Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Zou de snelheid van opvolging 40D > 50D niet iets te maken kunnen hebben, met de : err.99 van de 40D?
    Vermits ze er totaal niet in slagen om het via firmware te doen!!
    De 50 is wel een pak prijziger!! (momenteel)
    ...en zo wordt: mijn/onze loodzware horror-rugzak, toch iets lichter om te dragen

SF

P's Ik moet morgen, voor de zaak, 2 dagen naar de IFA, benieuwd!
    volgens mij ligt de oorzaak in het feit, zoals ik vorig jaar reeds uitgestippeld heb, dat de 40d te licht was toz van de concurrentie in dit segment. Het toestel is daarom onmiddellijk ook aan een vele lagere prijs verkocht dan origineel gepland door Canon. De 50d is daarentegen veel meer compleet toestel dan de 40d, kan nog niet tippen aan de nikon d300, of het moet zijn dat de beeldkwaliteit stukken beter is. De 50d is het toestel dat vorig jaar op de markt had moeten komen ipv de 40d, alhoewel 12mp had ook al voldoende geweest mijn inziens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      ... De 50d is daarentegen veel meer compleet toestel dan de 40d, kan nog niet tippen aan de nikon d300, of het moet zijn dat de beeldkwaliteit stukken beter is. De 50d is het toestel dat vorig jaar op de markt had moeten komen ipv de 40d, alhoewel 12mp had ook al voldoende geweest mijn inziens.
      Kijk, dat vind ik nu toch fantastisch dat jij van een toestel dat nog moet uitkomen al weet dat het aan een ander toestel niet kan tippen, proficiat hiervoor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Kijk, dat vind ik nu toch fantastisch dat jij van een toestel dat nog moet uitkomen al weet dat het aan een ander toestel niet kan tippen, proficiat hiervoor !
        Sommige mensen hebben een glazen bol.

Ik denk dat we best de testresultaten afwachten, in ieder geval heb ik nog geen plannen om binnenkort mijn 40D te vervangen door een 50D.
        Misschien koop ik volgend jaar wel de opvolger van de 5D, of zelfs een 1D MKIII, maar dat zien we dan wel weer.

Voorlopig doet de 40D alles prima.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Yep, dat was ook mijn gedacht. Dit illustreert (nogmaals!!) de relativiteit van de postings van bepaalde personen .
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ben echt zéér benieuwd naar die hoge ISO ruis. Als 't echt zogoed wordt als beweert word, dan zou dat een zeer significante upgrade zijn. Vooral voor mijn indoor sportfotografie zou die geweldige ruisprestatie en AF het makkelijker maken, de 30D stelt op die gebieden toch wat telleur.
            Zodra de prijs wat gezakt is ga ik deze dan waarschijnlijk aanschaffen, en de 30D verkopen, ondanks ik 'm pas 1,5jaar heb.
            Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
            Visit my Flickr

Comment

och jong dat verwijt heb ik ook gekregen voor de 40d, de 300d en de a700's op de markt kwamen. Al wat ik toen geschreven heb is uiteindelijk bevestigd geworden. Op basis van ervaring en kennis is dit niet zo moeilijk, daarbij veel contacten en achtergrond informatie kan wonderen doen, en vooral den bril afzetten waarop Canon, Nikon...... op staat, dat helpt ook heel veel.
              Je moet de kritiek ook maar eens (her)lezen van sommige toen ik deze thread gestart heb.

Het enigste wat ik niet weet is hoe de beeldkwaliteit van de 50d zich gaat manifesteren toz van de d300.
              Waar ik wel bang voor ben zijn de lenzen, als je ziet dat het gedrag van de 70-200 F2,8 al niet optimaal te noemen is (beperkte resolutie) op de 450d, vraag ik me af hoe zulk een lens zich gaat gedragen op 15mp. En dat is geen opmerking om de 50d af te breken, vind het op het eerste zicht een prachtig toestel, maar het is een vraagstelling.

Comment

och jong dat verwijt heb ik ook gekregen voor de 40d, de 300d en de a700's op de markt kwamen.
                Hmmm dat is jouw interpretatie in mijn ogen ben je toen zwaar afgegaan met je commentaar. Je ziet dus maar zelfs dat is een persoonlijke interpretatie.

Als voor 50D ik zou toch echt afwachten hoe die presteert want 15 MP vind ik veel op zo een kleine sensor. Als ze kunnen herhalen wat ze deden met de 20D zal het toch de moeite zijn maar beter eerst zien en dan pas geloven. Anderzijds tot nu toe heeft Canon op dat vak nooit teleurgesteld dus er is zeker hoop om het te geloven. Maar die 1 tot 1,5 stop beter hmmm....
                Last edited by Kevlar; 1 september 2008, 10:58.

Comment

Waar ik wel bang voor ben zijn de lenzen, als je ziet dat het gedrag van de 70-200 F2,8 al niet optimaal te noemen is (beperkte resolutie) op de 450d, vraag ik me af hoe zulk een lens zich gaat gedragen op 15mp. En dat is geen opmerking om de 50d af te breken, vind het op het eerste zicht een prachtig toestel, maar het is een vraagstelling.
                  De jaren oude 1Ds II heeft een FF sensor van 16 Mp, de 1Ds III heeft er 21, voor de mensen die naar Mp kijken en die uw bewering dus niet kunnen volgen, geef eens wat uitleg waarom de 450D met amper 12 Mp meer problemen zou geven met bepaalde lenzen en bereken dan eens de absolute grens voor FF en deze lenzen.

Als deze niet zo oude lenzen aan hun fysische grenzen zouden zitten, nu al, zou dat wel heel korte termijn-economie zijn van CANON.

Wederom, explain. Ik heb er alvast nog niks over gelezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                    De jaren oude 1Ds II heeft een FF sensor van 16 Mp, de 1Ds III heeft er 21, voor de mensen die naar Mp kijken en die uw bewering dus niet kunnen volgen, geef eens wat uitleg waarom de 450D met amper 12 Mp meer problemen zou geven met bepaalde lenzen en bereken dan eens de absolute grens voor FF en deze lenzen.

Als deze niet zo oude lenzen aan hun fysische grenzen zouden zitten, nu al, zou dat wel heel korte termijn-economie zijn van CANON.

Wederom, explain. Ik heb er alvast nog niks over gelezen.
                    Hierin heeft hij gelijk hoor, De pixeldichtheid gaat bepalen of je aan de limiet komt van een lens of niet. En zelfs de 21 MP van de 1D is nog altijd niet de pixeldichtheid van de 450D daarvoor moet je iets van een 28 MP hebben.

Maar of dit dan ook een probleem is dat is iets anders natuurlijk. Ik ken bijna geen mensen die klagen over de 70-200 van Canon die hij een probleemlens noemt. Anders gezegd er is eigenlijk geen probleem.

Comment

Op dpreview staan nu ook voorbeelden van de 50D online
                      o.a. een iso 6400, die ziet er ronduit onbruikbaar uit!
                      het 1600 voorbeeld ziet er vrij ruisloos, maar ook vrij detailloos uit, ik vrees ervoor...
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        het 1600 voorbeeld ziet er vrij ruisloos, maar ook vrij detailloos uit, ik vrees ervoor...
                        Ik heb het ook juist gezien ( die foto met dat fruit). Ik zal mij dan maar niet afvragen hoe de fotos eruit zien op iso 12800 ...

Ik was eerst van plan om mij een 50d aan te schaffen, maar ik ga mijn mening toch nog eens herbekijken en even afwachten denk ik.
                        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                        een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Tja als je liever zou hebben dat Canon de ruis aanpakt zoals Nikon dan moet je maar overstappen. Maar mij lijkt die 6400 foto meer dan bruikbaar.

Waarom je besluit dat er bij de ISO1600 detail is verloren gegaan begrijp ik niet. Daarvoor zal je dezelfde foto op ISO100 en ISO6400 moeten vergelijken. En gewoonlijk heeft Canon daar oog voor. Ze vegen de details niet weg om minder ruis te leveren. Ik hoop dat dit zo blijft. Liever een beetje ruis en nog alle detail.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

**** zeg... ik ben ook een beetje teleurgesteld. 't Is me ook niet volledig duidelijk of high iso noise reduction opstond of niet.

Comment

'k Weet niet wat ze bij DPREVIEW met hun foto's gedaan hebben...
                              Ik heb eens de grote versie van de foto met het fruit gedownload (deze met ISO 6400) en in Photoshop gewoon verkleind naar het formaat op DPREVIEW (1024 pixels breed) en die ziet er stukken beter uit wat ruis betreft...

Comment

Ik heb de 6400 ISO file binnen gehaald en in photoshop eens onderhanden genomen... en vergis je niet.....met behulp van Noiseware komt er echt een mooie plaat uit die je doet verbazen dat die gemaakt is met jawel 6400!!!! iso.
                                Verklein je de foto ook nog een terug naar een 10 of 12 Mpixel formaat, dan heb je gewoonweg een prima bruikbare foto, voor een prima A3 afdruk.

Ik denk persoonlijk dat Canon een minder agressief NF in de software heeft.
                                Ik heb hier een FS crop bijgevoegd. Ik denk dat men ondertussen gaat verwachten dat men ruisvrije 6400 iso kan krijgen. En nogmaals ik sta echt te kijken van het resultaat van de laatste generatie camera's en dan bedoel ik natuurlijk de Nikon's maar ook deze Canon. En nu eerlijk wie maakt er nu veelvuldig gebruik van de 6400 ISO files, maar in nood is het gewoon te doen.

Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Working...
                                X