeurd, in meerdere landen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
              **** , hij heeft Digic IV , moet ik wat anders verziinnen om hem niet te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                TUURLIJK !

Dat is een fout! Te vroeg er op gezet, moet vlug weer verdwijnen...

Ofte, als het al werkelijk op de site komt, is dat gewoon de hypes voeden of de website testen, omdat de lanceringsdatum er bijna is. Alsof dat elke keer per ongeluk gebeurd, in meerdere landen.
                Dat hoort gewoon bij de marketing.
                Ze weten bij Canon goed genoeg dat zo'n "lek" voor de nodige reclame zorgt op alle forums die iets met fotografie te maken hebben.

In ieder geval, de iso kan zelfs twee stops hoger gezet worden, misschien hebben ze een sensor die één tot zelfs twee stops beter is bij hoge iso, maar dat zullen we moeten afwachten. Zelfs één stop verbetering is een evolutie zoals we niet meer gezien hebben van de 20D ten opzichte van de 10D en 300D. De latere modellen hebben wel wat meer pixels gekregen, maar de ruis is ongeveer hetzelfde gebleven op de hoge iso-waarden.

Als die sensor bijvoorbeeld op iso 6400 even goed zou presteren als een 40D op iso 1600, dan wordt de noodzaak van lichtsterke lenzen weer veel kleiner.
                Dan kan je zelfs met een 55-250 IS al vrij goede concertfoto's maken.

We zullen de tests maar afwachten, want het is ook mogelijk dat Canon die hogere iso-waarden erbij heeft gezet omdat de anderen dat ook doen (ook al kan je er meestal niet veel mee doen).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

In ieder geval ben ik enorm tevreden dat ik een 5D gekocht heb een paar maanden geleden: het was een goed toestel 3 jaar geleden en het is nog steeds een prachtig toestel nu, aan een goede prijs/kwaliteit verhouding.
                  Dus het voordeel van vernieuwing is ook: lagere prijzen voor nog altijd zeer goed materiaal!
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Ik zat op een 50D te wachten, als upgrade van m'n 350D. Ik zal dus gauw mijn geld mogen tellen

Ik zoek vooral een iets hoger dynamisch bereik en een goed bruikbare iso 800-1600. Hopelijk komt die nieuwe sensor en digicIV goed uit de testen.
                    Ik wacht alvast vol spanning.
                    www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Dat hoort gewoon bij de marketing.
                      Ze weten bij Canon goed genoeg dat zo'n "lek" voor de nodige reclame zorgt op alle forums die iets met fotografie te maken hebben.

In ieder geval, de iso kan zelfs twee stops hoger gezet worden, misschien hebben ze een sensor die één tot zelfs twee stops beter is bij hoge iso, maar dat zullen we moeten afwachten. Zelfs één stop verbetering is een evolutie zoals we niet meer gezien hebben van de 20D ten opzichte van de 10D en 300D. De latere modellen hebben wel wat meer pixels gekregen, maar de ruis is ongeveer hetzelfde gebleven op de hoge iso-waarden.

Als die sensor bijvoorbeeld op iso 6400 even goed zou presteren als een 40D op iso 1600, dan wordt de noodzaak van lichtsterke lenzen weer veel kleiner.
                      .
                      Zulke sprongen zijn IMO niet mogelijk bij reeds jaren bestaande technologie.
                      Ik vermoed dat alle recente verbeteringen in zichtbare ruis
                      (Nikon) neerkomen op steeds betere en vooral sterkere ruisonderdrukking....
                      Hopelijk heeft Canon zich nog ingehouden bij het toepassen van degelijke "strijkijzers" , maar 15MP doet het ergste vrezen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        JA ik volg je 100% want na dat chinees lek zou het dus toch wel waar kunnen zijn en met DIGIC 4 natuurlijk want DIGIC 3 zoals ik zei zou raar geweest zijn. Maar 15 MP wie moet dat nu hebben. Zelf zou ik er nog niet teveel last van hebben want ik gebruik toch niet vaak kleine diafragma's en extra pixels zijn altijd meegenomen als de beeldkwaliteit evengoed is. Ik ga er maar vanuit dat dit hier het geval is. Maar de beeldkwaliteit kan nog op veel vlakken beter waar ik meer het nut van inzie dan wat extra pixels.
                        Als de fabrikanten nu toch eens ten dele terug in de andere richting zouden werken........stel je een 8 mp fullframe voor met de technologie die men nu in een 21mp camera perst....14 bit en grotere pixels i.p.v alsmaar meer en meer.....gegarandeerd een topcamera die echt ruisvrij is tot iso 3200.......voor de meeste amateurs meer dan voldoende.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 22 augustus 2008, 22:30.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

waarom bang zijn van 15MP. Pentax deed dit ook van 10MP naar 14.6MP en die doet wat ruis niet echt onder voor de 40D het enige wat ik nu mis is mijn oude 14.6MP en wat ik niet mis is de 3fsp
                          ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
                            waarom bang zijn van 15MP. Pentax deed dit ook van 10MP naar 14.6MP en die doet wat ruis niet echt onder voor de 40D het enige wat ik nu mis is mijn oude 14.6MP en wat ik niet mis is de 3fsp
                            Ge moet wel rekenen dat 15mp bij canon zowat overeenkomt met +/ 17mp bij pentax. (1,6 crop versus 1,5). Enkel de zeer goede lenzen gaan nog optimaal werken op die resolutie.

Comment

Geheugenkaart.be verkoopt hem al: voor 1248 € !
                              (Er is echter nog geen stock op dit moment )

kwestie van indekken:
                              Für Vollständigkeit und Korrektheit der Daten wird keine Haftung übernommen.
                              Last edited by BigDuckSix; 22 augustus 2008, 23:37.
                              www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                                Zulke sprongen zijn IMO niet mogelijk bij reeds jaren bestaande technologie.
                                Ik vermoed dat alle recente verbeteringen in zichtbare ruis
                                (Nikon) neerkomen op steeds betere en vooral sterkere ruisonderdrukking....
                                Hopelijk heeft Canon zich nog ingehouden bij het toepassen van degelijke "strijkijzers" , maar 15MP doet het ergste vrezen....
                                je maakt IMHO verschillende redeneringsfouten ..

Wat laat je denken dat men nog steeds de "reeds jaren bekende technologie" toepast zoals ze jaren geleden ontworpen werd ?
                                Hoe verklaar je dan de kwaliteit van bvb een 450D ? ruisonderdrukking in de camera ? kom nou .. wat blijft er dan nog over aan detail in de foto bij zulke vooropgestelde agressieve ruisonderdrukking ? niets ?
                                Lees er maar eens Sony CX news op na om te zien hoe die "bekende technologie" gerafineerd wordt om er behoorlijke compact sensoren mee te maken ..

Lees er ook deze draad maar eens op na .. heel zinnige zaken worden daar uit de doeken gedaan

.. waaronder deze quote om te beginnen

"...No! It's a myth and totally incorrect that higher pixel has to equal higher noise. It got spread around so much some people started to believe it. Technology permit image from 100MP sensor can have the same noise as 1MP sensor. Both sensors will collect exactly the same amount of light.

Canon wouldn't made the new camera 15MP if it does not have the means to do it without increase noise...."

FWIW

Comment

Working...
                                X