Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Jammer dat ik geen EXIF-waarden terugvind, b.v. van Guy Mortiers foto. Ben wel benieuwd.
    Jawel, je kan deze waarden oproepen via:
    1)De link ->More properties te vinden onder "Taken with a Canon EOS 50D". (zie rechts onder)

2)Of via ->All sizes->orginal

Guy Mortiers=
    Camera: Canon EOS 50D
    Exposure: 0.025 sec (1/40)
    Aperture: f/5.6
    Focal Length: 76 mm

Have fun
    Ivan
    Ivan
    http://www.henderix.be

Comment

Thanks, man! Heb ik al gezegd dat ik jouw 50D foto's erg geslaagd vind?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Hmmm je weet nooit maar dit is allemaal erg ongeloofwaardig eigenlijk.
        40D opvolger is normalerwijze voor PMA niet photokina (alhoewel de 10D ook sneller gelanceerd werd).

Maar die 15 MP en Digic III dat klopt niet vrees ik. 15 is teveel vooral daar canon nu al jaren met deze reeks camera's voor beeldkwaliteit gaat en niet voor MP's en moest hij dan 15 MP zijn dan moet die digic III eigenlijk ook veranderen want dat zou andere processing vragen. Nu ja wie weet kan de digic III die wel aan je weet nooit natuurlijk.

Anderzijds ik betwijfel toch ook dat canon de nieuwe XXD en 5D opvolger beide op photokina tesamen zou lanceren dat is ook niet hun gewoonte.

Voor de rest merken die snel op elkaar reageren etc is onzin De opvolger van de 50D is nu al zeker zwaar in ontwikkeling.
        het is nu wel digic IV ipv III
        ik streef naar goeie fotokes
        Canon 7D en Canon glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
          het is nu wel digic IV ipv III
          Ik had dus gelijk he! DIGIC III dat kon niet! En dat was het dus ook niet.

Comment

Gisteren ergens gelezen dat Canon resoluut de Romeinse cijfers laten vallen heeft en nu kiest voor Digic 4 ipv Digic IV.

(kan alleen de bron van dit nieuws niet meer terug vinden)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
              Mmmm Danny...
              Dit zijn niet mijn ervaringen….toch al meer dan 1500 clicks (firmware1.03)zonder problemen.
              Kom van een 40D, en vind de 50D over heel de lijn een verbetering.
              Was vorige week (in opdracht) op de boekenbeurs…heb net 3 onbewerkte jpegs 15MP outputs online gezet. (zie URL onderaan mijn handtekening).
              Zelfs bij het “pixelpeepen” -> zie all sizes denk ik niet dat mijne 40D het er beter had vanaf gebracht. Foto’s genomen met een simpele 17-85/f4-5.6 en beperkte invulflits.

Greetz
              Ivan
              sorry, wil je niet teleurstellen, maar volgens mij zijn die beelden niet echt scherp.(bewegingsonscherpte ?, lens ?)

Comment

Working...
              X