Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Bedoeling is om camera's objectief te beoordelen en niet sugjectief ( wat voor de ene goed is, is voor de andere slecht ---> zeer subjectief dus ). Ik weet niet met hoeveel camera's jij al hebt gewerkt maar ik denk dat het "gene vette" is zoals ze bij ons zeggen. Objectief beoordelen gaat veel beter als je zelf met verschillende camera's hebt gewerkt zodat je een idee kan vormen over de verschillen, waarin de ene camera beter is dan de andere bvb. . .

    Zucht . . . ik moet Wim gelijk gaan geven . . . hopeloos om deze discussie verder te zetten. Ik verspil verder geen tijd aan personen die steeds denken alle wijsheid in pacht te hebben, en knoop dit goed in je oren, ik kan veel beter een camera inschatten dan je denkt. Trouwens, waar staan er ergens fotos van jou te bekijken?

    Ja papa.

    Ik vind dat je 100% gelijk hebt dus ik stop er maar mee, lezen van info is schijnbaar te moeilijk voor mij!

    Jos

    Comment


    • #92
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
      Ik ga even mod spelen voor onze mod
      Laat dit topic aub verder gaan over gebruikerservaringen/koopinfo/... over de fuji!
      hehehe Wim, ik hoop de camera éen van de dagen opgestuurd te krijgen zodat ik zelf kan ervaren hoe deze presteert.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #93
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        awel awel awel wat is dat hier weeral zitten ze bijna weer op elkaars kop

        morgen ga ik even een toerke doen en over de duitse grens een s100FS scoren.(529€)

        en als ik dan wat tijd heb zal ik hier dan eens wat bevindingen van nen éénvoudige jongen posten.


        op Dpreview hebben ze hem ook in handen gehad. En ik weet het op DP kunnen ze nogal zeveren. Zeker als ze een toestel afbreken wat je zelf in je bezit hebt, en zijn ze wreed goed bezig als ze een toestel wat je niet kan/wil/mag kopen een beetje minpunten meer vernoemen. Zolang ik een Opel rij is dat de beste wagen want nooit meer Ford. Als ik dan eindelijk die BMW kan kopen is al de rest Brol Met Wielen.

        en ik heb gewikt en gewogen.
        Zever, zever, gezever :-) over de S100FS
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • #94
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Ik volg al een tijdje dit geanimeerd topic ...
          Tijdens vakanties zou ik er wat minder beladen willen bijlopen :
          Opteer ik voor de aanschaf van :
          • een 18-200 VR (op mijn D200)
          • een Fujifilm FinePix S100fs

          ???
          (prijs is +/- vergelijkbaar, verschillen in gewicht, zoombereik zijn voor mij aanvaardbaar)

          Wat zegt jullie ervaring / buikgevoel ?

          Thanks & Greetz,


          marcus
          zwart & wit & kleur

          flickr

          Comment


          • #95
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Ik zou zeker voor de eerste keuze richten!
            Heb ook eens een bridge meegenomen op verlof maar als er zich wat actie voordeed, kon die bridge niet volgen, veel te traag....
            D200 en 18-200!
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #96
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Moraal van het verhaal: Als je een bridge koopt, moet je zorgen dat je er een dslr naast hebt......
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #97
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Heb zelf de review gelezen, en uit de voorbeelden blijkt toch dat de fuji zich niet echt hoeft te schamen: ok er is meer ruis in vergelijking met de Nikon maar daar staat tegenover dat hij ook veel meer detail weergeeft, omdat de Nikon veel meer ruisreductie toepast dan de Fuji. Als ik moet kiezen, dan neem ik altijd de Fuji beelden, heel lang moet ik daar niet over nadenken. De ruis neem ik er dan van harte bij...

                Feit is wel dat de achilleshiel van de S100 duidelijk de paarse randjes zijn. Vraag is of dat nog gemakkelijk softwarematig kan worden gecorrigeerd, want het is toch wel loeihard. Nu goed, ik hoop dat Fuji met een software fix afkomt die dat probleem naar de verleden tijd helpt (moet volgens mij te doen zijn, zoals gesuggereerd door dpreview.)

                Al met al: nee, het is geen DSLR killer, maar jawel, hij staat torenhoog boven de concurrentie...

                En of ie zijn prijs waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #98
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  Heb zelf de review gelezen, en uit de voorbeelden blijkt toch dat de fuji zich niet echt hoeft te schamen: ok er is meer ruis in vergelijking met de Nikon maar daar staat tegenover dat hij ook veel meer detail weergeeft, omdat de Nikon veel meer ruisreductie toepast dan de Fuji. Als ik moet kiezen, dan neem ik altijd de Fuji beelden, heel lang moet ik daar niet over nadenken. De ruis neem ik er dan van harte bij...

                  Feit is wel dat de achilleshiel van de S100 duidelijk de paarse randjes zijn. Vraag is of dat nog gemakkelijk softwarematig kan worden gecorrigeerd, want het is toch wel loeihard. Nu goed, ik hoop dat Fuji met een software fix afkomt die dat probleem naar de verleden tijd helpt (moet volgens mij te doen zijn, zoals gesuggereerd door dpreview.)

                  Al met al: nee, het is geen DSLR killer, maar jawel, hij staat torenhoog boven de concurrentie...



                  En of ie zijn prijs waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken...
                  Zie je wel als je maar goed leest kom je een heel eind!

                  Dit is niet voor jou bedoeld Marc maar meer in het algemeen, dan krijgen we de nuancering die de meeste graag willen lezen!

                  Ik ben benieuwd of je met Fhotoshop Elements 6 op de zelfde makkelijk manier (of nog makkelijker) als bij Photoshop 2 (cs2)de C.A. problemen etc. kunt verwijderen?

                  Wie heeft het inzicht en de ervaring?

                  Bij voorbaat dank,

                  Jos

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
                    Zie je wel als je maar goed leest kom je een heel eind!

                    Dit is niet voor jou bedoeld Marc maar meer in het algemeen, dan krijgen we de nuancering die de meeste graag willen lezen!

                    Ik ben benieuwd of je met Fhotoshop Elements 6 op de zelfde makkelijk manier (of nog makkelijker) als bij Photoshop 2 (cs2)de C.A. problemen etc. kunt verwijderen?

                    Wie heeft het inzicht en de ervaring?

                    Bij voorbaat dank,

                    Jos
                    CA zal wel gaan, PF niet. (beide veroorzaakt door de lens).
                    Kijk ook eens of je -highly recommended- bridges vind, deze is recommended.

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
                      Zie je wel als je maar goed leest kom je een heel eind!

                      Dit is niet voor jou bedoeld Marc maar meer in het algemeen, dan krijgen we de nuancering die de meeste graag willen lezen!

                      Ik ben benieuwd of je met Fhotoshop Elements 6 op de zelfde makkelijk manier (of nog makkelijker) als bij Photoshop 2 (cs2)de C.A. problemen etc. kunt verwijderen?

                      Wie heeft het inzicht en de ervaring?

                      Bij voorbaat dank,

                      Jos
                      Ja dit gaat in beide programmas, met de hsl tool
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Ja dit gaat in beide programmas, met de hsl tool
                        Gaat dat met FE 6 exact hetzelfde als bij PS 2 en is het resultaat ook hetzelfde?

                        Sorry dat ik zo doorvraag, maar ik wil 100% zekerheid voor de aankoop.

                        Bedankt alvast voor de antwoorden hoe uitgebreider des te liever?

                        jos

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Ik heb de Sony F828 en die camera kreeg een recommended op dpreview. Ooit had ik hem verkocht en nu laatst heb ik hem weer tweedehands teruggekocht omdat hij namelijk zo snel is dat die de kinderen spelend kan fotograferen. Veel compact en bridge camera's schieten daar te kort. Maar goed. Ook de F828 heeft last van PF en CA, vooral PF. Ik gebruik om dit te verwijderen niet Photshop Elements of CS maar ik gebruik Corel Paint Shop Pro XI. Deze heeft een geautomatiseerde actie om PF weg te halen. En bij foto's die het waard zijn (helaas wel alleen in JPEG of TIFF) haal ik het weg. De automatische actie om PF weg te halen is 1 muisklik. En daarmee is meestal het ergste weg en is het beeld heel acceptabel. Je kunt ook de kleurverschuivingen selecteren in een niet automatische werkwijze. Dan klik je een aantal samples aan (zo kun je ook die CA verwijderen die van groen, naar blauw, naar paars gaat) en zo echt bijna je foto perfect krijgen, qua CA en PF dan hè...

                          Ergens las ik dat je beter een camera kunt kopen die highly recommended heeft. Ik heb me bij een aanschaf ooit laten leiden door dpreview (de nikon coolpix 5700) en dat doe ik dus nooit meer. Perfect beeldkwaliteit voor toen maar zooooooo traag met de autofocus. Het gaat erom wat jij nodig hebt en wat jij wilt. Ik zou de aanschaf nog even uitstellen als dat kan en hem ergens proberen. Het beeldmateriaal mee naar huis nemen en kijken of je de PF en CA heel storend vind binnen jouw vorm van fotografie. Het is natuurlijk handiger om geen PF en CA te hebben. Het kost tijd en moeite om het er weer uit te halen. Bij de aanschaf van de Sony opnieuw was dat voor mij echter geen doorslaggevende factor, wel de lichtsterke van de lens, de scherpte van de lens en vooral de snelheid van het toestel. Dit zijn andere factoren die voor jou bijvoorbeeld ook doorslaggevend kunnen zijn.

                          Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

                          Groeten,
                          Bart Kerste

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                            Kijk ook eens of je -highly recommended- bridges vind, deze is recommended.
                            Ik heb er eentje gevonden
                            In August 2003 Sony revealed the latest in a long line of split body swivel design prosumer digital cameras, the eight megapixel DSC-F828. Two long years have passed and it's time for the new Sony prosumer digital camera; the unique and radical Cyber-shot DSC-R1. The R1 drops the split body design of its predecessors in favor of an SLR-like fixed body which is remarkably similar to that of the then ground-breaking and some consider legendary DSC-D700.


                            Z'n voorloper was de F828 en die heeft inderdaad ook een zeer snelle autofocus voor een bridge, de R1 is niet slechter (of die beter is kan ik niet beoordelen, heb maar kort eens met een F828 gewerkt maar heb zelf een R1). Jammer dat ze met de A serie begonnen zijn en hun eigen producten laten vallen hebben... Er zitten er velen hopeloos op een R2 te wachten...
                            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                              Ik heb er eentje gevonden
                              In August 2003 Sony revealed the latest in a long line of split body swivel design prosumer digital cameras, the eight megapixel DSC-F828. Two long years have passed and it's time for the new Sony prosumer digital camera; the unique and radical Cyber-shot DSC-R1. The R1 drops the split body design of its predecessors in favor of an SLR-like fixed body which is remarkably similar to that of the then ground-breaking and some consider legendary DSC-D700.


                              Z'n voorloper was de F828 en die heeft inderdaad ook een zeer snelle autofocus voor een bridge, de R1 is niet slechter (of die beter is kan ik niet beoordelen, heb maar kort eens met een F828 gewerkt maar heb zelf een R1). Jammer dat ze met de A serie begonnen zijn en hun eigen producten laten vallen hebben... Er zitten er velen hopeloos op een R2 te wachten...
                              Helaas wordt die niet meer gemaakt. Sinds de laatste lichting van de reeks Minolta A2, Sony F828, Canon Pro 1, Sony R1, Nikon 8700 en 8800 is het echt achteruit gegaan met de bridge camera's. Alleen Panasonic doet er nog serieus aan (FZ50 maar door de megapixelrace ook weer veel ruis) en dan de Fuji 9600 en deze laatste van Fuji. Jammer dat er toch problemen zijn op het gebied van de beeldkwaliteit. Ze zouden zich beter bezighouden met de beeldkwaliteit, ergonomie en bediening en niet al die megapixels en super, super zooooommmmmm. Jammer dat alleen Fuji en Panasonic zich nog wagen aan bridge camera's. Begrijpelijk sinds de introductie van de betaalbare spiegelreflex maar wel jammer.

                              Bart

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Je kan nog makkelijk tweedehands R1 vinden, op marktplaats.nl en kapaza staan er verschillende... Rond de 400-500 euro.
                                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                                Comment

                                Working...
                                X