Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Both sensors will collect exactly the same amount of light.
    But not both pixels!!!
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
      waarom bang zijn van 15MP. Pentax deed dit ook van 10MP naar 14.6MP en die doet wat ruis niet echt onder voor de 40D het enige wat ik nu mis is mijn oude 14.6MP en wat ik niet mis is de 3fsp
      Simpel ik ben bang omdat wat ik al gezien heb van die Pentax 14MP is dat hij een stuk slechter is dan mijn stokoude 20D als je in de hoge iso zit. Want weinig ruis is makkelijk maar nog steeds een goed beeld hebben is iets anders. Smaken verschillen natuurlijk maar alle APS 14 MP's zijn in mijn ogen op dit moment onaanvaardbaar in kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        je maakt IMHO verschillende redeneringsfouten ..

Wat laat je denken dat men nog steeds de "reeds jaren bekende technologie" toepast zoals ze jaren geleden ontworpen werd ?
        Hoe verklaar je dan de kwaliteit van bvb een 450D ? ruisonderdrukking in de camera ? kom nou .. wat blijft er dan nog over aan detail in de foto bij zulke vooropgestelde agressieve ruisonderdrukking ? niets ?
        Lees er maar eens Sony CX news op na om te zien hoe die "bekende technologie" gerafineerd wordt om er behoorlijke compact sensoren mee te maken ..

Lees er ook deze draad maar eens op na .. heel zinnige zaken worden daar uit de doeken gedaan

.. waaronder deze quote om te beginnen

"...No! It's a myth and totally incorrect that higher pixel has to equal higher noise. It got spread around so much some people started to believe it. Technology permit image from 100MP sensor can have the same noise as 1MP sensor. Both sensors will collect exactly the same amount of light.

Canon wouldn't made the new camera 15MP if it does not have the means to do it without increase noise...."

FWIW
        Misschien zit ik ernaast, maar de redenering is loepzuiver....
        Het is ofwel mijn vermoeden, ofwel nieuwe technologie die versneld op de markt wordt geggoid (waarvoor dan Digic IV nodig is)
        Hopelijk het laatste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Misschien zit ik ernaast, maar de redenering is loepzuiver....
          Het is ofwel mijn vermoeden, ofwel nieuwe technologie die versneld op de markt wordt geggoid (waarvoor dan Digic IV nodig is)
          Hopelijk het laatste.
          Both sensors will collect exactly the same amount of light.
          Wat dus niet loepzuiver is. Bij gelijke technologie mag je stellen dat een 100MP camera 100 keer meer last heeft van ruis dan een 1MP camera. Bij wijze van spreken natuurlijk.

Ruis is afhankelijk van veel componenten, waaronder de signaalverwerking in de chip, de omzetting naar digitaal, en de verwerking van de gegevens, maar hoe groter je pixel, je photosite dus, hoe minder versterking nodig en dus hoe accurater die gegevens.

Maar de technologie staat niet stil en je mag inderdaad een sensor van vandaag niet vergelijken met een sensor van gisteren. De Canon 1D had een sensor van slechts 4MP en boven ISO400 had die meer ruis dan Toon Hermans zijn struikgewas.

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Wat dus niet loepzuiver is. Bij gelijke technologie mag je stellen dat een 100MP camera 100 keer meer last heeft van ruis dan een 1MP camera. Bij wijze van spreken natuurlijk.

Ruis is afhankelijk van veel componenten, waaronder de signaalverwerking in de chip, de omzetting naar digitaal, en de verwerking van de gegevens, maar hoe groter je pixel, je photosite dus, hoe minder versterking nodig en dus hoe accurater die gegevens.

Maar de technologie staat niet stil en je mag inderdaad een sensor van vandaag niet vergelijken met een sensor van gisteren. De Canon 1D had een sensor van slechts 4MP en boven ISO400 had die meer ruis dan Toon Hermans zijn struikgewas.

Dave
            Waarschijnlijk zal men wel een nieuwe technologie toepassen (mischien wel backlight), Canon gaat zijn reputatie nooit in gedrang brengen. Samsung is er in geslaagd een topkwaliteit 14,6mp sensor te produceren, en dat was dan nog wel hun eerste sensor voor DSLR. De densiteit bij de Canon zal wel 10 a 15% hoger liggen wat niet niks is, maar ik heb er het volle vertrouwen in. Je ziet een verdubbeling van het aantal Mp op 3 a 4 jaar tijd, dat is de tendens. En die sensors gaan in de nabije toekomst (misschien is het al zo) dezelfde gevoeligheid hebben als de FF sensors van vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als die sensor bijvoorbeeld op iso 6400 even goed zou presteren als een 40D op iso 1600, dan wordt de noodzaak van lichtsterke lenzen weer veel kleiner.
              Dan kan je zelfs met een 55-250 IS al vrij goede concertfoto's maken.
              Vergeet niet dat ruis niet het enige artefact is van hoge iso's.
              Uw dynamisch bereik gaat ook naar beneden. Velen schijnen dit te vergeten.

Tot aan iso800 valt dat wel mee. Maar als je nr iso1600 en hoger gaat, begint het serieus op te vallen. Als je dan een scene hebt met harde contrasten hebt (zoals de harde spotbelichting van concerten) dan zal uw camera niet alle tonen meer capteren.

Ben geen concertfotograaf maar in andere condicties met grote contrasten toch wel duidelijk vastgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Simpel ik ben bang omdat wat ik al gezien heb van die Pentax 14MP is dat hij een stuk slechter is dan mijn stokoude 20D als je in de hoge iso zit. Want weinig ruis is makkelijk maar nog steeds een goed beeld hebben is iets anders. Smaken verschillen natuurlijk maar alle APS 14 MP's zijn in mijn ogen op dit moment onaanvaardbaar in kwaliteit.
                Tegen iemand die denkt dat een 3 jaar oudere 20D beter is dan de K20D ga ik niks tegenin brengen je, hebt gewoon gelijk .

mvgr Walter
                ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Tegen iemand die denkt dat een 3 jaar oudere 20D beter is dan de K20D ga ik niks tegenin brengen je, hebt gewoon gelijk .

mvgr Walter
                  Dus nieuw is altijd is alle opzichten beter?

Comment

okay tijd om uit te schrijven
                    pixelpusher

Comment

mvgr Walter
                      Een smily zetten maakt deze bewering echt niet onwaar hoor.

Comment

't is da. De foto's van mijn 3 jaar oude 5D zijn echt rotslecht.
                        't is lik Boecht Van Denaldy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          But not both pixels!!!
                          Regulus heeft zijn quote uit deze thread op DPR: http://forums.dpreview.com/forums/re...9037262&page=1

Misschien even eerst helemaal lezen.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de 50D echt een stuk beter presteert qua ruis. Mark my words.
                          Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            't is da. De foto's van mijn 3 jaar oude 5D zijn echt rotslecht.
                            't is lik Boecht Van Denaldy.
                            Gene zever, ik was laatst nog eens door mijn archief aan 't lopen, en ik had shots van mijn 5D destijds op ISO400 waarvan ik dacht, amai zo'n ruis daarin!

Rotverwend zijn we.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                              Regulus heeft zijn quote uit deze thread op DPR: http://forums.dpreview.com/forums/re...9037262&page=1

Misschien even eerst helemaal lezen.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de 50D echt een stuk beter presteert qua ruis. Mark my words.
                              Allełaal veel ik denk en veronderstel werk en in de zin van Canon gaat niets nieuw maken dat slechter is dan de vorige versie maar niemand die even wat rekenwerk doet. Zulke vooruitgang(2,5 stops) komt er gewoon niet op minder dan een jaar tijd zonder echt nieuwe technologie.
                              De laatste reactie haalt dat ook goed aan:
                              there is a huge difference between the D700 at 12mp and a theoretical Canon 50D at 15 mp, one is FF the other a 1.6 crop. A very big difference....

David Hull wrote:
                              > There isn't that much difference between 12 MP and 15 MP and Canon
                              > doesn't appear to be pushing the ISO as high (only 12800). I think
                              > that much of the noise performance in the new Nikon's is due to
                              > in-camera signal processing after the capture. This isn't rocket
                              > science, Canon can do the same thing.
                              >

--
                              Cal
                              Ben wel benieuwd naar je "betrouwbare bron".
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                Zulke vooruitgang(2,5 stops) komt er gewoon niet op minder dan een jaar tijd zonder echt nieuwe technologie.
                                Ach wie weet hadden ze die gewoon in de kast liggen wachten tot het juist moment.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X